5 راه برای عاشق ماندن تا ابد

5 راه برای عاشق ماندن تا ابد
1- زن خود را گرامی بدارید. به شوهر خود احترام بگذارید.
نیاز احساسی یک زن، ارجمند شمرده شدن است و این امر، وظیفه شماره یک شوهر به شمار می رود. بدین معنا که او را دوست بدارید و برایش ارزش قایل شوید، او اولویت شماره یک شما محسوب می شود.
نیاز احساسی یک مرد این است که از سوی
همسرش مورد احترام قرار گیرد. هنگامی که او به خانه می آید دوست دارد احساس کند دست کم یک نفر در دنیا وجود دارد که فکر می کند او مهم است.

2-مثل دو دوست خوب با یکدیگر رفتار کنید.
زیر سایه
ازدواج، یکی از موهبت های الهی اعطا شده به عروس و داماد این است که آنها باید دوست های خوبی برای یکدیگر باشند.ویژگی عمده دوستی این است که هر کس به احساسات و نیازهای طرف مقابل احترام بگذارد و برای آنها ارزش قایل شود. ارزش قایل شدن یعنی، آنچه که برای او مهم است برای شما نیز مهم باشد، این یک روش کلیدی و اساسی است تا همسرتان احساس کند شما دوستش دارید.

3-این چهار کلمه طلایی را به خاطر بسپارید.
گوش دادن، توافق، جبران و قدردانی. از همان آغاز
ازدواج، بر سر این قانون ابتدایی توافق نمایید: مهم نیست که چه قدر ناراحت هستید، هیچ وقت یک دعوای لفظی را شروع نکنید.
دعوای شدید فقط مشکلات را وخیم تر می کند و باعث تیرگی روابط می شود. به جای دعوا، چهار کلمه طلایی را اجرا کنید.

4-حد و مرزهای مستحکمی ایجاد کنید.
همسر شما اولویت شماره یک شما محسوب می شود، نه خانواده، خویشاوند، دوست، فرزند، کار یا سرگرمی شما. حد و حدود مستحکمی ایجاد کنید تا نشان دهد که شما برای ازدواج خود ارزش قایل هستید و به هیچ چیز و هیچ کس اجازه نمی دهید رابطه شما را کم رنگ کند.
این امر بدین معناست که به نیازهای
همسرتان قبل از نیازهای خانواده خود رسیدگی می کنید، عصرها زود به خانه بیایید تا برای با هم بودن زمان کافی داشته باشید.

5-هر روز، یک کار خوشحال کننده انجام دهید.
ازدواج در نهایت درباره آن است که کاری کنید تا طرف مقابلتان احساس خوبی داشته باشد و تلاش کنید هر روز یا یک کار خوشحال کننده، همسرتان را شاد کنید. اگر او می گوید لیلیوم دوست دارد، به خاطر این که فکر می کنید رز رمانتیک تر است، برای او رز نخرید!
دریابید که
همسرتان دوست دارد چه هدیه ای از شما بگیرد، آیا دوست دارد آن هدیه یک ابراز محبت و علاقه، دریافت یک کادو، کمک کردن(مثل کمک در کارهای
 
و …) باشد یا سپری کردن اوقاتی خوش با یکدیگر.
آنها را به خاطر بسپارید و جزء کارهای روزانه خود قرار دهید.
 



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 8 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

روش شبکه کردن ۲ کامپیوتر

 

آموزش شبکه کردن 2 کامپیوتر به هم
در نگاه اول شبکه کردن ۲ کامپیوتر چه پی سی باشه چه لب تاب کار سختی به نظر می رسه اما در واقع چند دقیقه کار راحت است.

برای این کار ۲ تا کامپیوتر روشن احتیاج دارید که مجهز به کارت شبکه باشند و یک کابل نتورک معمولی … تنظیمات اولیه برای هر کدام از سیستم ها :سیستم شماره ۱ - سیستم شماره ۲ برای آموزش بهتر نامگذاری میکنم.
در هر ۲ سیستم از My Computer / Propertise تب Computer Name را انتخاب کنید. حال اسم سیستم شماره ۱ و ۲ را به طوری انتخاب کنید که با هم فرق داشته باشد.

برای مثال : system1 و system2
نکته : حواستون باشه اسم 2 کامپیوتر باید فرق داشته باشه !!
حالا توی همون قسمت کلید Change را بزنید تا بتوانید اسم Workgroup هر سیستم را هم تغییر دهید.
این بار اسم workgroup ها را مثل هم قرار دهید.

مثلا : system
بازم تاکید می کنم اسم workgroup ها باید دقیقا مثل هم باشند.
خوب حالا Ok کنید و از این قسمت خارج شوید. هر 2 سیستم درخواست Restart می کنند پس اجازه دهید سیستم ها ریست شود و مجددا راه اندازی شود.
حال سراغ شناسایی و آی پی دستگاه ها می رویم برای این کار آدرس زیر را دنبال کنید :

حال بر روی Conection نتورک خود راست کلیک کنید و Propertise را انتخاب کنید.
توجه کنید که اگر کانکشن نتورک ندارید از طریق Add New Conection اقدام به ساخت کنید.
حال در پنجره باز شده Internet Protocol TCP/IP را انتخاب کنید و گزینه Propertise را بزنید. مانند شکل :
Control Panel / Networks Conections
 

این کار را در هر 2 کامپیوتر انجام دهید. در پنجره باز شده شما باید آی پی های مشخص شده را برای هر سیستم وارد کنید پس قسمت Use The Following Ip Adress را فعال کنید :
سیستم شماره 1 :

Subnet Mask : 255.255.255.0
Default Gateway : این گزینه برای سیستم اول باید خالی باشد.
حال در قسمت پایین Dns Server ها را تکمیل می کنیم :

Alternate Dns Server : این قسمت هم خالی قرار دهید.
سیستم شماره 2 :

Subnet Mask : 255.255.255.0
Default Gateway : 192.168.0.1
در قسمت Dns Server هم به این صورت :

Alternate Dns Server : این قسمت هم خالی قرار دهید.
خوب کار شناسایی و نتورک کردن تمام شد حالا باید به پوشه ها و فایل های خود قابلیت Share را بدهید تا در نتورک شما مشترک شود برای این کار به این صورت عمل کنید :
در یک درایو یک New Folder ایجاد کنید. بر روی آن راست کلیک کرده و سپس از تب Sharing گزینه های Share This Folder On The Network و Allow Network Users To Change My Files را فعال کنید و سپس Ok و بیرون بیایید. با این کار یک پوشه ایجاد کرده اید که بین 2 کامپیوتر مشترک است و فایل هایی که درون آن باشد در هر دو کامپیوتر قرار می گیرد مانند شکل :
Perefered Dns Server : 192.9.9.3 Ip Adress : 192.168.0.2 Ip Adress : 192.168.0.1 Perefered Dns Server : 192.9.9.3
 

در انتها در سیستم شماره 2 برای شناسایی و خواندن سیستم شماره 1 دستور زیر را در Start / Run وارد کنید مانند شکل :
 
 


این نکته را به یاد داشته باشید در ویندوز ویستا برای دستیابی به قسمت Run کلید های ترکیبی :
Win + R را بزنید.

 



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 7 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

با این ترفند کامپیوترتان را در 4 ثانیه خاموش کنید!

 
با این ترفند کامپیوترتان را در 4 ثانیه خاموش کنید!
یک ترفند ساده شما می‌توانید کامپیوتر خود را در 4 ثانیه به صورت استاندارد خاموش کنید،این کار با نگه داشتن کلید پاور نیز امکان پذیر است اما در دراز مدت قطعات کامپیوتر آسیب می‌بینند در این جا به روش صحیح آن می‌پردازیم.

برای این کار:

Windows Task Manger را باز کنید(Ctrl+Alt+Del)

از منوی Shut Down در حالی که کلید Ctrl را نگه داشته اید بر روی Turn Off  کلیک کنید.

حال خواهید دید که پس از 4 ثانیه کامپیوتر شما خاموش می‌شود.

نکته : این ترفند بر روی تمامی گزینه های منوی Shut Down عملی خواهد بود برای مثال می‌توان به جای خاموش کردن سریع اینبار بر روی Restart کلیک کنید تا کامپیوتر 4 ثانیه بعد Restart بشود.



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

ترفند پاک کردن ویروس فلش مموری!

 
ترفند پاک کردن ویروس فلش مموری!
 
بعضی از اوقات با قرار دادت فلش مموری – flash memory - در داخل کامپیوتر و با کلیک کردن بر روی آیکون آن در داخل Mycomputer با پیغامهایی مثل Access Denied و یا Open With مواجه می شوید.
در چنین مواردی اگر هسته اصلی این ویروس بر روی کامپیوتر شما نباشد به راحتی می توانید این ویروس را از روی فلش مموری خود پاک کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال بفرمایید.
- MyComputer را باز می کنیم .
- به منوی Tools رفته و Folder Options را انتخاب می کنیم .
- به تب View رفته و Show Hidden Files and Folders را تیک میزنیم و Hide protected operating file system تیکش را بر می داریم. بر روی منوی start کلیک سمت راست کرده و Explorer را انتخاب می کنیم.  در پنجره Explorer قسمت سمت چپ آن فلش مموری را انتخاب می کنیم .
- فایلهای Autorun وRecycler را که به صورت پنهان می باشند را از سمت راست داخل فلش پاک می کنیم.

فلش مموری را از سیستم جدا کرده و دوباره به کامپیوتر متصل می کنیم .
- حال به راحتی از فایلهای فلش مموری استفاده کنید.



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

خطرناکترین کارهای آنلاینی که می توان انجام داد

خطرناکترین کارهای آنلاینی که می توان انجام داد
 محققان مرکز خدمات ایمنی اینترنت Cyber Defender با بررسی خطرناکترین فعالیتهایی که می توان به صورت آنلاین انجام داد به توضیح چگونگی محافظت در برابر این خطرات پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، تا چه اندازه به فعالیتهای آن لاینی که انجام می دهید، وب سایتهایی که به آن مراجعه می کنید و حتی لینکهایی که در صفحات اینترنتی بر روی آن کلیک می کنید توجه دارید؟

شاید نتوان گفت تمامی فعالیتهای آن لاین می توانند برای رایانه، کاربر و حریم خصوصی کاربر مخرب و خطرساز باشد اما به طور قطع تعدادی از این فعالیتها هستند که انجام آنها به تنهایی می توانند مشکلات بزرگ و گاه غیر قابل جبرانی را برای کاربران به وجود آورند.

خطر اول:
فعال کردن گزینه "ورود من به سیستم را ثبت کن" (Keep me signed in) در رایانه های عمومی

راه م
حافظت:
- ساده ترین راه حل این است که اگر از رایانه شخصی خود استفاده نمی کنید، هرکز این گزینه را فعال نکنید.

- درباره رایانه های محل کارتان محتاط باشید زیرا تنها تا زمانی که در محل کارتان باشید در اختیار شماست و بقیه روز می تواند در دسترس دیگران باشد و دیگران نیز می توانند تمامی اطلاعات شخصی شما را به راحتی برای خود ارسال کنند.

- اگر از مکانی عمومی به وب سایتهای مانند گوگل، آمازون و یا ای-بی وارد شده اید، در پایان کار از خروج از وب سایت  اطمینان حاصل کنید. (Sign out)

- برای حفظ حریم خصوصی خود پس از پایان کار با رایانه تاریخ مرورگر اینترنتی خود را پاک کنید.

- برای جلوگیری از کنترل فعالیتهای آن لاین خود می توانید از حالت "پنهانی" مرورگر خود استفاده کنید. این حالت در اینترنت اکسپلورر 8، InPrivate Browsing و در کروم گوگل New Incognito Window نام دارد.

- هرگز هیچ رمز عبوری را بر روی مرورگر خود ذخیره نکنید، حتی اگر مرورگر از شما این را بخواهد زیرا افرادی دیگر می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

خطر دوم:
به روز نکردن ویندوز، جاوا، ادوبی ریدر، ادوبی فلش

راه م
حافظت:
- برنامه های جاوا، فلش و ریدر در صورت به روز رسانی نشدن به دلیل نقصهای ایمنی، مسئول بسیاری از آلودگی های رایانه ای هستند. ساده ترین راه خلاصی از چنین آلودگی هایی به روز رسانی دائمی این چند نرم افزار است، فلش برای به روز رسانی به صورت خودکار از شما تقاضا می کند اما برای به روز رسانی جاوا کاربر باید به صورت روزانه اقدام کند. همچنین ادوبی ریدر نیز از سیستم به روز رسانی خودکار برخوردار است.

- از به روز رسانی سیستم عامل ویندوز اطمینان حاصل کنید. یکی از راه های این کار قرار دادن تنظیمات ویندوز بر روی به روز رسانی خودکار است. این کار رایانه و نقاط ضعف ایمنی سیستمهای عامل را کمتر در دسترس هکرها قرار خواهد داد.

خطر سوم:
جستجوی شایعات درباره افراد مشهور یا موضوعات غیر اخلاقی

راه م
حافظت:
- م
حافظت از این خطر دیگر نیازی به فکر کردن ندارد. به دلیل اینکه این موضوعات مواردی هستند که هکرها از گرایش ناخواسته تعداد زیادی از کاربران اینترنتی به آنها آگاهی دارند. از این موضوعات برای حمله های جدید به رایانه ها به خوبی استفاده می کنند، پس ساده ترین راه حل این است که دور چنین وب سایتها و جستجوهای اینترنتی را خط بکشید.

- در صورتی که مجبور به جستجوی چنین مفاهیمی هستید، از بخشهای خبری سایتهایی مانند گوگل یا بینگ استفاده کنید زیرا این سایتها از وب سایتهای مرجع ارزیابی اولیه ای دارند و این می تواند از میزان احتمال آلوده شدن رایانه ها بکاهد.

- زمانی که قصد جستجو در گوگل را دارید از آدرس https://www.google.com به جای http://www.google.com استفاده کنید زیرا این آدرس اطلاعات مورد نظر شما را به لایه ای م
حافظت شده و رمزگذاری شده ارسال می کند . این روش نیز می تواند میزان آلودگی به ویروسهای رایانه ای را در این شرایط کاهش دهد.

خطر چهارم:
استفاده از BitTorrent برای دانلود نرم افزارها، برنامه های تلویزیونی و فیلمهای تحت قانون حق تکثیر

راه م
حافظت:
- فقط از وب سایتهای قانونی و رسمی دانلود مانند iTunes، Hulu و دیگر وب سایتهای قانونی استفاده کنید و به هر قیمتی از سایتهای تورنت یا سیلابی حتی اگر آلوده به ویروس نیز نباشند، استفاده نکنید. زیرا برخی از تبلیغات ارسال شده بر روی این وب سایتها می توانند بدون انجام کاری خاص از جانب کاربر، رایانه را آلوده کنند.

- اطلاعات و
مطالب به سرقت رفته را دانلود نکنید.

- هرگز اطلاعات و
مطالب به سرقت رفته را دانلود نکنید!!

خطر پنجم:
بازی آنلاین در هر وب سایتی

راه م
حافظت:
- در هنگام دانلود نرم افزارهای بازیهای رایگان بسیار احتیاط کنید زیرا اگر نرم افزار آلوده باشد می تواند رایانه را در خطر قرار دهد.

- اطلاعات ورود به بازی خود را در اختیار غریبه ها قرار ندهید. در واقع هیچ نوع اطلاعات شخصی یا غیر شخصی خود را در اختیار همبازی های آنلاین خود قرار ندهید زیرا در این صورت و در ساده ترین حالت دارایی های مجازی خود را از دست خواهید داد و در بدترین حالت پولهایتان به سرقت خواهد رفت.

- فریب حیله قدیمی "رازهای فارم ویل" را نخورید زیرا به این شکل یک ویروس تروجان را دانلود کرده اید و یا اطلاعات فیس بوک خود را در اختیار یک تبه کار مجازی قرار داده اید.

خطر ششم:
تنظیم نکردن بخش ایمنی فیس بوک و فعال گذاشتن گزینه قرار دادن اطلاعات در اختیار "همه"

راه م
حافظت:
- تنظیمات ایمنی فیس بوک را با دقت مطالعه کنید و اجازه ندهید بخش "دوست دوستانم" امکان دیدن اطلاعاتی از قبیل شماره تلفن، تاریخ تولد و دیگر اطلاعات خصوصی را داشته باشند. از تمامی چنین اطلاعاتی می توان برای جعل هویت شما بر روی کارتهای اعتباری دیگر استفاده کرد.

- تنها "دوستان" باید به لایه های شخصی تر اطلاعات شما دسترسی داشته باشند. از این رو در انتخاب "دوستان" خود دقت کنید.

خطر هفتم:
اتصال به شبکه های وایرلس ناشناخته

راه م
حافظت:
- در مکانهای عمومی مانند فرودگاه ها و هتلها مراقب اتصال به شبکه های وایرلس ناشناخته باشید. برای مثال در یک هتل از انتخاب یک شبکه شناخته شده و قانونی اطمینان حاصل کنید. زیرا در حالی که شما از محیطی به ظاهر ایمن و واقعی در اینترنت استفاده می کنید، هکرها می توانند شما را تحت نظر داشته باشند.

- تنظیم حالت استفاده در اماکن عمومی از لپ تاپ، ایمنی بیشتری برای آن به ارمغان خواهد آورد و به اشتراک نگذاشتن فایلهای مختلف در اماکن عمومی می تواند این ایمنی را افزایش دهد.

خطر هشتم:
استفاده از یک رمز عبور برای تمامی فعالیتهای آنلاین

راه م
حافظت:
- به خاطر سپردن ده ها رمز ورود کار بسیار دشواری است و از این رو چیز عجیبی نیست که فردی از یک رمز عبور برای تمامی فعالیتهای آنلاینش استفاده کند. اما اگر همان یک رمز عبور نیز شناسایی شود کل زندگی آنلاین شما برای جهان آشکار خواهد شد.

- رمزهای عبور مختلف را برای کارهای مختلف نگه دارید. برای مثال رمز عبور ایمیل خود را متفاوت از رمز ورود به شبکه اجتماعی خود انتخاب کنید.

- مرورگرهای ویژه ای می توانند به شما در داشتن یک رمز ورود اصلی برای دسترسی به تمامی رمز ورودهایتان کمک کنند. به این شکل اگر برای خدمات مختلف آنلاین رمزهای متفاوتی داشته باشید تنها با به یاد سپردن یک رمز عبور می تواند تمامی آنها را در زمان نیاز مشاهده کنید.

خطر نهم:
تلاش برای گرفتن آی-پد، پلی استیشن 3 و یا دیگر ابزارهای الکترونیکی به صورت رایگان

راه م
حافظت:
- منطقی باشید، هرگز کسی یک آی-پد رایگان به شما نخواهد داد، پس فریبش را نخورید.

- از هر نوع بذل و بخشش آنلاین که هیچ برند مشهوری از آن پشتیبانی نمی کند روگردان باشید، حتی اگر این پیشنهاد تحت حمایت برندهای آنلاین باشد.

- به بسته نرم افزاری ایمنی به روز شده ای مجهز باشید زیرا نرم افزارها معمولا می توانند چنین پیشنهادهای تبهکارانه ای را ردیابی کرده و از فریب خوردن شما جلوگیری کنند.



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

مرورگر فایرفاکس یا اکسپلورر؟

مرورگر فایرفاکس یا اکسپلورر؟
بسیاری از کارشناسان مرورگر موزیلا فایرفاکس را بسیار برتر از مرورگر قدیمی و معروفاینترنت اکسپلورر می دانند.
فایرفاکس یا اکسپلورر firefox or explorer

این کارشناسان 20 دلیل گویا و روشن را برای این انتخاب خود ذکر می کنند. در یکی از
سایتهای Forum  نیز به بحث در این زمینه پرداختیم که افراد دلایل گوناگونی را عنوان کردند در اینجا 20 دلیل عنوان شده برای استفاده از فایرفاکس به جای اینترنت اکسپلورر را برای شما مطرح می نماییم

1. امنیت :

یكی از مهمترین نكات بارز این مرورگر امنیت بسیار بالاتر فایر فاكس نسبت به IE می باشد . بدین معنی كه با استفاده از فایر فاكس شما بسیار كمتر مورد حملات ویروسی قرار می گیرید .

2. سرعت :

 دومین گزینه برتری FF ( فایرفاكس ) نسبت به IE سرعت بالاتر این مرورگر می باشد . بدین معنی كه صفحات
اینترنتی بسیار سریعتر در این مرورگر بارگذاری می شوند و برای اكثر ما كه از اینترنت هایی با سرعت پایین استفاده می كنیم مزیت بسیار جالبی می باشد .
فایرفاکس یا اکسپلورر firefox or explorer

3. امكان :

Tab Browser: در فایرفاكس پنجره های جدید در یك تب (در داخل همان پنجره ) بازگشایی می شوند و این عمل باعث می شود كه اولا محیط Taskbar
ویندوز شلوغ نشود و دوم دسترسی سریعتر به سایتهای موجود در تب می باشد ، البته به تازگی IE هم در نسخه ۷ از مرورگر خود كه البته هنوز بتا است ، این قابلیت را اضافه كرده است … ولی این كجا و آن كجا !

4. دسترسی همیشگی به موتورهای جستجو :

در FF ( همون فایر فاكس دیگه … ) شما به راحتی می توانید در موتورهای جستجو
معروف از قبیل گوگل ، یاهو ، آمازون ، ای بی ، انسور و دیگر موتورهای جستجو ، به جستجو بپردازید بدون اینكه نیازی به تایپ آدرس موتور جستجو باشد . امكانی كه در IE وجود ندارد .

5. امكان Import از مرورگر های دیگر :

فایر فاكس همچنین می تواند اطلاعاتی از قبیل : History و كوكی ها و
پسوردها و اطلاعاتی كه در فرمها وارد كرده اید (در مرورگر های دیگر ) را Import كند .

6. ذخیره سریع صفحات لود شده به طور كامل :

 در IE، حتما برایتان پیش آمده كه مثلا وارد
سایتی شده اید و وقتی قصد ذخیره آن صفحه را دارید ، یا باید خیلی منتظر شوید تا صفحه ذخیره شود و یا اینكه پیغامی را خواهید دید كه مبنی بر این است كه شما نمی توانید این صفحه را ذخیره كنید . و دومین مشكل هم عدم ذخیره كامل سایتها می باشد بدین معنی كه مثلا اگر در صفحه ای ، یك یا چند فایل فلش موجود باشد ، پس از ذخیره صفحه مشاهده خواهید كرد كه فلشها ذخیره نشده اند و در اینگونه موارد می بایستی از نرم افزارهای جانبی برای اینكار استفاده كنید …… اما در مقابل مرورگر فایر فاكس اولا تمامی صفحات را ذخیره میكند ( آن هم به طور كامل یعنی همراه با تمامی تصاویر و حتی فلشهای به كار رفته ) و ثانیاً اگر صفحه به طور كامل لود شده باشد ، بدون لحظه ای تامل صفحه ذخیره می شود و دیگر خبری از یك پنجره ذخیره كه باید مدتی برای آن در اینترنت اكسپلولر منتظر می شدید نیست !
فایرفاکس یا اکسپلورر firefox or explorer

7. افزایش توانایی های برنامه با نصب پلاگینها :

 از دیگر مزیتهایی كه FF نسبت به IE دارد امكان نصب پلاگینها می باشد . بدین معنی كه شما می توانید با نصب پلاگینها قابلیتهای فایرفاكس را افزایش دهید . كه بعدا حتما در مورد پلاگینهای آن صحبت خواهیم كرد .

8. دارا بودن فایل منیجر :

 از دیگر مزیتهای FF نسبت به IE دارا بودن فایل منیجر می باشد كه شما را در دانلود هرچه بهتر و سریعتر فایلها یاری می كند .

9. استفاده از كلیدهای میانبر بیشتر :

یكی از مواردی كه كاربران حرفه ای بسیار از آن استفاده می كنند كلیدهای میانبر می باشد كه كار با
اینترنت را سریعتر و لذت بخش تر می كند و البته در فایرفاكس این كلیدها بسیار بیشتر می باشند . از جمله : شما در IE مثلا برای تایپ سایتی هایی كه دارای دامین دات كام هستند كافی بود نام سایت را نوشته و كلیدهای تركیبی Ctrl+Enter را بزنید ولی برای سایتهای دات نت و همچنین دات ارگ فكری نشده است ولی در FF می توانید برای سایتهای دات نت كلیدهای تركیبی Shift+Enter و برای
سایتهای دات ارگ كلیدهای Ctrl+Shift+Enter را بزنید ، و یا می توانید برای ذخیره یك صفحه كلیدهای Ctrl+S را بزنید و یا برای دسترسی به سرس صفحه نمایش داده شده كلیدهای Ctrl+U را بزنید و بسیاری دیگر از كلیدهای میانبر دیگر . لازم به ذكر است تمامی كلیدهای میانبر در IE نیز در فایرفاكس انجام پذیرند .



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

کلید F1 را فشار ندهید!؟

کلید F1 را فشار ندهید!؟
مایكروسافت درباره آسیب‌پذیری جدیدی كه ممكن است توسط هكرها برای نصب ویروس در رایانه قربانیان مورد استفاده قرار بگیرد، به كاربران اینترنت اكسپلورر هشدار داد.

این حفره امنیتی به شیوه كار VBScript مایكروسافت با فایل‌های كمكی
ویندوز در اینترنت اكسپلورر مربوط است اما برای اجرا شدن حمله، كاربر قربانی باید كلید F1 را فشار دهد. طبق اعلام مایكروسافت، تحلیل‌های انجام گرفته نشان داده در صورتی كه كاربران این كلید را فشار ندهند، آسیب‌پذیری مذكور قابل بهره‌برداری نخواهد بود. به دلیل نیاز به فشردن كلید F1 اجرا شدن این نوع حمله دشوار دانسته شده اما حملات مبتنی بر وب در طی چند سال گذشته منبع عمده انتشار نرم‌افزار مخرب شناخته شده‌اند.

این حفره جدید كه در
ویندوز 2000، ویندوز اكس پی و ویندوز سرور 2003 قابل بهره‌برداری است، توسط یك محقق امنیتی كشف شده كه جزئیات آن را چند روز قبل در اینترنت منتشر كرد.
 

مایكروسافت اطمینان داد كه این حفره در هیچ حمله آنلاینی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است اما مشخص نكرد این آسیب پذیری را در دور بعدی به‌روزرسانی امنیتی‌اش ترمیم می‌كند یا خیر.



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

جدید ترین خطر هكرها برای رایانه ها

جدید ترین خطر هكرها برای رایانه ها
محققان ایمنی رایانه اعلام کردند: هکرها می توانند با پنهان کردن کدهای مخرب در پس متون معمولی انگلیسی از سیستم ایمنی آنتی ویروسهایی که در حال حاضر وجود دارد، عبور کنند.

یکی از رایج ترین شیوه های نفوذ به رایانه ها استفاده از حملات تزریق کد است که طی آن کدهای مخرب به رایانه ها انتقال پیدا کرده و در آنها فعال می شوند. این در حالی است که اقدامات کنونی ایمنی رایانه ها بر این اساس فعالیت می کنند که کدهای رایانه ای نسبت به حروف متون نمایش داده شده در رایانه مانند یک متن انگلیسی از ساختاری متفاوت برخوردار است.

محققان در دانشگاه جان هاپکینز روشی جدید را برای جستجوی میزان زیادی از متون انگلیسی که از بیش از 15 هزار متن ویکی پدیا و 27 هزار کتاب از کتابخانه آنلاین پروژه گوتنبرگ تشکیل شده، ارائه کرده اند تا بتوانند ترکیبی از کلماتی که می توانند به عنوان کدهای مخرب مورد استفاده قرار گیرند را بیابند. کلمات مورد نظر در متن توسط برنامه بولد شده و از دیگر بخشهای متن مجزا می شود.

این اولین باری نیست که چنین ضعف بالقوه ای در سیستم های رایانه ای و سیستمهای ایمنی شناسایی شده است اما بسیاری از کارشناسان ایمنی رایانه ای بر این باور بودند که قوانین کلمات انگلیسی و ساختار جملات آن امکان ایجاد چنین نقطه ضعفی را غیر ممکن خواهد ساخت.

به گفته متخصصان این مطالعه ضعف بسیار بزرگی را در تاکتیکهای مقابله با ویروسها نمایان ساخته است که هکرها بدون شک از آن سوء استفاده خواهند کرد زیرا شناسایی کدهای مخرب در این قالب و در پس حروف نوشتاری اگر غیر ممکن نباشد بسیار مشکل خواهد بود.

بر اساس گزارش نیوساینتیست، دانشمندان دانشگاه جان هاپکینز بخشی از تکنیک شناسایی کلماتی که می توانند برای پوشش کدهای مخرب به کار گرفته شوند را طی کنفرانس ایمنی رایانه و ارتباطات ACM ارائه کردند تا هکرها نتوانند با آگاهی کامل از این تکنیک به سوء استفاده از ضعف کشف شده و تکنیک ابداعی برای مهار آن بپردازند.



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

نصب ویندوز یک بار برای همیشه ؟!

نصب ویندوز یک بار برای همیشه ؟!
چه کنیم تا دیگر مجبور نباشیم هر از چند گاهی به دلایل متعدد ویندوزعوض کنیم؟!

حتما تا به حال درباره نرم افزارهایی که قایلیت گرفتن پشتیبان (بک آپ) از ویندوز رو دارن شنیدین با استفاده از این نرم افزارها میتونین از درایو ویندوز خودتون ( همه نرم افزارها و راه اندازهای سخت افزاری) یه نسخه پشتیبان تهیه کنید و در موقع خراب شدن ویندوز اون رو به طور کامل برگردونید. امکان این کار در ویندوز هم وجود داره و شما میتونید بدون استفاده از نرم افزار خاصی و با استفاده از این قابلیت ویندوز این کار رو انجام بدید.برای این کار باید در یکی از درایوهاتون( درایوی به غیر از درایو ویندوزتون ) یک فضای خالی برای این کار تدارک ببینید که بسته به حجم ویندوز و نرم افزارها میتونه دو یا سه گیگ و بالا تر باشه درصورت داشتن DVD.RW میتونید از این ابزار استفاده کنید ولی بهتره بدوند که سرعت جایگزینی فایلها از روی هارد دیسک خیلی بالاتره ، هم چنین یک فلاپی سالم و فرمت شده رو هم آماده کنید .
خوب آگر آماده اید تا در ادامه مطالب روش را توضیح بدهم .

ابتدا به آدرس زیر بروید :

Start===>All Programs===>Accessories===>System Tools===>Backup

بعد از اجرای برنامه یه صفحه باز میشه که شما باید در وسط پنجره و بر روی Advanced MODE کلیک کنید. در پنجره جدیدی که براتون باز میشه روی دکمه کنار عبارت Auotomate System Recovery Wizard کلیک کنید.یه پنجره خوش آمد گویی براتون باز میشه که برای ادامه کار باید روی Next کلیک کنید. در صفحه جدید شما باید آدرس درایو مورد نظرتون رو بدید.این مسیر به طور پیش فرض :A هستش.


بعد از تعیین مسیر و برای ادامه کار روی Next کلیک کنید. و بعد هم روی Finish کلیک کنید تا عملیات پشتیبان گیری شروع بشود.


بسته به حجم ویندوز و برنامه های موجود در اون درایو و صرف زمان خاص خودش عملیات پشتیبان گیری تموم میشه و با نشون دادن پیغامی از شما خواسته میشه که یک فلاپی سالم و فرمت شده رو درون درایو فلاپی خودتون قرار بدید.بعد از انجام این کار بر روی OK کلیک کنید تا ساخت فلاپی ASR انجام بشه بعد از طی زمانی کوتاه پیغامی ظاهر میشه که شما با کلیک روی OK پایان عملیات رو اعلام میکنید. در این مرحله عملیات پشتیبان گیری تموم میشه و ابزار لازم جهت بازآوری در زمان لازم فراهم شده.

- چگونگی استفاده از نسخه ی پشتیبان گیری که تهیه کرده ا ید:

زمانی که حس کردید سرعت ویندوزتون پایین اومده و ویندوزتون مشکلی پیدا کرده یا اینکه بالا نمیاد زمان استفاده از Auotomate System Recovery Wizard هستش. برای اینکار CD Windows رو درون CD-ROM گذاشته و سیستم رو با اون بوت کنید. بعد از دیدن پیغام Press any key to boot from CD یکی از کلید های روی کیبورد رو فشار بدید تا وارد مرحله نصب ویندوز بشید.بعد از اینکه پنجره آبی رنگ نمایان شد و این عبارت رو دیدید دکمه F2 رو فشار بدهید.

Press F2 to run Automated System Recovery (ASR

بعد از انجام این کار و باز شدن صفحه جدید از شما خواسته میشه که فلاپی رو درون درایو فلاپی قرار بدید و دکمه رو به دلخواه از دکمه های کیبرد فشار بدبد.بعد از انجام این کار پنجره برای شما باز شده و این عبارت رو به شما نشون میده:

Preparing For Automated System Recovery Press ESC to cancel

که شما برای ادامه کار نباید توجهی به این پیغام بکنید و چند لحظه صبر کنید تا صفحه جدید براتون باز بشه. در این مرحله درایو C شما به طور کامل فرمت میشه و بعد از چک کردن درایو C و کپی فایلهای مورد نیاز بر روی هارد دیسک یک بار Restart شده و برای نصب نسخه پشتیبان آماده میشه.
بعد از بالا اومدن سیستم شما وارد مرحله ای میشید که شبیه مرحله نصیب ویندوز هستش همون مرحله ای که در سمت چپ مراحل نصب و زمان مورد نیاز رو اعلام میکنه و در سمت راست توضیحات مایکروسافت به نمایش در میاد. ولی بعد از مدت بسیار کمی این صفحه میره و صفحه اصلی براتون باز میشه که ضمن خوش آمد گویی به ابزار بازآوری ASR از شما میخواد که بر روی Next کلیک کنید.البته اگر هم این کار رو انجام ندید یک تایمر 90 ثانیه ای که اونجا هستش بعد از پایان زمان 90 ثانیه خودش این کا رو انجام میده.
بعد به صورت خودکار شروع به جایگزینی نسخه پشتیبان میکنه.ولی اگه شما خودتون روی Next کلیک کردین پنجره ای باز میشه که در اون آدرس نسخه پشتیبان وجود داره که اگه شما بیشتر از یک نسخه پشتیبان اونجا دارین میتونین نسخه مورد نظرتون رو انتخاب کنید.بعد از انتخاب و کلیک روی Next پنجره ای باز میشه که شما با کلیک بر روی Finish اجازه عملیات نهایی و بازگردانی فایلها رو میدین. در این مرحله عملیات جایگزینی شروع میشه که شما باید تا منتظر بموندید که این مرحله به پایان برسه. بعد از انجام عملیات سیستم شما Restart میشه و ویندوز صحیح و سالم شما با نصب تمام نرم افزار ها و سخت افزارهای مورد نظر شما آماده و گوش به فرمان شما میباشد.
موفق باشید.



برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

لیست کامل تمامی دستورات قابل اجرا از طریق Run

لیست کامل تمامی دستورات قابل اجرا از طریق Run
لیست کامل تمامی دستورات قابل اجرا از طریقRun

نام برنامه اجرایی
دستور
Accessibility Controls access.cpl
Add Hardware Wizard hdwwiz.cpl
Add/Remove Programs appwiz.cpl
Administrative Tools control admintools
Automatic Updates wuaucpl.cpl
Bluetooth Transfer Wizard fsquirt
Calculator calc
Certificate Manager certmgr.msc
Character Map charmap
Check Disk Utility chkdsk
Clipboard Viewer clipbrd
Command Prompt cmd
Component Services dcomcnfg
Computer Management compmgmt.msc
Date and Time Properties timedate.cpl
DDE Shares ddeshare
Device Manager devmgmt.msc
Direct X Control Panel - If Installed directx.cpl
Direct X Troubleshooter dxdiag
Disk Cleanup Utility cleanmgr
Disk Defragment dfrg.msc
Disk Management diskmgmt.msc
Disk Partition Manager diskpart
Display Properties control desktop
Display Properties desk.cpl
Display Properties w/Appearance Tab Preselected control color
Dr. Watson System Troubleshooting Utility drwtsn32
Driver Verifier Utility verifier
Event Viewer eventvwr.msc
File Signature Verification Tool sigverif
Findfast findfast.cpl
Folders Properties control folders
Fonts control fonts
Fonts Folder fonts
Free Cell Card Game freecell
Game Controllers joy.cpl
Group Policy Editor - XP Pro gpedit.msc
Hearts Card Game mshearts
Iexpress Wizard iexpress
Indexing Service ciadv.msc
Internet Properties inetcpl.cpl
IP Configuration - Display Connection Configuration ipconfig /all
IP Configuration - Display DNS Cache Contents ipconfig /displaydns
IP Configuration - Delete DNS Cache Contents ipconfig /flushdns
IP Configuration - Release All Connections ipconfig /release
IP Configuration - Renew All Connections ipconfig /renew
IP Configuration - Refreshes DHCP & Re-Registers DNS ipconfig /registerdns
IP Configuration - Display DHCP Class ID ipconfig /showclassid
Java Control Panel - If Installed jpicpl32.cpl
Java Control Panel - If Installed javaws
Keyboard Properties control keyboard
Local Security Settings secpol.msc
Local Users and Groups lusrmgr.msc
Logs You Out Of Windows logoff
Microsoft Chat winchat
Minesweeper Game winmine
Mouse Properties control mouse
Mouse Properties main.cpl
Network Connections control netconnections
Network Connections ncpa.cpl
Network Setup Wizard netsetup.cpl
Notepad notepad
Nview Desktop Manager - If Installed nvtuicpl.cpl
Object Packager packager
ODBC Data Source Administrator odbccp32.cpl
On Screen Keyboard osk
Opens AC3 Filter - If Installed ac3filter.cpl
Password Properties password.cpl
Performance Monitor perfmon.msc
Performance Monitor perfmon
Phone and Modem Options telephon.cpl
Power Configuration powercfg.cpl
Printers and Faxes control printers
Printers Folder printers
Private Character Editor eudcedit
Quicktime - If Installed QuickTime.cpl
Regional Settings intl.cpl
Registry Editor regedit
Registry Editor regedit32
Remote Desktop mstsc
Removable Storage ntmsmgr.msc
Removable Storage Operator Requests ntmsoprq.msc
Resultant Set of Policy - XP Pro rsop.msc
Scanners and Cameras sticpl.cpl
Scheduled Tasks control schedtasks
Security Center wscui.cpl
Services services.msc
Shared Folders fsmgmt.msc
Shuts Down Windows shutdown
Sounds and Audio mmsys.cpl
Spider Solitare Card Game spider
SQL Client Configuration cliconfg
System Configuration Editor sysedit
System Configuration Utility msconfig
System File Checker Utility - Scan Immediately sfc /scannow
System File Checker Utility - Scan Once At Next Boot sfc /scanonce
System File Checker Utility - Scan On Every Boot sfc /scanboot
System File Checker Utility - Return to Default Setting sfc /revert
System File Checker Utility - Purge File Cache sfc /purgecache
System File Checker Utility - Set Cache Size to size x sfc /cachesize=x
System Properties sysdm.cpl
Task Manager taskmgr
Telnet Client telnet
User Account Management nusrmgr.cpl
Utility Manager utilman
Windows Firewall firewall.cpl
Windows Magnifier magnify
Windows Management Infrastructure wmimgmt.msc
Windows System Security Tool syskey
Windows Update Launches wupdmgr
Windows XP Tour Wizard tourstart
Wordpad write




برچسب‌ها:
[ 30 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 40 41 42 43 44 ... 52 صفحه بعد