دانلود فول آلبوم ابي(abi) اين آقاي صدا به مناسبت كنسرتش

مژده عزيزان از اين بار هر هفته با يك آلبوم براي دانلود شما عزيزان ميام اينبار واستون فول آلبوم ابي(abi) اين آقاي صدا  رو به مناسبت كنسرتش واسه دانلود گذاشتم.

 

 

براي دانلود آهنگ ها لطفا به ادامه مطلب برين



برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 23 / 7 / 1389برچسب:كيوان, ] [ 0 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

علوم ماوراء - هیپنوتیزم

ارسال کننده: محمدرضا سلطانی زرندی  |  تاریخ ارسال: 1389 / 07 / 22
نویسنده: جمع آوری مطالب:محمدرضا سلطانی زرندی؛عطیه جعفرزاده

حجم کتاب: 488 KB

ساخته شده با نسخه 3کتابچه عناوین اصلی کتاب: تعريف هيپنوتيزم درماني ؛ معرفي و شناخت پديده هيپنوتيزم ؛ ريلکسيشن(خود هيپنوتيزم)؛ اصول هيپنوتيزم؛ هيپنوتيزم و خود هيپنوتيزم درماني ؛ مغز و امواج مغزي در هينوتيزم؛ کاربرد هيپنوتيزم در درمان بيماريهاي روان تني ؛ تجلي برخي از حالات هيپنوتيزمي؛ با كمك هيپنوتيزم لكنت زبان فراموش مي شود ؛ اصول هيپنوتراپي-قسمت اول ؛ اصول هيپنوتراپي-قسمت دوم ؛ آيا هيپنوتيزم ميتواند نابغه بسازد ؟؛ پاسخ به پرسشها متداول در مورد هيپنوتيزم؛ آموزش خود هيپنوتيزم ساده Relaxation؛



برچسب‌ها:
[ 23 / 7 / 1389برچسب:منبع:hamketab, ] [ 0 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

مذهبی - دانش نامه امیرالمومنین (ع) بر پایه قرآن، حدیث و تاریخ (فارسی)

ارسال کننده: جواد دیده جهان  |  تاریخ ارسال: 1389 / 07 / 21
نویسنده: محمد محمدی ری شهری
مترجم: عبدالهادی مسعودی
حجم کتاب: 3 MB

این نرم افزار شامل 12 جلد از کتاب دانشنامه امام علی (ع) می باشد .این دانشنامه یکی از بزرگترین مراجع برای پژوهندگان زندگانی امام علی (ع) می باشد که در سال 79 با حضور مقام معظم رهبری از آن رونمایی شد. محمد محمدی ری شهری (نویسنده)، عبدالهادی مسعودی (مترجم)، محمدهادی خالقی (ويراستار)، محمد باقری زاده اشعری (ويراستار)، سیدمحمود طباطبائی نژاد (باهمكاري)، سیدمحمدکاظم طباطبایی (باهمكاري)، مرکزتحقیقات دارالحدیث (محقق)



برچسب‌ها:
[ 23 / 7 / 1389برچسب:منبع:hamketab, ] [ 0 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

اینترنت 512 کیلو بايتي سال 1390 می‌آید.

سرویس مخابرات – پهنای باند بیش از 512 کیلوبیت اینترنت در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی تا سال 1390 به دست کاربران خانگی می‌رسد.

به گزارش عصر ارتباط، لایحه افزایش سرعت اینترنت در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شده و در کنار دیگر لوایح برنامه پنجم در صحن علنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


اصغر یوسف‌نژاد مخبر کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به خبرنگار عصر ارتباط گفت: «به منظور بسط خدمات دولت الکترونیکی، صنعت فناوری اطلاعات، سواد اطلاعاتی و افزایش بهره‌وری زیرساخت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، دولت و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات موظف هستند نسبت به ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و مرکز داده امن و پایدار با پهنای باند مناسب اقدام کرده و با استفاده از توان و ظرفیت بهره‌وری بخش غیردولتی، خصوصی و تعاونی امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت مبتنی بر توافقنامه سطح خدمات را به صورتی فراهم کند که تا پایان سال دوم برنامه 5 ساله تمامی دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تابعه و وابسته و تا پایان برنامه 60 درصد خانوارها و تمامی دستگاه‌های کسب و کار بتوانند به شبکه ملی اطلاعات متصل باشند.»


او افزود: «میزان پهنای باند و شاخص آمادگی الکترونیکی باید به گونه‌ای باشد که سرانه پهنای باند و سایر شاخص‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان برنامه در رتبه دوم منطقه باشد.»


به گفته مخبر کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، در صنعت فناوری اطلاعات کشور بخش نرم‌افزار و امنیت باید به گونه‌ای ساماندهی شود که سهم این صنعت در تولید ناخالص داخلی در سال آخر برنامه به دو درصد برسد. لایحه افزایش سرعت اینترنت بیش از 512 کيلوبیت در حالی مورد بررسی قرار گرفته است که پیش از این قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی اپراتور چهارم برای رساندن فیبر به در منازل خبر داده بود که در این صورت سرعت اینترنت به حداقل 512 کیلوبیت خواهد رسید. هر چند که مهدی اخوان بهابادی این میزان پهنای باند را هم ناچیز می‌داند. اواخر سال 86 بر اساس بخشنامه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ارايه اینترنت پرسرعت به ‌تمامی کاربران خانگی کشور با محدودیت مواجه شد. مطابق با این بخشنامه، ارايه اینترنت پرسرعت با ظرفیت بیش از ۱۲۸کیلوبیت بر ثانیه به تمام کاربران خانگی ممنوع اعلام شد که این مصوبه کماکان اجرا می‌شود.


اعمال محدودیت در سرعت اینترنت واگذار شده در کشور در حالی اعمال می‌شود که ایران در مقایسه با دیگر کشورهای جهان جایگاه نامطلوبی دارد. بر اساس آمار سایت speedtestnet رتبه ایران از نظر سرعت دانلود 176‌ و از نظر سرعت آپلود 169 در میان 183 کشور جهان است و کشورهایی مانند عراق، افغانستان و آنگولا رتبه بهتری از ایران دارند.

(هنر ميكنن خير سرشون اروپا اينترنت 2/5 مگابايتي داره /آمريكا اينترنت1گيگا بايت برثانيه داره اونوقت ما.../بگذريم سياسيش نكنيم/همونو بدن خدارو شكر ميكنيم)



برچسب‌ها:
[ 22 / 7 / 1389برچسب:كيوان به نقل از عصر ارتباط, ] [ 12 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

دانلود نرم افزار امنیتی Spyware Terminator 2.3.0.481 - نرم افزار ضد جاسوسی

حتما نام نرم افزار های جاسوسی به گوشتان خورده است. نرم افزارهای نا خواسته ای که به هر طریقی بر روی کامپیوتر شما مقیم شده و به دزدیدن اطلاعات و خرابکاری مشغول می شوند. این بدافزار ها شما را مجبور به دانلود کردن ویروس مورد نظر خود و بازدید از سایت های خطرناک می کنند تا هر چه بیشتر رایانه را آلوده کنند. برای این منظور سایت نرم افزار ی دانلود رایگان یک نرم افزار رایگان را به شما معرفی می کند تا از این بدافزار های مخفی جلوگیری، کشف و خنثی کند.

Spyware Terminator یک نرم افزار ضد جاسوسی رایگان با کارایی آسان و موثر برای حذف جاسوس ها با مقابله بلادرنگ در مقابل جاسوس، تبلیغ، کی لاگر، اسب تروجان، دزد مرورگر و دیگر نرم افزار های آسیب زننده بدون اطلاع شما به کار می رود. Spyware Terminator از کامپیوتر شما به وسیله یک پوسته حفاظتی قدرتمند و بلادرنگ محافظت کرده و با اسکن پیشرفته سیستم، جاسوس ها را یافته و در یک قرنطینه امن نگهداری می کند.

Spyware Terminator 2.3.0.481 - نرم افزار ضد جاسوسی

کارایی های نرم افزار Spyware Terminator

  • محافظ موثر رایانه در قابل نرم افزار های جاسوسی
  • امنیت بالای قرنطینه جاسوس های حذف شده
  • نصب آسان و کارایی ساده
  • جستجوی دستی و اتوماتیک سیستم برای ردیابی جاسوس ها
  • دانلود اتوماتیک پک های بروز رسانی
دانلوددانلود رایگان نرم افزار ضد جاسوسی (حجم : 8.00 مگابایت)
رمزرمز عبور فایل : www.fdl.ir



برچسب‌ها:
[ 20 / 7 / 1389برچسب:منبع:www,fdl,ir, ] [ 3 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

ترفند مخفی سازی فایلها در گوشی های سری N نوکیا

ترفند مخفی سازی فایلها موبایل


ترفند مخفی سازی فایلها به شیوه ای نوین در گوشی های سری N نوکیا

یکی از مشکلاتی که همواره گریبان گیر موبایل داران بوده و هست ، مخفی سازی عکسها ، ویدئو ها و در کل فایلهای خود بنا به هر دلیلی بر روی گوشی بوده است. بدین منظور نیز برنامه های جانبی متعددی عرضه شده است که هر کدام در نوع خود مشکلاتی دارند. اما در صورتی که گوشی شما از نوع سری N نوکیاست (N80،N73،N70و...) ، با استفاده از ترفندی که هم اکنون برای شما معرفی خواهیم کرد میتوانید به سادگی و بدون نیاز به برنامه خاصی فایلهای خود را از داخل گالری خود محو نمایید به نوعی که فایلها کاملأ موجود باشند اما در داخل گالری گوشی ناپدید شوند!

ابتدا دقت نمایید که گوشی های سری N نوکیا تا لحظه نگارش این ترفند ، عبارتند از:
N70,N71,N72,N73,N75,N76,N77,N78,N79,N80,N81,N82,N85,N90,N91,N92,N93,N93i,N95,N96,N800,N810

لطفا به ادامه مطلب مراجعه كنيد.



برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 20 / 7 / 1389برچسب:كيوان, ] [ 1 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

چگونه پورت USB را برای جلوگیری از نفوذ بدافزارها، غیرفعال کنیم؟

به این موضوع توجه کنید : “کامپیوتر شخصی من در اتاق به اشتراک گذاشته شده، افراد عمدتاً از آن برای تماشای فیلم سینمایی استفاده می‌کنند، پورت USB توسط ویروس تهدید می‌شود، بنابراین برای من مهم است که پورت USB را بلاک یا قفل کنم.”

راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد و شما بی‌نیاز از هرگونه نرم‌افزار خاصی خواهید توانست پورت‌های USB را غیر فعال کنید. اهمیت این موضوع در مراکز آموزشی خصوصاً دانشگاه‌ها، شرکت‌ها، سازمان‌ها و کافی‌نت‌ها دوچندان می‌شود.

 

راه کلی: غیر فعال کردن USB با از کار انداختن Autorun

بیشتر بدافزارها به علت ویژگی Autorun که به صورت خودکار و از طریق فایل autorun.inf اجرا می‌شود گسترش می‌یابند، چراکه این فایل در قسمت root (منبع) پوشه ساختار درختی وجود دارد. این قابلیت باعث اجرا آسان هر فایل و در قالب پیغام “Open folder to view files” خواهد شد و ممکن است درایو و کامپیوتر شما آلوده شود. بنابراین غیرفعال کردن قابلیت Autorun همواره جزء یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. برای انجام این‌کار ابتدا وارد Run (کلیدهای ترکیبی Win + R) شده و عبارت Gpedit.msc را تایپ نمائید، حال مسیر Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components را به ترتیب طی نموده تا به Autoplay Policies برسید (کاربران ویندوز XP ممکن است از طریق مسیر Computer Configuration > Administrative Templates > System بتوانند وارد شوند)، در قدم بعدی بر روی گزینه Turn off Autoplay دوبار کلیک کرده تا پنجره مربوطه باز گردد، حال Enabled را فعال نموده و در قسمت Turn off Autoplay on عبارت All drives را برگزینید. سپس پنجره مربوطه را تائید و OK نمائید.

 

 

 

در ادامه با سایر روش‌های غیرفعال‌سازی USB مخصوص کاربران آشنا می‌شوید.

لطفا به ادامه مطلب برويد.



برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 20 / 7 / 1389برچسب:كيوان, ] [ 1 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

جغرافیا - گنجنامه همدان

ارسال کننده: محمد رسول باوندپور   |  تاریخ ارسال: 1389 / 07 / 19


حجم کتاب: 665 KB

اين كتاب ارزشمند به معرفي گنجنامه يكي از آثار باستاني كشورمان در همدان ميپردازد . ويژگي فوق العاده اين كتاب وجود عكس هاي متنوع در متن كتاب است . توصيه مي كنم بعد از نصب اين برنامه از طريق تنظيمات قالب آن را تذهيب و فونت آن را بي هوما قرار دهيد . (فرمت : جاوا . كتاب ساز : زرنگار)



برچسب‌ها:
[ 20 / 7 / 1389برچسب:منبع:hamketab, ] [ 1 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

داستان كوتاه نامه یک دختر به همسر آینده اش

عزیزم!

می توانی خوشحال باشی، چون من دختر کم توقعی هستم. اگر می گویم باید تحصیلکرده باشی، فقط به خاطر این است که بتوانی خیال کنی بیشتر از من می فهمی! اگر می گویم باید خوش قیافه باشی، فقط به خاطر این است که همه با دیدن ما بگویند"داماد سر است!" و تو اعتماد به نفست هی بالاتر برود!

اگر می گویم باید ماشین بزرگ و با تجهیزات کامل داشته باشی، فقط به این خاطر است که وقتی هر سال به مسافرت دور ایران می رویم توی ماشین خودمان بخوابیم و بی خود پول هتل ندهیم!

اگر از تو خانه می خواهم، به خاطر این است که خود را در خانه ای به تو بسپارم که تا آخر عمر در و دیوارآن، خاطره اش را برایم حفظ کنند و هرگوشه اش یادآور تو و آن شب باشد!

اگر عروسی آن چنانی می خواهم، فقط به خاطر این است که فرصتی به تو داده باشم تا بتوانی به من نشان بدهی چقدر مرا دوست داری و چقدر منتظر شب عروسیمان بوده ای!

اگر دوست دارم ویلای اختصاصی کنار دریا داشته باشی، فقط به خاطر این است که از عشق بازی کنار دریا خوشم می آید… جلوی چشم همه هم که نمی‌شود!

اگر می گویم هرسال برویم یک کشور را ببینیم، فقط به خاطر این است که سالها دلم می خواست جواب این سوال را بدانم که آیا واقعا "به هرکجا که روی آسمان همین رنگ است"؟! اگر تو به من کمک نکنی تا جواب سوالاتم را پیدا کنم، پس چه کسی کمکم کند؟!

اگر از تو توقع دیگری ندارم، به خاطر این است که به تو ثابت کنم چقدر برایم عزیزی!
و بالاخره…

اگر جهیزیه چندانی با خودم نمی آورم، فقط به خاطر این است که به من ثابت شود تو مرا بدون جهیزیه سنگین هم دوست داری و عشقمان فارغ از رنگ و ریای مادیات است.



برچسب‌ها:
[ 19 / 7 / 1389برچسب:كيوان, ] [ 6 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

۱۵ نکته کامپیوتری که اگر ندانید باعث خنده دیگران می شوید.

افراد زیادی از خیلی از تعاریف و نکات ابتدایی کامپیوتر که برای اکثر مردم خصوصآ جوانان بسیار بدیهی و جا افتاده است بی اطلاع هستند. باور کنید از این وضع هم من بهتر از همه خبر دارم :)
گاهی که پست های ساده تر می نویسم با خودم فکر می کنم شاید این مطلب زیاد هم به درد کسی نخورد و با خودم می گویم باید مطالب را سنگین تر و تخصصی تر کنم. اما با نگاه عمیق تری که کردم متوجه شدم نه این خبر ها هم نیست…بهتره کمی هم از پنجره به بیرون نگاه کنیم و در را باز کنیم و چند تا رفیق جدید به جمع خودمان اضافه کنیم.

در ادامه به توضیح برخی از ابتدایی ترین نکاتی می پردازم که هر کاربر ساده کامپیوتر باید بداند. اگر از کاربران تازه کار کامپیوتر هستید دوستانه توصیه می کنم این مطلب را با دقت بخوانید.

۱- اول آدرس ایمیل www نمی گذارند: اول آدرس ایمیل هرگز www نمی گذارند.

Email address doesnt have WWW

۲- اینترنت اون علامت e آبی رنگ نیست: اون e آبی رنگ علامت برنامه Internet Explorer، محصول شرکت Microsoft است. خود اینترنت یک شبکه است که برنامه یا آیکون خاصی ندارد.

That blue E icon is Internet Explorer not the internet!

Internet Explorer به شما کمک می کند از این شبکه برای دیدن سایت های مختلف استفاده کنید. درست مثل اینکه می توانید برنامه کانال های تلویزیون را با یک تلویزیون Panasonic یا با یک تلویزیون Sony یا با هر مارک دیگری ببینید…

برنامه های دیگری هم وجود دارند که کار آن e آبی را می کنند و حتی خیلی بهتر! مثل Safari، Chrome، Opera یا Firefox که می توانید از آنها استفاده کنید.

۳- چت همان یاهو مسنجر نیست: چت کردن لازم نیست حتمآ با برنامه یاهو مسنجر انجام شود. یاهو یکی از شرکت هایی است که سرویس چت اینترنتی را ارائه می کند. با ICQ، MSN Messenger یا Gtalk و… هم می توانید چت کنید (با سایر کاربران همان سرویس).

Popular chat softwares icons

۴- هر کامپیوتری الزامآ ویندوز نیست: این خیلی مهمه! ببینید یک کامپیوتر را خاموش فرض کنید! اصلآ به آن چه روی صفحه مانیتورش دیده می شود فکر نکنید. این به خودی خودش یک کامپیوتر است. حالا باید یک برنامه روی این کامپیوتر نصب بشه که این کامپیوتر بتونه روشن بشه و ما ازش استفاده کنیم. به این برنامه ها می گوییم «سیستم عامل» یا «Operating System» یا OS.

Windows Vista Ubuntu MAC OS X Box

یکی از معروف ترین این برنامه ها «ویندوز» نام داره که نسخه های مختلفی هم داره که می دونم همگی با آنها آشنا هستید. مثل ویندوز ۹۸ یا ویندوز xp یا ویستا. ویندوز محصول شرکت Microsoft است.

حالا نکته اینجا است، هیچ اجباری به استفاده از ویندوز نیست و ویندوز تنها انتخاب موجود نیست. بلکه این تصور غلط به خاطر سلطه مایکروسافت بر روی بازار به وجود آمده. در اصل شرکت های مختلف و مشابهی وجود دارند که در این صنعت با مایکروسافت در رقابت هستند و خودشان «سیستم عامل» تولید می کنند.

به عنوان مثال، شرکت Apple سیستم عامل Mac را دارد. یا مثلآ سیستم عامل Ubuntu مال شرکت Canonical است.

۵- هر کامپیوتری الزامآ پنتیوم نیست: pentium فقط اسم مدل یکی از پردازنده (CPU) های شرکت اینتل است! فکر می کنم واضحه، مثلآ من اگر از CPU یک شرکت دیگه مثل AMD استفاده کنم دیگه «کامپیوترت پنتیوم چنده؟» مفهومی نداره. در ضمن مدل های pentium هم الان تقریبآ منسوخ شده و قدیمی به حساب می آیند.

Intel Penitum CPU

۶- فایروال همان آنتی ویروس نیست: هر دو امنیت کامپیوتر را تامین می کنند اما با یکدیگر فرق دارند. توضیح تخصصی این تفاوت از حوصله این مطلب (و احتمالآ شما) خارج است. بگذارید این طور بگویم، فایروال یا دیواره آتش مثل یک گارد هست که شما بگذارید دم در خانه تا از ورود افراد خطرناک جلوگیری کند. آنتی ویروس مثل یک محافظ شخصی است که اگر کسی یه جوری گارد را دست به سر کرد یا یواشکی از دودکش شومینه اومد توی خونه او را دستگیر کنه.

۷- تفاوت فایل، فولدر و درایو: اصلآ به کامپیوتر فکر نکنید، درایو مثل طبقه ای است که شما پوشه های مختلف از اسناد تان را نگهدای می کنید. فولدر همان پوشه هایی است که اسناد در آنها وجود دارند. هر سند موجود در پوشه مثل یک فایل هست. در نتیجه من اگر از شما بپرسم فلان سند کجاست؟ شما می گویید: «در طبقه دوم، پوشه سبز رنگ، کاغذ آخر.»

حالا اگر بپرسم «اون تحقیق شیمی که دانلود کردی کجاست؟» چه می گویید؟ «درایو C، فولدر Shimi، فایل shimi.pdf»

یا مدل کامپیوتری تر:    C:Shimishimi.pdf

این طور بخوانید، «سی دو نقطه بک اسلش شیمی بک اسلش شیمی دات پی دی اف».

حالا چطوری فرق اینا را هم به خاطر بسپاریم؟ یکی اینکه درایو ها تعداد شان زیاد نیست. عمومآ همین C و D و E و اینها هستند…

Hard Drives

فولدر ها یا پوشه ها هم که اصلآ از آیکون شان مشخص است.

Some Folders

فایل ها هم می توانید این جوری بشناسید. هر آیتمی که وقتی رویش کلیک می کنید دیگه جلوتر نمی توانید بروید یک فایل است. به عنوان مثال وقتی روی یک فولدر کلیک می کنید وارد آن می شوید، دوباره می توانید چیزی انتخاب کنید… در نتیجه این یک فایل نیست.

Some Files

اما اگر روی یک عکس کلیک کنید آن عکس خودش باز می شود، دیگر داخل آن عکس پوشه های دیگر یا فایل های دیگر وجود ندارد. در نتیجه یک عکس یک فایل است.

به عبارتی هر آیتمی که یک پسوند داشته باشد، مثلآ txt. یا jpg. و… یک فایل است.

۸- پسوند فایل ها مهم است: اول از همه، اصلآ پسوند چیه؟ پسوند اون سه حرف آخر اسم هر فایل است (اگر ویندوز شما پسوند ها را نشان نمی دهد مثل این راهنما عمل کنید).

پسوند به ویندوز و شما می گوید که این چه نوع فایلی است. به عنوان مثال یک فایل متنی که فقط حاوی نوشته است پسوندش txt. است.

عکس های واقعی مثل آنها که با دوربین عکاسی می گیرید عمومآ دارای پسوند jpg هستند.

JPG Extension

عکس های کارتونی و کامپیوتری و غیر واقعی هم عمومآ gif یا png هستند.

فایل های فشرده شده عمومآ دارای پسوند zip یا rar هستند که آنها را باید با برنامه های مخصوص مثل Winzip یا WinRAR باز کنید.

ZIP Extension

فایل های اجرایی مثل فایل های برنامه های یا فایل های Setup بازی ها و… هم عمومآ دارای پسوند exe. هستند.

آهنگ ها هم که مطمئنم خودتان می دانید، عمومآ mp3 یا wav هستند.

پسوند فایل ها اطلاعات زیادی به ما می دهند. مثلآ اگر کسی یک فایل به شما داد که پسوند آن exe. بود و گفت این عکس خودم است. دارد دروغ می گوید! احتمالآ به جای عکس یک برنامه مخرب مثل یک ویروس است.

۹- تفاوت وبلاگ و وب سایت: «وبلاگ» از جمله چیز هایی است که تعریف دقیقش یکم سخته. یک باور اشتباه اینه که یک وب سایت یک آدرس مستقل دارد، مثلآ www.microsoft.com یک سایت است اما microsoft.persianblog.ir یک وبلاگ است. این تعریف اشتباه است.

وبلاگ جایی است که – عمومآ – یک نفر یادداشت هایی می نویسد. این یادداشت ها می توانید شخصی، تخصصی یا عمومی باشد. وبلاگ ها بر پایه یکی از برنامه های مدیریت محتوا نظیر وردپرس یا مووبل تایپ هستند. همچنین می توانند روی سرویس دهنده های وبلاگ آنلاین باشند، مثل Blogspot یا Persianblog و… که در این صورت آدرس آنها به شکل EsmeWeblog.Persianblog.ir و… درمیاید. اما می توانند آدرس شخصی هم داشته باشند. مثل Zangoole.com که یک وبلاگ است.

اکثر وبلاگ ها شامل بخش نظرات هم هستند که خوانندگان از این طریق با نویسنده در ارتباط هستند و نظر خودشان را به اطلاع نویسنده می رسانند. هم وبلاگ و هم وب سایت می تواند متعلق به یک نفر، چند نفر یا یک شرکت هم باشد در نتیجه مالکیت یا مخاطب یک نشانه برای تمیز دادن وبلاگ از وب سایت نیست.

اما عمومآ وبلاگ متعلق به یک نفر است و شما با ورود به آن می دانید که در حال خواندن نوشته چه کسی هستید. وبلاگ ها عمومآ غیر رسمی تر از وب سایت ها هم هستند.

یک تفاوت دیگر هم این است که وب سایت ها عمومآ سرویس یا محصول خاصی دارند اما وبلاگ ها – حداقل مستقیمآ – سرویسی ارائه نمی کنند و فقط حاوی نوشته های نویسنده هستند.

۱۰- دومین، دامین یا دامنه: ببینید خودتان را درگیر نکنید، خیلی ساده است. اسم هر سایت (آدرسی که تایپ می کنید که واردش شوید) دامنه آن سایت است. مثلآ دامنه یاهو yahoo.com است. برای داشتن این نام ها باید نام مورد نظر آزاد باشد و مبلغی را سالیانه پرداخت کنید تا به نام شما ثبت شود.

How to identify the domain

توجه کنید که مثلآ در مثال یاهو، کل عبارت “Yahoo.com” دامنه است، نه فقط “Yahoo” در نتیجه “Yahoo.net” هم یک دامنه جدا است که می تواند متعلق به فرد دیگری باشد، همچنین “Yahoo.org” و… اما خوب شرکت های بزرگ تمام دامنه های اسم شرکت شان را به نام خودشان ثبت می کنند.

۱۱- هاست یا هاستینگ: هاست، هاستینگ یا Host یعنی فضایی که فایل های یک سایت اینترنتی روی آن قرار می گیرد. هر چیزی که شما روی یک سایت می خوانید باید روی یک کامپیوتر واقعی در یک جایی از دنیا وجود داشته باشد. همین مطلب که الان شما دارید می خوانید روی سرور زنگوله در تگزاس آمریکا است.

این فضا ها هم توسط شرکت ها فروخته می شود. در نتیجه اگر می بینید می گویند «هاست ۱۰۰ مگابایتی» یعنی به شما ۱۰۰ مگابایت فضا می دهند که فایل های سایت تان را در آن نگهداری کنید.

۱۲- پروکسی همان فیلتر شکن نیست: پروکسی (proxy) همان فیلتر شکن نیست و هیچ ربطی هم به فیلتر شکن ندارد. به کامپیوتر اصلآ فکر نکنید، پروکسی می دانید مثل چیست؟ مثل اینکه من زنگ بزنم به شما بگم «اگر می تونی سر راه برو فلان کتاب فروشی ببین این کتاب را داره؟» شما می روید و از همانجا به من زنگ می زنید، می گویید «آره مثلآ فلان کتاب هست جلدش این رنگیه قیمتشم اینه…». این یعنی پروکسی.

وقتی شما IP و Port پروکسی را در برنامه ای وارد می کنید یا از فیلتر شکن استفاده می کنید کامپیوتر شما به یک کامپیوتر دیگه در جایی از دنیا وصل میشه و اون کامپیوتر میره اون آدرسی که شما می خواهید را باز می کنه و به شما نشان میده. حالا اگر پروکسی شما در یک کشور خارجی باشه می تونه جاهایی بره که شما نمی تونید برید! خیلی واضحه نه؟

در مطالب بعدی توضیحات کامل تری در این زمینه خواهم داد.

۱۳- وی پی ان (vpn) همان فیلتر شکن نیست: نمی خواهم به ساختار vpn و… بپردازم. بلکه می خواهم بر عکس خیلی ها ساده برای تان توضیح بدهم که خوب متوجه بشید. vpn یک نوعی از شبکه است که اطلاعاتی که در آن رد و بدل می شود به خاطر فرایند رمزنگاری قابل دیده شدن نیست.

مثل چی؟ این سناریو را تجسم کنید، من و دوستم و شما با هم در یک اتاق هستیم. من و دوستم هر دو علاوه بر فارسی به زبان چینی هم مسلط هستیم اما شما یک کلمه هم چینی بلد نیستید. حالا شما به من به فارسی می گویید «تو حق نداری راجع به آن موضوع با دوستت صحبت کنی!». حالا اگر من شروع کنم به چینی با دوستم حرف بزنم چی؟ شما نمی توانید بفهمید من دارم راجع به چی حرف می زنم.

اینکه vpn به عنوان یک فیلتر شکن استفاده می شود هم موردی مشابه است. «آن موضوع» همان سایت مسدود شده است و «زبان چینی» هم همان رمزنگاری شبکه vpn.

14- RAM بیشتر همیشه بهتر نیست: رم و حافظه بیشتر همیشه الزامآ بهتر نیست. یعنی کلآ این عدد ها هر چقدر بزرگتر می شوند الزامی نیست که بهتر شوند. چرا؟ به دلایل مختلف، مهم ترینش اینکه خیلی اوقات کامپیوتر شما توان استفاده از آن مقدار عظیم RAM را اصلآ ندارد… به عنوان مثال، اکثر افراد از ویندوز های ۳۲ بیت استفاده می کنند که توان استفاده بیشتر از ۴ گیگ رم را ندارند یعنی اگر شما ۸ گیگ رم هم داشته باشید هیچ فرقی نخواهید دید… پس اگر از نحوه کار یک دستگاه آگاه نیستید حواستان جمع باشد که پول تان را بی خود هدر ندهید. برای استفاده بیشتر از ۴ گیگ رم باید از سیستم عامل های ۶۴ بیت استفاده کنید. مثلآ Windows Vista x64 Ultimate.

15- قوی بودن یکی از اجزای کامپیوتر ضعیف بودن جزئی دیگر را جبران نمی کند: این هم از جمله اشتباهاتی است که از خیلی ها تا به حال شنیده ام. هر عضو کامپیوتر وظیفه منحصر به فرد خودش را دارد و قوی بودن یک جز، مثلآ RAM ضعیف بودن CPU را جبران نمی کند. مثلآ شنیده ام که می گویند «این بازی ۲ گیگ رم می خواد ولی اگر CPU ات قویه با ۱ گیگ هم جواب میده…» که کاملآ اشتباه است.



برچسب‌ها:
[ 19 / 7 / 1389برچسب:كيوان, ] [ 6 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 33 34 35 36 37 ... 52 صفحه بعد