دستور تهیه کیک گردو و موز

TakeDel.Com | بالاترین برگ ایرانیان

مواد لازم:
کره یا مارگارین=150 گرم
شکر=160 گرم
تخم مرغ=3 عدد
موز=3 یا 4 عدد
آرد=350 گرم
بیکینگ پودر=3 قاشق چایخوری
نمک=4/1 قاشق چایخوری
گردوی خرد شده=100 گرم
وانیل=نصف قاشق چایخوری
شیر=نصف فنجان

طرز تهیه:
1. قالب را چرب کنید و کمی آرد بپاشید.
2. فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد گرم کنید. کره یا مارگارین را بزنید تا پف کند و بتدریج شکر را به آن بیفزایید. سپس یکی یکی تخم مرغ ها را اضافه کنید و به زدن ادامه دهید.
3. موز را با پشت چنگال له کرده یا از الک رد کنید. پوره مز را به مایه قبلی اضافه کنید.
4. آرد را همراه با بیکینگ پودر الک کنید. سپس با نمک،گردوی خرد شده و وانیل را به مایه همراه موز اضافه کنید و به تناوب شیر را بیفزایید و مخلوط کنید.
5. خمیر را داخل قالب بریزید و در طبقه دوم فر 50 دقیقه بپزید.
روی آن را با پودر قند و خامه تزئین کنید.



برچسب‌ها:
[ 26 / 7 / 1389برچسب:كيوان, ] [ 9 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

آموزش افزایش آمار بازدید وبسایت و وبلاگ

- استفاده از كلمات كلیدی در برچسب Title صفحه

می توان گفت كه یكی از مهمترین عوامل درون صفحه ای كه در بهینه سازی صفحات برای موتورهای جستجوگر نقش كلیدیی را بازی می كند، انتخاب عنوان مناسب برای صفحه است. قرار دادن كلمه كلیدی مورد نظر درون برچسب Title صفحات وب نه تنها باعث افزایش رتبه شما برای آن واژه شده، بلكه میزان CTR را افزایش می دهد. (كلمات كلیدی موجود در Title، در صفحه تنایج جستجوی گوگل بصورت Bold نمایش داده می شود و این باعث افزایش CTR می شود و تعداد كلیكها بر روی صفحه وب شما افزایش پیدا می كند) بهینه سازی عنوان صفحات وب كمترین كاری است كه شما می توانید برای بهبود وضعیت سئو سایت خود انجام دهید. در برخی موارد جابجایی كلمات در Title تاثیر بسیار زیادی در افزایش رنكینگ صفحه برای كلمه كلیدی مورد خواهد داشت.

- استفاده از واژه های كلیدی در متن صفحه وب

قرار دادن عبارات كلیدی درون محتوای صفحه وب و استفاده از كلمات كلیدی مرتبط با واژه اصلی نقش مهمی در افزایش رنكینگ برای آن كلمه كلیدی ایفا می كند. البته تكرار كلمات كلیدی، انباشته كردن محتویات صفحه با كلمه كلیدی مورد هدف، توصیه نمی شود و این كار ممكن است كه از دید موتور جستجو، تقلب محسوب شود. سعی شود بطور طبیعی هنگامی كه محتویات صفحه وب خود را می نویسید از واژه های كلیدی مورد نظر در سرتاسر مقاله استفاده كنید و هرگز زیاده روی نكیند

- میزان ارتباط و نزدیكی محتویات صفحه به كلمات كلیدی مورد هدف – Topic Analysis

استفاده از كلمات كلیدی مترادف با واژه اصلی مورد هدف درون محتویات صفحه وب نه تنها یكی از عوامل موثر درتعیین رنكینگ صفحه وب برای كلمه كلیدی اصلی محسوب می شود، بلكه به افزایش رنك صفحه وب برای عبارات كلیدی چند كلمه ای مرتبط با واژه اصلی نیز كمك میكند. بنابراین همانطور كه گفته شد، در نوشتن محتوای صفحه وب سعی كنید از واژه های كلیدی مترادف و مرتبط با واژه كلیدی اصلی نیز استفاده كنید ومحتویات صفحه را فقط برای یك واژه كلیدی بهینه نكنید.

- استفاده از كلمات كلیدی در برچسب H1 صفحه

می توان گفت كه استفاده از واژه های كلیدی مرتبط با واژه اصلی درون برچسب H1 دومین عامل مهم درون صفحه ای است كه در تعیین رنكینگ صفحه وب برای واژه كلیدی اصلی بكار می رود. سعی كنید كه عنوان صفحه با عبارت موجود در برچسب H1 متفاوت باشد. از عباراتی استفاده كنید كه از لحاظ معنایی با كلمات كلیدی مورد نظر تناسب داشته باشد. استفاده از یك عبارت یكسان در عنوان صفحه و در برچسب H1 و Meta Description می تواند مشكل ساز باشد.

- استفاده از كلمات كلیدی در اسم Domain – Keyword.Com

قرارگرفتن كلمات كلیدی در اسم دومین، تنها زمانی مفید خواهند بود كه توسط علامت – از همدیگر جدا شده باشند. افزایش تعداد – در نام دامنه، باعث كاهش اعتبار دومین شده و بنابراین از بكار بردن دومینهای بیش از 3 كلمه خودداری كنید (Keyword1-Keyword2-Keyword3.com).
وجود كلمات كلیدی در نام دامنه، باعث می شود كه بطور خودكار هنگامی كه شما از سایتهای دیگر Back Link می گیرید، متن این BL ها حاوی كلمه كلیدی مورد نظر شما خواهند بود كه این امر از بعد سئو بسیار حائز اهمیت است.

- استفاده از كلمات كلیدی در URL صفحه

قرار دادن كلمات كلیدی در URL صفحه می تواند باعث افزایش CTR شود ولی تاثیر چندانی در افزایش رنكینگ صفحه نخواهد داشت. واژه هایی كه در URL صفحه قرار می گیرند، در صفحه تنایج جستحو گوگل با فونت درشت نمایش داده می شوند كه این امر به افزایش تعداد كلیك و CTR كمك خواهد كرد. اگر URL بصورت متن Back Link بكار رود ممكن است در افزایش رنك نیز تاثیر داشته باشد.

- استفاده از كلمات كلیدی در برچسبهای H2, H3, H(x)

قرار دادن كلمات كلیدی در برچسبهای H2, H3, … اگر بدرستی انجام نشود، نه تنها بهبودی در رنك صفحه وب ایجاد نخواهد كرد بلكه ممكن است باعث كاهش رنكینگ صفحه نیز بشود. قرار دادن كلمه كلیدی یكسان در برچسبهای Title, H1, H2, Meta Description ممكن است از دید موتور جستجو خوشایند نباشد. بهترین كار اینست كه از كلمات كلیدی مختلف ولی مرتبط با كلمه كلیدی اصلی درون برجسبهای فوق استفاده شود.

- استفاده از كلمات كلیدی درون ALT و Title تصاویر

برخی از موتور های جستجو نظیر گوگل امكان جستجو در بین تصاویر را برای كاربران فراهم می آورند. استفاده از واژه های كلیدی درون برچسبهای ALT و Title تصاویر صفحه وب، می تواند رنك صفحه را برای آن واژه در موتورهای جستجوگر تصویر، افزایش دهد. اگر تصاویر بصورت لینك بكار برده شوند، متن موجود در ALT و Title، تاثیر خوبی در رنك صفحه خواهند داشت.

- بكار بردن كلمات درون برچسبهای Strong و Bold

استفاده از كلمات كلیدی درون برچسبهای Bold و یا Strong باعث می شود كه آنها از بقیه متن صفحه متمایز گردند و اصطلاحآ تاكید و وزن بیشتری برای آنها محسوب شود و این امر ممكن است در تعیین رنكینگ صفحه موثر باشد ولی میزان تاثیر آن اندك است. بهتر است از برچسب strong بجای bold استفاده شود. سعی كنید كلمات كلیدی مترادف را نیز درون این برچسب استفاده كنید و فقط به درشتنمایی واژه كلیدی اصلی نپردازید (زیاده روی نكنید!)

- استفاده از كلمات كلیدی درون برچسب Meta Description

قرار دادن كلمات كلیدی درون Meta Description ممكن است CTR را افزایش دهد. همچنین نوشتن یك متن خوب باعث جلب توجه كاربر شده و تعداد كلیك ها را افزایش می دهد. سعی كنید از متنهای جذاب و جالب استفاده كنید و برای هرصفحه Meta Description مجزا تعریف كنید.

- استفاده از واژه های كلیدی درون برچسب Meta Keywords

تاثیری در رنكینگ ندارد! اگر هم داشته باشد بسیار اندك است. می توان درون این برچسب كلمات كلیدیی كه غلط املائی دارند را قرار داد. ممكن است در یاهو كاربرد داشته باشد.



برچسب‌ها:
[ 26 / 7 / 1389برچسب:كيوان, ] [ 9 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

ثبت دلايل Shutdown شدن ناگهاني ويندوز XP

حتما برای شما نیز پیش آمده است که ناگهان سیستم شما به دلیل نامعلومی Shutdown میشود. و شما هیچگاه متوجه دلیل آن نمیشود. بالا رفتن گرمای CPU ، دلایل نرم افزاری و ... میتواند از دلایل Shutdown شدن ناگهانی ویندوز شما باشد. حال قصد داریم تا ترفندی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن و بهره گیری از رجیستری ویندوز میتوانید دلایل این عمل را بیابید و در پی رفع آن باشید.
بدین منظور:
از منوی Start به Run رفته و در Run عبارت regedit را تایپ کنید تا وارد ویرایشگر رجیستری ویندوز خود شوید.حال به آدرس :


در اين مسير متغير از نوع DWORD و با نام ShutdownReasonUI وجود دارد. بر روی آن دوبار کلیک کرده و مقدار Value آن را به یک تغییر دهید و از رجیستری خارج شوید.

حال اگر از منوی Start گزينه Shutdown يا همان Turn Off را انتخاب کنيد می بينيد که با پنجره هميشگی ويندوز روبرو نمی شويد و يک پنجره پيشرفته تر براي شما به نمايش در خواهد آمد. حالا هر زمان کامپيوتر شما خاموش می شود بطور خودکار اين گزارش ساخته می شود و می توانيد از قسمت Event Viewer به تحليل آنها بپردازيد تا مشکل را پيدا کنيد.

اما اکنون چگونه ميتوانيد از طريق Event Viewer اين گزارش را يافته و آن را بررسي نماييد.
برای ديدن نتيجه گزارش بايد مراحل زير را انجام دهيد :
الف) وارد Control Panel شده و آيکن Administrative Tools را انتخاب کنيد.
ب) سپس بايد روی Event Viewer دابل کليک نماييد.
ج) از اين پنجره ، در قسمت راست گزينه system را انتخاب کنيد.
د) از منوی View بايد گزينه گزينه Find را انتخاب کنيد و عدد ۱۰۷۴ را در قسمت Event ID از پنجره Find تايپ و در نهايت Find Next را بزنيد تا نتيجه جستجو را به شماره ۱۰۷۴ هدايت کنيد.
ه) با دابل کردن روی Event ID می توانيد نتيجه گزارش را ببينيد.

در ضمن به این نکته دقت کنید که هر زمان خواستيد پنجره Shut Down را به حالت عادی برگردانيد بايد متغيری را که در رجيستری به مقدار يک تغيير داده بوديد را به صفر برگردانيد. HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Reliability بروید.



برچسب‌ها:
[ 26 / 7 / 1389برچسب:كيوان, ] [ 8 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

رفع مشکل قطع شدن اتوماتیک مودم در هنگام زنگ خوردن تلفن

بعضی ها برا اینترنت با مودم از خط تلفن اصلی منزلشون استفاده می کنن (توی ایران) و شاید نگران باشن که اگه پشت خطی داشته باشن تلفن مشغوله
یه راه حلی هست که باعث میشه وقتی کسی تماس می گیره مودم خودش اتوماتیک قطع کنه و تلفن زنگ بزنه…!

برید تو Control Panel گزینه ی Phone and modem options برید زبانه ی دوم یعنی modems

از این صفحه گزینه ی properties و زبانه ی advanced

تو قسمت extra initialization commands این کد رو بنویسید
pcw=1+

TakeDel.Com | بالاترین برگ ایرانیان

پنجره ها رو ok کنید،کار تمام استحالا اگه تلفن خونتون زنگ بخوره اینترنت قطع میشه و تلفن زنگ می خوره



برچسب‌ها:
[ 26 / 7 / 1389برچسب:منبع:تك دل, ] [ 8 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

گوگل چگونه بوجود آمد؟؟

TakeDel.Com | بالاترین برگ ایرانیان

* گوگل در اصل به عنوان یک پروژه ی Ph.D دو دانشجوی جوان ۲۳ و ۲۴ ساله به نام سرگئی برئی و لری پیچ بود…

* کلمه ی Google درواقع یک اصطلاح ریاضی است که به معنی عدد یک است با ۱۰۰ صفر در جلویش!

* نام GoogleTM در واقع ناشی از یک اشتباه فردی بوده است. قرار بود که نام این موتور جستجو Googol باشد که بنا به اشتباه خالقانش به google تبدیل شد!


* گوگل بیش از ۴۵۰هزار سرور دارد که در نقاط مختلف جهان پراکنده شده اند!


* جزیره ی آتلانتیس، یکی از رمانهای منتشر نشده ی شکسپیر، و همچنین یکی از آلبومهای منتشر نشده ی موزارت به وسیله ی گوگل کشف شدند!


* دکمه ی مشهور I’m feeling lucky درواقع نسبت به دکمه ی کناری خود اصلاً استفاده نمی شود. در پروژه ای آزمایشی زمانی که این دکمه را حذف کردند، میزان جستجو به وسیله ی گوگل به شدت افت پیدا کرد. در واقع این دکمه بیشتر جنبه ی روانی و احترام به کاربر را دارد نه چیز دیگری! ولی همین دکمه با همین میزان کم استفاده سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به گوگل لطمه میزند! چرا که با استفاده از این دکمه دیگر کاربران به صفحه ی جستجو حاوی تبلیغات وارد نمی شوند!


* ۵۷% کودکان تازه متولد شده ی آمریکایی نخستین کلمه یی که یاد می گیرند: گوگل است!


* روزانه ۶۵۰ میلیون نفر از صفحه ی اصلی گوگل بازدید میکنند!


* ۹۷% درآمد گوگل از راه تبلیغات اینتنرتی است


* میزان پهنای باند گوگل، روزانه ۲۰ پتا بایت است!


* میزان داراییهای گوگل از دسامبر ۲۰۰۹ به ۴۰ میلیارد دلار رسید، و میزان هر سهم این غول اینترنتی به بیش از ۷۰۰ دلار رسیده است! و میزان سهام این شرکت در بورس نیویورک به بیش از ۲۱۰ میلیار دلار رسیده است.


* زمانی که گوگل شروع به فعالیت کرد، تنها ۲۵ هزار صفحه را لیست کرده بودند، ولی الان…!


* زمانی که گوگل سیستم پیشنهاد جستجو را برای کسانی که کلماتی را اشتباه spell میکنند با ایجاد لینک Did you mean؟ ایجاد کرد میزان ترافیک گوگل ۲ برابر شد!



برچسب‌ها:
[ 26 / 7 / 1389برچسب:كيوان, ] [ 8 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

>> دانلود كتاب پزشکی - کودکان و نوزادان(بیماری و نگهداری)

پزشکی - کودکان و نوزادان(بیماری و نگهداری)
ارسال کننده: محمدرضا سلطانی زرندی  |  تاریخ ارسال: 1389 / 07 / 25
نویسنده: جمع آوری مطالب:مریم حسنخانی

حجم کتاب: 487 KB

عناوین کتاب: الف:نگهداری از کودکان و نوزادان شامل: نکات مهم؛ كودكان زير 6 ماه آب ننوشند؛ وقتي كودك بيمار است.....!!! ؛ چگونه کودک را از شیر بگیریم؟ ؛ داروهاي ضد سرفه اطفال چگونه مصرف شود؟ ؛ تكان دادن نوزاد آسيب‌هاي مغزي را موجب مي‌شود:؛ کودکانی که از طریق زایمان طبیعی دنیا آمده اند ،چه تفاوتی با زایمان سزارین دارند؟؛ تشخیص علایم درد در کودکان ؛ آموزش نگهداری و مراقبت از پوست و موی نوزادان ؛ ب:بیماری های کودکان و نوزادان شامل: ◊ زردي نوزادي؛ 1.آسم در کودکان؛ 2.استفراغ شيرخواران؛ 3.سردردهاي كودكان ؛ 4. سرماخوردگي كودكان ؛ 5. بي اختياري مزاج در كودكان؛ 6.بيماريهاي دست و پا و دهان ؛ 7. تب كودك ؛ 8.تشنج كودك؛ 9. تشنج ناشي از تب ؛ 10. سندرم مرگ ناگهاني كودك ؛ 11. عوامل دخيل در خرخر كودكان ؛ -12فشار خون در کودکان را جدی بگیریم ؛ 13. كوليك در شيرخواران ؛ 14. كم آبي بدن كودكان و كم اشتهايي در آنان ؛ 15. درمان سبوره نوزادان ؛ 16.بثورات‌ ناشي‌ از بستن‌ پوشك‌؛



برچسب‌ها:
[ 25 / 7 / 1389برچسب:منبع:hamketab, ] [ 10 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

دانلود مرورگر اینترنت جدید فایرفاکس Fire Fox ۳.۰.۹

 

مرورگر اینترنت فایر فاکس یکی از محبوبترین و قدرتمند ترین مرورگرهای اینترنت است.
ما در این مطلب آخرین نسخه از این نرم افزار ویندوز را برای دانلود به صورت مستقیم قرار دادیم که میتوانید آن را در ادامه برای کامپیوتر خود دانلود کنید.

 


  

  

دانلود فایل مرورگر اینترنتی فایرفاکس Firefox ۳.۰.۹ - دانلود

 

اطلاع برای دانلود فایل روی کلیک کنید.

قفل رمز فایل دانلود شده :www.takmob.net

 



برچسب‌ها:
[ 24 / 7 / 1389برچسب:منبع:تك موب, ] [ 0 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

دانلود 60 قالب وبلاگ بطور يكجا و كلي براي بلاگفا و لوكس بلاگ

براي دانلود قالب ها به ادامه مطلب برويد



برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 23 / 7 / 1389برچسب:كيوان, ] [ 5 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

>>>داستان>>>داستان جالب امتحان دامادها !!

زنى سه دختر داشت که هر سه ازدواج کرده بودند.
یکروز تصمیم گرفت میزان علاقه‌اى که دامادهایش به او دارند را ارزیابى کند.
یکى از دامادها را به خانه‌اش دعوت کرد و در حالى که در کنار استخر قدم مى‌زدند از قصد وانمود کرد که پایش لیز خورده و خود را درون استخر انداخت.
دامادش فوراً شیرجه رفت توى آب و او را نجات داد.
فردا صبح یک ماشین پژو ٢٠٦ نو جلوى پارکینگ خانه داماد بود و روى شیشه‌اش نوشته بود: «متشکرم! از طرف مادر زنت»
زن همین کار را با داماد دومش هم کرد و این بار هم داماد فوراً شیرجه رفت توى آب وجان زن را نجات داد.
داماد دوم هم فرداى آن روز یک ماشین پژو ٢٠٦ نو هدیه گرفت که روى شیشه‌اش نوشته بود: «متشکرم! از طرف مادر زنت»
نوبت به داماد آخرى رسید.
زن باز هم همان صحنه را تکرار کرد و خود را به داخل استخر انداخت.
امّا داماد از جایش تکان نخورد.
او پیش خود فکر کرد وقتش رسیده که این پیرزن از دنیا برود پس چرا من خودم را به خطر بیاندازم.
همین طور ایستاد تا مادر زنش درآب غرق شد و مرد.
فردا صبح یک ماشین بى‌ام‌و کورسى آخرین مدل جلوى پارکینگ خانه داماد سوم بود که روى شیشه‌اش نوشته بود: «متشکرم! از طرف پدر زنت»



برچسب‌ها:
[ 23 / 7 / 1389برچسب:كيوان, ] [ 1 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

روش تهیه ی فیبر مدار چایی با پرینتر لیزری(با افتخار كيوان الكترونيك)

 

روش تهیه ی فیبر مدار چایی با یرینتر لیزری

 

در این قسمت قصد دارم شما را با نحوه ی تهیه ی فیبر مدار چاپی به روشی ساده و پر کاربرد آشنا کنم.استفاده از این روش میتواند به شما کمک کند تا زمان کمتری را صرف طراحی مدار و انتقال آن بر روی فیبر کنید و همچنین دقت این روش بسیار بیشتر از طراحی با ماژیک ضد آب و یا لتراست است.

 

 

برای انجام این کار به وسایل زیر نیاز دارید:

  • پرینتر لیزری
  • کاغذ گلاسه ی مناسب
  • فیبر مسی مدار چاپی
  • اتو

برخلاف پرینترهای جوهر افشان که در آن به جای تونر از جوهر مایع استفاده میشود در پرینترهای لیزری تونر هنگام عمل چاب از کارتریچ خارج میشود و به صورت یودر بر روی صفحه ی کاغذ منتقل میشود. برای آنکه تصویر یا متنی را به وسیله ی یرینترهای لیزری چاب کنیم تونر که شامل یلاستیک است بر اثر حرارت ذوب میشود و بر روی کاغذ باقی میماند.

به دلیل سخت بودن فیبر های مسی نمیتوانیم به صورت مستقیم از پرینتر برای ایجاد خط ها و سایر علائم بر روی فیبر مدار چایی ا ستفاده کنیم  ,بنابراین باید به صورت غیر مستقیم تونر را از پرینتر بر روی فیبر مسی انتقال دهیم.

یک راه ساده آن است که ابتدا بر روی کاغذی که تونر به نرمی بر روی آن مینشیند مدار را با دقت ۶۰۰ dpi یرینت بگیریم و بعد با دادن حرارت به آن به وسیله ی اتو تونر را برای بار دوم مذاب کنیم و بر روی فیبر مسی انتقال دهیم. نوع کاغذ استفاده شده بسیار مهم است و حتما باید از نوع گلاسه باشد تا تونر را به خود جذب نکند و با اعمال حرارت به راحتی از سطح کاغذ جدا شود و بر روی فیبر مسی منتقل شود.

سطح فیبر مسی قبل از انتقال تصویر مدار باید به وسیله ی آب گرم و پودر لباسشویی یا سمباده ی پوسته آب ۴۰۰ کاملا پاکیزه شود و در انتها آن را خشک کنید. پس از تمیزکردن فیبر مسی توجه کنید که بر روی آن دست نزنید. برای تمیز کردن فیبر مسی همچنین میتوانید از سیم ظرفشویی استفاده کنید.

هنگامی که سطح فیبر کاملا تمیز و براق شد وقت آن است که کاغذ گلاسه ای را که مدار بر روی آن با دقت ۶۰۰dpi یرینت گرفته شده را به صورت وارون بر روی فیبر مسی قرار دهیم و ادامه ی کاغذ را در پشت فیبر مسی توسط نوار چسب ثابت کنیم تا کاغذ بر روی فیبر حرکت نکند.

حال اتو را با درجه حرارت نسبتا بالا بر روی آن تا اندازه ای میکشیم که رنگ کاغذ کمی تیره شود و کاغذ حالت چسبیده به فیبر را پیدا کند دقت کنید که اتو باید به صورت یکنواخت به تمامی نواحی گرما برساند این عمل را به صورت پیوسته انجام دهید. توجه داشته باشید که با چندین بار آزمایش و تمرین میتوانید به بهترین زمان بندی دست پیدا کنید اما زمان مورد نیاز کمتر از 5 دقیقه در شرایط عادی میباشد.

فیبر مسی در این زمان دارای حرارت بسیار زیادی است پس هنگام جا به جا کردن آن مراقب باشید.

 

 

 

حال فیبر مسی را با همان صورت برای مدتی کمتر از 10 دقیقه در آب داغ قرار دهید و آن را از آب بیرون آورید و قطعه های کاغذ را از روی آن جدا کنید.

همانطور که میبینید مدار به صورت کاملا دقیق بر روی فیبر مسی منتقل شده است.

 

 

قدم بعدی از بین بردن قسمت های مسی اضافی از فیبر مدار چابی است

برای از بین بردن قسمت های مسی اضافی که بدون پوشش عایق هستند از نوعی اسید به نام پرکلروردوفر که در بازار به نام اسید مدار چاپی معروف است استفاده میشود. پرکلروردوفر در بازار به صورت بلور و یا به صورت پودر یافت می شود. روش کار با این نوع اسید به این صورت است که تا اندازه ای به آب گرم از این اسید اضافه میکنیم که محلول به صورت چای پر رنگ در آید در این حالت محلول اسید آماده ی استفاده است. در هنگام کار با این نوع اسید باید توجه داشته باشید که تنها از ظروف غیر فلزی نظیر ظروف پلاستیکی و شیشه ای باید استفاده شود. همچنین توجه داشته باشید که این اسید سمی میباشد و هنگام استفاده از آن باید کاملا مراقب لباس و بدن خود باشید. توصیه میکنم عمل اسیدکاری را در فضای آزاد انجام دهید.

پس از ساختن محلول اسید فیبر مدار چاپی را وارد محلول میکنیم و آهسته آن را تکان میدهیم بعد از مدتی شاهد از بین رفتن قسمت های مسی اضافی از کناره میشویم.

 

 

این عمل را تا از بین رفتن تمامی قسمتهای اضافی انجام میدهیم. پس از از بین رفتن قسمت های اضافی فیبر مسی را از با آب سرد شستشو میدهیم و به وسیله ی سیم ظرفشوئی تونرهای به جا مانده روی فیبر را از بین میبریم . تنها بخش باقیمانده بخش سوراخکاری است که با دریل انجام میدهیم .

 

 

حال فیبر مدار چاپی ما آماده است و میتوانیم قطعات را بر روی آن لحیم کنیم.



دریافت مقاله در قالب با حجم229 كيلو بايت PDF

 

 



برچسب‌ها:
[ 23 / 7 / 1389برچسب:كيوان, ] [ 1 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 32 33 34 35 36 ... 52 صفحه بعد