دختر ایرانی ناخدای 23 ساله !

زهرا سالاريه، تا 16 سالگی شنا کردن بلد نبوده. همه ي تصوری هم که از دریا داشته، همان تصویری بوده که همه دارند. اما چند اتفاق ریز و درشت باعث شده است که فکر زدن به دریا در ذهنش جوانه بزند و او را وارد فصل عجیبی از زندگی کند. زهرا از 15 سالگی مجبور شده است که کار کند.

دختر دریانورد ایرانی+عکس

 

 

در آن زمان خیاطی می کرده و اتفاقا خیاط ماهری هم بوده، به خاطر همین یک روز دنبال یک آگهی استخدام خیاط ضخیم دوزی وارد شرکتی می شود که جلیقه نجات می دوختند.

کار کردن در همان شرکت هم بوده که باعث می شود زهرا با شرکت هایی که ناخدا و قایقران تربیت می کردند و به آنها گواهینامه قایقرانی می دادند آشنا شود.

بعد از آشنایی هم تمام تلاش خودش را می کند که در این کلاسها شرکت کند. اما مشکلی که وجود داشته این بوده که در هیچ کدام از این کلاسها ثبت نامش نمی کردند، چون اصلا اولین بار بوده که یک دختر آنهم در سن 16 سالگی چنین درخواستی داشته.

به هر حال عدم استقبال این شرکت ها باعث نمی شود که زهرا نا امید شود، در عوض کلی پرس و جو می کند و متوجه می شود که قانونی که اجازه ندهد یک دختر دراین کلاسها شرکت کند وجود ندارد و با همین برگ برنده در کلاس ها شرکت می کند.

خودش می گوید درس های تئوری کلاسها خیلی سخت بوده اند و دانستن زبان انگلیسی در حد رفع نیاز هم اجباری بوده، به خاطر همین هم زهرا مجبور می شود روزها کار کند و شبها درس بخواند تا از کلاسها عقب نماند. اما نکته سخت تر قضیه کلاس های عملی بوده .اینطور که معلوم است هدایت یک قایق با آن چیزی که در فیلم ها می بینیم خیلی فرق دارد.

به خاطر همین هم زهرا مجبور شده برای اینکه بهانه ای دست کسی ندهد، هر چیزی را که قابل یاد گرفتن است از طریقه وارد شدن به قایق گرفته تا تعمیر موتور و 70 مدل گره ملوانی جور واجور به طنابهایی که دو برابر خودش وزن داشتند را یاد بگیرد و در امتحان پایان دوره شرکت کند.روز امتحان هم سخت ترین امتحان آن دوره را از زهرا گرفته اند و دست آخر گواهینامه ناخدای قایقران را گذاشته اند کف دستش. بعد از آن هم زهرا دوره های دیگری را که به کارش ربط داشته گذرانده و گواهینامه های جور واجور را گرفته".

بر اساس اين گزارش زهرا سالاريه، 5سال است که بعد از گرفتن گواهینامه های قایقرانی و ناخدای قایقران رسما دریانورد شده و هر روز، چند ساعت از زندگی اش ر روی دریا می گذراند و از بوشهر به خارک می رود.




برچسب‌ها:
[ 6 / 7 / 1389برچسب:نوشته شده توسط:مهدي, ] [ 8 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

ساخت ویندوز سفارشی با نرم افزار nLite v1.4.9

 

ساخت ویندوز سفارشی با نرم افزار nLite v1.4.9
قصد دارم  نرم افزاری رو معرفی کنم که توسط اون به راحتی و بدون هیچ دردسری می تونید یک نسخه از ویندوز رو سفارشی کنید، بطور مثال می تونید در صورت ارائه ی سرویس پک جدید آنرا به سی دی ویندوز خود بیافزایید و یا درایور های سیستم خود را به آن بیافزایید تا به طور اتوماتیک در هنگام نصب ویندوز سخت افزار سیستم شما رو هم بشناسه و دیگه مجبور نباشید بعد از هر بار نصب ویندوز کلی وقت صرف نصب درایور ها کنید ، و یا می تونید تنظیماتی را انجام بدهید تا توسط اون ، در هنگام نصب ویندوز صفحه ی درخواست سریال نامبر و یا تنظیمات شبکه حذف شود و موارد دیگر که در ادامه در رابطه با آنها توضیحاتی خواهم داد، بریم سر اصل مطلب:
 
الف : دانلود نرم افزار
برای شروع یک نسخه از سی دی ویندوز اکس پی رو در هارد کپی کنید ( بنده برای شروع این کار فضایی به اندازه ی 10 گیگا بایت فراهم کردم و یک فلدر بنام XP ساختم و ویندوز رو در این درایو کپی کردم ) خب حالا به نرم افزاری برای ادیت کردن ویندوز نیاز داریم یکی از بهترین نرم افزار ها در این زمینه نرم افزار nLite می باشد.
 
با تشكر از سايت ايران ناز
 

 پسورد فایل زیپ : www.irannaz.com

ب : نصب و اجرا برنامه
 
 
 


بعد از اجرای نرم افزار بروی NEXT کلیک کنید در این صفحه باید آدرس ویندوزی که در هارد کپی کردید رو بدید ( من ویندوز رو در فلدری بنام XP کپی کردم) بعد از آدرس دهی NEXT رو بزنید بعد از چند ثانبه در همون صفحه مشخصات ویندوز شما رو میده
 
 

حالا به صفحه ی بعد بروید و با این صفحه کاری نداشته باشید ، بنابراین دوباره NEXT بزنید
در این صفحه عملیاتی که می خواهید بروی ویندوز انجام دهید را انتخاب کنید ، مهمترین آنها Service Pack, Drivers, Unattended, Bootable Iso هستند ، گزینه های نام برده شده را انتخاب می کنیم و NEXT می زنیم
 
 

در این صفحه می تونید آدرس جدیدترین سرویس پک ویندوز رو بدید ، در حال حاضر نسخه ی سوم سرویس پک در دسترس عموم قرار گرفته می توان بعد از دانلود از سایت مایکروسافت انرا در هارد ذخیره کرد و با انتخاب آن در نرم افزار nLite سرویس پک 3 را به ویندوز خود اضافه کنید ، این عمل کمی وقت می گیرد ، بعد از اضافه شدن سرویس پک 3 دوباره NEXT بزنید
 
 

در صفحه ی جدید می تونید درایورهای سیستم خود را که توسط اکس پی شناخته نمی شوند و بعد از هر بار نصب ویندوز مجبورید آنها را نصب کنید، به ویندوز اضافه کنید ، برای این کار اول درایور های سیستم خود را بروی هارد کپی کنید و در ادامه بروی گزینه ی Insert کلیک کنید و Multiple Driver Folder را انتخاب کنید ، حال درایور های خود را وارد نرم افزار کنید و NEXT بزنید
 
 

در این صفحه می توانید با وارد کردن سریال نامبر ویندوز خود ، صفحه ی درخواست سریال نامبر را در هنگام نصب ویندوز حذف کنید ، تمام گزینه هایی که (TAB) در این صفحه می بینید جهت شخصی سازی ویندوز بکار می روند مثلا می توانید دستورات شبکه را همینجا وارد کنید با رزولوشن نمایش تصویر ، انتخاب زبان و … که می توانید بسته به نیاز خود آنها را تنظیم کنید اما در بین تب های موجود تب Desktop theme برای من
جالب اومد
 
 

در این قسمت شما می تونید انتخاب کنید که Theme پیش فرض ویندوزتان چه Theme باشد ، بنده بروی سیستم خودم تمی را نصب کردم بنام Zune style و یا Mode Blue اگر دقت کنید با فشردن گزینه ی Insert All Local تمام تم هایی که در ویندوز خود نصب کردید در اینجا ظاهر می شن و شما می توانید در قسمت Defualt Theme هر کدام از تم هایی که می خواهید را به صورت پیشفرض انتخاب کنبد
 
 

حال بعد از انتخاب تم مورد علاقه ی خود NEXT را فشار دهید در این صفحه با فشردن گزینه ی YES عملیات بروی ویندوز شما انجام می گیرد و کار به اتمام می رسد
 
 

حال می توانید ویندوز شخصی سازی شده ی خود را بروی یک سیدی و یا دی وی دی رایت کنید ، برای این کار دوباره NEXT بزنید در صفحه ی باز شده می توانید در قسمت MODE انتخاب کنید که از ویندوز شما Imageگرفته شود و یا بروی دی وی دی رایت شود ، بهر حال انتخاب با شماست بعد از انتخاب بروی Make ISO و با BURN (بسته به نوع انتخاب ) کلیک کنید تا عملیات رایت صورت گیرد ، بعد از اتمام کار شما صاحب یک ویندوز شخصی خواهید شد
 
 

فقط توصیه می کنم تا جای امکان ویندوز خود را دستکاری نکنید چون سرعت لود ویندوز پایین میاد.
 
 

لازم به توضیح است که قبل از رایت ویندوز به پوشه ی ویندوز بروید و بروی Autorun.inf کلیک کنید و مطمئن بشوید که آدرس داده شده با آدرس فایل Setup.exe یکی باشد ، این نکته را برای این گفتم که متاسفانه در ایران هر شرکتی برای خودش یک اتوران ساخته و در این فایل ادرس اتوران خودش را آدرس دهی کرده که بعد از ادیت ویندوز ، احتمال به هم ریختگی آدرس هست.

 



برچسب‌ها:
[ 4 / 7 / 1389برچسب:منبع:ايران ناز, ] [ 10 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

پیوست های ایمیل را باز نكنید

پیوست های ایمیل را باز نكنید
جام جم آنلاین: كارشناس معاونت فنی دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی از ورود ویروس جدید به رایانه های شخصی كه با عنوان «Here you Have» و از طریق پیوست ایمیل ها وارد كامپیوتر های شخصی می شوند خبر داد و گفت: برای م
حافظت رایانه های خود پیوست ایمیل ها را باز نكنید.

سلمان افشار روز یكشنبه در گفتگو با ایرنا گفت: درجه خطر این ویروس متوسط اعلام شده است.

وی گفت: این كرم از طریق ایمیل با عنوان «Here you Have» و یا «Just For You» و از طریق پیوست به رایانه های شخصی افراد كه دارای سیستم عامل های ویندوز نفوذ می كند.

كارشناس معاونت فنی دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی خاطرنشان كرد: با اجرای این ضمیمه رایانه به این ویروس آلوده شده و از فعالیت آنتی ویروس ها و دیگر نرم افزارهای امنیتی نصب شده داخل رایانه جلوگیری می كند.

وی گفت: بعد از این مرحله این ویروس شروع به فرستادن هرزنامه و گسترش خود میان دیگركاربران به صورت خودكار می كند.برای اطمینان پیوست ها و ضمیمه های ایمیل های دریافتی را هرگز بازنكنید حتی اگر آن ایمیل موجه به نظر برسد.

این ویروس كه از طریق ایمیل ارسال می شود حاوی لینكی به یك وب سایت ارایه دهنده فیلم ها و متن های پی دی اف است اما زمانی كه كاربر بر روی این لینك كلیك می كند كار نصب ویروس بر روی رایانه آغاز می شود.

گفتنی است ؛ تاكنون تعداد زیادی از رایانه های سازمان های فضایی ناسا و شركت های بزرگی مانند كوكاكولا به این ویروس آلوده شده است.



برچسب‌ها:
[ 4 / 7 / 1389برچسب:, ] [ 10 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

فركانس جديد فارسی وان

دوستانی که تا کنون موفق به دریافت شبکه فارسی ۱ نشده اند میتوانند

با تغییر در وضعیت دیش هاتبرد خود این شبکه را در ماهواره یوتل ست دبلیو۳

دریافت نمایند.مشخصات این شبکه در ماهواره یوتلست از این قرار است:

freq:10720

pol:hor

symb:22000

fec:2.1

 

farsi1




برچسب‌ها:
[ 1 / 7 / 1389برچسب:, ] [ 8 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

عکسی عجیب که فقط ۱ بار در سال می‌ توان دید!

عکسی عجیب که فقط ۱ بار در سال می‌ توان دید!
به گزارش آخرین نیوز ،این تصویر که بسیار عجیب به نظر می رسد اگرچه مدتهاست که از انتشار آن می گذرد و شاید بسیاری از مخاطبان و مراجعان به اینترنت  بارها آن را دیده باشند اما چون این عکس را که یک  صخره در برمه است فقط در یک روز خاص از سال میتوان شکار کرد و آنهم در ماه سپتامبر اقدام به انتشار مجدد آن شد.
 
 
 

در این روز اشعه خورشید با زاویه خاصی بر این صخره می‌تابدو اگر
عکس را بچرخانید واقعا با تصویر شگرفی مواجه خواهید شد.مردم برمه بعنوان یک معجزه به آن نگاه می کنند.
 
 
 



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 8 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

عکس و مشخصات کامل گوشی ایرانی GLX مدل ۲۶۸۰ Musical

مشخصات کامل گوشی ایرانی GLX مدل ۲۶۸۰ Musical

مشخصات

موزیکال همراه با اکولایزر
ابعاد: ۱۰۹*۵۰*۱۵

وزن : ۷۸ گرم

منوی انگلیسی ، فارسی ، عربی

اندازه صفحه نمایش : ۲ اینچ (TFT 262)

دو سیمکارت همزمان فعال و امکان تنظیم صدای زنگ خاص برای هر سیم کارت

دوربین با وضوح بالا

منشی تلفنی

دارای سه دفترچه تلفن مجزا

رادیو پخش بدون نیاز به هندزفری و قابلیت ضبط برنامه های رادیویی

قابلیت ارتقاء
حافظه تا ۱۶ گیگا بایت

قابلیت نصب نرم افزار (جاوا)

باطری (mah 1020) با ماندگاری بالا

بلوتوث ورژن ۲ - اتصال به اینترنت (GPRS)

دارای افکت صدا - قابلیت تغییر صدای مرد به زن و بال
عکس

قابلیت پخش قرمت های صوتی و تصویری (۳gp - avi - mp3)

قفل تلفن، قفل صفحه کلید با رمز و بدون رمز

شماره گیری خودکار - شماره گیری سریع - پایان خودکار تماس

انتظار تماس - انتقال تماس - نمایش
عکس تماس گیرنده

تنظیم زنگ خاص برای تماس گیرنده

لیست سیاه (Balck List)

قفل کلیه اطلاعات شخصی NEW

ضبط مکالمات به صورت خودکار NEW

کپی (BACK UP) پیام ها ودفترچه تلفن بروی کارت
ه NEW

خواننده کتاب الکترونیکی NEW .E-Book

درون جعبه

* باطری



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 8 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

کیک های قرمز رنگ مخملی برای روز عشق (براي بانوان عزيز)

کیک های قرمز رنگ مخملی برای روز عشق
تخم مرغ و کره را با هم مخلوط کنید و بگذارید تا 30 دقیقه به حال خود باشند. فر را با درجه 350 درجه فارنهایت آماده کنید. سینی را برای پختن کیک آماده کنید و کنار بگذارید.

زمان آماده سازی: 1 ساعت و ربع
زمان پخت : 15 تا 17 دقیقه
و 10 دقیقه
برای سرد شدن کیک
 
مواد لازم :
3 عدد تخم مرغ
3/4
فنجان کره
3
فنجان سرپر آرد
2 قاشق چایی خوری پودرکاکائو
2 و 4/1
فنجان شکر
1 و 2/1 قاشق چایی خوری وانیل
1 اسانس رنگ قرمز
1 و 2/1 بکینگ پودر
1 و 2/1 قاشق چایی خوری سر
که
ت
که های شکلات به صورت قلب
خاک قند
3/4 قاشق چایی خوری نمک

 
دستوز کیک
برای ولنتاین

طرز تهیه :
1- تخم مرغ و
کره را با هم مخلوط کنید و بگذارید تا 30 دقیقه به حال خود باشند. فر را با درجه 350 درجه فارنهایت آماده کنید. سینی را برای پختن کیک آماده کنید و کنار بگذارید.

2- در یک کاسه متوسط آرد ، پودر کاکائو ، 4/3  نمک را با هم مخلوط کنید. کاسه را کنار بگذارید. در یک کاسه بزرگتر
کره را برای 30 ثانیه ای بگذارید تا آب شود. سپس وانیل و شکر را به آن اضافه کنید. آنقدر آنها را بزنید تا کاملا یکدست شوند. سپس اسانس رنگ را به مایه تان اضافه کنید.

3-
حالا مخلوط آرد و کره را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید. بعد از اینکه آنها را هم زدید و مایه ای کاملا یکدست بدست آمد ،‌در یک ظرف حرارت بدهید. در این قسمت سرکه و بکینگ پودر را هم اضافه کنید . و آن را به خمیر آماده شده تان اضافه کنید. آنقدر آنها را بزنید تا کاملا یکدست شود.

4- خمیر را روی سینی
که آماده کردید پهن کنید و به شکلی که می خواهید برش دهید ، دو سوم سینی را با شیرینی ها پر کنید. 15 تا 17 دقیقه ای بگذارید تا بپزد. بعد از اینکه سینی را از فر درآوردید بگذارید به مدت 5 دقیقه تا سرد شود. سپس شیرینی را از سینی دربیاورید. بگذارید کاملا سرد شوند. تکه های شیرینی را با تکه های کوچک شکلات تزیین کنید. و بعد از آن روی آن را با خاک قند بپوشانید.
 

 ارزش
غذایی
172 کالری
چربی 6 گرم
چربی اشباع شده 3 گرم
اسید چربی 2 گرم
کلسترول 36 میلی گرم
سدیم 124 میلی گرم
کربوهیدرات 28 گرم
قند 17 گرم
پروتئین 3 گرم
کلسیم 2 واحد
آهن 4 واحد



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 8 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

جیب و تینا مواد مخدر جدید در ایران

اخیرا مواردی از شیوع مصرف مواد محرکی با نام‌های جدید «جیب» و «تینا» در برخی محافل شبانه به گوش می‌رسد که به گفته معاون آموزشی مرکز ملی مطالعات اعتیاد همه این موادی که هر از گاهی با نام جدید در بازار شایع می‌شود، از نوع مواد محرک با عوارض مشابه است.
به گزارش ایسنا، اخیرا شنیده شده که در برخی محافل دوستانه و شبانه، محرک‌هایی با نام «جیب» و «تینا» با هدف بیدار ماندن برای ساعات طولانی و تخلیه انرژی بدون وقفه با انجام حرکات موزون مورد توجه قرار می‌گیرد.

این مواد که صورت تدخینی و با دود کردن استعمال می‌شود، شکلی از مت‌آمفتامین متبلور است که بدون بو و رنگ و مثل یک تکه یخ، سنگ نمک یا سنگ کوارتز است.
دکتر آذرخش مکری ـ معاون آموزشی مرکز ملی مطالعات اعتیاد ـ‌ که این مواد محرک با نام جدید را در طبقه‌بندی مواد شیمیایی غیرمجاز و محرک سیستم عصبی مرکزی قرار می‌دهد، مدت اثر آن‌ها را بسیار
وی عوارض مصرف آن‌ها را مشابه آمفتامین‌ها ذکر می‌کند و می‌گوید: متاسفانه عمده مصرف‌کنندگان اعتیادآورهای جدید در سنین پایین هستند و اکثرا اولین تجربه خود را می‌گذرانند، لذا مصرف‌کنندگان اعتیادآورهای جدید عمدتا کهنه‌کار و باسابقه نیستند.

او بر نبود آشنایی کافی جامعه نسبت به اعتیادآورهای جدید که با ترکیب یکسان اما نام‌های متنوع در بازار توزیع می‌شود، تاکید و بیان می‌کند: اصولا تعداد طبقه‌های مواد مخدر چندان زیاد نیست و تنها نام و ظاهر این مواد متنوع و متفاوت می‌شود تا هم مشتری لازم برای آن‌ها پیدا شود و هم آن‌هایی که سابقا از مواد آشنا و قدیمی سرخورده شده‌اند، به امید پیدا کردن مواد جایگزین، به اعتیادآورهای جدید روی ‌آورند.

این کارشناس با بیان این که اعتیادآورهایی که به نام جدید در بین جوانان توزیع می‌شود، عمدتا ترکیبی از مرفین، آمفتامین یا کوکائین هستند، تاکید می‌کند که جوانان نباید فریب نام اعتیادآورهای جدید را بخورند، زیرا تنها نام این مواد تغییر کرده و ترکیب آن‌ها متشکل از همان اعتیادآورهای آشناست.

 

معاون آموزشی مرکز ملی مطالعات اعتیاد، ترکیب عمده اعتیادآورهای جدید را مت‌آمفتامین و از نوع مواد محرک خواند و هشدار می‌دهد: هر ماده‌ای که با مصرف شدن، مصرف‌کننده به اصطلاح عوام، «بی‌خودی» شاد و شنگول می‌شود و حس می‌کند که به طور ناگهانی، روحیه‌اش از این رو به آن رو شده، توانش یک دفعه‌ افزایش می‌یابد و غم و غصه‌هایش به طور لحظه‌ای فراموش می‌شود، یک ماده اعتیادآور است.

 




برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 8 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

نقد فنی تویوتا کرولا

نقد فنی تویوتا کرولا

با توجه به پرفروش بودن و خوش نامی محصولی همچون تویوتا کرولا در سراسر جهان و در پی چاپ مطلبی در خصوص نقد طراحی در شمارۀ  305 خرداد ماه مجله ماشین، بر آن شدیم تا به تشریح فنی و بررسی نقاط قوت و ضعف این محصول در مقابل نسل قبل و همچنین بررسی جایگاه آن در بازار خودروهای داخلی بپردازیم. پس بنابراین قبل از مطالعۀ این مطلب مرور مقالۀ مذکور خالی از لطف نخواهد بود.تویوتا کرولا 2008 که نسل دهم از این خودرو نیز میباشد در دو تیپ و سه ردۀ تجهیزاتی و از دو طریق وارد شده که یکی از طریق نمایندگی رسمی آن و دیگری شرکتهای بازرگانی است که در این میان فقط خودروهایی که از طریق نمایندگی ارائه می شوند دارای 5 سال و یا 100 هزار کیلومتر گارانتی می باشند.

مدل های وارد شده نیز در دو تیپ Xli و GLi بوده که تیپ Xli در دو ردۀ ساده و نیمه فول و GLi در یک تیپ فول ارائه می شوند . در مدل ساده مواردی همچون فرمان هیدرولیک ، شیشه های رنگی با کنترل برقی ، پخش کاست ، ترمزهای مجهز به  ABS و BA و کولر ، جزء تجهیزات استاندارد بوده که در مدل نیمه فول ، تغییر پخش کاست به CD با قابلیت پخش فایل های MP3 ، چوبکاری داخلی ، سیستم Air Condition ، آینه های برقی با قابلیت جمع شوندگی هماهنگ با سیستم امو بلا یزر و قفل مرکزی ، سنسور پارک ، پرژکتورهای مه شکن داخل سپر جلو ، چراغ های روشنایی زیر پا ، فرمان چند منظوره با روکش چرم و رینگ های اسپرت 16 اینچی به لیست تجهیزات اضافه می شوند ، البته در مدل GLi که از نظر تجهیزاتی کاملترین نیز به شمار می آید ، سانروف ) Sunroof (، بال روی صندوق عقب و کروزکنترل  نیز به تجهیزات ذکر شده اضافه می گردد ، که البته رده های نیمه فول و فول ، با گیربکس اتوماتیک ارائه میگردند.

بنابراین با توجه به رنگ بندی و تجهیزات انتخابی بهای آن در محدودۀ 35 تا 41 میلیون تومان متغیر خواهد بود که از این حیث در بازار داخلی در کنار مزدا 3 و رنومگان قرار می گیرد.

 طراحی داخلی و خارجی

در این بخش به دلیل آنکه به صورت مشروح در شماره های قبلی توضیح داده شده فقط به شرح عملکرد و کیفیت تجهیزات می پردازیم.

اصولاً تویوتا به دلایل خاصی که بیشتر نیز اقتصادی هستند از نظر سطح کیفیتی در رده متوسط طبقه بندی می شود که همین مسئله نیز در کرولا که یکی از اقتصادی ترین خودروهای تویوتا به شمار می رود ، رعایت شده. ولی تویوتا  همواره کوشید تا با ارزان ترینها ، بهترین ها را به وجود آورد.

به طور مثال در کرولای 2008 روکش فرمان و دسته دنده از چرم مصنوعی است و به محض باز کردن سوییچ صفحۀ کیلومتر که ساده و زیباست به صورت آهسته و با نور فلورسنتی روشن می شود که همین سه مسئله در برخورد اول خاطرۀ زیبایی را در ذهن می نشاند.

طراحی و جنس به کار رفته در قسمت میانی کنسول در حد متوسط است ولی طرح پخش صوت کمی با سلیقه روز فاصله دارد و با  طراحی سایر نقاط خودرو هماهنگی ندارد که به طور مثال در کمری این مسئله دیده نمی شود ولی با این حال کیفیت و توان خروجی سیستم صوتی که در بیشترین حالت 109 دسی بل شدت صوت را ایجاد می کند بسیار عالی است بنابراین اگر در طراحی ظاهری کاستی وجود دارد ، با کیفیت و کارایی ، آن را جبران نموده .  از نظر کیفیت ساخت ، چوبکاری به کار رفته ضعیف است که این ضعف نیز در کلیۀ مدل های تویوتا دیده می شود.جنس رودریها نیز همانند داشبورد بوده و قابل قبول به نظر می رسد ولی کیفیت پارچۀ به کار رفته در صندلی ها ضعیف ، و با توجه به رنگ بندی آن و آلودگی هوای تهران تغییر رنگ و کهنگی زودرس آن اجتناب ناپذیر است.البته به طور کلی نسبت به نسل قبلی از نظر طراحی و کیفیت ساخت کاملا پیشرفت کرده ولی باید  دید که آیا از نظر دوام نیز همانند قبل خواهد بود یا نه ؟ .  ولی در مقام مقایسه ، طراحی داخلی نه مثل مزدا  اسپرت ، و نه مثال مگان محافظه کارانه و ناهمگون است و با دیدی بینابین همه خریداران راضی خواهد نمود.از نظر ابعاد خارجی و فضاسازیهای انجام شده بیشترین طول متعلق به کرولا ، عرض متعلق به مگان ، ارتفاع به طور مشترک متعلق به کرولا و مزدا و همچنین بیشترین حجم صندوق بار نیز متعلق مگان  با 520 لیتر بوده که مزدا با 413 لیتر دارای کوچکترین حجم صندوق بار میباشد.

 

Spaces

 

 

COROLLA

 

 

MEGAN

 

 

MAZDA3

 

 

Length (mm)

 

 

4540

 

 

4498

 

 

4475

 

 

High (mm)

 

 

1465

 

 

1460

 

 

1465

 

 

Wide (mm)

 

 

1760

 

 

2026

 

 

1755

 

 

Cargo (Liter)

 

 

470

 

 

520

 

 

413

 

 

 موتور و قوای محرکه

 

در بازار جهانی سه نوع موتور 1.6 و  1.8  و 2  لیتری برای این مدل ارائه شده که موتور نوع وارداتی با کد 1ZZ-FE شناخته می شود  که همان موتور به کار رفته در نسل قبلی است و دارای 1794 سی سی حجم و چهار سیلندر و 16 سوپاپ است که به یاری سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها (VVT-i) و دو میل سوپاپ توان ایجاد 130 اسب بخار نیرو را در 6000 دور و گشتاور 173 نیوتن متر را در دور 4200 دور دارد و این توان و گشتاور توسط دو گیربکس 5 دندۀ دستی و 4 دندۀ اتوماتیک در اختیار چرخ های جلو قرار می گیرد که توسط لاستیکهای دانلوپ با ابعاد 16/55/205 امکان بهترین تماس را نیز با وجود می آورد و علاوه بر مصرف حدود 7 لیتر در 100 کیلومتر که موجب میشود با باک 50 لیتری به میزان 700 کیلومتر را بپیماید کشش و توان خوبی را نیز نسبت به وزن 1215 کیلوگرمیش (مدل دنده ای 1185کیلوگرم)  ایجاد مینماید. که از این نظر نسبت به رقبا کاملا برتر خود نمایی میکند ولی از نظر توان و گشتاور از هر دو رقیب هم بها در رتبه پایین تری قرار دارد که به دلیل وزن بالاتر در رنو مگان و با در نظر گرفتن نسبت نیرو به وزن و با توجه به سبکتر بودن کرولا نسبت به سایرین ، کرولا از نظر چالاکی و شتاب در رتبه دوم قرار میگیرد.

 

فرمان ، سیستم تعلیق و ترمز :

 

فرمان به صورت استاندارد از نوع دندانه شانه ای و با نیروی کمکی هیدرولیکی است که به صورت حیرت آوری نرم بوده و نسبت به تغییرات سرعت نیز حساس می باشد.سیستم تعلیق نیز در جلو از نوع مک فرسون استوارت و اکسل مستقل و در عقب از نوع مک فرسون ساده و اکسل صلب می باشد که در هر دو اکسل از میلۀ موج گیر و متعادل سازنده بهره برده که همین امر در ترمزها و شتاب گیری ها باعث شده دماغه و انتهای خودرو به کمترین نوسان را داشته باشد. البته در خصوص اکسل عقب مزدا سیستم کارآمد تری ارائه نموده که با به کارگیری سیستم مستقل ، در مجموع سواری اسپرت تر و جذاب تری را به سرنشینان ارائه نموده. سیستم ترمز نیز در جلو از دیسک های خنک شونده به قطر 274 میلیمتر و در عقب از نوع دیسک های صلب به قطر 228 میلیمتر بهره جسته که مجهز به ABS چهارکاناله و تقسیم کننده نیروی ترمز (EBD) و سیستم کمکی نیروی ترمز (BA) می باشد که سیستمی پرقدرت و مطمئن را به ارمغان آورده است.

 

 ایمنی:

 

تویوتا کرولا با وجود ایربگ های جلو ، زانو و جانبی و پرده ای و سیستم پیش کشندۀ کمربند ایمنی موفق به دریافت 5 ستارۀ ایمنی و 34 امتیاز از سازمان NCAP گردیده که متأسفانه ، کلیۀ مدل های وارد شده فاقد ایربگ های زانو و کناری و پرده ای می باشند و فقط به همراه دو ایربگ راننده و سرنشین ارائه می گردند.

البته در اپریل 2008 تویوتا که  در مجموعه کارخانجات Nummi در فرمونت کا لیفرنیا به تولید محصولات خود می پردازد  540 هزار دستگاه تویوتا کرولا را برای چک آپ فنی مجدد به کمپانی فراخواند چرا که با وجود مشکل فنی در شیشه بالابرهای برقی و شکسته شدن شیشه های آن ، به سبب 36 تصادف و سانحه منجر به ضخمی شدن و500 مورد شکایت به مرکز ایمنی ترافیک بزارگراها مواجه شده بود.

 

روز آزمون

 

با توجه به کلاس تویوتا و برنامه ریزی طراحان آن برای مصارف داخل شهر و پیمایش ترافیک های سنگین شهری و انجام کارهای روزانه و در نهایت مصرف پایین سوخت ، همه و همه فاکتورهایی هستند که به وجود آورندۀ خودرویی با ابعاد جمع و جور ، صندوقی با حجم بالا و بارگیری راحت ، فضای داخلی مناسب برای حداقل 4 نفر ، موتوری چالاک و متناسب با وزن خودرو ، فرمان نرم ، کولری پر قدرت و صندلی های راحت می باشند که به طور خلاصه می توان آنرا کرولا نامید.

پس از قرارگیری بر روی صندلی راحتی که ارتفاع بلند آن دید خوب و تسلط کافی را به همراه دارد و تنظیم ادوات ، تنها مشکل ، تنظیم صندلی است که فقط در دو حالت امکان پذیر است و آینه های کناری ، با ابعاد کاملاً مناسب خود در به وجود آوردن دیدی عالی مؤثر ، و به راحتی و به صورت برقی تنظیم می شوند .

 پس از باز کردن سوییچ ، نور صفحۀ کیلومتر به صورت آهسته زیاد شده و در تمام طول مدت با نور فلورسنتی خود برای هر چه خواناتر به نظر رسیدن روشن می ماند. موتور با آرامش و هیچ گونه لرزشی اضافی روشن شده که این موضوع تنها 7 دسی بل به میزان صدای داخل اتاق می افزاید که این عدد در مقایسه با نسل قبلی به میزان %46 کاهش یافته و این موضوع مدیون استفاده از 5 لایه محافظ شیشه و تقویت دیواره و کف اطلاق با عایقها و سپس تقویت Fire Wall بوده که میزان لرزش و نفوذ صدا به مقدار چشم گیری کاهش پیدا کرده و به گفته کارشناس مجله موتور ترند کرولای نسل جدید همانند لاکشریها با کمترین میزان صدا کار می کند.

اهرم دنده به نرمی برای رسیدن به موقعیت D شما را همراهی می کند و به محض چرخاندن فرمان برای خروج از پارک ، مهندسان تویوتا مفهوم اصطکاک صفر را برای شما شرح می دهند چرا که فرمان فوق العاده و به طرز باور نکردنی نرم است که همین امر انجام مانورهای ترافیکی و پارک و عبور و مرور در داخل مسیرهای پر پیچ و خم را بسیار ساده و لذت بخش می نماید.

ولی در کنار آن نگرانی از خطر واژگونی در سرعت های بالا نیز اجتناب ناپذیر بوده ، که پس از آزمایش متوجه شدیم که نرمی سیستم فرمان متناسب با سرعت تغییر می کند ، که وجود چنین سیستمی که در خودروهای آلمانی جزء گزینه های انتخابی محسوب می شود ، در خودرویی چون کرولا و آن هم به صورت استاندارد بسیار شگفت انگیز است .

بلافاصله بعد از شروع حرکت میزان صدای داخل اطاق به میزان 30 دسی بل تغییر می کند که این اختلاف در مقایسه با نسل قبلی تغییری نکرده و از همین جا میتوان پی برد که تمام دقت در جذب صدای موتور و عایق بندی دیوار صوتی موتور صورت پذیرفته است.

در ادامۀ مسیر تعویض دنده ها در افزایش و کاهش به نرمی انجام می پذیرد و در هنگام معکوس گیری نیز به سرعت و بدون هیچ مکثی موتور و گیربکس خواستۀ شما را پاسخگو هستند. زمان تعویض دنده ها نیز در گیربکس اتوماتیک 6/0 ثانیه و در گیربکس دستی در حداقل زمان ممکنه به 7/0ثانیه می رسد که در حالت دوم فاصلۀ زیاد دنده ها می تواند بسیار تأثیر گذار باشد. در گیربکس دستی یکی از اشکالات قابل ذکر فاصلۀ بسیار کم دندۀ 5 با دندۀ 3 است که در تعویض سریع دندۀ 2 به 3 امکان خطا بالا می رود ولی عملکرد نرم سیستم کلاچ و فاصله کوتاه تأثیر آن را میتوان از مزایای آن برشمرد.

حال برای مقایسۀ بهتر ، مدل دنده ای و اتوماتیک را به رقابت دعوت می کنیم.

در ثبت رکورد  0-100  کیلومتر در ساعت با وجود ضریب ایرودینامیکی  0.3cd  ، برای مدل دنده ای 12 ثانیه و اتوماتیک 13 ثانیه به ثبت رسید ، تا سرعت 60 کیلومتر در ساعت مدل دنده ای فقط 3/0 ثانیه با مدل اتوماتیک اختلاف داشت و مابقی اختلاف از 60 کیلومتر بر ساعت به بعد به وجود آمد. در ادامه و در بررسی ضرایب دنده ها ملاحظه شد که مدل اتوماتیک رسیدن به دور موتور 5700 دور را در 8/4 ثانیه و مدل دنده ای در 7/2 ثانیه تجربه کرده که با توجه به حاصل شدن بیشترین میزان گشتاور در دور 4200 مدل دنده ای سریعتر از مدل اتوماتیک به بیشترین گشتاور و قدرت خود دست می یابد به طور مثال در دندۀ 2 ، مدل دنده ای با سرعت 90 کیلومتر در ساعت به قدرت 85 اسب بخار و 95 نیوتن متر و مدل اتوماتیک ، با سرعت 110 کیلومتر بر ساعت به قدرت 70 اسب بخار و 70 نیوتن متر دست یافتند که با یک مقایسۀ ساده می توان متوجه شد که در مدل دنده ای ضرایب دنده های 1 و 2 سنگین تر از مدل اتوماتیک طراحی گردیده و به همین جهت در مدل دنده ای سرعت کمتر را در مقابل قدرت بیشتر و در مدل اتوماتیک سرعت بیشتر را در مقابل قدرت کمتر تجربه خواهید کرد. ولی در مقایسه با اعداد مندرج در کاتالوگ خودرو که بیشترین سرعت را برای مدل دنده ای 195 کیلومتر و مدل اتوماتیک 185 کیلومتر ذکر کرده می توان نتیجه گرفت که ضرایب دنده در دنده های 3 و 4 و5 بر خلاف دنده های 1 و 2 بوده و مدل دنده ای در این دنده ها ضرایب سبکتری نسبت به اتوماتیک دارد و در نتیجۀ سرعت گیری مدل دنده ای در این ناحیه حاصل می شود و آن هم برتری وجود دندۀ 5  ، در مدل دنده ای است که در کنار آن موفق به ثبت رکوردهای 100 ، 200 و 300 متر ، با برتری زمانی 5/0 ثانیه و سرعتی 3 کیومتر بر ساعت شد.

البته در شهر موضوع سر رقابت نیست و راحتی و آسایش اهمیت بیشتری دارد که این مهم ، با وجود کلاچ نرم و کوتاهی فاصلۀ عملکرد آن در مدل دنده ای ، فقط به نفع مدل اتوماتیک تمام خواهد شد.

سیستم تعلیق نیز کاملاً با مصارف شهری سازگار بوده و با وجود جذب استادانۀ ضربات ریز و جذب صدای چرخ ها متأسفانه در برخورد با ضربات درشت ضعیف عمل کرده و با انتقال آن به شاسی خودرو و نهایتاً به سرنشینان ، موجب بر هم خوردن آرامش حاکم می شود که این مسئله در صندلی پشت و اکسل عقب کاملا محسوس بوده و علت آن را در صلب بودن اکسل عقب میتوان جستجو کرد .

البته در سرعت های بالا نیز ،  به دلیل همین نرمی غیر قابل اعتماد می شود و نمی توان مانورهای سریع را تجربه کرد ولی جای نگرانی نیست چون می توانید به عملکرد سیستم ترمز که به یاری ABS  ، EBD  ، BA  و دیسک های خنک شوندۀ جلو مجموعۀ پرقدرتی را فراهم آورده اند ، اعتماد کنید و در شرایط بحرانی اقدام به ترمزگیری نمایید که در این مرحله نیز با وجود سیستم Stabilizer ، دماغه خودرو پایدار مانده و نهایت کنترل را برای شما فراهم می آورد ولی نمیتوان جای خالی سیستم کارآمد ESP   یا VSC   را از یاد برد .

 شعاع گردش آن نیز 5.4 متر بوده که در برابر مزدا 3  و رنو مگان 0.2 متر بیشتر است .

.در نظر سنجی انجام شده نیز از سوی مالکان تاکنون در بخشهایی همچون قابل اطمینان بودن و مصرف سوخت موفق به کسب 10 نمره کامل و در هندلیگ و ترمز گیری موفق به دریافت نمره 9 از 10 شده است .

البته در یک نظر سنجی بین المللی در سال 2008 نیز بین رقبایی همچون  "فولکس واگن ربیت S " ، سوبارو ایمپرزا ،ساترن استرا XR ، میتسو لنسر GTS ، سوزوکی SX4 اسپورت ، ساین XD ، و فورد فوکوس SD توانست بعد از  فولکس واگن ربیت S و سوبارو ایمپرزا به مقام سوم دست یابد.

پس به طور کلی خریداران کرولا  خودرویی خواهند داشت ، بدون جاذبه های اسپرت ، که دارای رانندگیی راحت و قابل اطمینان است.

در انتها نیز ضمن تشکر از مالکان خودروها ، جناب آقای مفیدی ، خانم عمرانی و خانم رها محمدی ، از آقایان آریا رهپیما و حسین امینی و همچنین دوست و همکار ارجمند آقای مهندس علیرضا محمدزاده نیز که در این آزمون با نظراتشان همیار ما بودند صمیمانه سپاسگذاریم .

 

جدول مشخصات فنی:

 

خطی

آرایش موتور

4

تعدادسیلندر

1794

حجم موتور (سی سی)

6

تعدادسوپاپ درهرسیلندر

130/6000

حداکثرقدرت(اسب بخار/دورموتور)

173/4200

حداکثرگشتاور(نیوتون متر/دورموتور)

1245

وزن خالص(کیلوگرم)

12/13

شتاب0تا100(ثانیه)(M/A)

195/185

حداکثرسرعت(کیلومتردرساعت-شرایط پایداری)(M/A)

5/4

نوع جعبه دنده (M/A)

ّّFWD

وضعیت انتقال قدرت

50

حجم مخزن سوخت (لیتر)

470

حجم صندوق عقب (لیتر)

205/55/16 x  6J

ابعادو نوع تایر

7

میانگین مصرف سوخت در100کیلومتر(لیتر-شهری)

1465/1760/4540

طول/عرض/ارتفاع ( میلی متر)

155

فاصله تا زمین ( میلی متر)

3.4

 

تعداد گردش فرمان (دور)

 




برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 8 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

روش های افزایش قدرت موتور ماشین

روش های افزایش قدرت موتور ماشین
امروزه هر خوردرویی که شما از یک کارخانه معمولی خودروسازی می خرید با چندین مصلحت اندیشی ساخته شده است . این مصلحت اندیشی ها ( یا کوتاه آمدن ها ) توسط چندین فاکتور ایجاد می شوند :
 تلاش برای گنجاندن قیمت خودرو در یک محدوده مشخص .
 نیاز برای دریافت استانداردها .
تمایل برای تامین حداکثری عمر و قابل اطمینان بودن خودرو .

تغییر تراشه رم اغلب افزایش قدرت موتور را در پی دارد.

این مصلحت اندیشی ها اغلب به شما مجال زیادی برای بهبود وضعیت بر حسب عملکردتان می دهد! راههای بسیار مختلفی برای افزایش اسب بخار موتور موجود ، وجود دارد . اینجا چندین مثال موجود است(عموما از آسان ترین تا مشکل ترین/ گرانترین مرتب شده است):

تراشه (چیپ )کامپیوترتان (ECU) را عوض کنید-- گاهی اوقات و یقیناً نه همیشه -- شما می توانید با عوض کردن تراشه ی رُم در "بخش کنترل موتور" یا همان ECU عملکرد خودرو را تغییر دهید. شما می توانید این تراشه‌ها را معمولاً از فروشندگان لوازم یدکی بخرید . خواندن یک بررسی مستقل برای تراشه ی در نظر گرفته شده خیلی ارزشمند است چون بعضی از تراشه ها فقط جنبه ی تبلیغاتی دارند و کارایی ندارند.

 به هوا اجازه بدهید راحتر وارد بشود ، هنگامی که پیستون پایین می رود در مرحله ی مکش ، مقاومت هوا می تواند مقداری از قدرت موتور را از بین ببرد . بعضی از خودروهای جدیدتر دارای منیفلدهای*(1) ورودی صیقلی هستند که مقاومت هوا را بر طرف کنند . کاهش لوله های ورودی و فیلتر هوای بزرگتر می توانند جریان هوا را بهبود بخشند .
 اجازه دهید خروج دود راحتر انجام شود ، اگر مقاومت هوا یا برگشت آن وجود داشته باشد فشار ان باعث سخت خارج شدن دود از محفظه سیلندر در مرحله ی تخلیه می شود و این نیز قدرت موتور را تحلیل می دهد . فشار منفی*(2) به علت لول? اگزوز بسیار کوچک یا مقدار زیاد مقاومت هوا در صدا خفه کن*(3) است . سیستم های خروجی با عملکرد بالا از هدزر*(4) استفاده می کنند ؛ لوله هایی که انتهایی گشاد و آزاد دارند انباره های اگزوز را روان و فشار بال
عکس (منفی)را در سیستم اگزوز بر طرف می کند .
 سرسیلندر و بادامک ها را عوض کنید -- بسیاری از موتور های موجود یک سوپاپ ورودی و یک سوپاپ خروجی دارند . خریدن یک سر سیلندر جدید که چهار سوپاپ در هر سیلندر دارد جریان هوای ورودی و خروجی موتور را به صورت دراماتیکی بهبود می بخشد و می تواند قدرت را بیشتر کند . همچنین استفاده از بادامک های کارا سبب یک تغییر بزرگ در عملکرد موتور می شود .

روشهای دیگر افزایش اسب بخار:
 درون سیلندر را بیشتر پر بکنید - اگر شما بتوانید هوای بیشتری (و همچنین سوخت بیشتری ) را در یک سیلندر که اندازه ای معلوم دارد بگنجانید در نتیجه قدرت بیشتری از سیلندر جذب می شود ( به طور مشابه شما می توانید اندازه ی سیلندر را افزایش دهید و قدرت را افزایش دهید) توربو شارژها و سوپر شارژرها فشار هوای ورودی را تنظیم می کنند ، که سیلندر با هوای بیشتری پر شود . سازندگان فراوانی قطعات توربو شارژرها و سوپر شارژرها را برای خودرو های مختلف می سازند.
 هوای ورودی را خنک کنید - متراکم کردن هوا ، دمای آن را بالا می برد . شما مایلید خنک ترین هوای ممکن در سیلندر را داشته باشید زیرا وقتی احتراق انجام شود هوای داغ حجم بالایی دارد*(5). بدین منظور خیلی از خودروهای مجهز به توربو شارژ و سوپر شارژ دارای اینترکولر*(6) هستند . اینتر کولر یک رادیاتور مخصوص میانی است که دمای هوای متراکم شده را قبل از ورود به سیلندر کاهش می دهد.
 همه چیز را سبک کنید - قطعات سبک وزن به موتور کمک می کنند بهتر کار کند. هر دفعه که پیستون تغییر جهت دهد یک انرژی صرف از بین بردن جابجایی در یک مسیر می شود و این عمل دوباره تکرار می شود*(7) . پیستون سبکتر ، انرژی کمتری صرف می کند . همچنین قطعات سبکتر به موتور اجازه می دهد که سریعتر بچرخد ، و سریعتر چرخیدن به موتور اسب بخار بیشتر می دهد.
 نسبت تراکم را افزایش دهید- افزایش نسبت تراکم تا یک نقطه خاص قدرت بیشتر تولید می کند. با این وجود اگر شما مخلوط سوخت و هوا را بیشتر متراکم کنید به احتمال زیاد خود به خود منفجر می شود و آتش می گیرد ( قبل از اینکه شمع ها آن را مشتعل سازند). بنزین‌هاى با عدد اکتان بالاتر تقریبا از اشتعال زودهنگام جلو گیری می کنند. به همین علت عموماً خودروهای با کارایی بالا به بنزین اکتان بالا نیاز دارند ؛ موتور انها برای دریافت قدرت بیشتر از نسبت تراکم بالاتر استفاده می کند.



? جابجایى *(8) را افزایش دهید ، جابجایی بیشتر به معنی قدرت بیشتر است چون شما می توانید با هر بار چرخش موتور بنزین بیشتری بسوزانید. شما می توانید جابجایی را با بزرگتر کردن سیلندر افزایش دهید.امکان دارد شما هنگامی که سعی کنید جابجایی(حجم) را افزایش دهید به هزینه های خرید یک موتور جدید با کارایی بالا و سوار کردن آن بر ماشینتان فکر کنید ، شاید این آسانتر و راحتر باشد.

زیرنویس مترجم :

*(1) چند راهه های دود یا هوا

*(2) فشار بال
عکس

*(3) انبار? لوله اگزوز

*(4) چند راهه هایی که از چدن زبر و نا هموار ساخته نمی شوند و خمیدگی های حاد ندارند.

*(5) هوای گرم تعداد مولکول های کمتری نسبت به هوای سرد دارد یا به عبارتی جرم هوای گرم کمتر است .

*(6) اینتر کولر یا سردکن میانی شبیه یک رادیاتور است ، که از لوله های ورودی بزرگ برای جریان ورودی و استفاده از آب یا هوای بییرونی جهت دار شده که بر روی لوله های ورودی رفته و دمای آن را کاهش می دهند . وقتی که از اینترکولر استفاده می شود هم قدرت افزایش می یابد و هم مصرف سوخت بهینه می شود.

*(7) اشاره به اینرسی و شتابی که پیستون در یک جهت می گیرد

*(8) جابجایی یک اصطلاح است ، منظور حجمی از هوا و سوختی است که از نقط? مرگ پایینی تا نقط? مرگ بالایی وجود دارد ؛ اینجا افزایش کورس مطرح نیست یعنی طول شاتون را تغییر نمی دهیم هرچند که این کار نیز موثر است.



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 8 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 39 40 41 42 43 ... 52 صفحه بعد