عکسی عجیب که فقط ۱ بار در سال می‌ توان دید!

عکسی عجیب که فقط ۱ بار در سال می‌ توان دید!
به گزارش آخرین نیوز ،این تصویر که بسیار عجیب به نظر می رسد اگرچه مدتهاست که از انتشار آن می گذرد و شاید بسیاری از مخاطبان و مراجعان به اینترنت  بارها آن را دیده باشند اما چون این عکس را که یک  صخره در برمه است فقط در یک روز خاص از سال میتوان شکار کرد و آنهم در ماه سپتامبر اقدام به انتشار مجدد آن شد.
 
 
 

در این روز اشعه خورشید با زاویه خاصی بر این صخره می‌تابدو اگر
عکس را بچرخانید واقعا با تصویر شگرفی مواجه خواهید شد.مردم برمه بعنوان یک معجزه به آن نگاه می کنند.
 
 
 



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 8 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

عکس و مشخصات کامل گوشی ایرانی GLX مدل ۲۶۸۰ Musical

مشخصات کامل گوشی ایرانی GLX مدل ۲۶۸۰ Musical

مشخصات

موزیکال همراه با اکولایزر
ابعاد: ۱۰۹*۵۰*۱۵

وزن : ۷۸ گرم

منوی انگلیسی ، فارسی ، عربی

اندازه صفحه نمایش : ۲ اینچ (TFT 262)

دو سیمکارت همزمان فعال و امکان تنظیم صدای زنگ خاص برای هر سیم کارت

دوربین با وضوح بالا

منشی تلفنی

دارای سه دفترچه تلفن مجزا

رادیو پخش بدون نیاز به هندزفری و قابلیت ضبط برنامه های رادیویی

قابلیت ارتقاء
حافظه تا ۱۶ گیگا بایت

قابلیت نصب نرم افزار (جاوا)

باطری (mah 1020) با ماندگاری بالا

بلوتوث ورژن ۲ - اتصال به اینترنت (GPRS)

دارای افکت صدا - قابلیت تغییر صدای مرد به زن و بال
عکس

قابلیت پخش قرمت های صوتی و تصویری (۳gp - avi - mp3)

قفل تلفن، قفل صفحه کلید با رمز و بدون رمز

شماره گیری خودکار - شماره گیری سریع - پایان خودکار تماس

انتظار تماس - انتقال تماس - نمایش
عکس تماس گیرنده

تنظیم زنگ خاص برای تماس گیرنده

لیست سیاه (Balck List)

قفل کلیه اطلاعات شخصی NEW

ضبط مکالمات به صورت خودکار NEW

کپی (BACK UP) پیام ها ودفترچه تلفن بروی کارت
ه NEW

خواننده کتاب الکترونیکی NEW .E-Book

درون جعبه

* باطری



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 8 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

کیک های قرمز رنگ مخملی برای روز عشق (براي بانوان عزيز)

کیک های قرمز رنگ مخملی برای روز عشق
تخم مرغ و کره را با هم مخلوط کنید و بگذارید تا 30 دقیقه به حال خود باشند. فر را با درجه 350 درجه فارنهایت آماده کنید. سینی را برای پختن کیک آماده کنید و کنار بگذارید.

زمان آماده سازی: 1 ساعت و ربع
زمان پخت : 15 تا 17 دقیقه
و 10 دقیقه
برای سرد شدن کیک
 
مواد لازم :
3 عدد تخم مرغ
3/4
فنجان کره
3
فنجان سرپر آرد
2 قاشق چایی خوری پودرکاکائو
2 و 4/1
فنجان شکر
1 و 2/1 قاشق چایی خوری وانیل
1 اسانس رنگ قرمز
1 و 2/1 بکینگ پودر
1 و 2/1 قاشق چایی خوری سر
که
ت
که های شکلات به صورت قلب
خاک قند
3/4 قاشق چایی خوری نمک

 
دستوز کیک
برای ولنتاین

طرز تهیه :
1- تخم مرغ و
کره را با هم مخلوط کنید و بگذارید تا 30 دقیقه به حال خود باشند. فر را با درجه 350 درجه فارنهایت آماده کنید. سینی را برای پختن کیک آماده کنید و کنار بگذارید.

2- در یک کاسه متوسط آرد ، پودر کاکائو ، 4/3  نمک را با هم مخلوط کنید. کاسه را کنار بگذارید. در یک کاسه بزرگتر
کره را برای 30 ثانیه ای بگذارید تا آب شود. سپس وانیل و شکر را به آن اضافه کنید. آنقدر آنها را بزنید تا کاملا یکدست شوند. سپس اسانس رنگ را به مایه تان اضافه کنید.

3-
حالا مخلوط آرد و کره را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید. بعد از اینکه آنها را هم زدید و مایه ای کاملا یکدست بدست آمد ،‌در یک ظرف حرارت بدهید. در این قسمت سرکه و بکینگ پودر را هم اضافه کنید . و آن را به خمیر آماده شده تان اضافه کنید. آنقدر آنها را بزنید تا کاملا یکدست شود.

4- خمیر را روی سینی
که آماده کردید پهن کنید و به شکلی که می خواهید برش دهید ، دو سوم سینی را با شیرینی ها پر کنید. 15 تا 17 دقیقه ای بگذارید تا بپزد. بعد از اینکه سینی را از فر درآوردید بگذارید به مدت 5 دقیقه تا سرد شود. سپس شیرینی را از سینی دربیاورید. بگذارید کاملا سرد شوند. تکه های شیرینی را با تکه های کوچک شکلات تزیین کنید. و بعد از آن روی آن را با خاک قند بپوشانید.
 

 ارزش
غذایی
172 کالری
چربی 6 گرم
چربی اشباع شده 3 گرم
اسید چربی 2 گرم
کلسترول 36 میلی گرم
سدیم 124 میلی گرم
کربوهیدرات 28 گرم
قند 17 گرم
پروتئین 3 گرم
کلسیم 2 واحد
آهن 4 واحد



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 8 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

جیب و تینا مواد مخدر جدید در ایران

اخیرا مواردی از شیوع مصرف مواد محرکی با نام‌های جدید «جیب» و «تینا» در برخی محافل شبانه به گوش می‌رسد که به گفته معاون آموزشی مرکز ملی مطالعات اعتیاد همه این موادی که هر از گاهی با نام جدید در بازار شایع می‌شود، از نوع مواد محرک با عوارض مشابه است.
به گزارش ایسنا، اخیرا شنیده شده که در برخی محافل دوستانه و شبانه، محرک‌هایی با نام «جیب» و «تینا» با هدف بیدار ماندن برای ساعات طولانی و تخلیه انرژی بدون وقفه با انجام حرکات موزون مورد توجه قرار می‌گیرد.

این مواد که صورت تدخینی و با دود کردن استعمال می‌شود، شکلی از مت‌آمفتامین متبلور است که بدون بو و رنگ و مثل یک تکه یخ، سنگ نمک یا سنگ کوارتز است.
دکتر آذرخش مکری ـ معاون آموزشی مرکز ملی مطالعات اعتیاد ـ‌ که این مواد محرک با نام جدید را در طبقه‌بندی مواد شیمیایی غیرمجاز و محرک سیستم عصبی مرکزی قرار می‌دهد، مدت اثر آن‌ها را بسیار
وی عوارض مصرف آن‌ها را مشابه آمفتامین‌ها ذکر می‌کند و می‌گوید: متاسفانه عمده مصرف‌کنندگان اعتیادآورهای جدید در سنین پایین هستند و اکثرا اولین تجربه خود را می‌گذرانند، لذا مصرف‌کنندگان اعتیادآورهای جدید عمدتا کهنه‌کار و باسابقه نیستند.

او بر نبود آشنایی کافی جامعه نسبت به اعتیادآورهای جدید که با ترکیب یکسان اما نام‌های متنوع در بازار توزیع می‌شود، تاکید و بیان می‌کند: اصولا تعداد طبقه‌های مواد مخدر چندان زیاد نیست و تنها نام و ظاهر این مواد متنوع و متفاوت می‌شود تا هم مشتری لازم برای آن‌ها پیدا شود و هم آن‌هایی که سابقا از مواد آشنا و قدیمی سرخورده شده‌اند، به امید پیدا کردن مواد جایگزین، به اعتیادآورهای جدید روی ‌آورند.

این کارشناس با بیان این که اعتیادآورهایی که به نام جدید در بین جوانان توزیع می‌شود، عمدتا ترکیبی از مرفین، آمفتامین یا کوکائین هستند، تاکید می‌کند که جوانان نباید فریب نام اعتیادآورهای جدید را بخورند، زیرا تنها نام این مواد تغییر کرده و ترکیب آن‌ها متشکل از همان اعتیادآورهای آشناست.

 

معاون آموزشی مرکز ملی مطالعات اعتیاد، ترکیب عمده اعتیادآورهای جدید را مت‌آمفتامین و از نوع مواد محرک خواند و هشدار می‌دهد: هر ماده‌ای که با مصرف شدن، مصرف‌کننده به اصطلاح عوام، «بی‌خودی» شاد و شنگول می‌شود و حس می‌کند که به طور ناگهانی، روحیه‌اش از این رو به آن رو شده، توانش یک دفعه‌ افزایش می‌یابد و غم و غصه‌هایش به طور لحظه‌ای فراموش می‌شود، یک ماده اعتیادآور است.

 




برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 8 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

نقد فنی تویوتا کرولا

نقد فنی تویوتا کرولا

با توجه به پرفروش بودن و خوش نامی محصولی همچون تویوتا کرولا در سراسر جهان و در پی چاپ مطلبی در خصوص نقد طراحی در شمارۀ  305 خرداد ماه مجله ماشین، بر آن شدیم تا به تشریح فنی و بررسی نقاط قوت و ضعف این محصول در مقابل نسل قبل و همچنین بررسی جایگاه آن در بازار خودروهای داخلی بپردازیم. پس بنابراین قبل از مطالعۀ این مطلب مرور مقالۀ مذکور خالی از لطف نخواهد بود.تویوتا کرولا 2008 که نسل دهم از این خودرو نیز میباشد در دو تیپ و سه ردۀ تجهیزاتی و از دو طریق وارد شده که یکی از طریق نمایندگی رسمی آن و دیگری شرکتهای بازرگانی است که در این میان فقط خودروهایی که از طریق نمایندگی ارائه می شوند دارای 5 سال و یا 100 هزار کیلومتر گارانتی می باشند.

مدل های وارد شده نیز در دو تیپ Xli و GLi بوده که تیپ Xli در دو ردۀ ساده و نیمه فول و GLi در یک تیپ فول ارائه می شوند . در مدل ساده مواردی همچون فرمان هیدرولیک ، شیشه های رنگی با کنترل برقی ، پخش کاست ، ترمزهای مجهز به  ABS و BA و کولر ، جزء تجهیزات استاندارد بوده که در مدل نیمه فول ، تغییر پخش کاست به CD با قابلیت پخش فایل های MP3 ، چوبکاری داخلی ، سیستم Air Condition ، آینه های برقی با قابلیت جمع شوندگی هماهنگ با سیستم امو بلا یزر و قفل مرکزی ، سنسور پارک ، پرژکتورهای مه شکن داخل سپر جلو ، چراغ های روشنایی زیر پا ، فرمان چند منظوره با روکش چرم و رینگ های اسپرت 16 اینچی به لیست تجهیزات اضافه می شوند ، البته در مدل GLi که از نظر تجهیزاتی کاملترین نیز به شمار می آید ، سانروف ) Sunroof (، بال روی صندوق عقب و کروزکنترل  نیز به تجهیزات ذکر شده اضافه می گردد ، که البته رده های نیمه فول و فول ، با گیربکس اتوماتیک ارائه میگردند.

بنابراین با توجه به رنگ بندی و تجهیزات انتخابی بهای آن در محدودۀ 35 تا 41 میلیون تومان متغیر خواهد بود که از این حیث در بازار داخلی در کنار مزدا 3 و رنومگان قرار می گیرد.

 طراحی داخلی و خارجی

در این بخش به دلیل آنکه به صورت مشروح در شماره های قبلی توضیح داده شده فقط به شرح عملکرد و کیفیت تجهیزات می پردازیم.

اصولاً تویوتا به دلایل خاصی که بیشتر نیز اقتصادی هستند از نظر سطح کیفیتی در رده متوسط طبقه بندی می شود که همین مسئله نیز در کرولا که یکی از اقتصادی ترین خودروهای تویوتا به شمار می رود ، رعایت شده. ولی تویوتا  همواره کوشید تا با ارزان ترینها ، بهترین ها را به وجود آورد.

به طور مثال در کرولای 2008 روکش فرمان و دسته دنده از چرم مصنوعی است و به محض باز کردن سوییچ صفحۀ کیلومتر که ساده و زیباست به صورت آهسته و با نور فلورسنتی روشن می شود که همین سه مسئله در برخورد اول خاطرۀ زیبایی را در ذهن می نشاند.

طراحی و جنس به کار رفته در قسمت میانی کنسول در حد متوسط است ولی طرح پخش صوت کمی با سلیقه روز فاصله دارد و با  طراحی سایر نقاط خودرو هماهنگی ندارد که به طور مثال در کمری این مسئله دیده نمی شود ولی با این حال کیفیت و توان خروجی سیستم صوتی که در بیشترین حالت 109 دسی بل شدت صوت را ایجاد می کند بسیار عالی است بنابراین اگر در طراحی ظاهری کاستی وجود دارد ، با کیفیت و کارایی ، آن را جبران نموده .  از نظر کیفیت ساخت ، چوبکاری به کار رفته ضعیف است که این ضعف نیز در کلیۀ مدل های تویوتا دیده می شود.جنس رودریها نیز همانند داشبورد بوده و قابل قبول به نظر می رسد ولی کیفیت پارچۀ به کار رفته در صندلی ها ضعیف ، و با توجه به رنگ بندی آن و آلودگی هوای تهران تغییر رنگ و کهنگی زودرس آن اجتناب ناپذیر است.البته به طور کلی نسبت به نسل قبلی از نظر طراحی و کیفیت ساخت کاملا پیشرفت کرده ولی باید  دید که آیا از نظر دوام نیز همانند قبل خواهد بود یا نه ؟ .  ولی در مقام مقایسه ، طراحی داخلی نه مثل مزدا  اسپرت ، و نه مثال مگان محافظه کارانه و ناهمگون است و با دیدی بینابین همه خریداران راضی خواهد نمود.از نظر ابعاد خارجی و فضاسازیهای انجام شده بیشترین طول متعلق به کرولا ، عرض متعلق به مگان ، ارتفاع به طور مشترک متعلق به کرولا و مزدا و همچنین بیشترین حجم صندوق بار نیز متعلق مگان  با 520 لیتر بوده که مزدا با 413 لیتر دارای کوچکترین حجم صندوق بار میباشد.

 

Spaces

 

 

COROLLA

 

 

MEGAN

 

 

MAZDA3

 

 

Length (mm)

 

 

4540

 

 

4498

 

 

4475

 

 

High (mm)

 

 

1465

 

 

1460

 

 

1465

 

 

Wide (mm)

 

 

1760

 

 

2026

 

 

1755

 

 

Cargo (Liter)

 

 

470

 

 

520

 

 

413

 

 

 موتور و قوای محرکه

 

در بازار جهانی سه نوع موتور 1.6 و  1.8  و 2  لیتری برای این مدل ارائه شده که موتور نوع وارداتی با کد 1ZZ-FE شناخته می شود  که همان موتور به کار رفته در نسل قبلی است و دارای 1794 سی سی حجم و چهار سیلندر و 16 سوپاپ است که به یاری سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها (VVT-i) و دو میل سوپاپ توان ایجاد 130 اسب بخار نیرو را در 6000 دور و گشتاور 173 نیوتن متر را در دور 4200 دور دارد و این توان و گشتاور توسط دو گیربکس 5 دندۀ دستی و 4 دندۀ اتوماتیک در اختیار چرخ های جلو قرار می گیرد که توسط لاستیکهای دانلوپ با ابعاد 16/55/205 امکان بهترین تماس را نیز با وجود می آورد و علاوه بر مصرف حدود 7 لیتر در 100 کیلومتر که موجب میشود با باک 50 لیتری به میزان 700 کیلومتر را بپیماید کشش و توان خوبی را نیز نسبت به وزن 1215 کیلوگرمیش (مدل دنده ای 1185کیلوگرم)  ایجاد مینماید. که از این نظر نسبت به رقبا کاملا برتر خود نمایی میکند ولی از نظر توان و گشتاور از هر دو رقیب هم بها در رتبه پایین تری قرار دارد که به دلیل وزن بالاتر در رنو مگان و با در نظر گرفتن نسبت نیرو به وزن و با توجه به سبکتر بودن کرولا نسبت به سایرین ، کرولا از نظر چالاکی و شتاب در رتبه دوم قرار میگیرد.

 

فرمان ، سیستم تعلیق و ترمز :

 

فرمان به صورت استاندارد از نوع دندانه شانه ای و با نیروی کمکی هیدرولیکی است که به صورت حیرت آوری نرم بوده و نسبت به تغییرات سرعت نیز حساس می باشد.سیستم تعلیق نیز در جلو از نوع مک فرسون استوارت و اکسل مستقل و در عقب از نوع مک فرسون ساده و اکسل صلب می باشد که در هر دو اکسل از میلۀ موج گیر و متعادل سازنده بهره برده که همین امر در ترمزها و شتاب گیری ها باعث شده دماغه و انتهای خودرو به کمترین نوسان را داشته باشد. البته در خصوص اکسل عقب مزدا سیستم کارآمد تری ارائه نموده که با به کارگیری سیستم مستقل ، در مجموع سواری اسپرت تر و جذاب تری را به سرنشینان ارائه نموده. سیستم ترمز نیز در جلو از دیسک های خنک شونده به قطر 274 میلیمتر و در عقب از نوع دیسک های صلب به قطر 228 میلیمتر بهره جسته که مجهز به ABS چهارکاناله و تقسیم کننده نیروی ترمز (EBD) و سیستم کمکی نیروی ترمز (BA) می باشد که سیستمی پرقدرت و مطمئن را به ارمغان آورده است.

 

 ایمنی:

 

تویوتا کرولا با وجود ایربگ های جلو ، زانو و جانبی و پرده ای و سیستم پیش کشندۀ کمربند ایمنی موفق به دریافت 5 ستارۀ ایمنی و 34 امتیاز از سازمان NCAP گردیده که متأسفانه ، کلیۀ مدل های وارد شده فاقد ایربگ های زانو و کناری و پرده ای می باشند و فقط به همراه دو ایربگ راننده و سرنشین ارائه می گردند.

البته در اپریل 2008 تویوتا که  در مجموعه کارخانجات Nummi در فرمونت کا لیفرنیا به تولید محصولات خود می پردازد  540 هزار دستگاه تویوتا کرولا را برای چک آپ فنی مجدد به کمپانی فراخواند چرا که با وجود مشکل فنی در شیشه بالابرهای برقی و شکسته شدن شیشه های آن ، به سبب 36 تصادف و سانحه منجر به ضخمی شدن و500 مورد شکایت به مرکز ایمنی ترافیک بزارگراها مواجه شده بود.

 

روز آزمون

 

با توجه به کلاس تویوتا و برنامه ریزی طراحان آن برای مصارف داخل شهر و پیمایش ترافیک های سنگین شهری و انجام کارهای روزانه و در نهایت مصرف پایین سوخت ، همه و همه فاکتورهایی هستند که به وجود آورندۀ خودرویی با ابعاد جمع و جور ، صندوقی با حجم بالا و بارگیری راحت ، فضای داخلی مناسب برای حداقل 4 نفر ، موتوری چالاک و متناسب با وزن خودرو ، فرمان نرم ، کولری پر قدرت و صندلی های راحت می باشند که به طور خلاصه می توان آنرا کرولا نامید.

پس از قرارگیری بر روی صندلی راحتی که ارتفاع بلند آن دید خوب و تسلط کافی را به همراه دارد و تنظیم ادوات ، تنها مشکل ، تنظیم صندلی است که فقط در دو حالت امکان پذیر است و آینه های کناری ، با ابعاد کاملاً مناسب خود در به وجود آوردن دیدی عالی مؤثر ، و به راحتی و به صورت برقی تنظیم می شوند .

 پس از باز کردن سوییچ ، نور صفحۀ کیلومتر به صورت آهسته زیاد شده و در تمام طول مدت با نور فلورسنتی خود برای هر چه خواناتر به نظر رسیدن روشن می ماند. موتور با آرامش و هیچ گونه لرزشی اضافی روشن شده که این موضوع تنها 7 دسی بل به میزان صدای داخل اتاق می افزاید که این عدد در مقایسه با نسل قبلی به میزان %46 کاهش یافته و این موضوع مدیون استفاده از 5 لایه محافظ شیشه و تقویت دیواره و کف اطلاق با عایقها و سپس تقویت Fire Wall بوده که میزان لرزش و نفوذ صدا به مقدار چشم گیری کاهش پیدا کرده و به گفته کارشناس مجله موتور ترند کرولای نسل جدید همانند لاکشریها با کمترین میزان صدا کار می کند.

اهرم دنده به نرمی برای رسیدن به موقعیت D شما را همراهی می کند و به محض چرخاندن فرمان برای خروج از پارک ، مهندسان تویوتا مفهوم اصطکاک صفر را برای شما شرح می دهند چرا که فرمان فوق العاده و به طرز باور نکردنی نرم است که همین امر انجام مانورهای ترافیکی و پارک و عبور و مرور در داخل مسیرهای پر پیچ و خم را بسیار ساده و لذت بخش می نماید.

ولی در کنار آن نگرانی از خطر واژگونی در سرعت های بالا نیز اجتناب ناپذیر بوده ، که پس از آزمایش متوجه شدیم که نرمی سیستم فرمان متناسب با سرعت تغییر می کند ، که وجود چنین سیستمی که در خودروهای آلمانی جزء گزینه های انتخابی محسوب می شود ، در خودرویی چون کرولا و آن هم به صورت استاندارد بسیار شگفت انگیز است .

بلافاصله بعد از شروع حرکت میزان صدای داخل اطاق به میزان 30 دسی بل تغییر می کند که این اختلاف در مقایسه با نسل قبلی تغییری نکرده و از همین جا میتوان پی برد که تمام دقت در جذب صدای موتور و عایق بندی دیوار صوتی موتور صورت پذیرفته است.

در ادامۀ مسیر تعویض دنده ها در افزایش و کاهش به نرمی انجام می پذیرد و در هنگام معکوس گیری نیز به سرعت و بدون هیچ مکثی موتور و گیربکس خواستۀ شما را پاسخگو هستند. زمان تعویض دنده ها نیز در گیربکس اتوماتیک 6/0 ثانیه و در گیربکس دستی در حداقل زمان ممکنه به 7/0ثانیه می رسد که در حالت دوم فاصلۀ زیاد دنده ها می تواند بسیار تأثیر گذار باشد. در گیربکس دستی یکی از اشکالات قابل ذکر فاصلۀ بسیار کم دندۀ 5 با دندۀ 3 است که در تعویض سریع دندۀ 2 به 3 امکان خطا بالا می رود ولی عملکرد نرم سیستم کلاچ و فاصله کوتاه تأثیر آن را میتوان از مزایای آن برشمرد.

حال برای مقایسۀ بهتر ، مدل دنده ای و اتوماتیک را به رقابت دعوت می کنیم.

در ثبت رکورد  0-100  کیلومتر در ساعت با وجود ضریب ایرودینامیکی  0.3cd  ، برای مدل دنده ای 12 ثانیه و اتوماتیک 13 ثانیه به ثبت رسید ، تا سرعت 60 کیلومتر در ساعت مدل دنده ای فقط 3/0 ثانیه با مدل اتوماتیک اختلاف داشت و مابقی اختلاف از 60 کیلومتر بر ساعت به بعد به وجود آمد. در ادامه و در بررسی ضرایب دنده ها ملاحظه شد که مدل اتوماتیک رسیدن به دور موتور 5700 دور را در 8/4 ثانیه و مدل دنده ای در 7/2 ثانیه تجربه کرده که با توجه به حاصل شدن بیشترین میزان گشتاور در دور 4200 مدل دنده ای سریعتر از مدل اتوماتیک به بیشترین گشتاور و قدرت خود دست می یابد به طور مثال در دندۀ 2 ، مدل دنده ای با سرعت 90 کیلومتر در ساعت به قدرت 85 اسب بخار و 95 نیوتن متر و مدل اتوماتیک ، با سرعت 110 کیلومتر بر ساعت به قدرت 70 اسب بخار و 70 نیوتن متر دست یافتند که با یک مقایسۀ ساده می توان متوجه شد که در مدل دنده ای ضرایب دنده های 1 و 2 سنگین تر از مدل اتوماتیک طراحی گردیده و به همین جهت در مدل دنده ای سرعت کمتر را در مقابل قدرت بیشتر و در مدل اتوماتیک سرعت بیشتر را در مقابل قدرت کمتر تجربه خواهید کرد. ولی در مقایسه با اعداد مندرج در کاتالوگ خودرو که بیشترین سرعت را برای مدل دنده ای 195 کیلومتر و مدل اتوماتیک 185 کیلومتر ذکر کرده می توان نتیجه گرفت که ضرایب دنده در دنده های 3 و 4 و5 بر خلاف دنده های 1 و 2 بوده و مدل دنده ای در این دنده ها ضرایب سبکتری نسبت به اتوماتیک دارد و در نتیجۀ سرعت گیری مدل دنده ای در این ناحیه حاصل می شود و آن هم برتری وجود دندۀ 5  ، در مدل دنده ای است که در کنار آن موفق به ثبت رکوردهای 100 ، 200 و 300 متر ، با برتری زمانی 5/0 ثانیه و سرعتی 3 کیومتر بر ساعت شد.

البته در شهر موضوع سر رقابت نیست و راحتی و آسایش اهمیت بیشتری دارد که این مهم ، با وجود کلاچ نرم و کوتاهی فاصلۀ عملکرد آن در مدل دنده ای ، فقط به نفع مدل اتوماتیک تمام خواهد شد.

سیستم تعلیق نیز کاملاً با مصارف شهری سازگار بوده و با وجود جذب استادانۀ ضربات ریز و جذب صدای چرخ ها متأسفانه در برخورد با ضربات درشت ضعیف عمل کرده و با انتقال آن به شاسی خودرو و نهایتاً به سرنشینان ، موجب بر هم خوردن آرامش حاکم می شود که این مسئله در صندلی پشت و اکسل عقب کاملا محسوس بوده و علت آن را در صلب بودن اکسل عقب میتوان جستجو کرد .

البته در سرعت های بالا نیز ،  به دلیل همین نرمی غیر قابل اعتماد می شود و نمی توان مانورهای سریع را تجربه کرد ولی جای نگرانی نیست چون می توانید به عملکرد سیستم ترمز که به یاری ABS  ، EBD  ، BA  و دیسک های خنک شوندۀ جلو مجموعۀ پرقدرتی را فراهم آورده اند ، اعتماد کنید و در شرایط بحرانی اقدام به ترمزگیری نمایید که در این مرحله نیز با وجود سیستم Stabilizer ، دماغه خودرو پایدار مانده و نهایت کنترل را برای شما فراهم می آورد ولی نمیتوان جای خالی سیستم کارآمد ESP   یا VSC   را از یاد برد .

 شعاع گردش آن نیز 5.4 متر بوده که در برابر مزدا 3  و رنو مگان 0.2 متر بیشتر است .

.در نظر سنجی انجام شده نیز از سوی مالکان تاکنون در بخشهایی همچون قابل اطمینان بودن و مصرف سوخت موفق به کسب 10 نمره کامل و در هندلیگ و ترمز گیری موفق به دریافت نمره 9 از 10 شده است .

البته در یک نظر سنجی بین المللی در سال 2008 نیز بین رقبایی همچون  "فولکس واگن ربیت S " ، سوبارو ایمپرزا ،ساترن استرا XR ، میتسو لنسر GTS ، سوزوکی SX4 اسپورت ، ساین XD ، و فورد فوکوس SD توانست بعد از  فولکس واگن ربیت S و سوبارو ایمپرزا به مقام سوم دست یابد.

پس به طور کلی خریداران کرولا  خودرویی خواهند داشت ، بدون جاذبه های اسپرت ، که دارای رانندگیی راحت و قابل اطمینان است.

در انتها نیز ضمن تشکر از مالکان خودروها ، جناب آقای مفیدی ، خانم عمرانی و خانم رها محمدی ، از آقایان آریا رهپیما و حسین امینی و همچنین دوست و همکار ارجمند آقای مهندس علیرضا محمدزاده نیز که در این آزمون با نظراتشان همیار ما بودند صمیمانه سپاسگذاریم .

 

جدول مشخصات فنی:

 

خطی

آرایش موتور

4

تعدادسیلندر

1794

حجم موتور (سی سی)

6

تعدادسوپاپ درهرسیلندر

130/6000

حداکثرقدرت(اسب بخار/دورموتور)

173/4200

حداکثرگشتاور(نیوتون متر/دورموتور)

1245

وزن خالص(کیلوگرم)

12/13

شتاب0تا100(ثانیه)(M/A)

195/185

حداکثرسرعت(کیلومتردرساعت-شرایط پایداری)(M/A)

5/4

نوع جعبه دنده (M/A)

ّّFWD

وضعیت انتقال قدرت

50

حجم مخزن سوخت (لیتر)

470

حجم صندوق عقب (لیتر)

205/55/16 x  6J

ابعادو نوع تایر

7

میانگین مصرف سوخت در100کیلومتر(لیتر-شهری)

1465/1760/4540

طول/عرض/ارتفاع ( میلی متر)

155

فاصله تا زمین ( میلی متر)

3.4

 

تعداد گردش فرمان (دور)

 




برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 8 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

روش های افزایش قدرت موتور ماشین

روش های افزایش قدرت موتور ماشین
امروزه هر خوردرویی که شما از یک کارخانه معمولی خودروسازی می خرید با چندین مصلحت اندیشی ساخته شده است . این مصلحت اندیشی ها ( یا کوتاه آمدن ها ) توسط چندین فاکتور ایجاد می شوند :
 تلاش برای گنجاندن قیمت خودرو در یک محدوده مشخص .
 نیاز برای دریافت استانداردها .
تمایل برای تامین حداکثری عمر و قابل اطمینان بودن خودرو .

تغییر تراشه رم اغلب افزایش قدرت موتور را در پی دارد.

این مصلحت اندیشی ها اغلب به شما مجال زیادی برای بهبود وضعیت بر حسب عملکردتان می دهد! راههای بسیار مختلفی برای افزایش اسب بخار موتور موجود ، وجود دارد . اینجا چندین مثال موجود است(عموما از آسان ترین تا مشکل ترین/ گرانترین مرتب شده است):

تراشه (چیپ )کامپیوترتان (ECU) را عوض کنید-- گاهی اوقات و یقیناً نه همیشه -- شما می توانید با عوض کردن تراشه ی رُم در "بخش کنترل موتور" یا همان ECU عملکرد خودرو را تغییر دهید. شما می توانید این تراشه‌ها را معمولاً از فروشندگان لوازم یدکی بخرید . خواندن یک بررسی مستقل برای تراشه ی در نظر گرفته شده خیلی ارزشمند است چون بعضی از تراشه ها فقط جنبه ی تبلیغاتی دارند و کارایی ندارند.

 به هوا اجازه بدهید راحتر وارد بشود ، هنگامی که پیستون پایین می رود در مرحله ی مکش ، مقاومت هوا می تواند مقداری از قدرت موتور را از بین ببرد . بعضی از خودروهای جدیدتر دارای منیفلدهای*(1) ورودی صیقلی هستند که مقاومت هوا را بر طرف کنند . کاهش لوله های ورودی و فیلتر هوای بزرگتر می توانند جریان هوا را بهبود بخشند .
 اجازه دهید خروج دود راحتر انجام شود ، اگر مقاومت هوا یا برگشت آن وجود داشته باشد فشار ان باعث سخت خارج شدن دود از محفظه سیلندر در مرحله ی تخلیه می شود و این نیز قدرت موتور را تحلیل می دهد . فشار منفی*(2) به علت لول? اگزوز بسیار کوچک یا مقدار زیاد مقاومت هوا در صدا خفه کن*(3) است . سیستم های خروجی با عملکرد بالا از هدزر*(4) استفاده می کنند ؛ لوله هایی که انتهایی گشاد و آزاد دارند انباره های اگزوز را روان و فشار بال
عکس (منفی)را در سیستم اگزوز بر طرف می کند .
 سرسیلندر و بادامک ها را عوض کنید -- بسیاری از موتور های موجود یک سوپاپ ورودی و یک سوپاپ خروجی دارند . خریدن یک سر سیلندر جدید که چهار سوپاپ در هر سیلندر دارد جریان هوای ورودی و خروجی موتور را به صورت دراماتیکی بهبود می بخشد و می تواند قدرت را بیشتر کند . همچنین استفاده از بادامک های کارا سبب یک تغییر بزرگ در عملکرد موتور می شود .

روشهای دیگر افزایش اسب بخار:
 درون سیلندر را بیشتر پر بکنید - اگر شما بتوانید هوای بیشتری (و همچنین سوخت بیشتری ) را در یک سیلندر که اندازه ای معلوم دارد بگنجانید در نتیجه قدرت بیشتری از سیلندر جذب می شود ( به طور مشابه شما می توانید اندازه ی سیلندر را افزایش دهید و قدرت را افزایش دهید) توربو شارژها و سوپر شارژرها فشار هوای ورودی را تنظیم می کنند ، که سیلندر با هوای بیشتری پر شود . سازندگان فراوانی قطعات توربو شارژرها و سوپر شارژرها را برای خودرو های مختلف می سازند.
 هوای ورودی را خنک کنید - متراکم کردن هوا ، دمای آن را بالا می برد . شما مایلید خنک ترین هوای ممکن در سیلندر را داشته باشید زیرا وقتی احتراق انجام شود هوای داغ حجم بالایی دارد*(5). بدین منظور خیلی از خودروهای مجهز به توربو شارژ و سوپر شارژ دارای اینترکولر*(6) هستند . اینتر کولر یک رادیاتور مخصوص میانی است که دمای هوای متراکم شده را قبل از ورود به سیلندر کاهش می دهد.
 همه چیز را سبک کنید - قطعات سبک وزن به موتور کمک می کنند بهتر کار کند. هر دفعه که پیستون تغییر جهت دهد یک انرژی صرف از بین بردن جابجایی در یک مسیر می شود و این عمل دوباره تکرار می شود*(7) . پیستون سبکتر ، انرژی کمتری صرف می کند . همچنین قطعات سبکتر به موتور اجازه می دهد که سریعتر بچرخد ، و سریعتر چرخیدن به موتور اسب بخار بیشتر می دهد.
 نسبت تراکم را افزایش دهید- افزایش نسبت تراکم تا یک نقطه خاص قدرت بیشتر تولید می کند. با این وجود اگر شما مخلوط سوخت و هوا را بیشتر متراکم کنید به احتمال زیاد خود به خود منفجر می شود و آتش می گیرد ( قبل از اینکه شمع ها آن را مشتعل سازند). بنزین‌هاى با عدد اکتان بالاتر تقریبا از اشتعال زودهنگام جلو گیری می کنند. به همین علت عموماً خودروهای با کارایی بالا به بنزین اکتان بالا نیاز دارند ؛ موتور انها برای دریافت قدرت بیشتر از نسبت تراکم بالاتر استفاده می کند.



? جابجایى *(8) را افزایش دهید ، جابجایی بیشتر به معنی قدرت بیشتر است چون شما می توانید با هر بار چرخش موتور بنزین بیشتری بسوزانید. شما می توانید جابجایی را با بزرگتر کردن سیلندر افزایش دهید.امکان دارد شما هنگامی که سعی کنید جابجایی(حجم) را افزایش دهید به هزینه های خرید یک موتور جدید با کارایی بالا و سوار کردن آن بر ماشینتان فکر کنید ، شاید این آسانتر و راحتر باشد.

زیرنویس مترجم :

*(1) چند راهه های دود یا هوا

*(2) فشار بال
عکس

*(3) انبار? لوله اگزوز

*(4) چند راهه هایی که از چدن زبر و نا هموار ساخته نمی شوند و خمیدگی های حاد ندارند.

*(5) هوای گرم تعداد مولکول های کمتری نسبت به هوای سرد دارد یا به عبارتی جرم هوای گرم کمتر است .

*(6) اینتر کولر یا سردکن میانی شبیه یک رادیاتور است ، که از لوله های ورودی بزرگ برای جریان ورودی و استفاده از آب یا هوای بییرونی جهت دار شده که بر روی لوله های ورودی رفته و دمای آن را کاهش می دهند . وقتی که از اینترکولر استفاده می شود هم قدرت افزایش می یابد و هم مصرف سوخت بهینه می شود.

*(7) اشاره به اینرسی و شتابی که پیستون در یک جهت می گیرد

*(8) جابجایی یک اصطلاح است ، منظور حجمی از هوا و سوختی است که از نقط? مرگ پایینی تا نقط? مرگ بالایی وجود دارد ؛ اینجا افزایش کورس مطرح نیست یعنی طول شاتون را تغییر نمی دهیم هرچند که این کار نیز موثر است.



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 8 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

5 راه برای عاشق ماندن تا ابد

5 راه برای عاشق ماندن تا ابد
1- زن خود را گرامی بدارید. به شوهر خود احترام بگذارید.
نیاز احساسی یک زن، ارجمند شمرده شدن است و این امر، وظیفه شماره یک شوهر به شمار می رود. بدین معنا که او را دوست بدارید و برایش ارزش قایل شوید، او اولویت شماره یک شما محسوب می شود.
نیاز احساسی یک مرد این است که از سوی
همسرش مورد احترام قرار گیرد. هنگامی که او به خانه می آید دوست دارد احساس کند دست کم یک نفر در دنیا وجود دارد که فکر می کند او مهم است.

2-مثل دو دوست خوب با یکدیگر رفتار کنید.
زیر سایه
ازدواج، یکی از موهبت های الهی اعطا شده به عروس و داماد این است که آنها باید دوست های خوبی برای یکدیگر باشند.ویژگی عمده دوستی این است که هر کس به احساسات و نیازهای طرف مقابل احترام بگذارد و برای آنها ارزش قایل شود. ارزش قایل شدن یعنی، آنچه که برای او مهم است برای شما نیز مهم باشد، این یک روش کلیدی و اساسی است تا همسرتان احساس کند شما دوستش دارید.

3-این چهار کلمه طلایی را به خاطر بسپارید.
گوش دادن، توافق، جبران و قدردانی. از همان آغاز
ازدواج، بر سر این قانون ابتدایی توافق نمایید: مهم نیست که چه قدر ناراحت هستید، هیچ وقت یک دعوای لفظی را شروع نکنید.
دعوای شدید فقط مشکلات را وخیم تر می کند و باعث تیرگی روابط می شود. به جای دعوا، چهار کلمه طلایی را اجرا کنید.

4-حد و مرزهای مستحکمی ایجاد کنید.
همسر شما اولویت شماره یک شما محسوب می شود، نه خانواده، خویشاوند، دوست، فرزند، کار یا سرگرمی شما. حد و حدود مستحکمی ایجاد کنید تا نشان دهد که شما برای ازدواج خود ارزش قایل هستید و به هیچ چیز و هیچ کس اجازه نمی دهید رابطه شما را کم رنگ کند.
این امر بدین معناست که به نیازهای
همسرتان قبل از نیازهای خانواده خود رسیدگی می کنید، عصرها زود به خانه بیایید تا برای با هم بودن زمان کافی داشته باشید.

5-هر روز، یک کار خوشحال کننده انجام دهید.
ازدواج در نهایت درباره آن است که کاری کنید تا طرف مقابلتان احساس خوبی داشته باشد و تلاش کنید هر روز یا یک کار خوشحال کننده، همسرتان را شاد کنید. اگر او می گوید لیلیوم دوست دارد، به خاطر این که فکر می کنید رز رمانتیک تر است، برای او رز نخرید!
دریابید که
همسرتان دوست دارد چه هدیه ای از شما بگیرد، آیا دوست دارد آن هدیه یک ابراز محبت و علاقه، دریافت یک کادو، کمک کردن(مثل کمک در کارهای
 
و …) باشد یا سپری کردن اوقاتی خوش با یکدیگر.
آنها را به خاطر بسپارید و جزء کارهای روزانه خود قرار دهید.
 



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 8 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

با این ترفند کامپیوترتان را در 4 ثانیه خاموش کنید!

 
با این ترفند کامپیوترتان را در 4 ثانیه خاموش کنید!
یک ترفند ساده شما می‌توانید کامپیوتر خود را در 4 ثانیه به صورت استاندارد خاموش کنید،این کار با نگه داشتن کلید پاور نیز امکان پذیر است اما در دراز مدت قطعات کامپیوتر آسیب می‌بینند در این جا به روش صحیح آن می‌پردازیم.

برای این کار:

Windows Task Manger را باز کنید(Ctrl+Alt+Del)

از منوی Shut Down در حالی که کلید Ctrl را نگه داشته اید بر روی Turn Off  کلیک کنید.

حال خواهید دید که پس از 4 ثانیه کامپیوتر شما خاموش می‌شود.

نکته : این ترفند بر روی تمامی گزینه های منوی Shut Down عملی خواهد بود برای مثال می‌توان به جای خاموش کردن سریع اینبار بر روی Restart کلیک کنید تا کامپیوتر 4 ثانیه بعد Restart بشود.



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

ترفند پاک کردن ویروس فلش مموری!

 
ترفند پاک کردن ویروس فلش مموری!
 
بعضی از اوقات با قرار دادت فلش مموری – flash memory - در داخل کامپیوتر و با کلیک کردن بر روی آیکون آن در داخل Mycomputer با پیغامهایی مثل Access Denied و یا Open With مواجه می شوید.
در چنین مواردی اگر هسته اصلی این ویروس بر روی کامپیوتر شما نباشد به راحتی می توانید این ویروس را از روی فلش مموری خود پاک کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال بفرمایید.
- MyComputer را باز می کنیم .
- به منوی Tools رفته و Folder Options را انتخاب می کنیم .
- به تب View رفته و Show Hidden Files and Folders را تیک میزنیم و Hide protected operating file system تیکش را بر می داریم. بر روی منوی start کلیک سمت راست کرده و Explorer را انتخاب می کنیم.  در پنجره Explorer قسمت سمت چپ آن فلش مموری را انتخاب می کنیم .
- فایلهای Autorun وRecycler را که به صورت پنهان می باشند را از سمت راست داخل فلش پاک می کنیم.

فلش مموری را از سیستم جدا کرده و دوباره به کامپیوتر متصل می کنیم .
- حال به راحتی از فایلهای فلش مموری استفاده کنید.



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

روش شبکه کردن ۲ کامپیوتر

 

آموزش شبکه کردن 2 کامپیوتر به هم
در نگاه اول شبکه کردن ۲ کامپیوتر چه پی سی باشه چه لب تاب کار سختی به نظر می رسه اما در واقع چند دقیقه کار راحت است.

برای این کار ۲ تا کامپیوتر روشن احتیاج دارید که مجهز به کارت شبکه باشند و یک کابل نتورک معمولی … تنظیمات اولیه برای هر کدام از سیستم ها :سیستم شماره ۱ - سیستم شماره ۲ برای آموزش بهتر نامگذاری میکنم.
در هر ۲ سیستم از My Computer / Propertise تب Computer Name را انتخاب کنید. حال اسم سیستم شماره ۱ و ۲ را به طوری انتخاب کنید که با هم فرق داشته باشد.

برای مثال : system1 و system2
نکته : حواستون باشه اسم 2 کامپیوتر باید فرق داشته باشه !!
حالا توی همون قسمت کلید Change را بزنید تا بتوانید اسم Workgroup هر سیستم را هم تغییر دهید.
این بار اسم workgroup ها را مثل هم قرار دهید.

مثلا : system
بازم تاکید می کنم اسم workgroup ها باید دقیقا مثل هم باشند.
خوب حالا Ok کنید و از این قسمت خارج شوید. هر 2 سیستم درخواست Restart می کنند پس اجازه دهید سیستم ها ریست شود و مجددا راه اندازی شود.
حال سراغ شناسایی و آی پی دستگاه ها می رویم برای این کار آدرس زیر را دنبال کنید :

حال بر روی Conection نتورک خود راست کلیک کنید و Propertise را انتخاب کنید.
توجه کنید که اگر کانکشن نتورک ندارید از طریق Add New Conection اقدام به ساخت کنید.
حال در پنجره باز شده Internet Protocol TCP/IP را انتخاب کنید و گزینه Propertise را بزنید. مانند شکل :
Control Panel / Networks Conections
 

این کار را در هر 2 کامپیوتر انجام دهید. در پنجره باز شده شما باید آی پی های مشخص شده را برای هر سیستم وارد کنید پس قسمت Use The Following Ip Adress را فعال کنید :
سیستم شماره 1 :

Subnet Mask : 255.255.255.0
Default Gateway : این گزینه برای سیستم اول باید خالی باشد.
حال در قسمت پایین Dns Server ها را تکمیل می کنیم :

Alternate Dns Server : این قسمت هم خالی قرار دهید.
سیستم شماره 2 :

Subnet Mask : 255.255.255.0
Default Gateway : 192.168.0.1
در قسمت Dns Server هم به این صورت :

Alternate Dns Server : این قسمت هم خالی قرار دهید.
خوب کار شناسایی و نتورک کردن تمام شد حالا باید به پوشه ها و فایل های خود قابلیت Share را بدهید تا در نتورک شما مشترک شود برای این کار به این صورت عمل کنید :
در یک درایو یک New Folder ایجاد کنید. بر روی آن راست کلیک کرده و سپس از تب Sharing گزینه های Share This Folder On The Network و Allow Network Users To Change My Files را فعال کنید و سپس Ok و بیرون بیایید. با این کار یک پوشه ایجاد کرده اید که بین 2 کامپیوتر مشترک است و فایل هایی که درون آن باشد در هر دو کامپیوتر قرار می گیرد مانند شکل :
Perefered Dns Server : 192.9.9.3 Ip Adress : 192.168.0.2 Ip Adress : 192.168.0.1 Perefered Dns Server : 192.9.9.3
 

در انتها در سیستم شماره 2 برای شناسایی و خواندن سیستم شماره 1 دستور زیر را در Start / Run وارد کنید مانند شکل :
 
 


این نکته را به یاد داشته باشید در ویندوز ویستا برای دستیابی به قسمت Run کلید های ترکیبی :
Win + R را بزنید.

 



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 7 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

خطرناکترین کارهای آنلاینی که می توان انجام داد

خطرناکترین کارهای آنلاینی که می توان انجام داد
 محققان مرکز خدمات ایمنی اینترنت Cyber Defender با بررسی خطرناکترین فعالیتهایی که می توان به صورت آنلاین انجام داد به توضیح چگونگی محافظت در برابر این خطرات پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، تا چه اندازه به فعالیتهای آن لاینی که انجام می دهید، وب سایتهایی که به آن مراجعه می کنید و حتی لینکهایی که در صفحات اینترنتی بر روی آن کلیک می کنید توجه دارید؟

شاید نتوان گفت تمامی فعالیتهای آن لاین می توانند برای رایانه، کاربر و حریم خصوصی کاربر مخرب و خطرساز باشد اما به طور قطع تعدادی از این فعالیتها هستند که انجام آنها به تنهایی می توانند مشکلات بزرگ و گاه غیر قابل جبرانی را برای کاربران به وجود آورند.

خطر اول:
فعال کردن گزینه "ورود من به سیستم را ثبت کن" (Keep me signed in) در رایانه های عمومی

راه م
حافظت:
- ساده ترین راه حل این است که اگر از رایانه شخصی خود استفاده نمی کنید، هرکز این گزینه را فعال نکنید.

- درباره رایانه های محل کارتان محتاط باشید زیرا تنها تا زمانی که در محل کارتان باشید در اختیار شماست و بقیه روز می تواند در دسترس دیگران باشد و دیگران نیز می توانند تمامی اطلاعات شخصی شما را به راحتی برای خود ارسال کنند.

- اگر از مکانی عمومی به وب سایتهای مانند گوگل، آمازون و یا ای-بی وارد شده اید، در پایان کار از خروج از وب سایت  اطمینان حاصل کنید. (Sign out)

- برای حفظ حریم خصوصی خود پس از پایان کار با رایانه تاریخ مرورگر اینترنتی خود را پاک کنید.

- برای جلوگیری از کنترل فعالیتهای آن لاین خود می توانید از حالت "پنهانی" مرورگر خود استفاده کنید. این حالت در اینترنت اکسپلورر 8، InPrivate Browsing و در کروم گوگل New Incognito Window نام دارد.

- هرگز هیچ رمز عبوری را بر روی مرورگر خود ذخیره نکنید، حتی اگر مرورگر از شما این را بخواهد زیرا افرادی دیگر می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

خطر دوم:
به روز نکردن ویندوز، جاوا، ادوبی ریدر، ادوبی فلش

راه م
حافظت:
- برنامه های جاوا، فلش و ریدر در صورت به روز رسانی نشدن به دلیل نقصهای ایمنی، مسئول بسیاری از آلودگی های رایانه ای هستند. ساده ترین راه خلاصی از چنین آلودگی هایی به روز رسانی دائمی این چند نرم افزار است، فلش برای به روز رسانی به صورت خودکار از شما تقاضا می کند اما برای به روز رسانی جاوا کاربر باید به صورت روزانه اقدام کند. همچنین ادوبی ریدر نیز از سیستم به روز رسانی خودکار برخوردار است.

- از به روز رسانی سیستم عامل ویندوز اطمینان حاصل کنید. یکی از راه های این کار قرار دادن تنظیمات ویندوز بر روی به روز رسانی خودکار است. این کار رایانه و نقاط ضعف ایمنی سیستمهای عامل را کمتر در دسترس هکرها قرار خواهد داد.

خطر سوم:
جستجوی شایعات درباره افراد مشهور یا موضوعات غیر اخلاقی

راه م
حافظت:
- م
حافظت از این خطر دیگر نیازی به فکر کردن ندارد. به دلیل اینکه این موضوعات مواردی هستند که هکرها از گرایش ناخواسته تعداد زیادی از کاربران اینترنتی به آنها آگاهی دارند. از این موضوعات برای حمله های جدید به رایانه ها به خوبی استفاده می کنند، پس ساده ترین راه حل این است که دور چنین وب سایتها و جستجوهای اینترنتی را خط بکشید.

- در صورتی که مجبور به جستجوی چنین مفاهیمی هستید، از بخشهای خبری سایتهایی مانند گوگل یا بینگ استفاده کنید زیرا این سایتها از وب سایتهای مرجع ارزیابی اولیه ای دارند و این می تواند از میزان احتمال آلوده شدن رایانه ها بکاهد.

- زمانی که قصد جستجو در گوگل را دارید از آدرس https://www.google.com به جای http://www.google.com استفاده کنید زیرا این آدرس اطلاعات مورد نظر شما را به لایه ای م
حافظت شده و رمزگذاری شده ارسال می کند . این روش نیز می تواند میزان آلودگی به ویروسهای رایانه ای را در این شرایط کاهش دهد.

خطر چهارم:
استفاده از BitTorrent برای دانلود نرم افزارها، برنامه های تلویزیونی و فیلمهای تحت قانون حق تکثیر

راه م
حافظت:
- فقط از وب سایتهای قانونی و رسمی دانلود مانند iTunes، Hulu و دیگر وب سایتهای قانونی استفاده کنید و به هر قیمتی از سایتهای تورنت یا سیلابی حتی اگر آلوده به ویروس نیز نباشند، استفاده نکنید. زیرا برخی از تبلیغات ارسال شده بر روی این وب سایتها می توانند بدون انجام کاری خاص از جانب کاربر، رایانه را آلوده کنند.

- اطلاعات و
مطالب به سرقت رفته را دانلود نکنید.

- هرگز اطلاعات و
مطالب به سرقت رفته را دانلود نکنید!!

خطر پنجم:
بازی آنلاین در هر وب سایتی

راه م
حافظت:
- در هنگام دانلود نرم افزارهای بازیهای رایگان بسیار احتیاط کنید زیرا اگر نرم افزار آلوده باشد می تواند رایانه را در خطر قرار دهد.

- اطلاعات ورود به بازی خود را در اختیار غریبه ها قرار ندهید. در واقع هیچ نوع اطلاعات شخصی یا غیر شخصی خود را در اختیار همبازی های آنلاین خود قرار ندهید زیرا در این صورت و در ساده ترین حالت دارایی های مجازی خود را از دست خواهید داد و در بدترین حالت پولهایتان به سرقت خواهد رفت.

- فریب حیله قدیمی "رازهای فارم ویل" را نخورید زیرا به این شکل یک ویروس تروجان را دانلود کرده اید و یا اطلاعات فیس بوک خود را در اختیار یک تبه کار مجازی قرار داده اید.

خطر ششم:
تنظیم نکردن بخش ایمنی فیس بوک و فعال گذاشتن گزینه قرار دادن اطلاعات در اختیار "همه"

راه م
حافظت:
- تنظیمات ایمنی فیس بوک را با دقت مطالعه کنید و اجازه ندهید بخش "دوست دوستانم" امکان دیدن اطلاعاتی از قبیل شماره تلفن، تاریخ تولد و دیگر اطلاعات خصوصی را داشته باشند. از تمامی چنین اطلاعاتی می توان برای جعل هویت شما بر روی کارتهای اعتباری دیگر استفاده کرد.

- تنها "دوستان" باید به لایه های شخصی تر اطلاعات شما دسترسی داشته باشند. از این رو در انتخاب "دوستان" خود دقت کنید.

خطر هفتم:
اتصال به شبکه های وایرلس ناشناخته

راه م
حافظت:
- در مکانهای عمومی مانند فرودگاه ها و هتلها مراقب اتصال به شبکه های وایرلس ناشناخته باشید. برای مثال در یک هتل از انتخاب یک شبکه شناخته شده و قانونی اطمینان حاصل کنید. زیرا در حالی که شما از محیطی به ظاهر ایمن و واقعی در اینترنت استفاده می کنید، هکرها می توانند شما را تحت نظر داشته باشند.

- تنظیم حالت استفاده در اماکن عمومی از لپ تاپ، ایمنی بیشتری برای آن به ارمغان خواهد آورد و به اشتراک نگذاشتن فایلهای مختلف در اماکن عمومی می تواند این ایمنی را افزایش دهد.

خطر هشتم:
استفاده از یک رمز عبور برای تمامی فعالیتهای آنلاین

راه م
حافظت:
- به خاطر سپردن ده ها رمز ورود کار بسیار دشواری است و از این رو چیز عجیبی نیست که فردی از یک رمز عبور برای تمامی فعالیتهای آنلاینش استفاده کند. اما اگر همان یک رمز عبور نیز شناسایی شود کل زندگی آنلاین شما برای جهان آشکار خواهد شد.

- رمزهای عبور مختلف را برای کارهای مختلف نگه دارید. برای مثال رمز عبور ایمیل خود را متفاوت از رمز ورود به شبکه اجتماعی خود انتخاب کنید.

- مرورگرهای ویژه ای می توانند به شما در داشتن یک رمز ورود اصلی برای دسترسی به تمامی رمز ورودهایتان کمک کنند. به این شکل اگر برای خدمات مختلف آنلاین رمزهای متفاوتی داشته باشید تنها با به یاد سپردن یک رمز عبور می تواند تمامی آنها را در زمان نیاز مشاهده کنید.

خطر نهم:
تلاش برای گرفتن آی-پد، پلی استیشن 3 و یا دیگر ابزارهای الکترونیکی به صورت رایگان

راه م
حافظت:
- منطقی باشید، هرگز کسی یک آی-پد رایگان به شما نخواهد داد، پس فریبش را نخورید.

- از هر نوع بذل و بخشش آنلاین که هیچ برند مشهوری از آن پشتیبانی نمی کند روگردان باشید، حتی اگر این پیشنهاد تحت حمایت برندهای آنلاین باشد.

- به بسته نرم افزاری ایمنی به روز شده ای مجهز باشید زیرا نرم افزارها معمولا می توانند چنین پیشنهادهای تبهکارانه ای را ردیابی کرده و از فریب خوردن شما جلوگیری کنند.



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

مرورگر فایرفاکس یا اکسپلورر؟

مرورگر فایرفاکس یا اکسپلورر؟
بسیاری از کارشناسان مرورگر موزیلا فایرفاکس را بسیار برتر از مرورگر قدیمی و معروفاینترنت اکسپلورر می دانند.
فایرفاکس یا اکسپلورر firefox or explorer

این کارشناسان 20 دلیل گویا و روشن را برای این انتخاب خود ذکر می کنند. در یکی از
سایتهای Forum  نیز به بحث در این زمینه پرداختیم که افراد دلایل گوناگونی را عنوان کردند در اینجا 20 دلیل عنوان شده برای استفاده از فایرفاکس به جای اینترنت اکسپلورر را برای شما مطرح می نماییم

1. امنیت :

یكی از مهمترین نكات بارز این مرورگر امنیت بسیار بالاتر فایر فاكس نسبت به IE می باشد . بدین معنی كه با استفاده از فایر فاكس شما بسیار كمتر مورد حملات ویروسی قرار می گیرید .

2. سرعت :

 دومین گزینه برتری FF ( فایرفاكس ) نسبت به IE سرعت بالاتر این مرورگر می باشد . بدین معنی كه صفحات
اینترنتی بسیار سریعتر در این مرورگر بارگذاری می شوند و برای اكثر ما كه از اینترنت هایی با سرعت پایین استفاده می كنیم مزیت بسیار جالبی می باشد .
فایرفاکس یا اکسپلورر firefox or explorer

3. امكان :

Tab Browser: در فایرفاكس پنجره های جدید در یك تب (در داخل همان پنجره ) بازگشایی می شوند و این عمل باعث می شود كه اولا محیط Taskbar
ویندوز شلوغ نشود و دوم دسترسی سریعتر به سایتهای موجود در تب می باشد ، البته به تازگی IE هم در نسخه ۷ از مرورگر خود كه البته هنوز بتا است ، این قابلیت را اضافه كرده است … ولی این كجا و آن كجا !

4. دسترسی همیشگی به موتورهای جستجو :

در FF ( همون فایر فاكس دیگه … ) شما به راحتی می توانید در موتورهای جستجو
معروف از قبیل گوگل ، یاهو ، آمازون ، ای بی ، انسور و دیگر موتورهای جستجو ، به جستجو بپردازید بدون اینكه نیازی به تایپ آدرس موتور جستجو باشد . امكانی كه در IE وجود ندارد .

5. امكان Import از مرورگر های دیگر :

فایر فاكس همچنین می تواند اطلاعاتی از قبیل : History و كوكی ها و
پسوردها و اطلاعاتی كه در فرمها وارد كرده اید (در مرورگر های دیگر ) را Import كند .

6. ذخیره سریع صفحات لود شده به طور كامل :

 در IE، حتما برایتان پیش آمده كه مثلا وارد
سایتی شده اید و وقتی قصد ذخیره آن صفحه را دارید ، یا باید خیلی منتظر شوید تا صفحه ذخیره شود و یا اینكه پیغامی را خواهید دید كه مبنی بر این است كه شما نمی توانید این صفحه را ذخیره كنید . و دومین مشكل هم عدم ذخیره كامل سایتها می باشد بدین معنی كه مثلا اگر در صفحه ای ، یك یا چند فایل فلش موجود باشد ، پس از ذخیره صفحه مشاهده خواهید كرد كه فلشها ذخیره نشده اند و در اینگونه موارد می بایستی از نرم افزارهای جانبی برای اینكار استفاده كنید …… اما در مقابل مرورگر فایر فاكس اولا تمامی صفحات را ذخیره میكند ( آن هم به طور كامل یعنی همراه با تمامی تصاویر و حتی فلشهای به كار رفته ) و ثانیاً اگر صفحه به طور كامل لود شده باشد ، بدون لحظه ای تامل صفحه ذخیره می شود و دیگر خبری از یك پنجره ذخیره كه باید مدتی برای آن در اینترنت اكسپلولر منتظر می شدید نیست !
فایرفاکس یا اکسپلورر firefox or explorer

7. افزایش توانایی های برنامه با نصب پلاگینها :

 از دیگر مزیتهایی كه FF نسبت به IE دارد امكان نصب پلاگینها می باشد . بدین معنی كه شما می توانید با نصب پلاگینها قابلیتهای فایرفاكس را افزایش دهید . كه بعدا حتما در مورد پلاگینهای آن صحبت خواهیم كرد .

8. دارا بودن فایل منیجر :

 از دیگر مزیتهای FF نسبت به IE دارا بودن فایل منیجر می باشد كه شما را در دانلود هرچه بهتر و سریعتر فایلها یاری می كند .

9. استفاده از كلیدهای میانبر بیشتر :

یكی از مواردی كه كاربران حرفه ای بسیار از آن استفاده می كنند كلیدهای میانبر می باشد كه كار با
اینترنت را سریعتر و لذت بخش تر می كند و البته در فایرفاكس این كلیدها بسیار بیشتر می باشند . از جمله : شما در IE مثلا برای تایپ سایتی هایی كه دارای دامین دات كام هستند كافی بود نام سایت را نوشته و كلیدهای تركیبی Ctrl+Enter را بزنید ولی برای سایتهای دات نت و همچنین دات ارگ فكری نشده است ولی در FF می توانید برای سایتهای دات نت كلیدهای تركیبی Shift+Enter و برای
سایتهای دات ارگ كلیدهای Ctrl+Shift+Enter را بزنید ، و یا می توانید برای ذخیره یك صفحه كلیدهای Ctrl+S را بزنید و یا برای دسترسی به سرس صفحه نمایش داده شده كلیدهای Ctrl+U را بزنید و بسیاری دیگر از كلیدهای میانبر دیگر . لازم به ذكر است تمامی كلیدهای میانبر در IE نیز در فایرفاكس انجام پذیرند .



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

کلید F1 را فشار ندهید!؟

کلید F1 را فشار ندهید!؟
مایكروسافت درباره آسیب‌پذیری جدیدی كه ممكن است توسط هكرها برای نصب ویروس در رایانه قربانیان مورد استفاده قرار بگیرد، به كاربران اینترنت اكسپلورر هشدار داد.

این حفره امنیتی به شیوه كار VBScript مایكروسافت با فایل‌های كمكی
ویندوز در اینترنت اكسپلورر مربوط است اما برای اجرا شدن حمله، كاربر قربانی باید كلید F1 را فشار دهد. طبق اعلام مایكروسافت، تحلیل‌های انجام گرفته نشان داده در صورتی كه كاربران این كلید را فشار ندهند، آسیب‌پذیری مذكور قابل بهره‌برداری نخواهد بود. به دلیل نیاز به فشردن كلید F1 اجرا شدن این نوع حمله دشوار دانسته شده اما حملات مبتنی بر وب در طی چند سال گذشته منبع عمده انتشار نرم‌افزار مخرب شناخته شده‌اند.

این حفره جدید كه در
ویندوز 2000، ویندوز اكس پی و ویندوز سرور 2003 قابل بهره‌برداری است، توسط یك محقق امنیتی كشف شده كه جزئیات آن را چند روز قبل در اینترنت منتشر كرد.
 

مایكروسافت اطمینان داد كه این حفره در هیچ حمله آنلاینی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است اما مشخص نكرد این آسیب پذیری را در دور بعدی به‌روزرسانی امنیتی‌اش ترمیم می‌كند یا خیر.



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

جدید ترین خطر هكرها برای رایانه ها

جدید ترین خطر هكرها برای رایانه ها
محققان ایمنی رایانه اعلام کردند: هکرها می توانند با پنهان کردن کدهای مخرب در پس متون معمولی انگلیسی از سیستم ایمنی آنتی ویروسهایی که در حال حاضر وجود دارد، عبور کنند.

یکی از رایج ترین شیوه های نفوذ به رایانه ها استفاده از حملات تزریق کد است که طی آن کدهای مخرب به رایانه ها انتقال پیدا کرده و در آنها فعال می شوند. این در حالی است که اقدامات کنونی ایمنی رایانه ها بر این اساس فعالیت می کنند که کدهای رایانه ای نسبت به حروف متون نمایش داده شده در رایانه مانند یک متن انگلیسی از ساختاری متفاوت برخوردار است.

محققان در دانشگاه جان هاپکینز روشی جدید را برای جستجوی میزان زیادی از متون انگلیسی که از بیش از 15 هزار متن ویکی پدیا و 27 هزار کتاب از کتابخانه آنلاین پروژه گوتنبرگ تشکیل شده، ارائه کرده اند تا بتوانند ترکیبی از کلماتی که می توانند به عنوان کدهای مخرب مورد استفاده قرار گیرند را بیابند. کلمات مورد نظر در متن توسط برنامه بولد شده و از دیگر بخشهای متن مجزا می شود.

این اولین باری نیست که چنین ضعف بالقوه ای در سیستم های رایانه ای و سیستمهای ایمنی شناسایی شده است اما بسیاری از کارشناسان ایمنی رایانه ای بر این باور بودند که قوانین کلمات انگلیسی و ساختار جملات آن امکان ایجاد چنین نقطه ضعفی را غیر ممکن خواهد ساخت.

به گفته متخصصان این مطالعه ضعف بسیار بزرگی را در تاکتیکهای مقابله با ویروسها نمایان ساخته است که هکرها بدون شک از آن سوء استفاده خواهند کرد زیرا شناسایی کدهای مخرب در این قالب و در پس حروف نوشتاری اگر غیر ممکن نباشد بسیار مشکل خواهد بود.

بر اساس گزارش نیوساینتیست، دانشمندان دانشگاه جان هاپکینز بخشی از تکنیک شناسایی کلماتی که می توانند برای پوشش کدهای مخرب به کار گرفته شوند را طی کنفرانس ایمنی رایانه و ارتباطات ACM ارائه کردند تا هکرها نتوانند با آگاهی کامل از این تکنیک به سوء استفاده از ضعف کشف شده و تکنیک ابداعی برای مهار آن بپردازند.



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

نصب ویندوز یک بار برای همیشه ؟!

نصب ویندوز یک بار برای همیشه ؟!
چه کنیم تا دیگر مجبور نباشیم هر از چند گاهی به دلایل متعدد ویندوزعوض کنیم؟!

حتما تا به حال درباره نرم افزارهایی که قایلیت گرفتن پشتیبان (بک آپ) از ویندوز رو دارن شنیدین با استفاده از این نرم افزارها میتونین از درایو ویندوز خودتون ( همه نرم افزارها و راه اندازهای سخت افزاری) یه نسخه پشتیبان تهیه کنید و در موقع خراب شدن ویندوز اون رو به طور کامل برگردونید. امکان این کار در ویندوز هم وجود داره و شما میتونید بدون استفاده از نرم افزار خاصی و با استفاده از این قابلیت ویندوز این کار رو انجام بدید.برای این کار باید در یکی از درایوهاتون( درایوی به غیر از درایو ویندوزتون ) یک فضای خالی برای این کار تدارک ببینید که بسته به حجم ویندوز و نرم افزارها میتونه دو یا سه گیگ و بالا تر باشه درصورت داشتن DVD.RW میتونید از این ابزار استفاده کنید ولی بهتره بدوند که سرعت جایگزینی فایلها از روی هارد دیسک خیلی بالاتره ، هم چنین یک فلاپی سالم و فرمت شده رو هم آماده کنید .
خوب آگر آماده اید تا در ادامه مطالب روش را توضیح بدهم .

ابتدا به آدرس زیر بروید :

Start===>All Programs===>Accessories===>System Tools===>Backup

بعد از اجرای برنامه یه صفحه باز میشه که شما باید در وسط پنجره و بر روی Advanced MODE کلیک کنید. در پنجره جدیدی که براتون باز میشه روی دکمه کنار عبارت Auotomate System Recovery Wizard کلیک کنید.یه پنجره خوش آمد گویی براتون باز میشه که برای ادامه کار باید روی Next کلیک کنید. در صفحه جدید شما باید آدرس درایو مورد نظرتون رو بدید.این مسیر به طور پیش فرض :A هستش.


بعد از تعیین مسیر و برای ادامه کار روی Next کلیک کنید. و بعد هم روی Finish کلیک کنید تا عملیات پشتیبان گیری شروع بشود.


بسته به حجم ویندوز و برنامه های موجود در اون درایو و صرف زمان خاص خودش عملیات پشتیبان گیری تموم میشه و با نشون دادن پیغامی از شما خواسته میشه که یک فلاپی سالم و فرمت شده رو درون درایو فلاپی خودتون قرار بدید.بعد از انجام این کار بر روی OK کلیک کنید تا ساخت فلاپی ASR انجام بشه بعد از طی زمانی کوتاه پیغامی ظاهر میشه که شما با کلیک روی OK پایان عملیات رو اعلام میکنید. در این مرحله عملیات پشتیبان گیری تموم میشه و ابزار لازم جهت بازآوری در زمان لازم فراهم شده.

- چگونگی استفاده از نسخه ی پشتیبان گیری که تهیه کرده ا ید:

زمانی که حس کردید سرعت ویندوزتون پایین اومده و ویندوزتون مشکلی پیدا کرده یا اینکه بالا نمیاد زمان استفاده از Auotomate System Recovery Wizard هستش. برای اینکار CD Windows رو درون CD-ROM گذاشته و سیستم رو با اون بوت کنید. بعد از دیدن پیغام Press any key to boot from CD یکی از کلید های روی کیبورد رو فشار بدید تا وارد مرحله نصب ویندوز بشید.بعد از اینکه پنجره آبی رنگ نمایان شد و این عبارت رو دیدید دکمه F2 رو فشار بدهید.

Press F2 to run Automated System Recovery (ASR

بعد از انجام این کار و باز شدن صفحه جدید از شما خواسته میشه که فلاپی رو درون درایو فلاپی قرار بدید و دکمه رو به دلخواه از دکمه های کیبرد فشار بدبد.بعد از انجام این کار پنجره برای شما باز شده و این عبارت رو به شما نشون میده:

Preparing For Automated System Recovery Press ESC to cancel

که شما برای ادامه کار نباید توجهی به این پیغام بکنید و چند لحظه صبر کنید تا صفحه جدید براتون باز بشه. در این مرحله درایو C شما به طور کامل فرمت میشه و بعد از چک کردن درایو C و کپی فایلهای مورد نیاز بر روی هارد دیسک یک بار Restart شده و برای نصب نسخه پشتیبان آماده میشه.
بعد از بالا اومدن سیستم شما وارد مرحله ای میشید که شبیه مرحله نصیب ویندوز هستش همون مرحله ای که در سمت چپ مراحل نصب و زمان مورد نیاز رو اعلام میکنه و در سمت راست توضیحات مایکروسافت به نمایش در میاد. ولی بعد از مدت بسیار کمی این صفحه میره و صفحه اصلی براتون باز میشه که ضمن خوش آمد گویی به ابزار بازآوری ASR از شما میخواد که بر روی Next کلیک کنید.البته اگر هم این کار رو انجام ندید یک تایمر 90 ثانیه ای که اونجا هستش بعد از پایان زمان 90 ثانیه خودش این کا رو انجام میده.
بعد به صورت خودکار شروع به جایگزینی نسخه پشتیبان میکنه.ولی اگه شما خودتون روی Next کلیک کردین پنجره ای باز میشه که در اون آدرس نسخه پشتیبان وجود داره که اگه شما بیشتر از یک نسخه پشتیبان اونجا دارین میتونین نسخه مورد نظرتون رو انتخاب کنید.بعد از انتخاب و کلیک روی Next پنجره ای باز میشه که شما با کلیک بر روی Finish اجازه عملیات نهایی و بازگردانی فایلها رو میدین. در این مرحله عملیات جایگزینی شروع میشه که شما باید تا منتظر بموندید که این مرحله به پایان برسه. بعد از انجام عملیات سیستم شما Restart میشه و ویندوز صحیح و سالم شما با نصب تمام نرم افزار ها و سخت افزارهای مورد نظر شما آماده و گوش به فرمان شما میباشد.
موفق باشید.



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

لیست کامل تمامی دستورات قابل اجرا از طریق Run

لیست کامل تمامی دستورات قابل اجرا از طریق Run
لیست کامل تمامی دستورات قابل اجرا از طریقRun

نام برنامه اجرایی
دستور
Accessibility Controls access.cpl
Add Hardware Wizard hdwwiz.cpl
Add/Remove Programs appwiz.cpl
Administrative Tools control admintools
Automatic Updates wuaucpl.cpl
Bluetooth Transfer Wizard fsquirt
Calculator calc
Certificate Manager certmgr.msc
Character Map charmap
Check Disk Utility chkdsk
Clipboard Viewer clipbrd
Command Prompt cmd
Component Services dcomcnfg
Computer Management compmgmt.msc
Date and Time Properties timedate.cpl
DDE Shares ddeshare
Device Manager devmgmt.msc
Direct X Control Panel - If Installed directx.cpl
Direct X Troubleshooter dxdiag
Disk Cleanup Utility cleanmgr
Disk Defragment dfrg.msc
Disk Management diskmgmt.msc
Disk Partition Manager diskpart
Display Properties control desktop
Display Properties desk.cpl
Display Properties w/Appearance Tab Preselected control color
Dr. Watson System Troubleshooting Utility drwtsn32
Driver Verifier Utility verifier
Event Viewer eventvwr.msc
File Signature Verification Tool sigverif
Findfast findfast.cpl
Folders Properties control folders
Fonts control fonts
Fonts Folder fonts
Free Cell Card Game freecell
Game Controllers joy.cpl
Group Policy Editor - XP Pro gpedit.msc
Hearts Card Game mshearts
Iexpress Wizard iexpress
Indexing Service ciadv.msc
Internet Properties inetcpl.cpl
IP Configuration - Display Connection Configuration ipconfig /all
IP Configuration - Display DNS Cache Contents ipconfig /displaydns
IP Configuration - Delete DNS Cache Contents ipconfig /flushdns
IP Configuration - Release All Connections ipconfig /release
IP Configuration - Renew All Connections ipconfig /renew
IP Configuration - Refreshes DHCP & Re-Registers DNS ipconfig /registerdns
IP Configuration - Display DHCP Class ID ipconfig /showclassid
Java Control Panel - If Installed jpicpl32.cpl
Java Control Panel - If Installed javaws
Keyboard Properties control keyboard
Local Security Settings secpol.msc
Local Users and Groups lusrmgr.msc
Logs You Out Of Windows logoff
Microsoft Chat winchat
Minesweeper Game winmine
Mouse Properties control mouse
Mouse Properties main.cpl
Network Connections control netconnections
Network Connections ncpa.cpl
Network Setup Wizard netsetup.cpl
Notepad notepad
Nview Desktop Manager - If Installed nvtuicpl.cpl
Object Packager packager
ODBC Data Source Administrator odbccp32.cpl
On Screen Keyboard osk
Opens AC3 Filter - If Installed ac3filter.cpl
Password Properties password.cpl
Performance Monitor perfmon.msc
Performance Monitor perfmon
Phone and Modem Options telephon.cpl
Power Configuration powercfg.cpl
Printers and Faxes control printers
Printers Folder printers
Private Character Editor eudcedit
Quicktime - If Installed QuickTime.cpl
Regional Settings intl.cpl
Registry Editor regedit
Registry Editor regedit32
Remote Desktop mstsc
Removable Storage ntmsmgr.msc
Removable Storage Operator Requests ntmsoprq.msc
Resultant Set of Policy - XP Pro rsop.msc
Scanners and Cameras sticpl.cpl
Scheduled Tasks control schedtasks
Security Center wscui.cpl
Services services.msc
Shared Folders fsmgmt.msc
Shuts Down Windows shutdown
Sounds and Audio mmsys.cpl
Spider Solitare Card Game spider
SQL Client Configuration cliconfg
System Configuration Editor sysedit
System Configuration Utility msconfig
System File Checker Utility - Scan Immediately sfc /scannow
System File Checker Utility - Scan Once At Next Boot sfc /scanonce
System File Checker Utility - Scan On Every Boot sfc /scanboot
System File Checker Utility - Return to Default Setting sfc /revert
System File Checker Utility - Purge File Cache sfc /purgecache
System File Checker Utility - Set Cache Size to size x sfc /cachesize=x
System Properties sysdm.cpl
Task Manager taskmgr
Telnet Client telnet
User Account Management nusrmgr.cpl
Utility Manager utilman
Windows Firewall firewall.cpl
Windows Magnifier magnify
Windows Management Infrastructure wmimgmt.msc
Windows System Security Tool syskey
Windows Update Launches wupdmgr
Windows XP Tour Wizard tourstart
Wordpad write




برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

ویندوزم خیلی دیر میاد بالا! چه کنم؟

ویندوزم خیلی دیر میاد بالا! چه کنم؟
باید بگم شما تنها فردی نیستی که این مشکل رو داره اما خوشبختانه با یک سری ترفندهای جزئی و کوچیک میشه سرعت بالا آمدن ویندوز رو حتی تا حد چشمگیری افزایش داد؛ بدون نیاز به نصب مجدد ویندوز و یا تغییرات سخت‌افزاری!

قضیه نسبتاً ساده‌ست! رایانه شما هنگام شروع به کار ویندوز،  چندین برنامه و سرویس را به طور کامل بارگذاری می‌کند (نگاهی به تمام آیکون‌های موجود در کنار ساعت ویندوز خود داشته باشید). با سر و سامان دادن این  لیست، زمان بوت شدن سیستم شما تا حدودی کاهش می‌یابد.

یکی از ابزارهای
جالبی که در این زمینه پیدا کردم و خودم هم تستش کردم برنامه تقریباً کوچکی به اسم Soluto است که با کمک اون تونستم زمان بالا آمدن ویندوزم رو از ۳:۲۶ دقیقه به ۱:۴۵ دقیقه کاهش بدم، فقط با چند کلیک ساده و بدون درد سر!

http://www.irannaz.com

بعد از نصب Soluto، برنامه‌های سیستم شما که در شروع اولیه ویندوز دخیل هستند به سه دسته کلی نقسیم می‌شوند. همان‌طور که در شکل هم مشاهده می‌کنید این دسته‌ها با سه رنگ سبز، نارنجی و خاکستری مشخص شده‌اند.

* دسته سبز رنگ برنامه‌هایی هستند که می‌توانید براحتی از لود شدن آن‌ها هنگام بوت شدن ویندوز جلوگیری کنید و چندین ثانیه سرعت را افزایش دهید.

* دسته نارنجی رنگ برنامه‌هایی هستند که خودتان باید راجع به حذف یا عدم حذف آن‌ها تصمیم بگیرید. در واقع با توجه به کاری که این برنامه ها برای شما انجام می‌دهند و این‌که آیا بودن یا نبودن ‌آن‌ها ضرورتی دارد یا خیر، می‌توانید نسبت به آن‌ها تصمیم‌گیری کنید.
 
* دسته خاکستری رنگ برنامه‌هایی هستند که باید در هنگام بوت شدن ویندوز اجرا شوند و شما نمی توانید آن‌ها را حذف کنید!

البته شما می‌توانید با این دسته از برنامه‌ها به دو شکل رفتار کنید: با کلیک بر روی Pause برنامه موردنظر به طور کامل از لیست برنامه‌هایی که هنگام شروع کار ویندوز لود می شوند، حذف خواهد شد. و با کلیک بر روی Delay شما اجازه ‌می‌دهید که برنامه به صورت خودکار اجرا شود اما نه فوراً و هنگام شروع کار ویندوز.
 
Soluto برنامه‌هایی که شما آن‌ها را Delay کرده‌اید را بعد از بوت شدن کامل ویندوز و سر فرصت اجرا خواهد کرد! در واقع اگر برنامه‌هایی روی سیستم شما موجود هستند که نیازی نیست حتماً هنگام بوت شدن ویندوز اجرا شوند می‌توانید آن‌ها را Delay کنید.

شما هم چنین می‌توانید با با حرکت دادن نشانگر موس روی برنامه‌ها، مدت زمانی که هر کدام  از آن‌ها به زمان بالا‌ آمدن ویندوز اضافه می کنند، مشاهده کنید.

نگران نباشید. Soluto  این امکان را برای شما فراهم کرده است که تنها با یک کلیک (Undo all)، لیست برنامه‌ها را به حالت اصلی بازگردانید.

http://www.irannaz.com

بعد از اعمال تغییرات در لیست این برنامه ها، سیستم خود را ریبوت کنید و تفاوت موجود در زمان بالا آمدن ویندوزتان را مشاهده کنید!



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

پیچیدگی در سرنوشت جسد گمشده یک دختر

پزشکی جنایی با افشای راز جسد گمشده در صحنه مرگ خانوادگی، پلیس را در برابر معمای پیچیده قرار داد. مشخص نیست دختر 13 ساله که با توجه به مدارک باید جسدش در صحنه مرگ مادر و برادر خردسالش بوده باشد، چه سرنوشتی دارد.

پیچیدگی در سرنوشت جسد گمشده یک دختر



 

از ظهر 21 مردادماه سال جاری وقتی به خاطر بوی مشمئزکننده همسایه‌های ساختمانی در باغ فیض پلیس را در جریان گذاشتند راز مرگ هولناک خانواده‌ای در طبقه دوم فاش شد.

زنی 45 ساله به نام «فاطمه» به همراه دختر 13 ساله و پسر 10 ساله‌اش در این خانه زندگی می‌کردند که پلیس با وارد شدن به آنجا در پذیرایی با 2 جسد متعفن روبه‌رو شد که علت مرگ آنان مشخص نبود. دقایقی بعد بازپرس شهریاری نیز پای در صحنه مرموز گذاشت.

آنچه دیده می‌شد خانه‌ای بود که اثاثیه‌اش بسته‌بندی شده و تصور می‌رفت اعضای خانواده قصد جابه‌جایی و اثاث‌کشی را دارند. قفل‌ها سالم بود و مشخص می‌کرد هرکسی اقدام به انتقال اثاثیه‌ها به خارج از آن کرده است آشناست. اتاق‌ها خالی از اثاثیه بود و تنها چند بسته در پذیرایی و نزدیک در ورودی آپارتمان دیده می‌شد که نشان می‌داد کسی به صورت سریالی اقدام به اثاث‌کشی کرده است.

در بررسی‌های میدانی دست‌نوشته‌هایی از مادر خانواده به دست آمد که در پاکت‌نامه‌هایی قرار داده شده و روی هر کدام اسامی یکی از بستگانش دیده می‌شد. فاطمه با دستخط خودش گلایه‌نامه‌هایی نوشته و دیگران را عامل سرنوشت سیاه خود و بچه‌هایش دانسته بود. بازپرس شهریاری در این نامه‌ها دید که فاطمه، عنوان داشته با خوراندن سم به خود و دختر و پسرش اقدام به خودکشی کرده‌اند و همین معمای عجیبی را پیش روی تیم تحقیق قرار داد. در صحنه قتل تنها 2 جسد پیدا شد و چون متعفن بودند تنها می‌شد فهمید که یکی متعلق به پسر خانواده و دیگری متعلق به مادر یا دختر خانواده است.

با دستور بازپرس برای اینکه مشخص شود جسد گمشده زن متعلق به چه کسی است یا کدامیک از اعضای خانواده زنده مانده، اجساد به پزشکی‌قانون انتقال یافتند و متخصصان با اعلام اینکه قربانی همان فاطمه است راز گمشده دختر 13 ساله را پیچید‌ه‌تر کردند. تحقیقات نشان می‌دهد این دختر با وجود کم سن و سال بودن بسیار زیرک بوده است و در قوی‌ترین فرضیه به نظر می‌رسد وی از توطئه خودکشی جان سالم به در برده و خود را ناپدید کرده است. بنا به گزارش خبرنگار «وطن امروز»، تجسس‌ها برای ردیابی زنده یا مرده این دختر ادامه دارد.




برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:نوشته شده توسط:مهدي, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

قطع انگشت کودک8ساله‌ در وسايل بازي در تهران(+تصاویر)

وسيله غير استاندارد بازي در يک مهدکودک حادثه آفريد و منجر به قطع انگشت کودک هشت ساله‌اي شد.


قطع انگشت کودک8ساله‌ در وسايل بازي در تهران(+تصاویر)


به گزارش پايگاه اطلاع رساني 125، اين کودک قبل از ظهر امروز در حاليکه مشغول تفريح در اين مهدکودک واقع در نازي آباد خيابان کوشا بود، ناگهان انگشت اشاره دست چپ خود را در سوراخي که در محور وسط صندلي چرخان قرار داشت، فرو برد و با چرخش صندلي انگشت دست وي قطع شد.

تلاش شاهدان حادثه براي نجات انگشت اين کودک به جايي نرسيد و ناگزير طي تماس تلفني با 125 از ستاد فرماندهي آتش‌نشاني درخواست کمک شد.

ناصر حاجي گل رياست ايستگاه 22 در اين رابطه اظهار کرد: وقوع اين حادثه از طريق ستاد فرماندهي آتش‌نشاني داده شد و امداد گران به محل حادثه اعزام شدند.

امداد گران با استفاده از تجهيزات نجات قسمتي از وسيله بازي را که دست کودک در آن گير کرده بود، جدا کردند و کودک مصدوم را تحويل عوامل اورژانس دادند.

ضرورت دارد روند نظارتي در ساخت استاندارد و ايمن وسايل بازي براي کودکان در پارک‌ها و مراکز تفريحي افزايش يابد.

 
قطع انگشت کودک8ساله‌ در وسايل بازي در تهران(+تصاویر)

قطع انگشت کودک8ساله‌ در وسايل بازي در تهران(+تصاویر)

قطع انگشت کودک8ساله‌ در وسايل بازي در تهران(+تصاویر)



قطع انگشت کودک8ساله‌ در وسايل بازي در تهران(+تصاویر)



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:نوشته شده توسط:مهدي, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

بازیکن سال‌هاي دور استقلال در آستانه مجازات احتمالي اعدام!

در حال حاضر با توجه به نوع جرم این فوتبالیست، پرونده او در اختیار دادگاه انقلاب تهران قرار گرفته و با استناد به قانون که برای نگهداری 40 گرم کراک مجازات اعدام و مصادره اموال در نظر گرفته است احتمالا باید منتظر صدور حکم خود باشد ... مگر آن که حقیقت چیز دیگری غیر از اعترافات اولیه این فوتبالیست باشد.
ستاره سرشناس و سال‌های دور باشگاه استقلال تهران (ع - ا) که احتمالا نمی‌دانست مجازات قانونی و نگهداری 40 گرم کراک چیست، در اعتراف خود گفت: اواخر دوران فوتبالم به سمت اعتیاد گرایش پیدا کردم و برای مصرف مواد مخدر به پاتوق‌های خاصی رفتم هر روز در این پاتوق‌ها، با دختران متفاوتی آشنا می‌شدم و مواد مخدر بیشتر مصرف می‌کردم تا این که دیدم یک معتاد تمام عیار شدم و از دوستانم یاد گرفتم چگونه برای مصرف شخصی خودم کراک بسازم!

بر اساس این گزارش که رهوا آن را منتشر کرده آمده است، این فوتبالیست سابق استقلال که آخرین بار در تیم شهرستانی پاس بازی می‌کرد اتهام ساخت کراک را پذیرفت اما نمی‌دانست چه مجازاتی منتظرش است!

به گفته بازپرس شهریاری از شعبه 7 دادرسی امور جنایی تهران این فوتبالیست قبل از آن که مجازات قانونی نگهداری 40 گرم کراک را بداند جرم خود را پذیرفت و اصرار کرد خودش کراک تولید می‌کند، اما وقتی شنید طبق بند 6 ماده 8 قانون مبارزه با مواد مخدر، مجازات کسی ک بیش از 30 گرم ماده از نوع هرویین یا کراک را نگهداری کند اعدام و مصادره اموال است، دست و پای خود را گم کرد و ترسید!

در حال حاضر با توجه به نوع جرم این فوتبالیست، پرونده او در اختیار دادگاه انقلاب تهران قرار گرفته و با استناد به قانون که برای نگهداری 40 گرم کراک مجازات اعدام و مصادره اموال در نظر گرفته است احتمالا باید منتظر صدور حکم خود باشد ... مگر آن که حقیقت چیز دیگری غیر از اعترافات اولیه این فوتبالیست باشد.

کاش فوتبالیست‌ها و ستاره‌های امروز بدانند هر روز احتمال دارد پیش پای آنها هم دام اعتیاد پهن شود. کاش این گزارش حقیقت نداشت. کاش این ستاره سرشناس که تا همین چند ماه پیش عکس و اسمش در اکثر نشریات ورزشی بود راه را از چاه تشخیص می‌داد!



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:نوشته شده توسط:دلارام, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

جولان موبایل تقلبی چینی در ایران

بررسی بازار گوشیهای تلفن همراه در ایران حاکی از افزایش 45 درصدی تقاضا برای گوشیهای هوشمند نسبت به سال گذشته است اما در این میان وجود گوشیهای تقلبی در بازار موبایل ایران بسیاری از خریداران را با مشکل همراه کرده که موجب شکایت آنها شده است.

ای فن

 

به گزارش خبرنگار مهر، فعالان بازار تلفن همراه از افزایش 45 درصدی تقاضا برای گوشیهای هوشمند نسبت به سال گذشته خبر می دهند و معتقدند که استقبال کاربران ایرانی از گوشیهای هوشمند با صفحه نمایش لمسی، سیستم عامل ویندوز و قابلیت ارائه سرویسهایی همچون اینترنت و فایلهای آفیس روز به روز بیشتر می شود.

نگاهی به بازار گوشی موبایل در ایران نشان می دهد که مشتریان گوشیهای هوشمند اغلب جوانان و اقشار تحصیلکرده جامعه هستند که با خرید این نوع گوشیها، خواهان استفاده از فناوریهای نوین هستند.

اما با وجودی که این گوشیهای هوشمند نسبت به سایر گوشیها به مراتب از قیمت بالاتری برخوردارند برخی از خریداران ترجیح می دهند نمونه مشابه چینی این مدل گوشیها را که با قیمت پایین تری در بازار یافت می شود خریداری کنند.

در همین حال مسئول رسیدگی به شکایات مردمی در اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی و تصویری و تلفن همراه بیشترین دلیل مراجعه مردم به این اتحادیه را مربوط به شکایت کاربران از گوشیهای آی فون چینی عنوان کرد و به خبرنگار مهر گفت: صفحه نمایش این گوشیهای هوشمند بعد از استفاده کوتاه مدت کاربران از آن با مشکل مواجه می شود که بسیاری از مردم در این باره شکایت دارند.

علی شربیانی با اشاره به اینکه بیشترین آمار شکایت مربوط به خریداران گوشیهای هوشمند تقلبی آی فون چینی است افزود: این نوع گوشیها که تنها از لحاظ شکل ظاهری مشابه نمونه های اصلی است از لحاظ امکانات و کیفیت در حد پایین تر از نسخه های اصلی قرار دارد و خریداران به دلیل قیمت پایین و شکل ظاهری مبادرت به خرید آن می کنند که در نهایت با مشکلات متعددی روبرو می شوند.

وی در عین حال از کاهش چشمگیر میزان شکایت کاربران تلفن همراه در مقایسه با سال گذشته خبر داد و به مهر گفت: با گذشت زمان و تبلیغات نمایندگان رسمی میزان اطلاعات مردم در مقایسه با گارانتی های رسمی و متفرقه به طور چشمگیری در بازار تلفن همراه افزایش یافته که این امر موجب کاهش شکایت مردم شده است.

مسئول رسیدگی به شکایات مردمی در اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی و تصویری و تلفن همراه به تمامی مشتریان گوشی های هوشمند توصیه کرد که گوشی های مورد نظر را تنها از برندهای معتبر اصلی و با گارانتی تهیه و خریداری کنند تا در مواقع معیوب شدن این گوشیها از خدمات پس از فروش برخوردار شوند.




برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:نوشته شده توسط Shafagh , ] [ 1 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

خیابان و چت روم جایگزین خانواده و بستگان

 

 

امرزوه با ورود بیشتر زنان به محیط های اجتماعی و پیشرفت هایی که صورت گرفته روش های آشنایی برای ازدواج هم تغییر کرده است.

 

 

 

چگونگی آشنایی دختر و پسر برای شروع زندگی موضوع است که علی رغم اهمیت آن جوانان امروزی توجه زیادی به آن ندارد.

امروزه آشنایی ها مانند گذشته نیست و اغلب آنها در دانشگاه يا خیابان و بیرون منزل یا در چت روم ها و ... اتفاق می افتد و نقش خانواده که در گذشته به عنوان یک عامل مهم در ازدواج تلقی می شد به فراموشی سپرده شده است.

به نظر می رسد همین موضوع هم از عوامل رشد طلاق در ازدواج های امروزی باشد چنانکه زهرا آقامیری مشاور وزارت ارشاد در این باره می گوید: «خلاء اعتماد سازی و قرار نگرفتن خانواده در راس امر ازدواج دو اصل مهمی است که ازدواج های امروزی را متزلزل کرده است.»

این نحوه آشنایی و ازدواج در صورتی اتفاق می افتد که در گذشته خانواده در راس امر قرار می گرفت و دختر و پسر با پشتوانه خانواده و شناخت کامل وارد زندگی مشترک می شدند.

نمونه ای از این نحوه آشنایی و ازدواج را می توان در زندگی مرحوم نادر ابراهیمی و همسرش دید.

فرزانه منصوری همسر نادر ابراهیمی نویسنده معاصر درمصاحبه ای که بعد از مرگ ابراهیمی داشت درباره نحوه آشنایی و زندگی خانوادگی اش با ابراهیمی دارد که بسیار خواندنی است.


منصوری می گوید: «آشنایی من و نادر در یک مهمانی خانوادگی اتفاق افتاد ما هر دو خانواده هایی به شدت سنتی داشتیم و در خانواده هایی مثل خانواده ما دختر و پسری که قصد ازدواج داشتند زیاد نمی توانستند معاشرت کنند اما من مثلا روشنفکری خواستم و گفتم باید فامیل های نزدیک چند مهمانی بدهند تا ما از نزدیک همدیگر را ببینیم با هم گفتگو کنیم و به نتیجه برسیم.

در جلسه آخر که گفتند مهمانی دیگر بس است و دیگر باید تصمیم بگیرید من و نادر به یک اتاق رفتیم و صحبت کردیم آنجا بود که از عادتها و احساساتمان صحبت کردیم و آنچه را که از یک زندگی خوب می خواستیم برای هم گفتیم، یکدیگر را قبول کردیم و ازدواج صورت گرفت. 



وقتی من نادر را قبول کردم و قرار شد ازدواج کنیم او جوانی بود خوش برو بالا کوهنورد، خوش صحبت و یکی از بستگانش فامیل من هم بود.

در نگاه اول شاید به دل هم نشستیم و در معاشرت های خانوادگی بیشتر با هم آشنا شدیم که این آشنایی به ازدواج انجامید.»

فرزانه منصوری درباره انتخاب نادر می گوید: «اتفاقا نادر در نمی دانم کدام اثرش درباره ازدواجمان گفته که اول از تو خوشم آمد بعد تو را دوست داشتم و بعد عاشقت شدم ما اینچنین ازدواج کردیم؛ آرام آرام و با گذشت زمان دریافتیم که انتخاب درستی کردیم.» 


 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:نوشته شده توسط:دلارام, ] [ 1 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

باز ازدواج آسان، باز سازمان ملی جوانان

 

 

بعد از آنکه سازمان ملی جوانان در چندماه گذشته طرحهای مختلفی را در مورد ازدواج آسان جوانان تدوین کرد، حالا نوبت وزارت کشور است که در راه آسان کردن ازدواج جوانان، طرح و برنامه دهد.

 

ازدواج اسان سازمان ملی جوانان

 

 

 

 

 

از آنجایی که در سال های اخیر ازدواج و طلاق، دیگر به یک مشکل اجتماعی تبدیل شده و از مرحله هشدار از سوی کارشناسان اجتماعی گذشته است، بسیاری از نهادها برای رفع و یا بهتر کردن وضع این مسئله وارد عمل شده اند. بعد از آنکه سازمان ملی جوانان در چندماه گذشته طرحهای مختلفی را در مورد ازدواج آسان جوانان تدوین کرد، حالا نوبت وزارت کشور است که در راه آسان کردن ازدواج جوانان، طرح و برنامه دهد. هر چند این بار هم متولی طرح جدید وزارت کشور، سازمان ملی جوانان است. در چند ماه گذشته، در خیابانهای بعضی شهرهای کوچک، بیلبوردهای تبلیغاتی ای نصب شده است که مراجعه به کمیته های سامان ازدواج آسان را تبلیغ می کنند.  با اینکه در این چندماه اظهار نظر چندانی از سوی مسئولان در مورد این موضوع منتشر نشده، بالاخره روز گذشته وزیر کشور سخنانی را در این مورد به زبان آورده است.

 

مصطفی محمد نجار گفته است که « کمیته سامان ازدواج آسان با مسئولیت فرماندار و با حضور ائمه جمعه، مسئولان شهر و خیرانی که تمایل دارند در این زمینه فعالیت کنند، در تمام استان ها و شهرستان های کشور در حال راه اندازی است.»

 

وزیر کشور درباره راه اندازی کمیته سامان ازدواج آسان در سراسر کشور گفت: «جلساتی با حضور رئیس سازمان ملی جوانان و افراد خیر در وزارت کشور به منظور راه اندازی کمیته سامان ازدواج آسان برگزار شد و در این زمینه تاکنون بحث های مفصلی صورت گرفته است.»

 

اوادامه داده است: «دو تصمیم گیری در این جلسات صورت گرفت و مقرر شد متولی این کار سازمان ملی جوانان باشد و اقدامات مربوط به این کار را دنبال کند.»

 

«کمیته سامان ازدواج آسان یعنی آن تیمی که در کل استان‌ها و شهرستان‌ها باید اقدامات مربوط به این کمیته را انجام دهند، با مسئولیت فرماندار و با حضور ائمه جمعه، مسئولان شهر و خیرانی که تمایل دارند در این زمینه فعالیت کنند، در حال تشکیل است.»

 

این تنها توضیحی است که وزیر کشور در مورد این کمیته داده و با اینکه خودش اعلام کرده است که بررسی های مفصلی در مورد فعالیت های این کمیته انجام گرفته، در مورد جزئیات این کمیته ها حرفی نزده است.

 

ازشرایط دختران و پسران برای ازدواج تا گواهینامه ازدواج
این اولین بار نیست که مسئولان سازمان ملی جوانان طرح های جالب و در عین حال تامل برانگیزی را در مورد ازدواج ارائه می دهد. اسفندماه گذشته بود که سازمان ملی جوانان پایگاه اینترنتی ای را با عنوان « ساج » راه اندازی کرد؛ همان بالای صفحه به عنوان اولین مطلب که در کنار آن تصویر عروس و دامادی دیده می شود، در تعریف ساج نوشته شده: «ساج، اولین سامانه آموزش مسائل مربوط به ازدواج جوانان به صورت الکترونیکی است. این سامانه به دنبال آن است تا ضمن پاسخ به نیازهای آموزشی جوانان عزیز برای ورود به عرصه تشکیل خانواده، توانمندی و مهارت ایشان را برای یک انتخاب صحیح، یک ازدواج آگاهانه و در نهایت، یک زندگی مشترک پایدار، افزایش دهد.»

 

در این سایت در رابطه با ملاک ها و معیارهای انتخاب همسر ابتدا شرایط عمومی که دختران و پسرانی که شایسته ازدواج هستند باید داشته باشند ذکر شده است این شروط عبارتند از دینداری، عمل صالح، تقوی، ولایی بودن (پیوند عملی با اهل بیت، اطاعت خداوند، نماز اول وقت، برائت از دشمنان ،پیروی از ولایت فقیه)، التزام به احکام دین و واجبات ، هوشمندی، کفایت عقلانی، عدم ابتلا به بیماری های پیش رونده و سخت درمان، تفاوت سنی مناسب، بهرمندی از متاع دنیا در حد نیاز، حلال بودن مال،‌داشتن ثروت مطلوب، شغل مناسب، اصالت خانوادگی، عفت اجتماعی و نجابت و پاک نظری ، حسن خلق، عدم برخوداری از صفات مذموم است و سپس به بیان خصوصیاتی که یک مرد برای ازدواج باید داشته باشد پرداخته است. از نظر نگارندگان این سر فصل ها مردی که می خواهد ازدواج کند باید غیرت، پاکیزگی، پارسایی، سخاوتمندی، دست و دلبازی و سلامت جنسی داشته باشد، نسبت به پدر و مادر خود نیکو کار باشد و با زن و فرزند نیز خوش‌رفتار باشد و از آنها حمایت کند. همچنین در ادامه آمده است، مردی که می خواهد ازدواج کند باید قدرت، چهارشانگی، شهرت اجتماعی، توان دفاعی و پاکی چشم و فکر و عمل داشته و قادر به تامین نفقه زن و فرزندان خود باشد.

 

 

راه اندازی این سایت از سوی سازمانی که متولی اصلی امور جوانان در کشور است، باعث برانگیخته شدن انتقادات بسیاری از سوی کارشناسان و حتی نمایندگان مجلس شد، اما در حالی که هنوز دامنه این انتقادات هر روز در حال افزایش بود، چهار روز پیش از راه اندازی سایت «ساج» رئیس سازمان جوانان استان تهران خبر قابل تاملی اعلام کرد که ابهامات فراوانی همراه داشت. او از صدور «گواهینامه ازدواج» از طریق سامانه الکترونیکی ازدواج (ساج) خبر داد. بر اساس اعلام او قرار است تدابیری اتخاذ شود که تا دو سال آینده اگر پسری به خواستگاری دختری رفت، 
جالب است بدانیم که قرار است در این دوره دخترخانم «به شرطی» جواب بدهد که خواستگار این دوره ها را گذرانده باشد. حال باید دید طرح های مختلف این سازمان برای ازدواج و تسهیل آن موفق می شود و یا مانند طرحهای قبلی این سازمان به جایی نمی رسد.


 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:نوشته شده توسط:مهدي, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

مغزهای شگفت انگیز دنیا

 

 

مغر ما کمتر از 1500 گرم وزن دارد که بیشتر آن هم آب است. کاری که بقیه مغز انجام می‌دهد باورنکردنی‌ست.

 

مغزهای شگفت انگیز دنیا

 

 

100میلیارد نورون

 

 

1 کوادریلیون سیناپس که می تواند در هر ثانیه 10 محرک را پردازش کند

 

سریعترین کامپیوتر دنیا توانایی پردازش ۱٫۷۵پتافلاپ با ۷ میلیون وات انرژی را دارد

 

 

تخمین زده شده مغز انسان توانایی پردازش 100 پتافلاپ با انرژی 20 را دارد

 

 

 

 

حالا با این مغز چه کارهایی می‌شود انجام داد؟!

 

 

 

 

حالا با این مغز چه کارهایی می‌شود انجام داد؟!

 

 

 

 

 

 

 

Chao Lu

 

مغزهای شگفت انگیز دنیا

 

در سال 2005 آقای Chao Lu توانست 67.890 رقم عدد پی (Pi) را بدون اشتباه از حفظ بگوید. مدت زمانی که طول کشید وی این ارقام را از حفظ بگوید 24 ساعت و 4 دقیقه طول کشید. در واقع وی برای گفتن هر رقم به طور میانگین 1.2 ثانیه زمان داشت. او برای حفظ کردن 100.000 رقم یک سال وقت صرف کرد که اشتباه او در رقم 67.891 باعث شد نتواند رکورد 100.000 رقم را بدست بیاورد.

 

او در رقم 67.891 به جای رقم "0" رقم "5" را نام برد.

 

 

 

Ramon Campayo

 

مغزهای شگفت انگیز دنیا

 

این آقای اسپانیایی سریعترین ذهن دنیا را دارد. او می تواند 17 رقم را در نیم ثانیه و 46 رقم باینری را در یک ثانیه به خاطر بسپارد.

 

46 رقم باینری چیزی شبیه این است:

 

00110111010100111010001011101001001010100100011

 

شما در مدت یک ثانیه چند رقم از عدد باینری بالا را حفظ می کنید؟!

 

 

 

Daniel Tammet

 

این یکی خیلی عجیب است. آقای Daniel Tammet اعداد را شبیه رنگ می‌بیند. این ویژگی که Synesthesia نامیده می‌شود فقط در مورد اعداد نیست بلکه افرادی مشاهده شده‌اند که صدا را به صورت رنگ می‌بینند. توضیح دادن این حالت برای افرادی که درکی از موضوع ندارند مشکل است. خیلی سخت می‌شود تصور کرد عده ای صداها را به صورت رنگ ببینند یا اعداد را به صورت رنگ حس کنند و اعمال ریاضی را مانند ترکیب رنگ انجام دهند.

 

مغزهای شگفت انگیز دنیا

 

این فرد با استفاده از همین ویژگی می تواند ریشه سوم صدها مرتبه اعشاری ارقام را بدون هیچ تلاشی محاسبه کند و 22.514 رقم از عدد پی را در 5 ساعت بگوید.

 

وی به 10 زبان زنده دنیا مسلط است و در کمتر از یک هفته توانسه ایسلندی را به زبانی سلیس و روان صحبت کند.

 

این درحالی است که او در چهار سالگی دچار حملات صرع میشد و در بیست و پنج سالگی معلوم شد دچار سندرم اسپرگر (نوعی در خود ماندگی که در مرحله ضعیفی قرار دارد و تشخیص آن سخت است) است.

 

وی موضوع فیلم The Boy With The Incredible Brain (پسری با مغزی باورنکردنی) نیز است که در سال 2005 پخش شد.

 

 

 

Orlando Serrell

 

مغزهای شگفت انگیز دنیا

 

او هیچ توانایی خاصی قبل از اینکه سرش در 17 آگوست 1979، در سن ده سالگی با چوب بیس بال برخورد کند نداشت. روی او هیچ معاینه پزشکی انجام نشد چون او به پدر و مادرش در مورد ضربه ای که هنگام بازی به سرش وارد شده بود نگفت و مدتها سر درد را تحمل کرد. اما سر انجام سر درد وی تمام شد و او فهمید قابلیت عجیبی در محاسبات تقویمی دارد. او حتی می تواند آب و هوا و تفاوت درجه دمای روزها را به خاطر بیاورد.

 

اورلندو در حال حاضر سرایدار WalMart است.

 

 

 

Derek Paravicini

 

او در 25امین هفته (حاملگی طبیعی 40 هفته است) حاملگی مادرش با وزنی حدود 700 گرم، نابینا و مبتلا به اوتیسم (در خود ماندگی) به دنیا آمد.

 

مغزهای شگفت انگیز دنیا

 

درک نمی تواند سمت چپ و راست خودش را بشناسد، حتی قادر نیست تا 10 بشمارد ولی وی نابغه موسیقی ست. او می تواند هر قطعه موسیقی را بدون اشکال با پیانو بنوازد.

 

 

 

Kim Peek

 

ظاهرا نابغه‌های عجیب و غریب بیشترشان مبتلایان به اوتیسم هستند. فیلم Rain Man (مرد بارانی) را دیده‌اید؟ بازی داستین هافمن شاهکار است.

 

اگر فیلم را دیده‌اید باید بگویم داستین هافمن نقش Kim Peek را بازی می‌کند و شخصیت Raymond Babbitt الهام گرفته از وی است. داستین هافمن برای ایفای هرچه بهتر نقش با پیک ملاقات می‌کند و نتیجه آن فیلمی‌ست که توانست اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی ،بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد را نصیب خود کند.

 

کیم پیک کیست؟ وی متولد 11 نوامبر 1951 و لقب "نابغه بزرگ" رو از آن خود کرده است.

 

مغزهای شگفت انگیز دنیا

 

وی دارای حافظه تصویری یا فوتوگرافیک است. او تمام کد پستی‌های آمریکا را حفظ است. وی می تواند همزمان دو صفحه کتاب را بخواند. در واقع هر صفحه را یک چشم می‌خواند و خواندن هر صفحه حدود 8 ثانیه برایش وقت می برد. به همین ترتیب او 12000 کتاب را در طول عمر خود خوانده است.

 

البته باید گفت او به اوتیسم گرفتار نبوده بلکه به نوعی نارسایی ذهنی شبیه به اوتیسم مبتلا بوده است.

 

 

پیک در 19 دسامبر 2009 در سن 58 سالگی فوت کرد.


 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:نوشته شده توسط:دلارام, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

تفاوت‌های سربازی در ایران و کره

 

 

می توان گفت بزرگترین دلیلی که امروز در کشور گریبانگیر مسئله اشتغال و بالا رفتن تعداد بیکاران شده است، مدیریت ضعیف در حوزه اشتغال و عدم وجود متولی مشخص در این بخش است.

 

سرباز

 

 

 

در حالی که برخی کشورها مانند کره جنوبی از زمان سربازی جوانان برای مهارت آموزی و آموزش اشتغال استفاده می‌کنند، در کشور ما سربازی زمانی برای وقت‌گذرانی و یادداشت شماره خودروهای زوج و فرد در خیابانها است.

به گزارش مهر، نگاه به افزایش نرخ بیکاری در کشور طی ماههای گذشته این ابهام را در ذهن پدید می آورد که آیا کشور به سمت از دست دادن فرصتهای شغلی پیش می رود و یا افزایش آن ؟ افزایش نرخ بیکاری و تعداد بیکاران حاکی از حذف فرصتهای شغلی و یا هدر رفتن امکان ایجاد فرصتهای شغلی است یا خیر؟

ورود به بازار کار سخت تر شد

بر اساس این گزارش، افزایش یک میلیون نفری تعداد بیکاران کشور در بهار سالجاری حاشیه های بسیار زیادی را برای کارجویان و جوانان آماده به کار پدید آورد به نحوی که متاسفانه باید گفت افزایش نرخ بیکاری و تعداد بیکاران، به معنی کاهش فرصت و امکان حضور کارجویان در بازار اشتغال است.

هرچند که به صورت قطع نمی توان پذیرفت که در راستای اشتغالزایی جدید و ایجاد فرصتهای شغلی، دولت طی سالهای گذشته اقدامی نداشته است ولی از افزایش تعداد بیکاران می توان نتیجه گرفت که تلاشهای صورت گرفته کافی نبوده و باعث بسته تر شدن درهای بازار کار به روی چند میلیون نفر بیکار شده است.

رشد تقاضای ورود به بازار کار

در واقع رشد نامتوازن فرصتهای شغلی طبق نیازها و ورودی های جدید به بازار کار، عدم سرمایه گذاری مناسب و افزایش نیافتن بهره وری تولید در کنارعوامل تاثیرگذار دیگر باعث شده است تا نه تنها از شمار بیکاران کشور کاسته نشود بلکه روز به روز کشور شاهد تقاضاهای جدیدتری نیز برای ورود به بازار کار باشد.

آمار ریزش کار مخدوش است

عباس وطن پرور نماینده سابق کارفرمایان در اجلاس جهانی کار در گفتگو با مهر در پاسخ به این سئوال که با توجه به افزایش یک میلیون نفری تعداد بیکاران در بهار سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، آیا ما در حال از دست دادن فرصتهای شغلی هستیم و یا خیر؟ گفت: اولا باید گفت گه بر اساس آمارها و وضعیت بازار کار، تعداد بیکاران به مراتب بیشتر از 1 میلیون نفر است.

وی به افزایش آمارهای ادارات کار در زمینه هایی چون شکایات کارگری به دلیل اخراج، ترک کار و حتی با توافق کارگر و کارفرما به نحوی که امکان مطالبه حق برای کارگر از بین رفته باشد، مشکلات قراردادهای موقت و نبود شرایط استفاده کارگران از حقوق قانونی خود استناد کرد و گفت: بر این اساس باید گفت ریزش کار در کشور به مراتب بالاتر از چیزی است که در آمارهای رسمی بیان می شود.

وطن پرور به افزایش تقاضا برای کار و بالا رفتن نرخ بیکاری به عنوان عوامل موثر در کاهش فرصتهای شغلی و ناتوانی در ایجاد فرصتهای جدید اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه افزایش 7 درصدی بهره وری در هر سال که در برنامه های گذشته دولت بود محقق نشد تا بتوان آن را یک محور پذیرش بهبود فرصتهای شغلی قلمداد کرد.

بازار در اختیار تولیدات خارجی

این فعال کارفرمایی خاطر نشان کرد: متاسفانه امروز واردات بی رویه کالاهای خارجی بی کیفیت به کشور و ادامه آن در کنار عدم استفاده از یک ضوابط منسجم و کنترل کننده بر کاهش واردات، باعث ضربه زدن به تولیدات داخلی و بازار ملی کشور شده است چون ما بازار کشور را در اختیار تولیدات خارجی قرار داده ایم.

دبیرسابق شورای هماهنگی کارفرمایان کشور نرخ بیکاری فعلی کشور را نه تنها 14.6 درصد ندانست بلکه آن را بالای 25 درصد بیان کرد و گفت: نرخ بیکاری اعلام شده مرکز آمار به هیچ وجه با واقعیتها مطابقت ندارد چون شواهد بازار کار نشان می دهد که یک چهارم نیروی فعال جامعه، معادل 25 درصد آنان بیکار هستند.

نرخ بیکاری 25 درصد است نه 14.6

به گفته وطن پرور، طبق آمارهای قبلی جمعیت بیکار کشور 4 تا 6 میلیون نفر برآورد شده بود که حال می گویند یک میلیون نفر نیز به آن اضافه شد؛ ولی باید گفت این تعداد در حال حاضر تا 25 درصد از کل افراد فعال جامعه را در بر می گیرد. متاسفانه در حال حاضر تعریف درستی از کار و شاغل در کشور نداریم.

وی تاکید کرد: البته اگر خانه داری، دست فروشی، سربازی، دانشجویی و محصلی را شغل بنامیم دیگر در کشور بیکار نداریم. می توان گفت بزرگترین دلیلی که امروز در کشور گریبانگیر مسئله اشتغال و بالا رفتن تعداد بیکاران شده است، مدیریت ضعیف در حوزه اشتغال و عدم وجود متولی مشخص در این بخش است.

نماینده سابق کارفرمایان در اجلاس جهانی کار افزود: علیرغم اینکه در دهه های اخیر تلاش شد تا کشور به سمت صنعتی شدن پیش برود؛ واقعیت این است که نتوانستیم هیچ نیروی مهارت دیده و متخصصی را برای به دست گرفتن اشتغال تربیت کنیم و بدتر اینکه هیچ نهادی نیز این مسئولیت را بر عهده نگرفت.

وطن پرور ادامه داد: امروز حداکثر سواد جوانان دیپلم و بهترین مهارت آنان نیز رانندگی است و مدارک تحصیلی و سواد آنها در حد یک کاغذ بی فایده است. سئوال این است که با این حجم نیروی انسانی بدون مهارت و تخصص به کجا خواهیم رفت؟

وی افزود: مسائل مطرح شده باعث می شود تا نه تنها نیروی کارآمدی نداشته باشیم بلکه تولید و اشتغال نیز از پایداری مناسبی برخوردار نباشد.

تفاوت سربازی در ایران و کره جنوبی

این فعال کارفرمایی سپس به تفاوتهای آموزش در ایران و کره جنوبی به عنوان یک کشور توسعه یافته آسیایی اشاره کرد و گفت: هم اکنون کشور کره جنوبی دوره خدمت سربازی جوانان خود را به حرفه آموزی اختصاص می دهد تا از این طریق افراد بتوانند براساس آموزشهایی که می بینند در مشاغل مختلف پذیرفته شوند در حالی که جوانان ایرانی در دوره خدمت سربازی باید شماره خودروهای زوج و فرد را در خیابان یادداشت کنند.

 


 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

عکسهای دومین مرد باردار جهان در آستانه تولد بچه اش

 

 

 

اتفاقات عجیب در دنیای اطراف ما کم رخ نمی‌دهد اما بعضی از ماجراها واقعا شگفتی ساز هستند.

 

 

 

 

 

اسکات مور، دومین مردی در جهان است که باردار شده است

 

 

 

 

 


او ابتدا با جنسیتی مونث به دنیا آمد و جسیکا نام داشت اما با گذشت زمان، در سن 16سالگی تصمیم به تغییر جنسیت گرفت و به یک پسر تبدیل شد

 

او بخاطر اینکه در شناسنامه اش هنوز یک دختر است توانست با مرد دیگری ازدواج کند!!!


 



برچسب‌ها:
[ 19 / 6 / 1389برچسب:نوشته شده توسط:ايمان, ] [ 11 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

عکس: عنکبوت پرنده خوار!

 

 

در دنیای وحش اتفاقات نادری رخ می‌دهد که عموماً به دلیل در دسترس نبودن عکاس، لحظاتی باورنکردنی ثبت نمی‌شود ولی این بار گونه خاصی از عنکوبت‌های بومی‌ اقیانوسیه در استرالیا (Golden Orb Weaver) پرنده‌ای از گونه فنچ را در تارهای محکم و طویل خود اسیر کرده و طعمه خود ساخته است.

 

 

 

به گزارش زیست بوم، شناسان استرالیایی این گونه عنکبوت معمولاً به اندازه کف دست یک انسان بالغ رشد می‌کند ولی نمونه‌هایی در شمال استرالیا با ابعاد بزرگتر هم گزارش شده‌اند، شکار و خوردن پرنده از رفتارهای نادر برای این نوع عنکبوت به شمار می‌رود.

 


 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:نوشته شده توسط:مهدي, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

لیست پربازدیدترین وب سایتها

 

 

شرکت گوگل لیستی از هزار وب سایت برتر را به ترتیب میزان بازدید در ماه اپریل ۲۰۱۰منتشر کرد.

 

 

لیست هزار وب سایت برتر شرکت بزرگ گوگل نشان می دهد در آپریل ۲۰۱۰ در حدود ۵۴۰ میلیون نفر از سایت فیس بوک بازدید کرده اند. وب سایتی که به تازگی بر سر مسائل ایمنی و نقض حریم خصوصی به شدت مورد حمله منتقدان و شرکتهای ایمنی کشورهای مختلف قرار گرفته است.

 

در این تاریخ میزان بازدید از سایت یاهو ۴۹۰ میلیون نفر و از سایت ویکی پدیا ۳۱۰ میلیون نفر بوده است و بیش از ۱۰۰ میلیون بازدید از ۱۴ وب سایت برتر دیگر این لیست صورت گرفته است.

 

شبکه اجتماعی فیس بوک رکورد تعداد صفحات نمایش داده شده را نیز با ۵۷۰ بیلیون صفحه شکسته و رقیب خود یاهو را با تنها ۷۰ بیلیون صفحه در رتبه دوم به جا گذاشته است. در این لیست اشاره ای به وب سایت گوگل نشده است.

 

این لیست به منظور استفاده شرکتها برای تعیین بهترین مکان برای قرار دادن تبلیغات تجاری، نمایش دادن تعداد بازدیدها از صفحات وب در سرتاسر جهان، و تعیین استفاده از تبلیغات در سایتهای پر بازدید ارائه می شود.

 

سایت ویکی پدیا پر مخاطب ترین وب سایت غیر تبلیغاتی این لیست به شمار می رود.

 

۱۰ وب سایت برتر این لیست به ترتیب فیس بوک، یاهو، Live، ویکی پدیا، ام اس ان، مایکروسافت، بلاگ اسپات، baidu، qq، و موزیلا بوده اند. سایتهای مشهوری از قبیل بینگ در رتبه ۱۳، ادوبی در رتبه ۱۴، توئیتر در رتبه ۱۸، آمازون در رتبه ۲۲، ویندوز در رتبه ۲۳ و اپل در رتبه ۲۷ قرار گرفته اند.


 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:نوشته شده توسط:ستاره, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

سرعت اینترنت خانه‌های اروپا در سال2015: حداقل دو مگابیت برثانیه

قرن 21 عصر ارتباطات و دیجیتالی شدن است به طوری که از نخستین سالهای قرن جدید تحقیقات زیادی درباره توسعه بخش ICT انجام شده است. اکنون با ورود به دهه دوم این قرن به نظر می رسد که منطقه ای چون اروپا کلید موفقیت تمام بخشها را در توسعه فناوریهای دیجیتال می داند.

 

اینترنت

 

 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، گزارش "چشم انداز 2020 ؛ برنامه ریز تبدیل برای عصر دیجیتال" اروپا نشان می دهد که فناوریهای دیجیتال یک عنصر کلیدی در رشد توسعه پذیری، نوآوری و اشتغال در اقتصاد اروپای امروز به شمار می رود.

 

 

برپایه این گزارش که "دیجیتال یوروپ" ارائه کرده است 40 درصد از رشد بهره وری در اروپا حاصل تعامل میان فناوری اطلاعات و توانایی برقراری ارتباط با فعالیتهای صنعتی، خدماتی و بخش عمومی است. این ارزش می تواند به روشی تشریحی با خروج تدریجی از بحران اقتصادی همراه شود.

 

 

بریژیت کازگریو مدیر کل دیجیتال یوروپ در این خصوص گفت: "فناوریهای دیجیتال یک نقش استراتژیک در ایجاد فرصتهای رشد در تبادلات میان داخل و خارج جامعه اروپا در بخش صنایع کارخانه ای، خدماتی، زیست محیطی و فرهنگی ایفا می کند."

 

 

وی افزود: "صنعت دیجیتال در حال کسب یک روش فوری فوق فعال برای شناسایی این فاکتورهای موفقیت است. این فاکتورها می توانند توانایی ما را در رقابت پذیری و توسعه پذیری حتی در سایر بخشهای اروپا نیز افزایش دهند."

 

 

در گزارش "دیجیتال یوروپ" در خصوص رقابت پذیری و شکوفایی اروپا در عصر جهانی سازی دیجیتالی نوشته شده است: رقابت پذیری به طور انکارناپذیری با یک بخش ICT پویا پیوند خورده است. این گزارش پیام روشن رهبران بخش فناوریهای برتر به تصمیم گیرندگان اتحادیه اروپا درباره عناصر اساسی رشد آینده رقابت پذیری اروپا است.

 

 

یکی از اهداف توسعه دیجیتالی شدن این است که تا سال 2015 تقریبا 100 درصد کشورهای عضو اتحادیه اروپا از زیرساختهای فیبر نوری بهره مند شوند و زیر پوشش خدمات پهنای باند قرار گیرند و بتوانند به کاربران خود اتصال حداقل با سرعت دو مگابیت برثانیه را ارائه کنند.

 

 

از سویی دیگر به منظور توسعه بخش ICT تا سال 2015 تمام کشورهای اتحادیه اروپا موظند حداقل سه درصد از تولید ناخالص ملی خود را به بخش تحقیقات و توسعه اختصاص دهند.

 

 

"بهداشت الکترونیک" (eHealth) یکی از موضوعات مهم در بخش ICT است که ارزش بازار آن بالغ بر 20 میلیارد یورو (20 درصد از هزینه بهداشت در اتحادیه اروپا) است.

 

 

از دیگر مقولات مهم، اثرات مثبت استفاده از ICT در بخش حمل و نقل است به طوری که اگر در تمام کشورهای اروپایی، شبکه حمل و نقلی ایجاد شود که از نظر فناوری کاملا پیشرفته باشد این سیستم می تواند منجر به کاهش 10 درصدی انتشار دی اکسید کربن تا سال 2015 شود.

 

 

از میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا فنلاند با 4/36 درصد، آلمان با 3/20 درصد، فرانسه با 1/11 درصد و ایتالیا با 5/8 درصد چهار کشور پیشرفته در بخش صنایع سیستمهای مخابراتی هستند.

 

 

براساس گزارش سایت digitaleurope، بخش ICT در اروپا درحال حاضر بیش از شش میلیون شاغل دارد و پیش بینی می شود که تا سال 2015 بیش از 90 درصد از نیروی کار اروپا وابسته به تواناییهای ICT باشد.

 

 

همچنین ارزیابیهای کمیسیون اروپا نشان می دهد که ظرف پنج سال آینده در این بخش بیش از 300 هزار موقعیت شغلی جدید ایجاد شود.

 

 

مدیر کل دیجیتال یوروپ در این خصوص اظهار داشت: "با این ارقام می توان فهمید که نسل جوان ما برای کسب یک شغل مناسب به یک رقابت دیجیتالی نیاز دارد."




برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

داستان كوتاه بيمارستان

 

از لحظه اي كه در يكي از اتاق هاي بيمارستان بستري شده بودم، زن و شوهري در تخت روبروي من مناقشه بي پاياني را ادامه مي دادند.

زن مي خواست از بيمارستان مرخص شود و شوهرش مي خواست او همان جا بماند.

از حرف هاي پرستارها متوجه شدم كه زن يك تومور دارد و حالش بسيار وخيم است. در بين مناقشه اين دو نفر كم كم با وضيعت زندگي آنها آشنا شدم.

يك خانواده روستائي ساده بودند با دو بچه. دختري كه سال گذشته وارد دانشگاه شده و يك پسر كه در دبيرستان درس مي خواند و تمام ثروتشان يك مزرعه كوچك، شش گوسفند و يك گاو است.

در راهروي بيمارستان يك تلفن همگاني بود و هر شب مرد از اين تلفن به خانه شان زنگ مي زد. صداي مرد خيلي بلند بود و با آن كه در اتاق بيماران بسته بود، اما صدايش به وضوح شنيده مي شد. موضوع هميشگي مكالمه تلفني مرد با پسرش هيچ فرقي نمي كرد: «گاو و گوسفند ها را براي چرا برديد؟ وقتي بيرون مي رويد، يادتان نرود در خانه را ببنديد. درس ها چطور است؟ نگران ما نباشيد. حال مادر دارد بهتر مي شود. بزودي برمي گرديم...»

چند روز بعد پزشك ها اتاق عمل را براي انجام عمل جراحي زن آماده كردند. زن پيش از آنكه وارد اتاق عمل شود ناگهان دست مرد را گرفت و درحالي كه گريه مي كرد گفت: « اگر برنگشتم، مواظب خودت و بچه ها باش.» مرد با لحني مطمئن و دلداري دهنده حرفش را قطع كرد و گفت: «اين قدر پرچانگي نكن.» اما من احساس كردم كه چهره اش كمي درهم رفت.

بعد از گذشت ده ساعت كه زيرسيگاري جلوي مرد پر از ته سيگار شده بود، پرستاران، زن بي حس و حركت را به اتاق رساندند. عمل جراحي با موفقيت انجام شده بود. مرد از خوشحالي سر از پا نمي شناخت و وقتي همه چيز روبراه شد، بيرون رفت و شب ديروقت به بيمارستان برگشت. مرد آن شب مثل شب هاي گذشته به خانه زنگ نزد. فقط در كنار تخت همسرش نشست و غرق تماشاي او شد كه هنوز بي هوش بود.

صبح روز بعد زن به هوش آمد. با آن كه هنوز نمي توانست حرف بزند، اما وضعيتش خوب بود. از اولين روزي كه ماسك اكسيژنش را برداشتند، دوباره جر و بحث زن و شوهر شروع شد. زن مي خواست از بيمارستان مرخص بشود و مرد مي خواست او همان جا بماند.

همه چيز مثل گذشته ادامه پيدا كرد. هر شب، مرد به خانه زنگ مي زد. همان صداي بلند و همان حرف هايي كه تكرار مي شد. روزي در راهرو قدم مي زدم. وقتي از كنار مرد مي گذشتم داشت مي گفت: «گاو و گوسفندها چطورند؟ يادتان نرود به آنها برسيد. حال مادر به زودي خوب مي شود و ما برمي گرديم.»

نگاهم به او افتاد و ناگهان با تعجب ديدم كه اصلا كارتي در داخل تلفن همگاني نيست. مرد درحالي كه اشاره مي كرد ساكت بمانم، حرفش را ادامه داد تا اين كه مكالمه تمام شد. بعد آهسته به من گفت: «خواهش مي كنم به همسرم چيزي نگو. گاو و گوسفندها را قبلا براي هزينه عمل جراحيش فروخته ام. براي اين كه نگران آينده مان نشود، وانمود مي كنم كه دارم با تلفن حرف مي زنم.»

در آن لحظه متوجه شدم كه اين تلفن براي خانه نبود، بلكه براي همسرش بود كه بيمار روي تخت خوابيده بود. از رفتار اين زن و شوهر و عشق مخصوصي كه بين شان بود، تكان خوردم. عشقي حقيقي كه نيازي به بازي هاي رمانتيك و گل سرخ و سوگند خوردن و ابراز تعهد نداشت، اما قلب دو نفر را گرم مي كرد.

 



برچسب‌ها:
[ 19 / 6 / 1389برچسب:نوشته شده توسط:نهال, ] [ 11 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

نكات كليدي در مورد موها

 

 

در مورد علت رشد يا ريزش مو باورهاي زيادي در فرهنگ هاي مختلف وجود دارد. كه محققان به بررسي هفت باور رايج پرداخته اند، و نتايج آن را منتشر كرده اند:

 

 

افسانه اول: كوتاه كردن زود به زود باعث پرپشتي موها مي شود. 
واقعيت: موهاي شما در هر ماه، 1 تا 5/1 سانتي متر رشد مي كند، چه آنها را قيچي كنيد و چه به حال خود رهايشان كنيد. البته ممكن است در تابستان موها اندكي سريع تر رشد كنند ولي شما نمي توانيد با كمك قيچي آرايشگري كاري بكنيد كه سرعت رشد موهايتان افزايش يابد. در واقع، كوتاه كردن موها يك كار انجام مي دهد: انتهاي خراب و دو شاخه موهايتان را حذف مي كند و باعث مي شود موهايتان ظاهر بهتري پيدا كنند. 

افسانه دوم: اگر يك موي سفيد رابكنيد، به جاي آن دو سه تار موي سفيد جديد درمي آيد.
واقعيت: اگرچه اين مطلب يك افسانه است و حقيقت ندارد ولي كندن موها عادت بدي است. كندن موها به ريشه آنها آسيب مي زند و باعث ايجاد عفونت يا اسكار (جوشگاه) مي شود، يعني جاي آن باقي مي ماند و مويي در آن رشد نمي كند.
افسانه سوم: شستشوي موها با آب سرد پس از شامپو زدن، باعث درخشندگي موها مي شود.
واقعيت: اين كار ممكن است خواب را از سر شما بپراند ولي تأثيري در درخشندگي موهاي شما ندارد. 

افسانه چهارم: براي اينكه موهايتان واقعاً تميز شود، بايد چند بار آنها را شامپو بزنيد و بشوييد.
واقعيت: يك بار شامپو زدن و شستشوي درست هم همين كار را مي كند. 
افسانه پنجم: اگر در روز 100 بار موهايتان را برس بزنيد، براي موها خيلي مفيد است.
واقعيت: برس زدن فقط براي اين است كه به موها حالت بدهيد. برس زدن زيادي، موها را از فوليكول هاي شان بيرون مي كشد و تارهاي مو را ضعيف مي كند. همچنين براي موهاي چرب، مناسب نيست چون موجب چرب شدن بيشتر مو مي شود. 

افسانه ششم: با كمك برخي محصولات آرايشي، مي توان انتهاي دو شاخه موها را ترميم كرد.
واقعيت: وقتي موها دو شاخه مي شوند، ديگر اين اتفاق افتاده و تنها كاري كه شما مي توانيد انجام دهيد، اين است كه قيچي را برداريد و آنها را ببريد. البته برخي آرايشگران با كمك مواد آرايشي خاصي كه حاوي موم هستند، كاري مي كنند كه انتهاي دو شاخه موها به هم چسبيده و كمتر جلب توجه كند. اما عقل مي گويد كه همان قيچي كردن، كار راحت تري است. 

افسانه هفتم: استرس باعث ريزش موها مي شود.
واقعيت: موهاي شما هميشه در حال ريزش هستند و به طور طبيعي روزانه 50 تا 120 تار موي شما مي ريزند ولي اين امكان وجود دارد كه وقتي شما به طرز وحشتناكي دچار استرس هستيد (يعني يك چيزي در حد طلاق گرفتن يا از دست دادن شغل) چند تار مو بيشتر بريزد. البته بارداري و مصرف برخي آنتي بيوتيك ها هم همين اثر را دارند ولي مهم اين است كه بعد از گذشت چند هفته، وقتي اوضاع رو به راه شد، اين موها دوباره رشد مي كنند.

 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

تاتوی ابرو نکنید، به 8 دلیل

 

 

اگر از متخصصان پوست و مو بپرسید، می‌گویند برای همیشه دور تتو را خط بکشید. تتو و کار کردن با رنگ‌های غیر بهداشتی و سوزن در محیطی که هیچ گونه نظارتی بر آن انجام نمی‌گیرد

 

تاتوی ابرو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این روزها شاهد آن هستیم که بسیاری از خانم ها برای پاک کردن تتوی دور چشم یا ابروی خودشان به متخصصان پوست مراجعه می کنند و از عوارض آن گله دارند.

 

تتو از نظر پزشکی به غیر از موارد نادر که برای پوشش یک جوشگاه غیرقابل درمان و زشت در صورت، آن هم از سوی پزشک متخصص پوست به کار می‌رود، در بقیه موارد از جمله دلایل زیبایی یا آرایش دایم توصیه نمی‌شود و طبق اطلاعیه‌های وزارت بهداشت این کار جرم تلقی می‌شود، زیرا عوارض جدی مانند ایجاد گوشت اضافی، انتقال عفونت‌هایی مانند ایدز، هپاتیت، سل، تبخال و ...، تغییر رنگ پوست و تحریک بیماری‌های زمینه‌ای را به دنبال دارد.

 

متاسفانه مردم در آرایشگاه‌ها به طور غیرمجاز و غیراستریل تتو را انجام می‌دهند و بعد از منصرف شدن، به پزشکان متخصص پوست برای رفع آن مراجعه می‌کنند که گاهی بعضی از تتوها که رنگ‌های گوناگون در آن به کار رفته است، درمان بسیار مشکلی دارند و باید به دفعات با اشعه لیزر آنها را درمان کرد."

 

اگر هنوز هم دو دل هستید که برای تتو به آرایشگاه بروید یا نه، 8 نکته زیر را بخوانید و بعدش تصمیم بگیرید.

 

 

 

شکستن سد دفاعی پوست

 

پوست اولین سد دفاعی بدن در برابر ورود میکروب‌ها است و با تتو کردن این سد دفاعی مورد تهاجم قرار می‌گیرد، چون در این فرآیند، سوزن در یکی از سدهای دفاعی بدن نفوذ می‌کند و همراه خود عوامل میکروبی را وارد بدن می‌کند.

 

رنگ‌های تتو هم ممکن است واکنش‌های ایمنی بدن را تحریک کنند. با انجام تتو سلول‌ها، ملتهب، بنفش رنگ و به صورت دانه‌های تسبیح برجسته می‌شوند. افرادی که سابقه نقص سیستم ایمنی بدن دارند، باید دور تتو را خط بکشند.

 

 

 

حساسیت‌های پوستی

 

رنگ‌هایی که در تتو استفاده می‌شوند، به خصوص رنگ قرمز ممکن است ایجاد حساسیت کنند. در این صورت پوست، قرمز و دچار خارش می‌شود. این حساسیت‌های پوستی، سال‌ها پس از انجام تتو ممکن است ظاهر شوند. پزشکان پوست گاهی برای از بین بردن چنین حساسیت‌هایی، مجبورند از داروهای هورمونی قوی استفاده کنند.

 

مشکلات پوستی

 

بسیاری از رنگ‌های تتو فقط از مرکب ساخته شده اند و عوارض پوستی شدیدی ایجاد می کنند.

 

در اطراف ناحیه‌ای که رنگ تتو تزریق شده است، ضایعه‌هایی به نام گرانولوما به وجود می‌آید که پُر از سلول‌های ماکروفاژ (گلبول های سفید بیگانه خوار) است که تلاش می‌کنند رنگ تتو را ببلعند و از پوست پاک کنند، به‌خصوص اگر رنگ تتو حاوی جوهر قرمز باشد. همچنین در محل تتو ممکن است کلوئید (برآمدگی در محل التیام زخم) ایجاد شود که افراد سیاه پوست بیشتر مستعد ابتلا به آن هستند.

 

عفونت پوستی

 

تتو ممکن است موجب عفونت باکتریایی موضعی شود. علایم این عفونت شامل سرخی، گرمی، تورم و چرک است. اگر آرایشگر شما از وسایل استریل استفاده نکند، امکان به وجود آمدن این عفونت‌ها بیشتر خواهد بود و گاهی اوقات بیمار تا آخر عمر باید از پماد یا کورتون‌های تزریقی استفاده کند.

 

بیماری‌های خونی کشنده

 

اگر وسایل تتو، آغشته به خون افراد بیمار باشد، احتمال انتقال بیماری‌های ایدز و هپاتیت C وجود دارد که از بیماری‌های کشنده و خطرناک هستند. هپاتیت B ، کزاز و سل هم با این روش منتقل می‌شوند.

 

پاک نشدن رنگ تتو

 

اگر رنگ تتو به لایه ماندگار پوست تزریق شود، برای همیشه باقی می‌ماند و قابل پاک شدن نیست، ولی در صورتی که در لایه‌های سطحی تزریق شود، به تدریج کم رنگ می‌شود و از بین می‌رود. در عین حال اگر ماده ی تتو کربنی باشد، می‌توان آن را به وسیله لیزر برداشت، ولی اگر مواد رنگی به خصوص قرمز و قهوه‌ای و زرد باشد، به دلیل وجود ترکیبات آهن در این رنگ‌ها امکان برداشتن آنها وجود ندارد و حتی با استفاده از لیزر نیز ناحیه تزریق شده، برای همیشه تیره رنگ باقی می‌ماند.

 

آسیب بافت‌های چشم

 

بسیاری از خانم‌ها برای اینکه خودشان را از آرایش چشم راحت کنند، تصمیم می‌گیرند که خط چشم را روی چشم‌های‌شان تتو کنند، در حالی که این کار عوارض زیادی در پی خواهد داشت.

 

مشکل اصلی این است که آرایشگری که این کار را انجام می‌دهد، از ساختمان چشم و بافت‌های حساس آن هیچ‌گونه آگاهی ندارد و این امر باعث می‌شود که هنگام وارد کردن سوزن به پشت پلک، آسیب بافت‌های چشمی رخ دهد.

 

گاهی در صورتی که سوزن خیلی عمقی در بافت پلک وارد شود، باعث پارگی پلک و آسیب بافت‌های کره چشم خواهد شد.

 

از طرف دیگر وارد شدن رنگ تتو به داخل چشم می‌تواند باعث حساسیت چشمی شود.

 

 

 

استریل نبودن وسایل

 

تنها روشی که میکروب‌ها را کاملا از بین می‌برد، استفاده از اتو کلاو کلاس بی است که این روزها وزارت بهداشت، استفاده از آن را برای تمام دندانپزشکان اجباری کرده است. این اتو کلاو‌ها بسیار گران هستند و تهیه آن حتی برای مراکز درمانی هم بسیار پُر هزینه است.

 

حالا تصورش را بکنید که در چند آرایشگاه، چنین اتو کلاوی برای استریل کردن وسایل تتو وجود دارد؟! بدون شک یا در هیچ ‌کدام چنین وسیله‌ای وجود ندارد و یا نوعی وجود دارد که استریل کردن وسایل را با این دقت انجام نمی‌دهد.

 

دستگاه و سوزن تتو مستقیما با خون در تماس می باشد و همیشه آغشته به خون افراد مختلفی است که برای تتو به آرایشگاه می‌آیند. حتی اگر یکی از این افراد دچار ایدز یا هپاتیت باشد، به آسانی با عدم استریل دقیق وسایل تتو، این بیماری ها به دیگران منتقل خواهند شد.


 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

گوگل، سرعت جستجوی اینترنتی را 10 برابر بیشتر کرد!

 

 

ابزار جستجوی تازه غول جستجوی اینترنتی،‌گوگل، به کاربران اجازه می‌دهد در همان لحظه که مشغول تایپ عبارت مورد نظر خود هستند، نیم‌نگاهی به نتایج فوری بیاندازند و بدین ترتیب، ‌سرعت جستجوی خود را بالا ببرند

 

گوگل، سرعت جستجوی اینترنتی را 10 برابر بیشتر کرد!

 

 

 

جدیدترین ابزار جستجوی گوگل،‌ می‌تواند نتایج جستجوی شما را در لحظه‌ای که دارید عبارت مورد نظر خود را تایپ می‌کنید نمایش دهد. این فناوری جدید، تحولی در سیستم‌های پیش بینی موتورهای جستجو است که باز توسط غول دنیای اینترنت، ‌یعنی گوگل معرفی شده است.

 

بر اساس گزارشی که پاپ‌ساینس در این زمینه منتشر کرده، برای استفاده از ابزار جستجوی جدید گوگل فقط کافی است با نام کاربری خود به سایت گوگل وارد شوید و به صفحه اصلی جستجو بروید. البته در ظاهر هیچ تغییری نمی‌بینید. شروع کنید به تایپ کردن، می‌بینید که گوگل همپای تایپ کردن شما صفحه‌ای از نتایج جستجوی فوری را نمایش می‌دهد که اگر به تایپ ادامه بدهید و مثلا به عبارت خود بیافزایید، ‌صفحه نتایج گوگل هم تغییر می‌کند تا زمانی که دست از تایپ بردارید. حتی لازم نیست که همه عبارت مورد نظر خود را تایپ کنید چون گوگل با پیشنهادات فراوان خود سعی می‌کند آن‌چه را در ذهن شما می‌گذرد، پیدا کند تا شما بدون این که زحمت تایپ عبارت را به خودتان بدهید، به جستجو بپردازید.

 

google instant

 

این سیستم تازه، سرعت جستجو را بالا می‌برد، چون اگر شما با تایپ نیمی از عبارت خود،‌ دیدید که با این عبارت آن‌چه می‌خواهید را پیدا نمی‌کنید، سریع عبارت دیگری را جایگزین می‌کنید.

 

به گفته محققین شرکت گوگل،‌ مردم خیلی سریع‌تر از آن که تایپ کنند، می‌توانند بخوانند. در واقع برای تایپ کردن، فشار دادن هر کلید روی صفحه کلید 300 میلی ثانیه طول می‌کشد در حالی که فقط 30 میلی ثانیه طول می‌کشد که به بقیه صفحه نگاهی بیاندازند.

 

ابزار جدید گوگل که گوگل اینستنت (Google Instant) به معنای گوگل فوری نامیده می‌شود، ‌از دیروز قابل استفاده است.


 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

رباتهاييكه از پا نمي افتند.

 

 

محققان ربات چهارپایی را شبیه‌سازی کرده‌اند که هنگام خرابی یک قطعه بلافاصله سرعتش را کاهش می‌دهد و به کمک مجموعه رومبات‌های مستقل و خودکار 20 دقیقه بعد به بهترین شرایط برای حرکت با سرعت بالا برسد.

 

 

 

ربات‌هایی که هرگز از پا نمی‌افتند

 

 

 

 

 

فکر می‌کنید روبات‌هایی که می‌توانند با خرابی یا از دست‌دادن قطعات بدن‌شان باز هم سر پا بمانند و به حرکت ادامه دهند، تنها متعلق به سری ترمیناتور هستند؟ خوب این ربات چهارپا باعث می‌شود کمی در دیدگاه‌تان تجدیدنظر کنید. یک تیم از محققان روباتیک اروپا نرم افزاری را نوشته‌اند که می‌تواند به روبات‌های پیمانه‌ای -تشکیل‌شده از اجزای مستقل- اجازه دهد حین خرابی قطعات باز هم به کار یا حرکت ادامه دهند.

 

به گزارش نیوساینتیست، این محققان که از دانشگاه جنوبی دانمارک و مؤسسه ملی فناوری سوئیس گرد‌هم آمدند، روبات چهارپایی را شبیه‌سازی کرده‌اند که از 12 رومبات -ربات‌های پیمانه‌ای کروی خودسامان‌ده که می‌توانند در کنار یکدیگر برای ساخت ابزارهای خانگی و مبلمان متحرک استفاده شوند- تشکیل‌شده است. تصویر مجموعه از این رومبات‌ها را نشان می‌دهد.

 

در این شبیه‌سازی هر رومبات الگوی حرکتش را هر چندین ثانیه یک‌بار به صورت تصادفی تغییر می‌دهد تا اثر آنرا روی سرعت گروه ارزیابی کند. پس از 10 دقیقه ربات به تعادل حرکتی مناسب می‌رسد و سرعتش را از 5 سانتیمتر‌بر‌ثانیه به 31 سانتیمتر‌بر‌ثانیه افزایش می‌دهد.

 

اما زمانی که گروه رومبات‌ها حین حرکت به مشکلی برمی‌خورند، بلافاصله سرعت حرکت‌شان را به 15 سانتیمتربرثانیه می‌رسانند و تطبیق گام‌ها برای ادامه حرکت آغاز می‌شود. چیزی حدود 20 دقیقه بعد روبات لنگان سرعت حرکتش را به 21 سانتیمتربرثانیه افزایش می‌دهد.

 

کنترل خرابی‌ها
این ربات اولین ربات دنیا نیست که می‌داند چگونه با خرابی‌های احتمالی کنار بیاید. سال 2006/1385 محققان آمریکایی ربات چهارپای دیگری ساختند که می‌دانست چگونه هنگام خرابی بعضی قطعات گام‌هایش را با هم هماهنگ نگاه دارد.

 

اما ربات پیمانه‌ای که مجموعه‌ای از واحدهای مستقل خودکار است برتری فوق‌العاده‌ای نسبت به این ربات دارد. برای این مجموعه دیگر یک مدل داخلی از محیط تعریف‌نشده و در آن خبری از یک مغز رباتیک نیست. واحدهای مستقلی وجود دارند که هر یک به تنهایی شرایط را ارزیابی می‌کنند و به بهبود سیستم اولیه کمک خواهند کرد.

 

محققان کار این تیم را جالب توجه و امیدوارکننده ارزیابی می‌کنند. آنها معتقدند این روش استفاده از روبات‌های پیمانه‌ای می‌تواند در ساخت سیستم‌های غیرمتمرکز رباتیک نقش مؤثری داشته باشد.

 

می‌توان با استفاده از این دو ربات در کنار هم به رباتی دست یافت که می‌تواند حرکاتش را کنترل کنند و همزمان به بهبود رفتارهای دیگر با استفاده از مغز رباتیک بپردازد. مانند کوهنوردی که همزمان با کنترل سرعت و گام‌هایش حین بالارفتن از کوه دارد در ذهنش ادامه مسیر را ارزیابی می کند و برای قدم‌های بعدی آماده می‌شود.

 


 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

عجيب‌ترين تلفن‌هاي همراهي كه تاكنون ديده‌ايد.


سازندگان تلفن هر سال برخي از مدل‌هاي مفهومي فوق‌العاده را نمايش مي‌دهند كه حتي اگر 99 درصد آن‌ها هرگز به توليد انبوه نرسند، چشم‌انداز كوچكي از تلفن‌هايي را به ما نشان مي‌دهند كه ممكن است در آينده‌اي نه چندان دور به دست بگيريم.

موبایل عجیب

 

به گزارش ايسنا، دانستن اين‌كه مدل بعدي آيفون چه شكلي خواهد بود با اين كه تلفن‌هايي كه تا چند سال ديگر به بازار عرضه مي‌شوند، چگونه خواهند بود، متفاوت است؛ شايد شما هم تاكنون به تلفن‌هاي همراه آينده فكر كرده باشيد؟ اين گزارش به بررسي برخي از مدل‌هاي مفهومي مي‌پردازد كه شايد جزء برترين‌ها نباشند اما در زمره جذاب‌ترين نمونه‌هايي قرار دارند كه تاكنون طراحي شده‌اند.

* گوشي Snake

داشتن تلفني كه به دور مچ دست يا بازو پيچيده مي‌شود، مفيد خواهد بود، به‌ويژه براي كساني كه اغلب وسايل خود را گم مي‌كنند. گوشي Snake Phone توسط Product Visionaires طراحي شده است.


* تلفن همراه Kinetic كيوسرا

اين تلفن مفهومي كه نيروي مورد نياز خود را با استفاده از مولدهاي پيزوالكتريك از جنبش تامين مي‌كند، مي‌تواند مانند يك كيف تا و بسته شود و هنگامي كه باز مي‌شود به دستگاهي با نمايشگر OLED صفحه عريض تبديل مي‌شود. اين تلفن داراي كي بورد فيزيكي است و كليدهاي آن برروي قاب گوشي جاي گرفته‌اند.


* تلفني با نمايشگر مخفي

در تلاش ديگري در زمينه ساخت نمايشگرهاي OLED انعطاف‌پذير، برخي از گوشي‌هاي مفهومي به استفاده از نمايشگرهاي لوله شدني براي ايجاد يك تلفن كوچك با نمايشگر اندازه بزرگ گرايش يافته‌اند. تلفن Hidden Display نيز كه توسط "تائو ما" طراحي شده ظاهرا از ساخته دست بشر يعني باتري دي الهام گرفته است.


* مورف نوكيا

هنگامي كه نوكيا مورف را طراحي كرد، مي‌خواست نشان دهد كه فن‌آوري نانو چگونه مي‌تواند دستگاه‌هاي الكترونيكي قابل حمل را به‌صورت اساسي تغيير دهد.

اين تلفن از ماده شفاف و انعطاف‌پذيري ساخته شده كه خود پاك شونده بوده و داراي حسگرهاي نانويي است كه مي‌توانند از محيط پيرامون بياموزند.

مورف همانطور كه نامش نيز نشان مي‌دهد شكلش را تغيير مي‌دهد و طبق اعلام نوكيا، با استفاده از اصل مشابه مورد استفاده در تار عنكبوت، انعطاف‌پذيري اين دستگاه را قادر مي‌سازد شكل خود را تغيير دهد و خود را با وظايف در دست اجرا وفق دهد.


* تلفن Bend in Touch

در داخل اين تلفن صفحه لمسي كه Bend in Touch نام دارد، اندي كورووتس، طراح اوكرايني نمايشگري قرار داده كه در واقع دو برابر نمايشگر واقعي دستگاه است و در حالي كه يك نمايشگر اعمالي مانند وظايف اينترنتي را عهده‌دار مي‌شود، نمايشگر دومي ويديو نمايش مي‌دهد. اين گوشي هم‌چنين داراي يك دوربين و فلش است.


* تلفن ترانسفورمر

تلفن‌هاي آندرويدي و هم‌چنين تلفن‌هاي تغيير شكل دهنده‌اي مانند اين تلفن وجود دارند كه بر اساس يك ترانسفورمر طراحي شده اند تا حداكثر امكانات ممكن در آن‌ها جاي داده شود.


* تلفن Braver

شركت ژاپني سافت بانك موبايل براي آن دسته از افرادي كه به‌هنگام حرف زدن با تلفن ممكن است كمي احساس تنهايي كنند، تلفن همراهي عرضه كرده كه براي صحبت كردن به يك ربات انسان‌نما تبديل مي‌شود.

اين گوشي شبيه يك ربات انسان‌نما با بازوها و پاهاي متصل و صفحه‌اي هستند كه چهره‌هاي مختلف را نشان مي‌دهد و داراي هوش مصنوعي براي آموختن عادات كاربر است و اگر كاربر چند بار با يك نفر تماس بگيرد، متني مانند "شما اغلب با وي تماس مي‌گيريد" ممكن است در دهان چهره‌ تلفن رباتي ظاهر شود و كاربر مي‌تواند با پاسخ‌هاي بله و نه يا پاسخ‌هاي ساده ديگر با اين تلفن صحبت كند. تلفن Phone Braver حركت نمي‌كند اما مي‌تواند با اجزاي قابل حركتش ژست بگيرد.


* تلفن شيشه‌يي

اگرچه نمايشگرهاي LCD نيمه‌شفاف، جديد محسوب نمي‌شوند اما گوشي مفهومي مانند One Glassy Phone كه در يانكو ديزاين طراحي شده، به كاربران امكان مي‌دهد محيط اطراف خود را از بدنه شفاف اين دستگاه به راحتي مشاهده كنند. اين تلفن از لايه‌هاي شيشه‌يي دوتايي ساخته شده و اثر انگشت برروي آن به جا مي‌ماند كه درنتيجه بايد مرتب پاك شود.


* گوشي ويندو فون

اين تلفن مفهومي كه از سوي سئونگ هان سانگ طراحي شده وضعيت هوا را از طريق رابط كاربري تلفن نشان مي‌دهد و حتي شكل نمايشگر را براي بازتاب وضعيت هوا تغيير مي‌دهد.


* تلفني با كارايي دوربين، پروژكتور و چاپگر

بي‌شك گوشي Camera-Projecor-Printer مناسب كساني خواهد بود كه به دنبال تلفن‌هايي با قابليت‌هاي متعدد هستند. اين گوشي طراحي شده از سوي هيدئو كانبارا علاوه بر امكانات كامل و معمول يك تلفن مي‌تواند به‌عنوان دسته كنترل بازي، چاپگر عكس و پروژكتور نيز مورد استفاده قرار بگيرد.

* تلفن دو تكه‌يي

شركت‌هاي ژاپني ان تي تي دوكومو و فوجيتسو به اتفاق يكديگر يك تلفن صفحه لمسي به‌نام Separate Ketai طراحي كرده اند كه داراي يك نمايشگر و يك صفحه كليد جدا از يكديگر است كه از طريق بلوتوث با هم ارتباط دارند.

با توجه به اين كه بلندگو و اسپيكر به صفحه كليد متصل هستند، محصولي مانند اين تلفن جست‌وجوي يك شماره تلفن را هم‌زمان با حرف زدن با يك نفر در پشت خط تلفن راحت مي‌كند. سازندگان اين تلفن مي‌گويند مزيت اين گوشي در اين است كه با استفاده از آن هم‌زمان مي‌توان هم تماس تلفني داشت و هم يك اي‌ميل نوشت.

اين دو قطعه كه به سادگي از هم جدا مي‌شوند، مي‌توانند با يك مغناطيس قوي مجددا به هم متصل شوند. اگر كاربران اين تلفن به هنگام راه رفتن در حال گوش كردن به موسيقي باشند مي‌توانند از بخش صفحه نمايش به‌عنوان MP3 پلير استفاده كنند و بخش كي‌بورد را در داخل كيف گذاشته يا از آن براي انجام تماس استفاده كنند.


* تلفن Pebble

اين دستگاه براي نخستين بار در نمايشگاه تجاري CEATEC 2009 از سوي فوجيتسو به نمايش درآمد. اين دستگاه كه شبيه يك سنگريزه است، حباب سياه رنگي دارد كه در يك قاب شيشه‌يي احاطه شده و قادر به تغيير شكل به نمايشگرهاي مختلف است. كشاندن حباب به جهت‌هاي مختلف تلفن موجب مي‌شود به نمايشگرهاي مختلف مانند صفحه شماره‌گيري، مدياپلير و مرورگر وب تغيير پيدا كند.


* تاچ وود

تاچ وود پروژه مشترك ميان ان تي تي دوكومو، شارپ و اولمپيوس است كه در ساخت آن از چوب‌هاي اضافي و بدون مصرف استفاده شده است.

اين تلفن هوشمند با وجود بدنه چوبي به دليل بهره‌گيري از فن‌آوري قالب‌گيري فشاري سه‌بعدي در برابر آب، حشرات و پوسيدگي مقاوم است و در ساخت اين تلفن از هيچ رنگ يا نقاشي استفاده نشده و رنگ و بوي چوب سرو در آن حفظ شده است.

* تلفن همراه UNIK

اين تلفن همراه مفهومي از سوي يك طراح فرانسوي براي نوكيا ساخته شده كه كاربران را قادر مي‌سازد شكل بدنه آن را به دلخواه خود تغيير دهند.

گوشي UNIK براي كاربران مدپسند طراحي شده تا به‌عنوان يك دستگاه جانبي مورد استفاده قرار بگيرد و شامل 152 قطعه مربع شكل است و اين گوشي مي‌تواند با افزودن مربع‌هاي جديد از جنس و رنگ‌هاي مختلف تغيير شكل پيدا كند.


* تلفني كه با خون كار مي‌كند

با تلفن‌هايي كه دست يا بازو را به يك تلفن تبديل مي‌كنند، ديگر نيازي به استفاده از دستگاه‌هاي هندس فري نخواهد بود. تلفن مفهومي "ديجيتال تاتو اينترفيس" به شكل تاتو است اما در زير پوست دست كاشته مي‌شود تا به‌عنوان يك تلفن مورد استفاده قرار بگيرد. اين تلفن بلوتوثي با تبديل گلوكز و اكسيژن خون به الكتريسيته كار مي‌كند و با استفاده از نقطه‌اي كه برروي دست قرار دارد، خاموش و روشن مي‌شود.


* گوشي Box To Play

اين تلفن كه قابليت تبديل به يك جعبه‌ كوچك را دارد از سوي KDDT AU Design Project طراحي شده و تركيبي از يك تلفن همراه با تمام ويژگي‌هاي مكالمه و دوربين مورد انتظار كاربر و يك دستگاه موسيقي است.

گوشي Box To Play علاوه بر قابليت‌هاي موسيقي، مي‌تواند به جعبه‌اي كه اكوليزرهاي گرافيكي در چهار طرف آن روشن مي‌شود، تبديل شود.

 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

منشاء علائم رايانه‌اي را بشناسيد

 

علائم کامپیوتریگزارشي از تاريخچه يا منشاء نشانه هاي رايانه اي اخيرا منتشر شده است. نشانه هايي که روزانه هزاران بار از آنها استفاده مي کنيم اما شايد نگاه يا ذهنمان تنها چند صدم ثانيه درگير فکر کردن به آنها شود.

 




 
 

نشانه هاي مختلفي که به منظور دادن دستورهاي متفاوت به رايانه ها مورد استفاده قرار مي گيرند را امروزه مي توان در هر جا ، بر روي لباس ها ، در داخل خودروهاي اتوماتيک و بسياري از ابزارها و کاربردهاي ديگر مشاهده کرد.

 

نشانه انرژي

در زمان جنگ جهاني دوم مهندسان از سيستمي دوتايي براي برچسب زدن به کليدهاي خاموش و روشن انرژي دستگاه هاي مختلف استفاده مي کردند: يک 1 به معني روشن و يک 0 به معني خاموش.

در سال 1973 کميسيون بين المللي الکتروتکنيک نشانه اي به گونه اي ترکيبي به شکل يک دايره شکسته با خطي در ميان شکستگي را به عنوان نشانه حالت آماده باش انرژي يا Standby انتخاب کرد که تا کنون نيز اين نشانه به همان معني پابرجا باقي مانده است اما موسسه مهندسان الکتريکي و الکترونيکي با اعلام مبهم بودن مفهوم اين نشانه، مفهوم آن را به مفهوم ساده انرژي تغيير دادند.

دستور

شکل ميدان اردوگاه هاي سوئدي ها و لوگوي اپل چه نقطه مشترکي مي توانند با هم داشته باشند؟ «اندي هرتزفلد» از تيم سازندگان رايانه هاي مک هنگامي که به همراه تيمش در حال مطالعه بر روي چگونگي ترجمه دستورهاي موجود در ليست دستورهاي رايانه به يکي از کليدهاي صفحه کليد بود، تصميم به افزودن يک کليد عملياتي گرفت. ايده وي بسيار ساده بود، زماني که اين کليد به همراه کليدهاي ديگر فشرده مي شود مي تواند دستوري متناسب با کليدهاي فشرده شده را از ميان ليست دستورها فعال کند. جابز از اين ايده به هيچ وجه استقبال نکرد و از آن براي نمايش دادن لوگوي اپل استفاده کرد.

هرتزفلد در پاسخ گفت:«تعداد لوگوهاي اپل بر روي نمايشگر بسيار زياد است و اين مسخره است! ما در حال از بين بردن تاثير لوگوي اپل هستيم». سپس بازطراحي دوباره اي از اين نشانه انجام گرفت و طراحي به نام «سوزان کر» با استفاده از واژه نامه بين المللي نشانه ها و انتخاب يکي از نشانه هاي منتصب به سوئد که براي نشانه گذاري مناطق مناسب برگزاري اردوها استفاده مي شد، به منظور نشان دادن «نشانه اي براي مکان مورد علاقه» کاربر بر روي صفحه کليد براي هميشه بر روي صفحات کليد کاربران رايانه هاي اپل جا گرفت.

بلوتوث

حتما داستان پادشاه دانمارکي ها را در قرن دهم ميلادي شنيده ايد. «هارالد بلاتند» به پادشاه دندان آبي شهرت داشت. وي علاقه فراواني به ميوه جنگلي «تمشک آبي» يا بلوبري داشت و تعدادي از دندان هايش براي هميشه آبي رنگ شدند. آنچه شايد ندانيد اين است که نشانه بلوتوث يا «دندان آبي» در واقع ترکيبي از دو حرف اول نام اين پادشاه است. اولين نشانه بلوتوث از شکلي دندان مانند نيز برخوردار بود اما فعل و انفعالات نشانه اي اينجا پايان نگرفت. به دليل اينکه «بلاتند» در متحد کردن اقوام متفرقي که اکنون در نروژ، سوئد و دانمارک ساکن هستند نقشي کليدي به عهده داشته است، فناوري بلوتوث به گونه اي طراحي شده تا همکاري ميان صنايعي از قبيل رايانه، تلفن همراه و اتوموبيل سازي را فراهم آورد.

USB

نماد تصويري USB مشابه عصاي سه شاخه نپتون، خداي درياها در افسانه هاي يوناني، طراحي شده است. طراحان نشانه USB به جاي استفاده از يک مثلث در بالاي هر يک از شاخه هاي اين نشانه تصميم گرفتند از يک مثلث، يک مربع و يک دايره استفاده کنند. اين طرح با هدف نمايش دادن دستگاه هاي جانبي متعددي که مي توانند با استفاده از اين فناوري به رايانه وصل شوند، اجرا شده است.

پخش

با وجود اينکه کليدهاي پخش/مکث از ساکنان بومي صفحه کليد رايانه ها نيستند، در نهايت جاي خود را در ميان کليدهاي صفحه کليد رايانه ها، پخش کننده هاي چند رسانه اي و بسياري ديگر از ابزارهايي که توانايي پخش فايل هاي ويديويي يا صوتي را دارند، باز کرد. متاسفانه تا کنون منشاء خاصي براي توضيح مثلثي که براي پخش و دو خط موازي که براي مکث در نظر گرفته شده يافته نشده است. اين نشانه ها اولين بار در دهه 1960 بر روي کاستهاي قرقره اي نمايان شدند. در برخي کليدها اين نشانه ها به صورت ترکيبي براي نمايش دادن کاربرد بازبيني فيلم يا جلو بردن سريع فيلم مورد استفاده قرار مي گيرند. جهت اين مثلث بر روي فيلمهاي ويدئويي مسير گردش کاست را نمايش مي داد.

مکث

از زماني که اين نشانه ديده شده و مورد استفاده قرار گرفته بسياري اعلام کرده اند اين نشانه يادآور نمادي از اتصالي باز بر روي يک مدار الکترويکي است. برخي از آن به عنوان نشانه توقفي ياد مي کنند که توده اي از ميان آن خالي شده است. با اين حال منشاء کلاسيکتري نيز براي توضيح اين نشانه وجود دارد: در نت نويسي هاي موسيقي، اين نشانه به معني سکوت نمايش دهنده يک وقفه يا انتظار است.

خواب

حالت انتظار يا Standby رايانه افراد را گيج مي کرد و از اين رو تصميم به تغيير نام آن گرفته شد و به منظور تشبيه آن به حالت خواب در انسان که طي آن مغز انسان نه روشن است و نه خاموش، نام خواب براي اين کليد در نظر گرفته شد و نشانه آن نيز هلال باريک ماه انتخاب شد.

@

تنها نشانه اين ليست که در مجموعه موزه هنرهاي مدرن رتبه اي به خود اختصاص داده است نشانه @ است که به احتمال زياد در واژه هاي مرتبط با شبکه و اينترنت ريشه دارد. اين نشانه از نامهاي متعددي برخوردار است از جمله حلزون در کشورهاي ايتاليا و فرانسه، موش در چين و دم ميمون در آلمان. در سال 1971 «ريموند تاملينسون» برنامه نويس شرکتي به نام «برنک و نيومن» تصميم به قرار دادن نشانه اي ميان آدرس هاي شبکه گرفت تا کاربران را از ترمينال ها جدا کند. پيش از اين نيز در سال 1885 نشانه @ به مفهوم "در مقياس" بر روي برخي از صفحه کليدها مورد استفاده قرار مي گرفت. حتي برخي معتقدند اين نشانه در قرن ششم ميلادي نيز وجود داشته و به عنوان نشانه اي براي سالهاي پس از مرگ مسيح مورد استفاده قرار مي گرفته است.

FireWire

در سال 1995 گروهي کوچک از سازندگان فناوي FireWire در صدد طراحي نشانه اي برآمدند که مي توانست با دقت ويژگي هاي فناوري که در حال تکميل آن بودند را آشکار کند. کارايي اصلي اين فناوري اتصال پر سرعت براي تجهيزات ديجيتال صوتي و تصويري بود. به همين دليل طراحان نمادي را با سه شاخه به نشانه تصوير، صوت و اطلاعات طراحي کردند. اين نماد در ابتدا قرمز رنگ بود اما بعدها به دلايل نامشخصي به رنگ زرد تغيير يافت.

SBBOD

اين نماد نام هاي متعددي دارد: گردونه سرنوشت هايپنو، پيتزاي چرخنده، مارپيچ مرگ و SBBOD يا «توپ مرگ ساحلي چرخنده». اپل اين نشانه را رسما به عنوان «مکان نماي چرخنده انتظار» معرفي کرده است. اين نشانه که اولين بار در اپل OSX مورد استفاده قرار گرفت و استفاده از آن ادامه پيدا کرد، زماني ديده مي شود که نرم افزاري توانايي اجرا شدن يا پاسخ دادن به سيستم عامل را ندارد. بسياري بر اين باورند اين نشانه به گونه اي تکامل يافته مکان نماي ساعت مچي است که اين شرکت اولين بار در مدلهاي اوليه مک OS استفاده کرد.

اترنت

آنچه امروزه به عنوان نشانه پورت اترنت شناخته مي شود با وجود اينکه اترنت سال ها پيش ابداع شده، در واقع توسط ديويد هيل موسسه IBM طراحي شده است. به گفته وي اين نشانه بخشي از يکسري نشانه ها بود که تمامي آنها اتصالات شبکه هاي محلي مختلف را که فعال بودند نشان مي دادند. در اين نشانه رديفي از بلوکهايي نامرتب رايانه ها و ترمينالهاي مختلفيده مي شود.




برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

خطرناك‌ترين كشورها از نظر حملات سايبري

 

 

خطرناك‌ترين كشورها از نظر حملات سايبري

 

گزارش جديد موسسه امنيتي AVG نشان مي دهد كه تعداد حملات رايانه اي انجام شده در اين دو كشور به ازاي هر شهروند بسيار بيشتر از ديگر كشورهاي جهان است.

 

افرادي كه در كشورهاي روسيه و تركيه از اينترنت و ديگر شبكه هاي رايانه اي استفاده مي كنند، بيش از ديگر كشورها در معرض حملات آنلاين قرار دارند.

به گزارش فارس به نقل از كامپيوترورلد، گزارش جديد موسسه امنيتي AVG نشان مي دهد كه تعداد حملات رايانه اي انجام شده در اين دو كشور به ازاي هر شهروند بسيار بيشتر از ديگر كشورهاي جهان است.

بر اساس بررسي AVG، از هر 10 كاربر ساكن در تركيه يك نفر در سال 2010 در معرض حملات اينترنتي بوده است. در روسيه هم از هر 14 نفر يكي در معرض اين حملات بوده است.

سومين كشور در اين فهرست ارمنستان است. در ارمنستان از هر 24 كاربر يكي در معرض حملات اينترنتي است. همچنين آذربايجان و بنگلادش هم در رتبه هاي چهارم و پنجم هستند. در ميان كشورهاي خاورميانه عراق خطرناك ترين كشور محسوب مي شود كه در آن از هر 49 كاربر يكي در معرض حمله است.

رتبه هاي دوم و سوم در اين فهرست مربوط به عمان و ايران است. در عمان از هر 54 كاربر يكي و در ايران از هر 55 كاربر يكي در معرض حملات اينترنتي هستند. رتبه هاي بعدي به ازاي يك كاربر از هر 56، 64، 74، 80، 98 ، 110 و 181 كاربر به ترتيب متعلق به كشورهاي يمن، كويت، امارات، اردن، عربستان و سوريه است.

در سرزمين هاي اشغالي فلسطين هم از هر 210 كاربر تنها يكي در معرض خطر حملات اينترنتي است.

 


 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

كيوان هكر موفق بانك هاي ايراني.

 

 

هکر
ایرانی و هک شدن بانک های ایرانی

 
نابغه تحصیلکرده پس از بازگشت به کشور، برای اثبات نبوغش دست به اقدامات عجیبی زد.
 
چندی قبل نماینده حقوقی یک بانک خصوصی با مراجعه به سرپرست دادسرای جرایم رایانه‌ای ضمن شکایت از پسر جوانی اظهار داشت: این فرد از طریق اینترنت به سیستم امنیتی بانک راه یافته و چند میلیون تومان از یک حساب به حساب خود واریز کرده است.

نماینده حقوقی بانک در تشریح ماجرا به قاضی جعفری گفت: البته چند روز قبل پسر جوانی با مسئولان بانک تماس گرفت و گفت که سیستم امنیتی بانک اشکال دارد و به راحتی قابل نفوذ است اما متأسفانه مسئولان مربوطه به حرف‌هایش توجه نکرده و آن را شوخی تلقی کردند.
 
 
 
تا این که چند روز بعد مردناشناس دوباره تماس گرفت و ضمن تکرار حرف‌های قبلی، وقتی همچنان با بی‌توجهی مسئولان روبه‌رو شد از آنها خواست نگاهی به سیستم امنیتی بانک بیندازند. بعد هم کمتر از چند دقیقه در حالی که مدعی بود در خانه نشسته حدود چهل میلیون ریال از حساب یکی از مشتریان به حساب شخصی‌اش واریز کرد و در ادامه گفت:
 
]
 
حالا به حرفم اعتماد کردید؟البته او بلافاصله پول را برگرداند اما از آنجا که احتمال تکرار وقوع چنین ماجرایی وجود دارد خواستار پیگیری فوری موضوع هستیم.

بدین ترتیب پرونده برای رسیدگی در اختیار دادیار شعبه سوم دادسرا قرار گرفت و دستور دستگیری کیوان - 28 ساله - صادر شد.

پسر جوان پس از انتقال به دادسرا تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: «به هیچ عنوان قصد سرقت نداشته و فقط می‌خواستم به مسئولان بانک هشدار دهم که سیستم‌های امنیتی‌شان اشکال دارد و قابل نفوذ و دسترسی است. به همین خاطر هم دقایقی پس از «هک» سیستم و برداشت پول دوباره آن را به حساب برگرداندم.

از سوی دیگر مادر پسر جوان که در دادسرا حضور داشت به قاضی گفت: «پسرم نابغه رایانه است. او از هفت سالگی کار با رایانه را شروع کرده و چنان علاقه‌ای از خود نشان داده که همه را حیرت‌زده کرده است. به همین خاطر تحصیلاتش را هم در همین زمینه ادامه داد و مدرک مهندسی خود را نیز از خارج کشور دریافت کرده است.
 
 
 
البته پس از بازگشت به ایران در چند شرکت مشغول کار شد ولی پس از مدتی کار را رها می‌کرد. چرا که می‌گفت فضا و شرایط مطابق میل و استعدادهایش نیست. الان هم چند ماهی است که بیکار شده و از صبح تا شب در اتاقش پای رایانه نشسته و کارهای حیرت‌آور انجام می‌دهد.

پسر جوان نیز در ادامه گفت: یک بار هم سایت یک نیروگاه بزرگ کشور را مورد بررسی قرار داده و دریافتم سیستم امنیتی‌شان بسیار ضعیف و قابل نفوذ است. بنابراین به آنها نیز هشدار دادم البته بسیار استقبال کردند و حتی چند ماهی نیز در آنجا فعالیت کردم اما وقتی کارشان تمام شد همکاری را قطع کردند!
 
 
 

 
من تاکنون به سیستم امنیتی دهها سایت مهم کشور، بانک‌ها و مراکز مختلف نفوذ کرده‌ام و هشدار داده‌ام. انگیزه‌ام نیز اخلال در سایت‌ها یا هک‌کردنشان نیست بلکه فقط می‌خواهم استعداد و نبوغم را نشان دهم و انتظار دارم با شناخت من شغل مناسبی در اختیارم قرار دهند.

در حال حاضر تحقیقات در این باره ادامه دارد.


 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

دشوار ترین سؤالات خانم ها از آقایان

 

 

دشوار
ترین سؤالات خانم ها از آقایان

 

در این قسمت پنج پاسخ درست به ۵ سؤال مشکلی که ممکن است همسرتان از شما بپرسد و شما هم معمولا پاسخ نادرست به آنها می دهید، را برایتان آورده ایم.

۵ سوال عبارتند از:

 

 
۱- “به چی فکر می کنی؟”، ۲- “دوستم داری؟”، ۳- “به نظرت من چاقم؟”، ۴- “فکر می کنی اون خانم از من زیباتره؟” و ۵- ” اگر من بمیرم تو چی کار میکنی؟”

چیزی که این سوال ها را اینقدر پیچیده کرده این است که یک پاسخ اشتباه ممکن است یک دعوای طولانی مدت را به وجود آورده و در بعضی موارد منجر به طلاق شود. به نمونه های زیر توجه کنید:

۱- “به چی فکر می کنی؟” مطمئنا پاسخ مناسب به این سوال چیزی جز این نیسـت: “ببخشید اگه ناراحتت کردم، عزیزم، فقط داشتم به این فکر می کردم که تو چه خانم فوق العاده، با ارزش، با ملاحظه، باهوش و
زیبایی هستی و من چقدر خوش شانس هستم که تو را در کنار خود دارم.” این سوال به طور حتم افکار درونیتان را برای خانم فاش نمی کند. به عنوان مثال ممکن است شما در آن موقع در حال فکر کردن به یکی از موارد زیر بودید:

الف) بیس بال

ب) فوتبال

ث) چقدر چاق شدید

ج) خانم زیباتر است یا شما

د) اگر شما مردید پول بیمه را چطور خرج می کند

پاسخ مناسبی که به این پرسش داده شده برگرفته از کتاب “
ازدواج با بچه ها” نوشته ال باندی است. این اتفاق درست زمانی روی داد که همسر ال، “پگی” به او گفت: “میخواهم بدانی که…” و ال هم گفت “بیشتر ترجیح می دهم حرف بزنم تا فکر کنم.”

سوال دیگری که تنها یک پاسخ مثبت دارد و هزاران جواب منفی عبارتست از:

۲- “منو دوست داری؟” پاسخ مناسب به این سوال “بله” است. کسانی که میخواهند کمی استادانه تر عمل کنند می توانند بگویند: “بله عزیزم.” پاسخ های اشتباه شامل موارد زیر می شود:

الف) فکر کنم اینطور باشه

ب) اگه بگم آره خوشحال می شی؟

ث) بستگی داره منظورت از دوست داشتن چی باشه

ج) فرقیم می کنه؟

د) کی؟ من؟

۳- ” به نظرت من چاقم؟” پاسخ مردها باید به این سؤال مطمئنا ” نه، البته که نیستی” باشد و بعد هم باید به سرعت اتاق را ترک کنند. موارد نادرست عبارتند از:

الف) نه چاقی نه لاغر

ب) در مقایسه با کی؟

ث) یکم وزنت زیاده ولی بهت می یاد

ج) من خانم های چاق تر از تو هم دیده ام

د) چی گفتی؟ من داشتم به بیمه نامت فکر می کردم

۴- “فکر می کنی اون خانم از من زیباتره؟” “اون خانم” می تواند هر کسی از نامزد قبلی شما گرفته، تا یک عابر که شما آنچنان به او خیره شده اید که باعث یک سانحه اتومبیل می شوید، و یا یک هنر پیشه ای که در یک فیلم بازی می کند، باشد. در هر شرایطی پاسخ درست این است: “نه، تو خیلی زیباتری” پاسخ های اشتباه شامل موارد زیر می شوند:

الف) زیباتر از تو نیست، اما
زیبایی های خودش را دارد

ب) نمی دونم آدم باید
زیبایی رو چطوری دسته بندی کنه

ث) آره، ولی شرط می بندم که شخصیت تو از اون خیلی بالاتره

ج) فقط از این نظر که از تو جوانتر و لاغر تره

د) می تونی دوباره سوالت رو تکرار کنی؟ من داشتم به بیمه نامت فکر می کردم

۵- “اگر من بمیرم تو چه کار می کنی؟”. پاسخ مناسب: “محبوب من، اگر تو به طور ناگهانی چشم از جهان ببندی زندگی دیگر برای من هیچ معنایی نخواهد داشت و خودم را زیر چرخ های اولین کامیونی که ببینم می اندازم.” همانطور که در چند خط بعدی می بینید، مشاهده خواهید کرد که یک پاسخ نا بخردانه شما را تا کجاها میشکد:

خانم: عزیزم، اگر من بمیرم تو چه کار می کنی؟

آقا: چرا عزیزم؛ خوب معلومه خیلی ناراحت می شم.

خانم: دوباره
ازدواج می کنی؟

آقا: نه معلومه که نمی کنم

خانم: دوست نداری
ازدواج کنی؟

آقا: خوب دوست که دارم

خانم: پس چرا
ازدواج نمی کنی؟

آقا: خیلی خوب، دوباره
ازدواج می کنم

خانم: تو این کار رو می کنی؟

آقا: بله

خانم:( پس از یک مکث طولانی) باهاش توی تخت من می خوابی؟

 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

خصوصیات دانشجوهای کشورهای مختلف (طنز)


ژاپن: به شدت مطالعه می کند و برای تفریح ربات می سازد!

مصر: درس می خواند و هر از گاهی بر علیه حسنی مبارک، در و پنجره دانشگاهش را می شکند!

هند: او پس از چند سال درس خواندن عاشق
دختر خوشگلی می شود و همزمان برادر دوقولویش که سالها گم شده بود را پیدا می کند. سپس ماجراهای عاشقانه واکشنی(ACTION) پیش می آید و سرانجام آندو با هم عروسی می کنند و همه چیز به خوبی و خوشی تمام می شود!

عراق: مدام به تیر ها و خمپاره های تروریست ها جاخالی می دهد ودر صورت زنده ماندن درس می خواند!

چین: درس می خواند و در اوقات فراغت مشابه یک مارک معروف خارجی را می سازد و با یک دهم قیمت جنس اصلی می فروشد!

اسرائیل: بیشتر واحدهایی که او پاس کرده، عملی است او دوره کامل آموزشهای رزمی و کماندویی را گذرانده! مادرزادی اقتصاد دان به دنیا می آید!

گینه بی صاحاب!: او منتظر است تا اولین دانشگاه کشورش افتتاح شود تا به همراه بر و بچ هم قبیله ای درس بخواند!

کوبا: او چه دلش بخواهد یا نخواهد یک کمونیست است و باید باسواد باشد و همینطور باید برای طول عمر فیدل کاسترو و جزجگر گرفتن جمیع روسای جمهوری امریکا دعا کند!

پاکستان: او بشدت درس می خواند تا در صورت کسب نمره ممتاز، به عضویت القاعده یا گروه طالبان در بیاید!

اوگاندا: درس می خواند و در اوقات بیکاری بین کلاس؛ چند نفر از قبیله توتسی را می کشد!

انگلیس: نسل دانشجوی انگلیسی در حال انقراض است و احتمالا تا پایان دوره کواترناری!! منقرض می شود ولی آخرین بازماندگان این موجودات هم درس می خوانند!

ایران: عاشق تخم مرغ است!
 
سرکلاس عمومی چرت می زند و سر کلاس اختصاصی جزوه می نویسد!
 
سیاسی نیست ولی سیاسی ها را دوست دارد. معمولا لیگ تمام کشورهای بالا را دنبال می کند!
 
عاشق عبارت «خسته نباشید» است، البته نیم ساعت مانده به آخر کلاس! هر روز دوپرس از غذای دانشگاه را می خورد و هر روز به غذای دانشگاه بد و بیراه می گوید!
 
او سه سوته عاشق می شود!
 
اگر با اولی ازدواج کرد که کرد، و الا سیکل عاشق شدن و فارغ شدن او بارها تکرار می شود!
 
جزء قشر فرهیخته جامعه محسوب می شود ولی هنوز دلیل این موضوع مشخص نشده که چرا صاحبخانه ها جان به عزرائیل می دهند ولی خانه به دانشجوی پسر نمی دهند!
 
(فهمیدین به منم بگین) او چت می کند!
 
خیابان متر می کند، ودر یک کلام عشق و حال می کند!
 
همه کار می کند جز اینکه درس بخواند نسل دانشجوی ایرانی درسخوان در خطر انقراض است!
 
از من می شنوین بی خیال دانشگاه بشین بهتره (تفریحات بهتر و کم دردسرتر هست)خود دانید.



برچسب‌ها:
[ 11 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 8 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

زن هم زنای قدیم ( طنز )

 

 


 
صبح ساعت 5
قدیم: به آهستگی از خواب بیدار می‌شود. نماز میخواند و سپس به لانه مرغها میرود تا تخم مرغها را جمع کند
جدید: مثل خرچنگ به رختخواب چسبیده و خر و پف میکند. 

صبح ساعت 6
قدیم: شیر گاو را دوشیده است ، چای را دم کرده است ، سفره صبحانه را با

 
عشق و علاقه انداخته و با مهربانی مشغول بوسیدن صورت آقای شوهر است تا از خواب بیدار شود.
جدید: بازهم خوابیده است

صبح ساعت 7
قدیم: مشغول مشایعت آقای شوهر است که از در خانه بیرون می رود و هزار تا دعا و صلوات برای سلامتی شوهر کرده و پشت سرش به او فوت میکند.
جدید: هنوز کپیده است.

صبح ساعت 11
قدیم: مشغول رسیدگی به بچه ها و پاک کردن لپه برای درست کردن ناهار است.
جدید: تازه چشمانش را با هزار تا ناز و عشوه باز کرده و با دست در حال بررسی جوش های روی صورتش است

ظهر ساعت 12
قدیم: مشغول مزه کردن پلو به جهت تنظیم نمک آن است.
جدید: در حال آرایش کردن با همسایه طبقه بالا در مورد انواع مدیتیشن صحبت می‌کند 

ظهر ساعت 13
قدیم: در حال شستن جوراب و لباس‌های آقای خانه درون طشت وسط حیاط خلوت میباشد.
جدید: در حال روشن کردن ماشین لباسشویی ، ماشین ظرفشویی و البته غرغر کردن است.

ظهر ساعت 14
قدیم: در حال مالیدن پای آقای شوهر که برای خوردن ناهار به خانه آمده است میباشد. جهت حض جمیل بردن آقای شوهر ، دامن گل گلی خود را پوشیده است.
جدید: در حال انداختن یک غذای آماده درون میکرفر بوده و در همان حال در حال تماشای Farsi1 می‌باشد. 

ظهر ساعت 15
قدیم: در حال جارو کردن حیاط خانه و تمیز کردن لانه مرغها و بردن علوفه برای گاوشان می‌باشد.
جدید: با یکی از دوستانش به پاساژ صدف برای خرید رفته است. 

عصر ساعت 16
قدیم: مشغول شستن پاهای کودکشان است که به دلیل دویدن در کوچه خونی شده است.
جدید: در حال پرو کردن لباس‌های خریداری شده است. در همان حال هم نیم نگاهی هم به شکم خود دارد که جدیداً چاقی را فریاد می‌کشد.

عصر ساعت 17
قدیم: دم در خانه ایستاده است تا آقای شوهر بیاید.
جدید: در لابی نشسته است تا با آقای شوهر به خرید برود. 

عصر ساعت 18
قدیم: برای شوهر خود چای آورده و مانند یک خانم کنار شوهرش در حال صحبت با او است.
جدید: از این مغازه به آن مغازه شوهر بیچاره خود را می‌برد. 

شب ساعت 19
قدیم: سفره شام را انداخته و شوهر را برای خوردن شام دعوت میکند.
جدید: هنوز در حال خرید است. 

شب ساعت 20
قدیم: در حال شستن ظروف شام ، کنار حوضه خانه است.
جدید: کماکان در حال خرید است. 

شب ساعت 21
قدیم: در حال چاق نمودن قلیان آقای همسر میباشد.
جدید: در رستوران ، پیتزا میل می‌فرمایند. 

شب ساعت 22
قدیم: رختخواب ها را پهن کرده است برای خوابیدن . در حال ریختن گل سرخ روی متکای آقای خانه است تا خوش بو شود.
جدید: در حال غرغر کردن بر سر وضعیت ترافیک است. 

شب ساعت 23 و 24
قدیم: ...
جدید: در حال مشاهده TV هستند ایشون ، لطفاً مزاحم نشوید...

 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

نابغه ۱۹ساله ایرانی، جوانترین پروفسور زن آمریکا

 

نابغه
۱۹ساله ایرانی، جوانترین پروفسور زن آمریکا

 
آلیا صبور شهروند آمریکایی، ایرانی‌الاصلی که در دانشگاه نیویورک به تدریس مشغول است؛ به عنوان یک نابغه نام خود را در ردیف جوان‌ترین اساتید دانشگاه جهان ثبت کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران "آلیا صبور"، (Alia Sabur) اولین شهروند آمریکایی و ایرانی الاصل است که رتبه اولین و جوانترین پروفسور زن را در تاریخ آمریکا به خود اختصاص داده است.

این
دختر ایرانی تبار بطور تمام وقت در دانشگاه نیویورک تدریس میکند و به عنوان یک نابغه نام خود را در ردیف جوانترین استاد دانشگاه های معتبر جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت نموده است.
 

رکوردار قبلی جوانترین پروفسور دانشگاه های جهان متعلق به یک فیزیکدان اسکاتلندی بنام “کولین مک لورین” که شاگرد اسحاق نیوتن بود و در سال ۱۷۱۷ میلادی (۲۹۱ سال پیش) در سن ۱۹ سال و ۷ ماهگی این رتبه علمی را کسب کرده بود.
 

“آلیا صبور”در هشت ماهگی خواندن را آغاز کرد و از کلاس چهارم ابتدایی به کالج رفت تا در سطح کارشناسی ریاضیات کاربردی بخواند. وی در سن ۱۰ سالگی در دانشگاه استونی بروک ثبت نام کرد و در ۱۱ سالگی با گرایش به موسیقی به عنوان عضو ارکستر سمفونی “راک لند” به اجرای قره نی پرداخت.

آلیا چهارده ساله بود که مدرک لیسانس خود را از دانشگاه نیویورک اخذ کرد و دانشجوی دوره کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه درکسل، نیویورک شد.

وی در ۱۸ سالگی مدرک دکترای خود را از دپارتمان تکنولوژی پیشرفته فوزیون در دانشگاه کانکوک سئول دریافت کرد و جوان ترین فردی بود که وارد دوره فلوشیپ پس از دکتری شد، او نشانگرهای سلولی خاصی را بر اساس تکنولوژی نانولوله ها ابداع کرد که در تحقیقات
پزشکی کاربرد زیادی دارد. او فقط 3 روز مانده بود  19ساله شود که برای تدریس در دانشگاه کنکوک، سئول، کره جنوبی پذیرفته شد.
 

وی تا ماه قبل در دانشگاه دروس فیزیک دانشگاه کنکوک تدریس میکرد و در حال حاضر، ریاضی و فیزیک را در دانشگاه جنوبی ایالت نیواورلند تدریس میکند. او یکی از دلایل ترک دانشگاه سئول را مشکل تکلم به زبان کرهای بیان کرده است.




برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

دختر خانم بدلكار ایرانی

 

 

دختر خانم
بدلكار ایرانی

 
در حاشیه جشنواره زمستانی همدان که به منظور استفاده از ظرفیت‌های گردشگری این استان برپا شده است، مهسا احمدی ۲۰ساله با پرش از دکل ۴۰متری بانجی جامپینگ حاضرین را محو قدرت‌نمایی خود کرد.

 

در این پرش که در حضور سفرای کشورهای مختلف خارجی و از دکل بانجی جامپینگ گنج‌نامه همدان انجام شد، این دختر بدلکار با بستن پرچم ایران اقدام به این پرش بلند کرد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

مازیار فرزانه، روابط عمومی گروه بدلکاران ۱۳ با اعلام این خبر به فارس گفت: مهسا احمدی تنها
دختر عضو گروه بدلکاران ۱۳ است و این گروه مسئولیت اجرای برنامه پرش‌های بانجی جامپینگ را برعهده دارد. او در پرش خود نیز موفق بود و توانست حاضرین را به تشویق خود وا دارد.
 
 
 
 

گروه بدلکاران۱۳ در این جشنواره زمستانی حرکات نمایشی دیگری از جمله آتش‌سوزی فردی و … را نیز به اجرا گذاشتند که مورد استقبال عکاسان رسانه‌های گروهی قرار گرفت.

باشگاه بانجی جامپینگ ایران که دومین مجتمع بانجی در ایران محسوب می‌شود، ۲ ماه پیش درمجموعه توریستی –

 
تفریحی تله‌کابین گنج‌نامه همدان افتتاح شد. تجهیزات این سازه از طریق انجمن ورزش‌های هوایی وارد ایران شده و با بهره‌برداری از این سازه علاقمندان به این رشته مفرح و جذاب ورزشی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. اولین سازه بانجی جامپینگ ایران در سال ۱۳۸۶ در مجموعه تله‌کابین توچال افتتاح شد.

این رشته ورزشی زیر نظر انجمن ورزش‌های هوایی فعالیت و از ورزش‌های ثبت شده در سازمان تربیت‌بدنی محسوب می‌شود. همچنین سومین باشگاه بانجی جامپینگ ایران در حال ساخت است و قرار است اردیبهشت‌ماه سال آینده در مجموعه ورزشی انقلاب به بهره‌برداری برسد.

 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

ازدواج آقــــایــــان + قبل و بعد ازدواج !!!

ازدواج
آقــــایــــان + قبل و بعد ازدواج !!!
قبل از ازدواج : خوابیدن تا لنگ ظهر
بعد از
ازدواج : بیدار شدن زودتر از خورشید
نتیجه اخلاقی : سحر خیز شدن

قبل از
ازدواج : رفتن به سفر بی اجازه
بعد از
ازدواج : رفتن به حیاط با اجازه
نتیجه اخلاقی : معتبر شدن

قبل از
ازدواج : خوردن بهترین غذاها بی منت
بعد از
ازدواج : خوردن غذا های سوخته با منت
نتیجه اخلاقی : تقویت معده

قبل از
ازدواج : استراحت مطلق بی جر و بحث
بعد از
ازدواج : كار كردن در شرایط سخت
نتیجه اخلاقی : ورزیده شدن

قبل از
ازدواج : دید و بازدید از اماكن تفریحی
بعد از
ازدواج : سر زدن به فامیل خانوم
نتیجه اخلاقی : صله رحم

قبل از
ازدواج : آموزش گیتار و سنتور و غیره
بعد از
ازدواج : آموزش بچه داری و شستن ظرف
نتیجه اخلاقی : همدردی با مردها

قبل از
ازدواج : گرفتن پول تو جیبی از پاپا
بعد از
ازدواج : دادن كل حقوق به خانوم
نتیجه اخلاقی : مستقل شدن

قبل از
ازدواج : ایستادن در صف سینما و استخر
بعد از
ازدواج : ایستادن در صف شیر و گوشت
نتیجه اخلاقی : آموزش ایستادگی

قبل از
ازدواج : رفتن به سفرهای هفتگی
بعد از
ازدواج : در حسرت رفتن به پارك سر كوچه
نتیجه اخلاقی : امنیت كامل.



برچسب‌ها:
[ 11 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 3 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

راز طول عمر زیاد ژاپنی ها

 

 

راز طول
عمر زیاد ژاپنی ها

 
خندیدن زیاد ، فعالیت های بدنی و رژیم غذایی از جمله دلایل طول عمر ژاپنی هاست ‌به طوری که در این کشور اکنون بیش از 30 هزار سالخورده بالای 100 سال وجود دارد.

 بنابر گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه خبری فرانس 24، بر اساس سرشماری جدید در ژاپن ، در این کشور بیش از 30 هزار نفر بالای 100 سال عمر دارند که درهیچ کشور دیگر چنین رقمی درباره افراد بالای 100 سال وجود ندارد واین برای مردم این کشور یک افتخارملی است.
 

در این حال فرانس 24 گزارش داد ، مدتی است که برخی از این افراد سالخورده به طور مرموزی از بین می روند بدون آنکه مسئولان از آن باخبر شوند که این امر موجب شده است تا مسئولان در این خصوص تحقیقاتی انجام دهند.
 

 

نتایج تحقیقات نشان می دهد یکی از دلایلی که فرزندان مرگ والدین سالخورده خود را اعلام نمی کنند به علت برخورداربودن از کمک هزینه هایی است که دولت به خانواده اینگونه این افراد می دهد.

 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

ال - 90 استیشن، خودرویی بسیار زشت!!

 

 

ال - 90
استیشن، خودرویی بسیار زشت!!

 
گروههای مختلف خودروسازی برای جلب مشتری و تداوم فروش در بازار گاه به نوآوری و تغییراتی در ظاهر خودروها روی می‌آورند که دیدن برخی از آنها هم خالی از لطف نیست.
 

البته در ایران این تنوع اغلب به تغییرات ظاهری منحصر بوده و در میان مشتریان مشهور است که تنها هنر ایران خودرو ساختن نمونه استیشن از هر خودرویی است.
 
 
 
www.irannaz.com
 

 

پیکان استیشن ، پژو 405 استیشن ، و حالا تندر 90 استیشن ! شاید بهتر باشد دست اندرکاران این گروه اقتصادی به جای بازی با شکل و قیافه خودروها و عوض کردن شکل چراغهای خطر و یا درب صندوق یک خودرو که هر روز با نام یک مدل جدید روانه باراز می‌شود به فکر تنوع محصول برای مشتریان در بازار تقریبا" انحصاری ایران باشند.

 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

خروسی كه از ترس تخم گذاشت!!

 

 

خروسی كه
از ترس تخم گذاشت!!

 
در یک پدیده نادر در جهان خروسی در ایالت تاسکنی ایتالیا در پی حمله یک روباه دچار ترس شد و هم اکنون تخم می گذارد.
 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، این جوجه خروس که نامش "جیانی" است در اثر حمله یک روباه به محل زندگی اش دچار ترس شد و هم اکنون تخم می گذارد.

گفته می شود که این حادثه خارق العاده پس از آنکه روباه تمام مرغهای اطراف او را کشت برای جیانی رخ داده است.

جیانی بر روی تخمهایی که می گذارد می نشیند و می خواهد از آنها جوجه در بیاورد.

بر اساس گزارش سایت اینترنتی اکسپرس در انگلیس،‌ هم اکنون سازمان کشاورزی و غذای سازمان ملل متحد در حال مطالعه بر روی د ان ای جیانی است تا علت این تغییر جنسیت را روشن کند.

پروفسور "دوناتا ماتاسینی" رئیس گروه پژوهشی می گوید: این خروس- مرغ روز گذشته تحت حفاظت به آزمایشگاههای کونسدابی در ناپل ایتالیا منتقل شد تا بر روی آن یکسری آزمایش های رفتاری و ژنتیکی صورت گیرد.

 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

21 راه برای اذیت کردن دخترها !! (طنز )

 

 

21 راه
برای اذیت کردن دخترها !! (طنز )

 
این مطلب کاملا جنبه طنز داره، امیدوارم به کسی بر نخوره

 1- تو خیابون خیلی با احترام از یه دختر آدرس بپرسیدبعد از جواب دادن جلوی چشماش از یکی دیگه بپرسید
۲- پشت چراغ قرمز راننده جلویی اگه
دختر بود قبل ازسبزشدن چراغ دستتون رو بذارید رو بوق
۳- توی اتوبان جلوی ماشین یه
دختر خانوم با سرعت 50کیلومتر حرکت کنید
۴- توی جمع
دخترای فامیل وقتی همشون دارن یه سریالمی ببینن هی کانال تلویزیون رو عوض کنید
۵- توی یه رستوران که چند تا
دختر هم نشستن سوپ روبا صدای بلند هورت بکشید و نوش جان کنید
۶- توی یه بوتیک که فروشندش
دختره وادارش کنید شونصدرنگ لباس رو براتون باز کنه و در آخر بگید میرید یه دور بزنید برگردید!
۷- توی جشن تولد یکی از
دخترا تا اومد شمع ها را فوتکنه بادکنک بترکونید
۸- اگه یه
دختر یه جا یه جک تعریف کرد شروع نشدهبگید شنیدید
۹- سوتی های لغوی و کلامی و دیکته ای و ادبی و..
دخترا رو درگوشی بگید بخندید
۱۰- توی جمع دانشجویی و رسمی هنگام
عکس گرفتن واسهدخترا شاخ بذارید
۱۱- عید نوروز تمام پسته ها و فندق های سر بسته رابذاریید توی ظرف
دختر مورد نظرتون
۱۲- روزهای بارونی تا یه
دختر دیدید و یه چاله پر آبو شما با ماشین بودید یه لحظه درنگ نکنید
۱۳- اگه کلاس موسیقی می روید قبل از اجرای
دخترخانوم مورد نظر پیچ های کوک گیتارش رو به چند جهت بچرخونید
۱۴- تو دانشگاه از
دختر مورد نظر یه جزو 1000 صفحهای بگیرید و بعد از اینکه تمام صفحاتش رو جا به جا کردید بهش بگید صفحه موردنظرتونو پیدا نکردید!!
۱۵- همواره از زیبای ها و تناسب اندام مادربزرگخدابیامرزتون(!) در مقابل
دختر چاق مورد نظرتون بگید
۱۶- به
دختری که دماغش رو تازه عمل کرده بگید دکترشبد بوده و دماغش کوفته شده
۱۷- شیشه نوشابه
دختر مورد نظر رو حسابی تکون بدید وبذارید خودش درش رو باز کنه
۱۸- زمستون وقتی همه جا یخ زده با دیدن زمین خوردنیه
دختر با صدای بلند بزنید زیر خنده
۱۹- از یه
دختر ساعت بپرسید بعد از جواب دادن بهساعتتون نگاه کنید و بگین ساعتش عقبه
۲۰- توی ساندویچی موقعی که چند تا
دختر نشستن طوریکه اونا هم بشنوند از حال بهم خوردن چند روز پیشتون تعریف کنید
۲۱- توی یه جمع که چند تا

دختر

نشستن در گوشی صحبتکنید و بلند بلند بخندید

 


 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

پسری که از شدت عشق گوش نامزدش را با دهان کند!!

پسری که
از شدت عشق گوش نامزدش را با دهان کند!!
پلیس ایالت «میسوری» در آمریکا، یک مرد جوان را به اتهام گاز گرفتن گوش نامزدش و کندن آن دستگیر و روانه زندان کرد.

رییس پلیس منطقه «کیپ گیراردو» در ایالت «میسوری» در آمریکا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس، یادآور شد: ماموران پلیس منطقه یک مرد جوان 23 ساله را به اتهام گاز گرفتن و کندن قسمتی از گوش نامزدش دستگیر و روانه زندان کردند.

وی خاطر نشان کرد: این مرد جوان که نام وی به دلیل مسایل امنیتی فاش نشده است، در بازجویی‌های خود به ماموران پلیس گفته بود که از شدت عشق به نامزدش و در یک عمل ناخواسته گوش او را گاز گرفته و آن را کنده است.

این مرد جوان بر اساس رای دادگاه ایالت «میسوری» به پرداخت 50 هزار دلار جریمه نقدی و سه ماه حبس محکوم شد.



برچسب‌ها:
[ 11 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 3 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

مراحل مختلف دانشجویی (طنز)

مراحل
مختلف دانشجویی (طنز)
ترم اول(ترم جو گیریدگی):
الو سلام مامانی.منم هوشنگ.وای مامانی نمی دونی چقدر اینجا خوبه. دانشگاه فضای خیلی نازیه.وای خدا خوابگاه رو بگو.وقتی فکر می کنم امشب روی تختی می خوابم که قبل از من یه عالمه از نخبه ها و دانشمندای این مملکت توش خوابیدن - و جرقه اکتشافات علمی از همین مکان به سرشون زده – تنم مور مور میشه..راستی اینجا تو خوابگاه یه بوی مخصوصی میاد که شبیه بوی خونه اصغر شیره ای همسایه بغلیمونه.دانشجوهای سال های بالاتر میگن این بوی علم و دانشه! لامسب اینقدر بوی علم و دانش توی فضا شدیده که آدم مدهوش میشه!!! پریشب یکی از بچه ها به خاطر Over Dose از دانش رفت بخش مسمویت بیمارستان!

ترم 2(ترم عاشق شدگی):
آه ای مریم.ای عشق من.همه زندگی من.می خواهم درختی شوم و بر بالای سرت سایه بیفکنم تا بر شاخسار من نغمه سرایی کنی.میخواهمت با تمام وجود عزیزم.همه پول و سرمایه من متعلق به توست.بدون تو این دنیا رو نمی خوام.کی میشه این درس من تموم شه تا بیام بات ازدواج کنم...امروز یک ساعت پشت پنجره کلاستون بودم و داشتم رخ زیبایت را که همچون پروانه ای در کلاس میدرخشیدی تماشا می کردم...

ترم 3(ترم افسردگی):
الو مامان سلام.مریم منو ول کرد و گذاشت رفت! مامان جون افسرده شدم اولین عشقم بود دارم میمیرم از غصه .ای خدا بیا منو بکش راحتم کن.مامان من این زندگی رو نمی خوام.....

ترم 4(ترم زرنگ شدگی):
الو سلام مهشید جون خوبی عزیزم؟منم پژمان! کجایی نفس؟ نیستی؟دلم تنگ شده واست گنجشک کوچولوی من.بیا ببینمت قربونت برم...مهشید جون من پشت خطی دارم .مامانمه.بعداً بت زنگ میزنم.......
الو به به سلام چطوری ندا جون؟آره بابا داشتم با مامانم صحبت می کردم.. پیرزن دلش تنگ شده واسم! جوجوی من حالت خوبه؟ به خدا منم دلم یه ذره شده واست.باشه عزیزم فردا ساعت 11 پارک پشت دانشکده دارو....

ترم5 (ترم مشروطه گی):
الو سلام استاد! قربون بچه ات دارم مشروط میشم.2 نمره بم بده.به خدا دیشب بابابم سکته کرد . مرد. مامانم هم از غصه افتاد پاش شکست الان تو آی سی یو بستریه. منم ضربه روحی خوردم دچار فراموشی شدم اصلاً شما رو هم یادم نمیاد ....قول میدم جبران کنم....

ترم 6(ترم ولخرجیدگی) :
الو مامان من خونه می خوام ! راستی اون 50 تومنی که 3 روز پیش فرستادی تموم شد.دوباره بفرست.خرج پروژه ام شد!!!

ترم7 (ترم پاتوقیده گی):
سلام داش مصی! حاجی دمت گرم امشب بساز ما رو .از اون پنیر شیرازیای ردیف بیار که مهمون دارم. 3 صوت هم آیس بیار می خوایم فضا پیمایی کنیم.نوکرتم.آقایی

ترم8 (ترم فارغ التحصیلگی):
الو سلام خانم.واسه این آگهی که توی روزنامه دادید تماس گرفتم.فرموده بودید آبدارچی با مدرک لیسانس و روابط عمومی بالا.... 



برچسب‌ها:
[ 11 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 3 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]