رباتهاييكه از پا نمي افتند.

 

 

محققان ربات چهارپایی را شبیه‌سازی کرده‌اند که هنگام خرابی یک قطعه بلافاصله سرعتش را کاهش می‌دهد و به کمک مجموعه رومبات‌های مستقل و خودکار 20 دقیقه بعد به بهترین شرایط برای حرکت با سرعت بالا برسد.

 

 

 

ربات‌هایی که هرگز از پا نمی‌افتند

 

 

 

 

 

فکر می‌کنید روبات‌هایی که می‌توانند با خرابی یا از دست‌دادن قطعات بدن‌شان باز هم سر پا بمانند و به حرکت ادامه دهند، تنها متعلق به سری ترمیناتور هستند؟ خوب این ربات چهارپا باعث می‌شود کمی در دیدگاه‌تان تجدیدنظر کنید. یک تیم از محققان روباتیک اروپا نرم افزاری را نوشته‌اند که می‌تواند به روبات‌های پیمانه‌ای -تشکیل‌شده از اجزای مستقل- اجازه دهد حین خرابی قطعات باز هم به کار یا حرکت ادامه دهند.

 

به گزارش نیوساینتیست، این محققان که از دانشگاه جنوبی دانمارک و مؤسسه ملی فناوری سوئیس گرد‌هم آمدند، روبات چهارپایی را شبیه‌سازی کرده‌اند که از 12 رومبات -ربات‌های پیمانه‌ای کروی خودسامان‌ده که می‌توانند در کنار یکدیگر برای ساخت ابزارهای خانگی و مبلمان متحرک استفاده شوند- تشکیل‌شده است. تصویر مجموعه از این رومبات‌ها را نشان می‌دهد.

 

در این شبیه‌سازی هر رومبات الگوی حرکتش را هر چندین ثانیه یک‌بار به صورت تصادفی تغییر می‌دهد تا اثر آنرا روی سرعت گروه ارزیابی کند. پس از 10 دقیقه ربات به تعادل حرکتی مناسب می‌رسد و سرعتش را از 5 سانتیمتر‌بر‌ثانیه به 31 سانتیمتر‌بر‌ثانیه افزایش می‌دهد.

 

اما زمانی که گروه رومبات‌ها حین حرکت به مشکلی برمی‌خورند، بلافاصله سرعت حرکت‌شان را به 15 سانتیمتربرثانیه می‌رسانند و تطبیق گام‌ها برای ادامه حرکت آغاز می‌شود. چیزی حدود 20 دقیقه بعد روبات لنگان سرعت حرکتش را به 21 سانتیمتربرثانیه افزایش می‌دهد.

 

کنترل خرابی‌ها
این ربات اولین ربات دنیا نیست که می‌داند چگونه با خرابی‌های احتمالی کنار بیاید. سال 2006/1385 محققان آمریکایی ربات چهارپای دیگری ساختند که می‌دانست چگونه هنگام خرابی بعضی قطعات گام‌هایش را با هم هماهنگ نگاه دارد.

 

اما ربات پیمانه‌ای که مجموعه‌ای از واحدهای مستقل خودکار است برتری فوق‌العاده‌ای نسبت به این ربات دارد. برای این مجموعه دیگر یک مدل داخلی از محیط تعریف‌نشده و در آن خبری از یک مغز رباتیک نیست. واحدهای مستقلی وجود دارند که هر یک به تنهایی شرایط را ارزیابی می‌کنند و به بهبود سیستم اولیه کمک خواهند کرد.

 

محققان کار این تیم را جالب توجه و امیدوارکننده ارزیابی می‌کنند. آنها معتقدند این روش استفاده از روبات‌های پیمانه‌ای می‌تواند در ساخت سیستم‌های غیرمتمرکز رباتیک نقش مؤثری داشته باشد.

 

می‌توان با استفاده از این دو ربات در کنار هم به رباتی دست یافت که می‌تواند حرکاتش را کنترل کنند و همزمان به بهبود رفتارهای دیگر با استفاده از مغز رباتیک بپردازد. مانند کوهنوردی که همزمان با کنترل سرعت و گام‌هایش حین بالارفتن از کوه دارد در ذهنش ادامه مسیر را ارزیابی می کند و برای قدم‌های بعدی آماده می‌شود.

 


 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

گوگل، سرعت جستجوی اینترنتی را 10 برابر بیشتر کرد!

 

 

ابزار جستجوی تازه غول جستجوی اینترنتی،‌گوگل، به کاربران اجازه می‌دهد در همان لحظه که مشغول تایپ عبارت مورد نظر خود هستند، نیم‌نگاهی به نتایج فوری بیاندازند و بدین ترتیب، ‌سرعت جستجوی خود را بالا ببرند

 

گوگل، سرعت جستجوی اینترنتی را 10 برابر بیشتر کرد!

 

 

 

جدیدترین ابزار جستجوی گوگل،‌ می‌تواند نتایج جستجوی شما را در لحظه‌ای که دارید عبارت مورد نظر خود را تایپ می‌کنید نمایش دهد. این فناوری جدید، تحولی در سیستم‌های پیش بینی موتورهای جستجو است که باز توسط غول دنیای اینترنت، ‌یعنی گوگل معرفی شده است.

 

بر اساس گزارشی که پاپ‌ساینس در این زمینه منتشر کرده، برای استفاده از ابزار جستجوی جدید گوگل فقط کافی است با نام کاربری خود به سایت گوگل وارد شوید و به صفحه اصلی جستجو بروید. البته در ظاهر هیچ تغییری نمی‌بینید. شروع کنید به تایپ کردن، می‌بینید که گوگل همپای تایپ کردن شما صفحه‌ای از نتایج جستجوی فوری را نمایش می‌دهد که اگر به تایپ ادامه بدهید و مثلا به عبارت خود بیافزایید، ‌صفحه نتایج گوگل هم تغییر می‌کند تا زمانی که دست از تایپ بردارید. حتی لازم نیست که همه عبارت مورد نظر خود را تایپ کنید چون گوگل با پیشنهادات فراوان خود سعی می‌کند آن‌چه را در ذهن شما می‌گذرد، پیدا کند تا شما بدون این که زحمت تایپ عبارت را به خودتان بدهید، به جستجو بپردازید.

 

google instant

 

این سیستم تازه، سرعت جستجو را بالا می‌برد، چون اگر شما با تایپ نیمی از عبارت خود،‌ دیدید که با این عبارت آن‌چه می‌خواهید را پیدا نمی‌کنید، سریع عبارت دیگری را جایگزین می‌کنید.

 

به گفته محققین شرکت گوگل،‌ مردم خیلی سریع‌تر از آن که تایپ کنند، می‌توانند بخوانند. در واقع برای تایپ کردن، فشار دادن هر کلید روی صفحه کلید 300 میلی ثانیه طول می‌کشد در حالی که فقط 30 میلی ثانیه طول می‌کشد که به بقیه صفحه نگاهی بیاندازند.

 

ابزار جدید گوگل که گوگل اینستنت (Google Instant) به معنای گوگل فوری نامیده می‌شود، ‌از دیروز قابل استفاده است.


 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

تاتوی ابرو نکنید، به 8 دلیل

 

 

اگر از متخصصان پوست و مو بپرسید، می‌گویند برای همیشه دور تتو را خط بکشید. تتو و کار کردن با رنگ‌های غیر بهداشتی و سوزن در محیطی که هیچ گونه نظارتی بر آن انجام نمی‌گیرد

 

تاتوی ابرو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این روزها شاهد آن هستیم که بسیاری از خانم ها برای پاک کردن تتوی دور چشم یا ابروی خودشان به متخصصان پوست مراجعه می کنند و از عوارض آن گله دارند.

 

تتو از نظر پزشکی به غیر از موارد نادر که برای پوشش یک جوشگاه غیرقابل درمان و زشت در صورت، آن هم از سوی پزشک متخصص پوست به کار می‌رود، در بقیه موارد از جمله دلایل زیبایی یا آرایش دایم توصیه نمی‌شود و طبق اطلاعیه‌های وزارت بهداشت این کار جرم تلقی می‌شود، زیرا عوارض جدی مانند ایجاد گوشت اضافی، انتقال عفونت‌هایی مانند ایدز، هپاتیت، سل، تبخال و ...، تغییر رنگ پوست و تحریک بیماری‌های زمینه‌ای را به دنبال دارد.

 

متاسفانه مردم در آرایشگاه‌ها به طور غیرمجاز و غیراستریل تتو را انجام می‌دهند و بعد از منصرف شدن، به پزشکان متخصص پوست برای رفع آن مراجعه می‌کنند که گاهی بعضی از تتوها که رنگ‌های گوناگون در آن به کار رفته است، درمان بسیار مشکلی دارند و باید به دفعات با اشعه لیزر آنها را درمان کرد."

 

اگر هنوز هم دو دل هستید که برای تتو به آرایشگاه بروید یا نه، 8 نکته زیر را بخوانید و بعدش تصمیم بگیرید.

 

 

 

شکستن سد دفاعی پوست

 

پوست اولین سد دفاعی بدن در برابر ورود میکروب‌ها است و با تتو کردن این سد دفاعی مورد تهاجم قرار می‌گیرد، چون در این فرآیند، سوزن در یکی از سدهای دفاعی بدن نفوذ می‌کند و همراه خود عوامل میکروبی را وارد بدن می‌کند.

 

رنگ‌های تتو هم ممکن است واکنش‌های ایمنی بدن را تحریک کنند. با انجام تتو سلول‌ها، ملتهب، بنفش رنگ و به صورت دانه‌های تسبیح برجسته می‌شوند. افرادی که سابقه نقص سیستم ایمنی بدن دارند، باید دور تتو را خط بکشند.

 

 

 

حساسیت‌های پوستی

 

رنگ‌هایی که در تتو استفاده می‌شوند، به خصوص رنگ قرمز ممکن است ایجاد حساسیت کنند. در این صورت پوست، قرمز و دچار خارش می‌شود. این حساسیت‌های پوستی، سال‌ها پس از انجام تتو ممکن است ظاهر شوند. پزشکان پوست گاهی برای از بین بردن چنین حساسیت‌هایی، مجبورند از داروهای هورمونی قوی استفاده کنند.

 

مشکلات پوستی

 

بسیاری از رنگ‌های تتو فقط از مرکب ساخته شده اند و عوارض پوستی شدیدی ایجاد می کنند.

 

در اطراف ناحیه‌ای که رنگ تتو تزریق شده است، ضایعه‌هایی به نام گرانولوما به وجود می‌آید که پُر از سلول‌های ماکروفاژ (گلبول های سفید بیگانه خوار) است که تلاش می‌کنند رنگ تتو را ببلعند و از پوست پاک کنند، به‌خصوص اگر رنگ تتو حاوی جوهر قرمز باشد. همچنین در محل تتو ممکن است کلوئید (برآمدگی در محل التیام زخم) ایجاد شود که افراد سیاه پوست بیشتر مستعد ابتلا به آن هستند.

 

عفونت پوستی

 

تتو ممکن است موجب عفونت باکتریایی موضعی شود. علایم این عفونت شامل سرخی، گرمی، تورم و چرک است. اگر آرایشگر شما از وسایل استریل استفاده نکند، امکان به وجود آمدن این عفونت‌ها بیشتر خواهد بود و گاهی اوقات بیمار تا آخر عمر باید از پماد یا کورتون‌های تزریقی استفاده کند.

 

بیماری‌های خونی کشنده

 

اگر وسایل تتو، آغشته به خون افراد بیمار باشد، احتمال انتقال بیماری‌های ایدز و هپاتیت C وجود دارد که از بیماری‌های کشنده و خطرناک هستند. هپاتیت B ، کزاز و سل هم با این روش منتقل می‌شوند.

 

پاک نشدن رنگ تتو

 

اگر رنگ تتو به لایه ماندگار پوست تزریق شود، برای همیشه باقی می‌ماند و قابل پاک شدن نیست، ولی در صورتی که در لایه‌های سطحی تزریق شود، به تدریج کم رنگ می‌شود و از بین می‌رود. در عین حال اگر ماده ی تتو کربنی باشد، می‌توان آن را به وسیله لیزر برداشت، ولی اگر مواد رنگی به خصوص قرمز و قهوه‌ای و زرد باشد، به دلیل وجود ترکیبات آهن در این رنگ‌ها امکان برداشتن آنها وجود ندارد و حتی با استفاده از لیزر نیز ناحیه تزریق شده، برای همیشه تیره رنگ باقی می‌ماند.

 

آسیب بافت‌های چشم

 

بسیاری از خانم‌ها برای اینکه خودشان را از آرایش چشم راحت کنند، تصمیم می‌گیرند که خط چشم را روی چشم‌های‌شان تتو کنند، در حالی که این کار عوارض زیادی در پی خواهد داشت.

 

مشکل اصلی این است که آرایشگری که این کار را انجام می‌دهد، از ساختمان چشم و بافت‌های حساس آن هیچ‌گونه آگاهی ندارد و این امر باعث می‌شود که هنگام وارد کردن سوزن به پشت پلک، آسیب بافت‌های چشمی رخ دهد.

 

گاهی در صورتی که سوزن خیلی عمقی در بافت پلک وارد شود، باعث پارگی پلک و آسیب بافت‌های کره چشم خواهد شد.

 

از طرف دیگر وارد شدن رنگ تتو به داخل چشم می‌تواند باعث حساسیت چشمی شود.

 

 

 

استریل نبودن وسایل

 

تنها روشی که میکروب‌ها را کاملا از بین می‌برد، استفاده از اتو کلاو کلاس بی است که این روزها وزارت بهداشت، استفاده از آن را برای تمام دندانپزشکان اجباری کرده است. این اتو کلاو‌ها بسیار گران هستند و تهیه آن حتی برای مراکز درمانی هم بسیار پُر هزینه است.

 

حالا تصورش را بکنید که در چند آرایشگاه، چنین اتو کلاوی برای استریل کردن وسایل تتو وجود دارد؟! بدون شک یا در هیچ ‌کدام چنین وسیله‌ای وجود ندارد و یا نوعی وجود دارد که استریل کردن وسایل را با این دقت انجام نمی‌دهد.

 

دستگاه و سوزن تتو مستقیما با خون در تماس می باشد و همیشه آغشته به خون افراد مختلفی است که برای تتو به آرایشگاه می‌آیند. حتی اگر یکی از این افراد دچار ایدز یا هپاتیت باشد، به آسانی با عدم استریل دقیق وسایل تتو، این بیماری ها به دیگران منتقل خواهند شد.


 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

نكات كليدي در مورد موها

 

 

در مورد علت رشد يا ريزش مو باورهاي زيادي در فرهنگ هاي مختلف وجود دارد. كه محققان به بررسي هفت باور رايج پرداخته اند، و نتايج آن را منتشر كرده اند:

 

 

افسانه اول: كوتاه كردن زود به زود باعث پرپشتي موها مي شود. 
واقعيت: موهاي شما در هر ماه، 1 تا 5/1 سانتي متر رشد مي كند، چه آنها را قيچي كنيد و چه به حال خود رهايشان كنيد. البته ممكن است در تابستان موها اندكي سريع تر رشد كنند ولي شما نمي توانيد با كمك قيچي آرايشگري كاري بكنيد كه سرعت رشد موهايتان افزايش يابد. در واقع، كوتاه كردن موها يك كار انجام مي دهد: انتهاي خراب و دو شاخه موهايتان را حذف مي كند و باعث مي شود موهايتان ظاهر بهتري پيدا كنند. 

افسانه دوم: اگر يك موي سفيد رابكنيد، به جاي آن دو سه تار موي سفيد جديد درمي آيد.
واقعيت: اگرچه اين مطلب يك افسانه است و حقيقت ندارد ولي كندن موها عادت بدي است. كندن موها به ريشه آنها آسيب مي زند و باعث ايجاد عفونت يا اسكار (جوشگاه) مي شود، يعني جاي آن باقي مي ماند و مويي در آن رشد نمي كند.
افسانه سوم: شستشوي موها با آب سرد پس از شامپو زدن، باعث درخشندگي موها مي شود.
واقعيت: اين كار ممكن است خواب را از سر شما بپراند ولي تأثيري در درخشندگي موهاي شما ندارد. 

افسانه چهارم: براي اينكه موهايتان واقعاً تميز شود، بايد چند بار آنها را شامپو بزنيد و بشوييد.
واقعيت: يك بار شامپو زدن و شستشوي درست هم همين كار را مي كند. 
افسانه پنجم: اگر در روز 100 بار موهايتان را برس بزنيد، براي موها خيلي مفيد است.
واقعيت: برس زدن فقط براي اين است كه به موها حالت بدهيد. برس زدن زيادي، موها را از فوليكول هاي شان بيرون مي كشد و تارهاي مو را ضعيف مي كند. همچنين براي موهاي چرب، مناسب نيست چون موجب چرب شدن بيشتر مو مي شود. 

افسانه ششم: با كمك برخي محصولات آرايشي، مي توان انتهاي دو شاخه موها را ترميم كرد.
واقعيت: وقتي موها دو شاخه مي شوند، ديگر اين اتفاق افتاده و تنها كاري كه شما مي توانيد انجام دهيد، اين است كه قيچي را برداريد و آنها را ببريد. البته برخي آرايشگران با كمك مواد آرايشي خاصي كه حاوي موم هستند، كاري مي كنند كه انتهاي دو شاخه موها به هم چسبيده و كمتر جلب توجه كند. اما عقل مي گويد كه همان قيچي كردن، كار راحت تري است. 

افسانه هفتم: استرس باعث ريزش موها مي شود.
واقعيت: موهاي شما هميشه در حال ريزش هستند و به طور طبيعي روزانه 50 تا 120 تار موي شما مي ريزند ولي اين امكان وجود دارد كه وقتي شما به طرز وحشتناكي دچار استرس هستيد (يعني يك چيزي در حد طلاق گرفتن يا از دست دادن شغل) چند تار مو بيشتر بريزد. البته بارداري و مصرف برخي آنتي بيوتيك ها هم همين اثر را دارند ولي مهم اين است كه بعد از گذشت چند هفته، وقتي اوضاع رو به راه شد، اين موها دوباره رشد مي كنند.

 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

سرعت اینترنت خانه‌های اروپا در سال2015: حداقل دو مگابیت برثانیه

قرن 21 عصر ارتباطات و دیجیتالی شدن است به طوری که از نخستین سالهای قرن جدید تحقیقات زیادی درباره توسعه بخش ICT انجام شده است. اکنون با ورود به دهه دوم این قرن به نظر می رسد که منطقه ای چون اروپا کلید موفقیت تمام بخشها را در توسعه فناوریهای دیجیتال می داند.

 

اینترنت

 

 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، گزارش "چشم انداز 2020 ؛ برنامه ریز تبدیل برای عصر دیجیتال" اروپا نشان می دهد که فناوریهای دیجیتال یک عنصر کلیدی در رشد توسعه پذیری، نوآوری و اشتغال در اقتصاد اروپای امروز به شمار می رود.

 

 

برپایه این گزارش که "دیجیتال یوروپ" ارائه کرده است 40 درصد از رشد بهره وری در اروپا حاصل تعامل میان فناوری اطلاعات و توانایی برقراری ارتباط با فعالیتهای صنعتی، خدماتی و بخش عمومی است. این ارزش می تواند به روشی تشریحی با خروج تدریجی از بحران اقتصادی همراه شود.

 

 

بریژیت کازگریو مدیر کل دیجیتال یوروپ در این خصوص گفت: "فناوریهای دیجیتال یک نقش استراتژیک در ایجاد فرصتهای رشد در تبادلات میان داخل و خارج جامعه اروپا در بخش صنایع کارخانه ای، خدماتی، زیست محیطی و فرهنگی ایفا می کند."

 

 

وی افزود: "صنعت دیجیتال در حال کسب یک روش فوری فوق فعال برای شناسایی این فاکتورهای موفقیت است. این فاکتورها می توانند توانایی ما را در رقابت پذیری و توسعه پذیری حتی در سایر بخشهای اروپا نیز افزایش دهند."

 

 

در گزارش "دیجیتال یوروپ" در خصوص رقابت پذیری و شکوفایی اروپا در عصر جهانی سازی دیجیتالی نوشته شده است: رقابت پذیری به طور انکارناپذیری با یک بخش ICT پویا پیوند خورده است. این گزارش پیام روشن رهبران بخش فناوریهای برتر به تصمیم گیرندگان اتحادیه اروپا درباره عناصر اساسی رشد آینده رقابت پذیری اروپا است.

 

 

یکی از اهداف توسعه دیجیتالی شدن این است که تا سال 2015 تقریبا 100 درصد کشورهای عضو اتحادیه اروپا از زیرساختهای فیبر نوری بهره مند شوند و زیر پوشش خدمات پهنای باند قرار گیرند و بتوانند به کاربران خود اتصال حداقل با سرعت دو مگابیت برثانیه را ارائه کنند.

 

 

از سویی دیگر به منظور توسعه بخش ICT تا سال 2015 تمام کشورهای اتحادیه اروپا موظند حداقل سه درصد از تولید ناخالص ملی خود را به بخش تحقیقات و توسعه اختصاص دهند.

 

 

"بهداشت الکترونیک" (eHealth) یکی از موضوعات مهم در بخش ICT است که ارزش بازار آن بالغ بر 20 میلیارد یورو (20 درصد از هزینه بهداشت در اتحادیه اروپا) است.

 

 

از دیگر مقولات مهم، اثرات مثبت استفاده از ICT در بخش حمل و نقل است به طوری که اگر در تمام کشورهای اروپایی، شبکه حمل و نقلی ایجاد شود که از نظر فناوری کاملا پیشرفته باشد این سیستم می تواند منجر به کاهش 10 درصدی انتشار دی اکسید کربن تا سال 2015 شود.

 

 

از میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا فنلاند با 4/36 درصد، آلمان با 3/20 درصد، فرانسه با 1/11 درصد و ایتالیا با 5/8 درصد چهار کشور پیشرفته در بخش صنایع سیستمهای مخابراتی هستند.

 

 

براساس گزارش سایت digitaleurope، بخش ICT در اروپا درحال حاضر بیش از شش میلیون شاغل دارد و پیش بینی می شود که تا سال 2015 بیش از 90 درصد از نیروی کار اروپا وابسته به تواناییهای ICT باشد.

 

 

همچنین ارزیابیهای کمیسیون اروپا نشان می دهد که ظرف پنج سال آینده در این بخش بیش از 300 هزار موقعیت شغلی جدید ایجاد شود.

 

 

مدیر کل دیجیتال یوروپ در این خصوص اظهار داشت: "با این ارقام می توان فهمید که نسل جوان ما برای کسب یک شغل مناسب به یک رقابت دیجیتالی نیاز دارد."




برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

لیست پربازدیدترین وب سایتها

 

 

شرکت گوگل لیستی از هزار وب سایت برتر را به ترتیب میزان بازدید در ماه اپریل ۲۰۱۰منتشر کرد.

 

 

لیست هزار وب سایت برتر شرکت بزرگ گوگل نشان می دهد در آپریل ۲۰۱۰ در حدود ۵۴۰ میلیون نفر از سایت فیس بوک بازدید کرده اند. وب سایتی که به تازگی بر سر مسائل ایمنی و نقض حریم خصوصی به شدت مورد حمله منتقدان و شرکتهای ایمنی کشورهای مختلف قرار گرفته است.

 

در این تاریخ میزان بازدید از سایت یاهو ۴۹۰ میلیون نفر و از سایت ویکی پدیا ۳۱۰ میلیون نفر بوده است و بیش از ۱۰۰ میلیون بازدید از ۱۴ وب سایت برتر دیگر این لیست صورت گرفته است.

 

شبکه اجتماعی فیس بوک رکورد تعداد صفحات نمایش داده شده را نیز با ۵۷۰ بیلیون صفحه شکسته و رقیب خود یاهو را با تنها ۷۰ بیلیون صفحه در رتبه دوم به جا گذاشته است. در این لیست اشاره ای به وب سایت گوگل نشده است.

 

این لیست به منظور استفاده شرکتها برای تعیین بهترین مکان برای قرار دادن تبلیغات تجاری، نمایش دادن تعداد بازدیدها از صفحات وب در سرتاسر جهان، و تعیین استفاده از تبلیغات در سایتهای پر بازدید ارائه می شود.

 

سایت ویکی پدیا پر مخاطب ترین وب سایت غیر تبلیغاتی این لیست به شمار می رود.

 

۱۰ وب سایت برتر این لیست به ترتیب فیس بوک، یاهو، Live، ویکی پدیا، ام اس ان، مایکروسافت، بلاگ اسپات، baidu، qq، و موزیلا بوده اند. سایتهای مشهوری از قبیل بینگ در رتبه ۱۳، ادوبی در رتبه ۱۴، توئیتر در رتبه ۱۸، آمازون در رتبه ۲۲، ویندوز در رتبه ۲۳ و اپل در رتبه ۲۷ قرار گرفته اند.


 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:نوشته شده توسط:ستاره, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

مغزهای شگفت انگیز دنیا

 

 

مغر ما کمتر از 1500 گرم وزن دارد که بیشتر آن هم آب است. کاری که بقیه مغز انجام می‌دهد باورنکردنی‌ست.

 

مغزهای شگفت انگیز دنیا

 

 

100میلیارد نورون

 

 

1 کوادریلیون سیناپس که می تواند در هر ثانیه 10 محرک را پردازش کند

 

سریعترین کامپیوتر دنیا توانایی پردازش ۱٫۷۵پتافلاپ با ۷ میلیون وات انرژی را دارد

 

 

تخمین زده شده مغز انسان توانایی پردازش 100 پتافلاپ با انرژی 20 را دارد

 

 

 

 

حالا با این مغز چه کارهایی می‌شود انجام داد؟!

 

 

 

 

حالا با این مغز چه کارهایی می‌شود انجام داد؟!

 

 

 

 

 

 

 

Chao Lu

 

مغزهای شگفت انگیز دنیا

 

در سال 2005 آقای Chao Lu توانست 67.890 رقم عدد پی (Pi) را بدون اشتباه از حفظ بگوید. مدت زمانی که طول کشید وی این ارقام را از حفظ بگوید 24 ساعت و 4 دقیقه طول کشید. در واقع وی برای گفتن هر رقم به طور میانگین 1.2 ثانیه زمان داشت. او برای حفظ کردن 100.000 رقم یک سال وقت صرف کرد که اشتباه او در رقم 67.891 باعث شد نتواند رکورد 100.000 رقم را بدست بیاورد.

 

او در رقم 67.891 به جای رقم "0" رقم "5" را نام برد.

 

 

 

Ramon Campayo

 

مغزهای شگفت انگیز دنیا

 

این آقای اسپانیایی سریعترین ذهن دنیا را دارد. او می تواند 17 رقم را در نیم ثانیه و 46 رقم باینری را در یک ثانیه به خاطر بسپارد.

 

46 رقم باینری چیزی شبیه این است:

 

00110111010100111010001011101001001010100100011

 

شما در مدت یک ثانیه چند رقم از عدد باینری بالا را حفظ می کنید؟!

 

 

 

Daniel Tammet

 

این یکی خیلی عجیب است. آقای Daniel Tammet اعداد را شبیه رنگ می‌بیند. این ویژگی که Synesthesia نامیده می‌شود فقط در مورد اعداد نیست بلکه افرادی مشاهده شده‌اند که صدا را به صورت رنگ می‌بینند. توضیح دادن این حالت برای افرادی که درکی از موضوع ندارند مشکل است. خیلی سخت می‌شود تصور کرد عده ای صداها را به صورت رنگ ببینند یا اعداد را به صورت رنگ حس کنند و اعمال ریاضی را مانند ترکیب رنگ انجام دهند.

 

مغزهای شگفت انگیز دنیا

 

این فرد با استفاده از همین ویژگی می تواند ریشه سوم صدها مرتبه اعشاری ارقام را بدون هیچ تلاشی محاسبه کند و 22.514 رقم از عدد پی را در 5 ساعت بگوید.

 

وی به 10 زبان زنده دنیا مسلط است و در کمتر از یک هفته توانسه ایسلندی را به زبانی سلیس و روان صحبت کند.

 

این درحالی است که او در چهار سالگی دچار حملات صرع میشد و در بیست و پنج سالگی معلوم شد دچار سندرم اسپرگر (نوعی در خود ماندگی که در مرحله ضعیفی قرار دارد و تشخیص آن سخت است) است.

 

وی موضوع فیلم The Boy With The Incredible Brain (پسری با مغزی باورنکردنی) نیز است که در سال 2005 پخش شد.

 

 

 

Orlando Serrell

 

مغزهای شگفت انگیز دنیا

 

او هیچ توانایی خاصی قبل از اینکه سرش در 17 آگوست 1979، در سن ده سالگی با چوب بیس بال برخورد کند نداشت. روی او هیچ معاینه پزشکی انجام نشد چون او به پدر و مادرش در مورد ضربه ای که هنگام بازی به سرش وارد شده بود نگفت و مدتها سر درد را تحمل کرد. اما سر انجام سر درد وی تمام شد و او فهمید قابلیت عجیبی در محاسبات تقویمی دارد. او حتی می تواند آب و هوا و تفاوت درجه دمای روزها را به خاطر بیاورد.

 

اورلندو در حال حاضر سرایدار WalMart است.

 

 

 

Derek Paravicini

 

او در 25امین هفته (حاملگی طبیعی 40 هفته است) حاملگی مادرش با وزنی حدود 700 گرم، نابینا و مبتلا به اوتیسم (در خود ماندگی) به دنیا آمد.

 

مغزهای شگفت انگیز دنیا

 

درک نمی تواند سمت چپ و راست خودش را بشناسد، حتی قادر نیست تا 10 بشمارد ولی وی نابغه موسیقی ست. او می تواند هر قطعه موسیقی را بدون اشکال با پیانو بنوازد.

 

 

 

Kim Peek

 

ظاهرا نابغه‌های عجیب و غریب بیشترشان مبتلایان به اوتیسم هستند. فیلم Rain Man (مرد بارانی) را دیده‌اید؟ بازی داستین هافمن شاهکار است.

 

اگر فیلم را دیده‌اید باید بگویم داستین هافمن نقش Kim Peek را بازی می‌کند و شخصیت Raymond Babbitt الهام گرفته از وی است. داستین هافمن برای ایفای هرچه بهتر نقش با پیک ملاقات می‌کند و نتیجه آن فیلمی‌ست که توانست اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی ،بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد را نصیب خود کند.

 

کیم پیک کیست؟ وی متولد 11 نوامبر 1951 و لقب "نابغه بزرگ" رو از آن خود کرده است.

 

مغزهای شگفت انگیز دنیا

 

وی دارای حافظه تصویری یا فوتوگرافیک است. او تمام کد پستی‌های آمریکا را حفظ است. وی می تواند همزمان دو صفحه کتاب را بخواند. در واقع هر صفحه را یک چشم می‌خواند و خواندن هر صفحه حدود 8 ثانیه برایش وقت می برد. به همین ترتیب او 12000 کتاب را در طول عمر خود خوانده است.

 

البته باید گفت او به اوتیسم گرفتار نبوده بلکه به نوعی نارسایی ذهنی شبیه به اوتیسم مبتلا بوده است.

 

 

پیک در 19 دسامبر 2009 در سن 58 سالگی فوت کرد.


 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:نوشته شده توسط:دلارام, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

عکس: عنکبوت پرنده خوار!

 

 

در دنیای وحش اتفاقات نادری رخ می‌دهد که عموماً به دلیل در دسترس نبودن عکاس، لحظاتی باورنکردنی ثبت نمی‌شود ولی این بار گونه خاصی از عنکوبت‌های بومی‌ اقیانوسیه در استرالیا (Golden Orb Weaver) پرنده‌ای از گونه فنچ را در تارهای محکم و طویل خود اسیر کرده و طعمه خود ساخته است.

 

 

 

به گزارش زیست بوم، شناسان استرالیایی این گونه عنکبوت معمولاً به اندازه کف دست یک انسان بالغ رشد می‌کند ولی نمونه‌هایی در شمال استرالیا با ابعاد بزرگتر هم گزارش شده‌اند، شکار و خوردن پرنده از رفتارهای نادر برای این نوع عنکبوت به شمار می‌رود.

 


 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:نوشته شده توسط:مهدي, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

تفاوت‌های سربازی در ایران و کره

 

 

می توان گفت بزرگترین دلیلی که امروز در کشور گریبانگیر مسئله اشتغال و بالا رفتن تعداد بیکاران شده است، مدیریت ضعیف در حوزه اشتغال و عدم وجود متولی مشخص در این بخش است.

 

سرباز

 

 

 

در حالی که برخی کشورها مانند کره جنوبی از زمان سربازی جوانان برای مهارت آموزی و آموزش اشتغال استفاده می‌کنند، در کشور ما سربازی زمانی برای وقت‌گذرانی و یادداشت شماره خودروهای زوج و فرد در خیابانها است.

به گزارش مهر، نگاه به افزایش نرخ بیکاری در کشور طی ماههای گذشته این ابهام را در ذهن پدید می آورد که آیا کشور به سمت از دست دادن فرصتهای شغلی پیش می رود و یا افزایش آن ؟ افزایش نرخ بیکاری و تعداد بیکاران حاکی از حذف فرصتهای شغلی و یا هدر رفتن امکان ایجاد فرصتهای شغلی است یا خیر؟

ورود به بازار کار سخت تر شد

بر اساس این گزارش، افزایش یک میلیون نفری تعداد بیکاران کشور در بهار سالجاری حاشیه های بسیار زیادی را برای کارجویان و جوانان آماده به کار پدید آورد به نحوی که متاسفانه باید گفت افزایش نرخ بیکاری و تعداد بیکاران، به معنی کاهش فرصت و امکان حضور کارجویان در بازار اشتغال است.

هرچند که به صورت قطع نمی توان پذیرفت که در راستای اشتغالزایی جدید و ایجاد فرصتهای شغلی، دولت طی سالهای گذشته اقدامی نداشته است ولی از افزایش تعداد بیکاران می توان نتیجه گرفت که تلاشهای صورت گرفته کافی نبوده و باعث بسته تر شدن درهای بازار کار به روی چند میلیون نفر بیکار شده است.

رشد تقاضای ورود به بازار کار

در واقع رشد نامتوازن فرصتهای شغلی طبق نیازها و ورودی های جدید به بازار کار، عدم سرمایه گذاری مناسب و افزایش نیافتن بهره وری تولید در کنارعوامل تاثیرگذار دیگر باعث شده است تا نه تنها از شمار بیکاران کشور کاسته نشود بلکه روز به روز کشور شاهد تقاضاهای جدیدتری نیز برای ورود به بازار کار باشد.

آمار ریزش کار مخدوش است

عباس وطن پرور نماینده سابق کارفرمایان در اجلاس جهانی کار در گفتگو با مهر در پاسخ به این سئوال که با توجه به افزایش یک میلیون نفری تعداد بیکاران در بهار سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، آیا ما در حال از دست دادن فرصتهای شغلی هستیم و یا خیر؟ گفت: اولا باید گفت گه بر اساس آمارها و وضعیت بازار کار، تعداد بیکاران به مراتب بیشتر از 1 میلیون نفر است.

وی به افزایش آمارهای ادارات کار در زمینه هایی چون شکایات کارگری به دلیل اخراج، ترک کار و حتی با توافق کارگر و کارفرما به نحوی که امکان مطالبه حق برای کارگر از بین رفته باشد، مشکلات قراردادهای موقت و نبود شرایط استفاده کارگران از حقوق قانونی خود استناد کرد و گفت: بر این اساس باید گفت ریزش کار در کشور به مراتب بالاتر از چیزی است که در آمارهای رسمی بیان می شود.

وطن پرور به افزایش تقاضا برای کار و بالا رفتن نرخ بیکاری به عنوان عوامل موثر در کاهش فرصتهای شغلی و ناتوانی در ایجاد فرصتهای جدید اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه افزایش 7 درصدی بهره وری در هر سال که در برنامه های گذشته دولت بود محقق نشد تا بتوان آن را یک محور پذیرش بهبود فرصتهای شغلی قلمداد کرد.

بازار در اختیار تولیدات خارجی

این فعال کارفرمایی خاطر نشان کرد: متاسفانه امروز واردات بی رویه کالاهای خارجی بی کیفیت به کشور و ادامه آن در کنار عدم استفاده از یک ضوابط منسجم و کنترل کننده بر کاهش واردات، باعث ضربه زدن به تولیدات داخلی و بازار ملی کشور شده است چون ما بازار کشور را در اختیار تولیدات خارجی قرار داده ایم.

دبیرسابق شورای هماهنگی کارفرمایان کشور نرخ بیکاری فعلی کشور را نه تنها 14.6 درصد ندانست بلکه آن را بالای 25 درصد بیان کرد و گفت: نرخ بیکاری اعلام شده مرکز آمار به هیچ وجه با واقعیتها مطابقت ندارد چون شواهد بازار کار نشان می دهد که یک چهارم نیروی فعال جامعه، معادل 25 درصد آنان بیکار هستند.

نرخ بیکاری 25 درصد است نه 14.6

به گفته وطن پرور، طبق آمارهای قبلی جمعیت بیکار کشور 4 تا 6 میلیون نفر برآورد شده بود که حال می گویند یک میلیون نفر نیز به آن اضافه شد؛ ولی باید گفت این تعداد در حال حاضر تا 25 درصد از کل افراد فعال جامعه را در بر می گیرد. متاسفانه در حال حاضر تعریف درستی از کار و شاغل در کشور نداریم.

وی تاکید کرد: البته اگر خانه داری، دست فروشی، سربازی، دانشجویی و محصلی را شغل بنامیم دیگر در کشور بیکار نداریم. می توان گفت بزرگترین دلیلی که امروز در کشور گریبانگیر مسئله اشتغال و بالا رفتن تعداد بیکاران شده است، مدیریت ضعیف در حوزه اشتغال و عدم وجود متولی مشخص در این بخش است.

نماینده سابق کارفرمایان در اجلاس جهانی کار افزود: علیرغم اینکه در دهه های اخیر تلاش شد تا کشور به سمت صنعتی شدن پیش برود؛ واقعیت این است که نتوانستیم هیچ نیروی مهارت دیده و متخصصی را برای به دست گرفتن اشتغال تربیت کنیم و بدتر اینکه هیچ نهادی نیز این مسئولیت را بر عهده نگرفت.

وطن پرور ادامه داد: امروز حداکثر سواد جوانان دیپلم و بهترین مهارت آنان نیز رانندگی است و مدارک تحصیلی و سواد آنها در حد یک کاغذ بی فایده است. سئوال این است که با این حجم نیروی انسانی بدون مهارت و تخصص به کجا خواهیم رفت؟

وی افزود: مسائل مطرح شده باعث می شود تا نه تنها نیروی کارآمدی نداشته باشیم بلکه تولید و اشتغال نیز از پایداری مناسبی برخوردار نباشد.

تفاوت سربازی در ایران و کره جنوبی

این فعال کارفرمایی سپس به تفاوتهای آموزش در ایران و کره جنوبی به عنوان یک کشور توسعه یافته آسیایی اشاره کرد و گفت: هم اکنون کشور کره جنوبی دوره خدمت سربازی جوانان خود را به حرفه آموزی اختصاص می دهد تا از این طریق افراد بتوانند براساس آموزشهایی که می بینند در مشاغل مختلف پذیرفته شوند در حالی که جوانان ایرانی در دوره خدمت سربازی باید شماره خودروهای زوج و فرد را در خیابان یادداشت کنند.

 


 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

باز ازدواج آسان، باز سازمان ملی جوانان

 

 

بعد از آنکه سازمان ملی جوانان در چندماه گذشته طرحهای مختلفی را در مورد ازدواج آسان جوانان تدوین کرد، حالا نوبت وزارت کشور است که در راه آسان کردن ازدواج جوانان، طرح و برنامه دهد.

 

ازدواج اسان سازمان ملی جوانان

 

 

 

 

 

از آنجایی که در سال های اخیر ازدواج و طلاق، دیگر به یک مشکل اجتماعی تبدیل شده و از مرحله هشدار از سوی کارشناسان اجتماعی گذشته است، بسیاری از نهادها برای رفع و یا بهتر کردن وضع این مسئله وارد عمل شده اند. بعد از آنکه سازمان ملی جوانان در چندماه گذشته طرحهای مختلفی را در مورد ازدواج آسان جوانان تدوین کرد، حالا نوبت وزارت کشور است که در راه آسان کردن ازدواج جوانان، طرح و برنامه دهد. هر چند این بار هم متولی طرح جدید وزارت کشور، سازمان ملی جوانان است. در چند ماه گذشته، در خیابانهای بعضی شهرهای کوچک، بیلبوردهای تبلیغاتی ای نصب شده است که مراجعه به کمیته های سامان ازدواج آسان را تبلیغ می کنند.  با اینکه در این چندماه اظهار نظر چندانی از سوی مسئولان در مورد این موضوع منتشر نشده، بالاخره روز گذشته وزیر کشور سخنانی را در این مورد به زبان آورده است.

 

مصطفی محمد نجار گفته است که « کمیته سامان ازدواج آسان با مسئولیت فرماندار و با حضور ائمه جمعه، مسئولان شهر و خیرانی که تمایل دارند در این زمینه فعالیت کنند، در تمام استان ها و شهرستان های کشور در حال راه اندازی است.»

 

وزیر کشور درباره راه اندازی کمیته سامان ازدواج آسان در سراسر کشور گفت: «جلساتی با حضور رئیس سازمان ملی جوانان و افراد خیر در وزارت کشور به منظور راه اندازی کمیته سامان ازدواج آسان برگزار شد و در این زمینه تاکنون بحث های مفصلی صورت گرفته است.»

 

اوادامه داده است: «دو تصمیم گیری در این جلسات صورت گرفت و مقرر شد متولی این کار سازمان ملی جوانان باشد و اقدامات مربوط به این کار را دنبال کند.»

 

«کمیته سامان ازدواج آسان یعنی آن تیمی که در کل استان‌ها و شهرستان‌ها باید اقدامات مربوط به این کمیته را انجام دهند، با مسئولیت فرماندار و با حضور ائمه جمعه، مسئولان شهر و خیرانی که تمایل دارند در این زمینه فعالیت کنند، در حال تشکیل است.»

 

این تنها توضیحی است که وزیر کشور در مورد این کمیته داده و با اینکه خودش اعلام کرده است که بررسی های مفصلی در مورد فعالیت های این کمیته انجام گرفته، در مورد جزئیات این کمیته ها حرفی نزده است.

 

ازشرایط دختران و پسران برای ازدواج تا گواهینامه ازدواج
این اولین بار نیست که مسئولان سازمان ملی جوانان طرح های جالب و در عین حال تامل برانگیزی را در مورد ازدواج ارائه می دهد. اسفندماه گذشته بود که سازمان ملی جوانان پایگاه اینترنتی ای را با عنوان « ساج » راه اندازی کرد؛ همان بالای صفحه به عنوان اولین مطلب که در کنار آن تصویر عروس و دامادی دیده می شود، در تعریف ساج نوشته شده: «ساج، اولین سامانه آموزش مسائل مربوط به ازدواج جوانان به صورت الکترونیکی است. این سامانه به دنبال آن است تا ضمن پاسخ به نیازهای آموزشی جوانان عزیز برای ورود به عرصه تشکیل خانواده، توانمندی و مهارت ایشان را برای یک انتخاب صحیح، یک ازدواج آگاهانه و در نهایت، یک زندگی مشترک پایدار، افزایش دهد.»

 

در این سایت در رابطه با ملاک ها و معیارهای انتخاب همسر ابتدا شرایط عمومی که دختران و پسرانی که شایسته ازدواج هستند باید داشته باشند ذکر شده است این شروط عبارتند از دینداری، عمل صالح، تقوی، ولایی بودن (پیوند عملی با اهل بیت، اطاعت خداوند، نماز اول وقت، برائت از دشمنان ،پیروی از ولایت فقیه)، التزام به احکام دین و واجبات ، هوشمندی، کفایت عقلانی، عدم ابتلا به بیماری های پیش رونده و سخت درمان، تفاوت سنی مناسب، بهرمندی از متاع دنیا در حد نیاز، حلال بودن مال،‌داشتن ثروت مطلوب، شغل مناسب، اصالت خانوادگی، عفت اجتماعی و نجابت و پاک نظری ، حسن خلق، عدم برخوداری از صفات مذموم است و سپس به بیان خصوصیاتی که یک مرد برای ازدواج باید داشته باشد پرداخته است. از نظر نگارندگان این سر فصل ها مردی که می خواهد ازدواج کند باید غیرت، پاکیزگی، پارسایی، سخاوتمندی، دست و دلبازی و سلامت جنسی داشته باشد، نسبت به پدر و مادر خود نیکو کار باشد و با زن و فرزند نیز خوش‌رفتار باشد و از آنها حمایت کند. همچنین در ادامه آمده است، مردی که می خواهد ازدواج کند باید قدرت، چهارشانگی، شهرت اجتماعی، توان دفاعی و پاکی چشم و فکر و عمل داشته و قادر به تامین نفقه زن و فرزندان خود باشد.

 

 

راه اندازی این سایت از سوی سازمانی که متولی اصلی امور جوانان در کشور است، باعث برانگیخته شدن انتقادات بسیاری از سوی کارشناسان و حتی نمایندگان مجلس شد، اما در حالی که هنوز دامنه این انتقادات هر روز در حال افزایش بود، چهار روز پیش از راه اندازی سایت «ساج» رئیس سازمان جوانان استان تهران خبر قابل تاملی اعلام کرد که ابهامات فراوانی همراه داشت. او از صدور «گواهینامه ازدواج» از طریق سامانه الکترونیکی ازدواج (ساج) خبر داد. بر اساس اعلام او قرار است تدابیری اتخاذ شود که تا دو سال آینده اگر پسری به خواستگاری دختری رفت، 
جالب است بدانیم که قرار است در این دوره دخترخانم «به شرطی» جواب بدهد که خواستگار این دوره ها را گذرانده باشد. حال باید دید طرح های مختلف این سازمان برای ازدواج و تسهیل آن موفق می شود و یا مانند طرحهای قبلی این سازمان به جایی نمی رسد.


 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:نوشته شده توسط:مهدي, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 44 45 46 47 48 ... 52 صفحه بعد