ال - 90 استیشن، خودرویی بسیار زشت!!

 

 

ال - 90
استیشن، خودرویی بسیار زشت!!

 
گروههای مختلف خودروسازی برای جلب مشتری و تداوم فروش در بازار گاه به نوآوری و تغییراتی در ظاهر خودروها روی می‌آورند که دیدن برخی از آنها هم خالی از لطف نیست.
 

البته در ایران این تنوع اغلب به تغییرات ظاهری منحصر بوده و در میان مشتریان مشهور است که تنها هنر ایران خودرو ساختن نمونه استیشن از هر خودرویی است.
 
 
 
www.irannaz.com
 

 

پیکان استیشن ، پژو 405 استیشن ، و حالا تندر 90 استیشن ! شاید بهتر باشد دست اندرکاران این گروه اقتصادی به جای بازی با شکل و قیافه خودروها و عوض کردن شکل چراغهای خطر و یا درب صندوق یک خودرو که هر روز با نام یک مدل جدید روانه باراز می‌شود به فکر تنوع محصول برای مشتریان در بازار تقریبا" انحصاری ایران باشند.

 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

راز طول عمر زیاد ژاپنی ها

 

 

راز طول
عمر زیاد ژاپنی ها

 
خندیدن زیاد ، فعالیت های بدنی و رژیم غذایی از جمله دلایل طول عمر ژاپنی هاست ‌به طوری که در این کشور اکنون بیش از 30 هزار سالخورده بالای 100 سال وجود دارد.

 بنابر گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه خبری فرانس 24، بر اساس سرشماری جدید در ژاپن ، در این کشور بیش از 30 هزار نفر بالای 100 سال عمر دارند که درهیچ کشور دیگر چنین رقمی درباره افراد بالای 100 سال وجود ندارد واین برای مردم این کشور یک افتخارملی است.
 

در این حال فرانس 24 گزارش داد ، مدتی است که برخی از این افراد سالخورده به طور مرموزی از بین می روند بدون آنکه مسئولان از آن باخبر شوند که این امر موجب شده است تا مسئولان در این خصوص تحقیقاتی انجام دهند.
 

 

نتایج تحقیقات نشان می دهد یکی از دلایلی که فرزندان مرگ والدین سالخورده خود را اعلام نمی کنند به علت برخورداربودن از کمک هزینه هایی است که دولت به خانواده اینگونه این افراد می دهد.

 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

دختر خانم بدلكار ایرانی

 

 

دختر خانم
بدلكار ایرانی

 
در حاشیه جشنواره زمستانی همدان که به منظور استفاده از ظرفیت‌های گردشگری این استان برپا شده است، مهسا احمدی ۲۰ساله با پرش از دکل ۴۰متری بانجی جامپینگ حاضرین را محو قدرت‌نمایی خود کرد.

 

در این پرش که در حضور سفرای کشورهای مختلف خارجی و از دکل بانجی جامپینگ گنج‌نامه همدان انجام شد، این دختر بدلکار با بستن پرچم ایران اقدام به این پرش بلند کرد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

مازیار فرزانه، روابط عمومی گروه بدلکاران ۱۳ با اعلام این خبر به فارس گفت: مهسا احمدی تنها
دختر عضو گروه بدلکاران ۱۳ است و این گروه مسئولیت اجرای برنامه پرش‌های بانجی جامپینگ را برعهده دارد. او در پرش خود نیز موفق بود و توانست حاضرین را به تشویق خود وا دارد.
 
 
 
 

گروه بدلکاران۱۳ در این جشنواره زمستانی حرکات نمایشی دیگری از جمله آتش‌سوزی فردی و … را نیز به اجرا گذاشتند که مورد استقبال عکاسان رسانه‌های گروهی قرار گرفت.

باشگاه بانجی جامپینگ ایران که دومین مجتمع بانجی در ایران محسوب می‌شود، ۲ ماه پیش درمجموعه توریستی –

 
تفریحی تله‌کابین گنج‌نامه همدان افتتاح شد. تجهیزات این سازه از طریق انجمن ورزش‌های هوایی وارد ایران شده و با بهره‌برداری از این سازه علاقمندان به این رشته مفرح و جذاب ورزشی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. اولین سازه بانجی جامپینگ ایران در سال ۱۳۸۶ در مجموعه تله‌کابین توچال افتتاح شد.

این رشته ورزشی زیر نظر انجمن ورزش‌های هوایی فعالیت و از ورزش‌های ثبت شده در سازمان تربیت‌بدنی محسوب می‌شود. همچنین سومین باشگاه بانجی جامپینگ ایران در حال ساخت است و قرار است اردیبهشت‌ماه سال آینده در مجموعه ورزشی انقلاب به بهره‌برداری برسد.

 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

نابغه ۱۹ساله ایرانی، جوانترین پروفسور زن آمریکا

 

نابغه
۱۹ساله ایرانی، جوانترین پروفسور زن آمریکا

 
آلیا صبور شهروند آمریکایی، ایرانی‌الاصلی که در دانشگاه نیویورک به تدریس مشغول است؛ به عنوان یک نابغه نام خود را در ردیف جوان‌ترین اساتید دانشگاه جهان ثبت کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران "آلیا صبور"، (Alia Sabur) اولین شهروند آمریکایی و ایرانی الاصل است که رتبه اولین و جوانترین پروفسور زن را در تاریخ آمریکا به خود اختصاص داده است.

این
دختر ایرانی تبار بطور تمام وقت در دانشگاه نیویورک تدریس میکند و به عنوان یک نابغه نام خود را در ردیف جوانترین استاد دانشگاه های معتبر جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت نموده است.
 

رکوردار قبلی جوانترین پروفسور دانشگاه های جهان متعلق به یک فیزیکدان اسکاتلندی بنام “کولین مک لورین” که شاگرد اسحاق نیوتن بود و در سال ۱۷۱۷ میلادی (۲۹۱ سال پیش) در سن ۱۹ سال و ۷ ماهگی این رتبه علمی را کسب کرده بود.
 

“آلیا صبور”در هشت ماهگی خواندن را آغاز کرد و از کلاس چهارم ابتدایی به کالج رفت تا در سطح کارشناسی ریاضیات کاربردی بخواند. وی در سن ۱۰ سالگی در دانشگاه استونی بروک ثبت نام کرد و در ۱۱ سالگی با گرایش به موسیقی به عنوان عضو ارکستر سمفونی “راک لند” به اجرای قره نی پرداخت.

آلیا چهارده ساله بود که مدرک لیسانس خود را از دانشگاه نیویورک اخذ کرد و دانشجوی دوره کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه درکسل، نیویورک شد.

وی در ۱۸ سالگی مدرک دکترای خود را از دپارتمان تکنولوژی پیشرفته فوزیون در دانشگاه کانکوک سئول دریافت کرد و جوان ترین فردی بود که وارد دوره فلوشیپ پس از دکتری شد، او نشانگرهای سلولی خاصی را بر اساس تکنولوژی نانولوله ها ابداع کرد که در تحقیقات
پزشکی کاربرد زیادی دارد. او فقط 3 روز مانده بود  19ساله شود که برای تدریس در دانشگاه کنکوک، سئول، کره جنوبی پذیرفته شد.
 

وی تا ماه قبل در دانشگاه دروس فیزیک دانشگاه کنکوک تدریس میکرد و در حال حاضر، ریاضی و فیزیک را در دانشگاه جنوبی ایالت نیواورلند تدریس میکند. او یکی از دلایل ترک دانشگاه سئول را مشکل تکلم به زبان کرهای بیان کرده است.




برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

زن هم زنای قدیم ( طنز )

 

 


 
صبح ساعت 5
قدیم: به آهستگی از خواب بیدار می‌شود. نماز میخواند و سپس به لانه مرغها میرود تا تخم مرغها را جمع کند
جدید: مثل خرچنگ به رختخواب چسبیده و خر و پف میکند. 

صبح ساعت 6
قدیم: شیر گاو را دوشیده است ، چای را دم کرده است ، سفره صبحانه را با

 
عشق و علاقه انداخته و با مهربانی مشغول بوسیدن صورت آقای شوهر است تا از خواب بیدار شود.
جدید: بازهم خوابیده است

صبح ساعت 7
قدیم: مشغول مشایعت آقای شوهر است که از در خانه بیرون می رود و هزار تا دعا و صلوات برای سلامتی شوهر کرده و پشت سرش به او فوت میکند.
جدید: هنوز کپیده است.

صبح ساعت 11
قدیم: مشغول رسیدگی به بچه ها و پاک کردن لپه برای درست کردن ناهار است.
جدید: تازه چشمانش را با هزار تا ناز و عشوه باز کرده و با دست در حال بررسی جوش های روی صورتش است

ظهر ساعت 12
قدیم: مشغول مزه کردن پلو به جهت تنظیم نمک آن است.
جدید: در حال آرایش کردن با همسایه طبقه بالا در مورد انواع مدیتیشن صحبت می‌کند 

ظهر ساعت 13
قدیم: در حال شستن جوراب و لباس‌های آقای خانه درون طشت وسط حیاط خلوت میباشد.
جدید: در حال روشن کردن ماشین لباسشویی ، ماشین ظرفشویی و البته غرغر کردن است.

ظهر ساعت 14
قدیم: در حال مالیدن پای آقای شوهر که برای خوردن ناهار به خانه آمده است میباشد. جهت حض جمیل بردن آقای شوهر ، دامن گل گلی خود را پوشیده است.
جدید: در حال انداختن یک غذای آماده درون میکرفر بوده و در همان حال در حال تماشای Farsi1 می‌باشد. 

ظهر ساعت 15
قدیم: در حال جارو کردن حیاط خانه و تمیز کردن لانه مرغها و بردن علوفه برای گاوشان می‌باشد.
جدید: با یکی از دوستانش به پاساژ صدف برای خرید رفته است. 

عصر ساعت 16
قدیم: مشغول شستن پاهای کودکشان است که به دلیل دویدن در کوچه خونی شده است.
جدید: در حال پرو کردن لباس‌های خریداری شده است. در همان حال هم نیم نگاهی هم به شکم خود دارد که جدیداً چاقی را فریاد می‌کشد.

عصر ساعت 17
قدیم: دم در خانه ایستاده است تا آقای شوهر بیاید.
جدید: در لابی نشسته است تا با آقای شوهر به خرید برود. 

عصر ساعت 18
قدیم: برای شوهر خود چای آورده و مانند یک خانم کنار شوهرش در حال صحبت با او است.
جدید: از این مغازه به آن مغازه شوهر بیچاره خود را می‌برد. 

شب ساعت 19
قدیم: سفره شام را انداخته و شوهر را برای خوردن شام دعوت میکند.
جدید: هنوز در حال خرید است. 

شب ساعت 20
قدیم: در حال شستن ظروف شام ، کنار حوضه خانه است.
جدید: کماکان در حال خرید است. 

شب ساعت 21
قدیم: در حال چاق نمودن قلیان آقای همسر میباشد.
جدید: در رستوران ، پیتزا میل می‌فرمایند. 

شب ساعت 22
قدیم: رختخواب ها را پهن کرده است برای خوابیدن . در حال ریختن گل سرخ روی متکای آقای خانه است تا خوش بو شود.
جدید: در حال غرغر کردن بر سر وضعیت ترافیک است. 

شب ساعت 23 و 24
قدیم: ...
جدید: در حال مشاهده TV هستند ایشون ، لطفاً مزاحم نشوید...

 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

دشوار ترین سؤالات خانم ها از آقایان

 

 

دشوار
ترین سؤالات خانم ها از آقایان

 

در این قسمت پنج پاسخ درست به ۵ سؤال مشکلی که ممکن است همسرتان از شما بپرسد و شما هم معمولا پاسخ نادرست به آنها می دهید، را برایتان آورده ایم.

۵ سوال عبارتند از:

 

 
۱- “به چی فکر می کنی؟”، ۲- “دوستم داری؟”، ۳- “به نظرت من چاقم؟”، ۴- “فکر می کنی اون خانم از من زیباتره؟” و ۵- ” اگر من بمیرم تو چی کار میکنی؟”

چیزی که این سوال ها را اینقدر پیچیده کرده این است که یک پاسخ اشتباه ممکن است یک دعوای طولانی مدت را به وجود آورده و در بعضی موارد منجر به طلاق شود. به نمونه های زیر توجه کنید:

۱- “به چی فکر می کنی؟” مطمئنا پاسخ مناسب به این سوال چیزی جز این نیسـت: “ببخشید اگه ناراحتت کردم، عزیزم، فقط داشتم به این فکر می کردم که تو چه خانم فوق العاده، با ارزش، با ملاحظه، باهوش و
زیبایی هستی و من چقدر خوش شانس هستم که تو را در کنار خود دارم.” این سوال به طور حتم افکار درونیتان را برای خانم فاش نمی کند. به عنوان مثال ممکن است شما در آن موقع در حال فکر کردن به یکی از موارد زیر بودید:

الف) بیس بال

ب) فوتبال

ث) چقدر چاق شدید

ج) خانم زیباتر است یا شما

د) اگر شما مردید پول بیمه را چطور خرج می کند

پاسخ مناسبی که به این پرسش داده شده برگرفته از کتاب “
ازدواج با بچه ها” نوشته ال باندی است. این اتفاق درست زمانی روی داد که همسر ال، “پگی” به او گفت: “میخواهم بدانی که…” و ال هم گفت “بیشتر ترجیح می دهم حرف بزنم تا فکر کنم.”

سوال دیگری که تنها یک پاسخ مثبت دارد و هزاران جواب منفی عبارتست از:

۲- “منو دوست داری؟” پاسخ مناسب به این سوال “بله” است. کسانی که میخواهند کمی استادانه تر عمل کنند می توانند بگویند: “بله عزیزم.” پاسخ های اشتباه شامل موارد زیر می شود:

الف) فکر کنم اینطور باشه

ب) اگه بگم آره خوشحال می شی؟

ث) بستگی داره منظورت از دوست داشتن چی باشه

ج) فرقیم می کنه؟

د) کی؟ من؟

۳- ” به نظرت من چاقم؟” پاسخ مردها باید به این سؤال مطمئنا ” نه، البته که نیستی” باشد و بعد هم باید به سرعت اتاق را ترک کنند. موارد نادرست عبارتند از:

الف) نه چاقی نه لاغر

ب) در مقایسه با کی؟

ث) یکم وزنت زیاده ولی بهت می یاد

ج) من خانم های چاق تر از تو هم دیده ام

د) چی گفتی؟ من داشتم به بیمه نامت فکر می کردم

۴- “فکر می کنی اون خانم از من زیباتره؟” “اون خانم” می تواند هر کسی از نامزد قبلی شما گرفته، تا یک عابر که شما آنچنان به او خیره شده اید که باعث یک سانحه اتومبیل می شوید، و یا یک هنر پیشه ای که در یک فیلم بازی می کند، باشد. در هر شرایطی پاسخ درست این است: “نه، تو خیلی زیباتری” پاسخ های اشتباه شامل موارد زیر می شوند:

الف) زیباتر از تو نیست، اما
زیبایی های خودش را دارد

ب) نمی دونم آدم باید
زیبایی رو چطوری دسته بندی کنه

ث) آره، ولی شرط می بندم که شخصیت تو از اون خیلی بالاتره

ج) فقط از این نظر که از تو جوانتر و لاغر تره

د) می تونی دوباره سوالت رو تکرار کنی؟ من داشتم به بیمه نامت فکر می کردم

۵- “اگر من بمیرم تو چه کار می کنی؟”. پاسخ مناسب: “محبوب من، اگر تو به طور ناگهانی چشم از جهان ببندی زندگی دیگر برای من هیچ معنایی نخواهد داشت و خودم را زیر چرخ های اولین کامیونی که ببینم می اندازم.” همانطور که در چند خط بعدی می بینید، مشاهده خواهید کرد که یک پاسخ نا بخردانه شما را تا کجاها میشکد:

خانم: عزیزم، اگر من بمیرم تو چه کار می کنی؟

آقا: چرا عزیزم؛ خوب معلومه خیلی ناراحت می شم.

خانم: دوباره
ازدواج می کنی؟

آقا: نه معلومه که نمی کنم

خانم: دوست نداری
ازدواج کنی؟

آقا: خوب دوست که دارم

خانم: پس چرا
ازدواج نمی کنی؟

آقا: خیلی خوب، دوباره
ازدواج می کنم

خانم: تو این کار رو می کنی؟

آقا: بله

خانم:( پس از یک مکث طولانی) باهاش توی تخت من می خوابی؟

 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

كيوان هكر موفق بانك هاي ايراني.

 

 

هکر
ایرانی و هک شدن بانک های ایرانی

 
نابغه تحصیلکرده پس از بازگشت به کشور، برای اثبات نبوغش دست به اقدامات عجیبی زد.
 
چندی قبل نماینده حقوقی یک بانک خصوصی با مراجعه به سرپرست دادسرای جرایم رایانه‌ای ضمن شکایت از پسر جوانی اظهار داشت: این فرد از طریق اینترنت به سیستم امنیتی بانک راه یافته و چند میلیون تومان از یک حساب به حساب خود واریز کرده است.

نماینده حقوقی بانک در تشریح ماجرا به قاضی جعفری گفت: البته چند روز قبل پسر جوانی با مسئولان بانک تماس گرفت و گفت که سیستم امنیتی بانک اشکال دارد و به راحتی قابل نفوذ است اما متأسفانه مسئولان مربوطه به حرف‌هایش توجه نکرده و آن را شوخی تلقی کردند.
 
 
 
تا این که چند روز بعد مردناشناس دوباره تماس گرفت و ضمن تکرار حرف‌های قبلی، وقتی همچنان با بی‌توجهی مسئولان روبه‌رو شد از آنها خواست نگاهی به سیستم امنیتی بانک بیندازند. بعد هم کمتر از چند دقیقه در حالی که مدعی بود در خانه نشسته حدود چهل میلیون ریال از حساب یکی از مشتریان به حساب شخصی‌اش واریز کرد و در ادامه گفت:
 
]
 
حالا به حرفم اعتماد کردید؟البته او بلافاصله پول را برگرداند اما از آنجا که احتمال تکرار وقوع چنین ماجرایی وجود دارد خواستار پیگیری فوری موضوع هستیم.

بدین ترتیب پرونده برای رسیدگی در اختیار دادیار شعبه سوم دادسرا قرار گرفت و دستور دستگیری کیوان - 28 ساله - صادر شد.

پسر جوان پس از انتقال به دادسرا تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: «به هیچ عنوان قصد سرقت نداشته و فقط می‌خواستم به مسئولان بانک هشدار دهم که سیستم‌های امنیتی‌شان اشکال دارد و قابل نفوذ و دسترسی است. به همین خاطر هم دقایقی پس از «هک» سیستم و برداشت پول دوباره آن را به حساب برگرداندم.

از سوی دیگر مادر پسر جوان که در دادسرا حضور داشت به قاضی گفت: «پسرم نابغه رایانه است. او از هفت سالگی کار با رایانه را شروع کرده و چنان علاقه‌ای از خود نشان داده که همه را حیرت‌زده کرده است. به همین خاطر تحصیلاتش را هم در همین زمینه ادامه داد و مدرک مهندسی خود را نیز از خارج کشور دریافت کرده است.
 
 
 
البته پس از بازگشت به ایران در چند شرکت مشغول کار شد ولی پس از مدتی کار را رها می‌کرد. چرا که می‌گفت فضا و شرایط مطابق میل و استعدادهایش نیست. الان هم چند ماهی است که بیکار شده و از صبح تا شب در اتاقش پای رایانه نشسته و کارهای حیرت‌آور انجام می‌دهد.

پسر جوان نیز در ادامه گفت: یک بار هم سایت یک نیروگاه بزرگ کشور را مورد بررسی قرار داده و دریافتم سیستم امنیتی‌شان بسیار ضعیف و قابل نفوذ است. بنابراین به آنها نیز هشدار دادم البته بسیار استقبال کردند و حتی چند ماهی نیز در آنجا فعالیت کردم اما وقتی کارشان تمام شد همکاری را قطع کردند!
 
 
 

 
من تاکنون به سیستم امنیتی دهها سایت مهم کشور، بانک‌ها و مراکز مختلف نفوذ کرده‌ام و هشدار داده‌ام. انگیزه‌ام نیز اخلال در سایت‌ها یا هک‌کردنشان نیست بلکه فقط می‌خواهم استعداد و نبوغم را نشان دهم و انتظار دارم با شناخت من شغل مناسبی در اختیارم قرار دهند.

در حال حاضر تحقیقات در این باره ادامه دارد.


 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

خطرناك‌ترين كشورها از نظر حملات سايبري

 

 

خطرناك‌ترين كشورها از نظر حملات سايبري

 

گزارش جديد موسسه امنيتي AVG نشان مي دهد كه تعداد حملات رايانه اي انجام شده در اين دو كشور به ازاي هر شهروند بسيار بيشتر از ديگر كشورهاي جهان است.

 

افرادي كه در كشورهاي روسيه و تركيه از اينترنت و ديگر شبكه هاي رايانه اي استفاده مي كنند، بيش از ديگر كشورها در معرض حملات آنلاين قرار دارند.

به گزارش فارس به نقل از كامپيوترورلد، گزارش جديد موسسه امنيتي AVG نشان مي دهد كه تعداد حملات رايانه اي انجام شده در اين دو كشور به ازاي هر شهروند بسيار بيشتر از ديگر كشورهاي جهان است.

بر اساس بررسي AVG، از هر 10 كاربر ساكن در تركيه يك نفر در سال 2010 در معرض حملات اينترنتي بوده است. در روسيه هم از هر 14 نفر يكي در معرض اين حملات بوده است.

سومين كشور در اين فهرست ارمنستان است. در ارمنستان از هر 24 كاربر يكي در معرض حملات اينترنتي است. همچنين آذربايجان و بنگلادش هم در رتبه هاي چهارم و پنجم هستند. در ميان كشورهاي خاورميانه عراق خطرناك ترين كشور محسوب مي شود كه در آن از هر 49 كاربر يكي در معرض حمله است.

رتبه هاي دوم و سوم در اين فهرست مربوط به عمان و ايران است. در عمان از هر 54 كاربر يكي و در ايران از هر 55 كاربر يكي در معرض حملات اينترنتي هستند. رتبه هاي بعدي به ازاي يك كاربر از هر 56، 64، 74، 80، 98 ، 110 و 181 كاربر به ترتيب متعلق به كشورهاي يمن، كويت، امارات، اردن، عربستان و سوريه است.

در سرزمين هاي اشغالي فلسطين هم از هر 210 كاربر تنها يكي در معرض خطر حملات اينترنتي است.

 


 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

منشاء علائم رايانه‌اي را بشناسيد

 

علائم کامپیوتریگزارشي از تاريخچه يا منشاء نشانه هاي رايانه اي اخيرا منتشر شده است. نشانه هايي که روزانه هزاران بار از آنها استفاده مي کنيم اما شايد نگاه يا ذهنمان تنها چند صدم ثانيه درگير فکر کردن به آنها شود.

 




 
 

نشانه هاي مختلفي که به منظور دادن دستورهاي متفاوت به رايانه ها مورد استفاده قرار مي گيرند را امروزه مي توان در هر جا ، بر روي لباس ها ، در داخل خودروهاي اتوماتيک و بسياري از ابزارها و کاربردهاي ديگر مشاهده کرد.

 

نشانه انرژي

در زمان جنگ جهاني دوم مهندسان از سيستمي دوتايي براي برچسب زدن به کليدهاي خاموش و روشن انرژي دستگاه هاي مختلف استفاده مي کردند: يک 1 به معني روشن و يک 0 به معني خاموش.

در سال 1973 کميسيون بين المللي الکتروتکنيک نشانه اي به گونه اي ترکيبي به شکل يک دايره شکسته با خطي در ميان شکستگي را به عنوان نشانه حالت آماده باش انرژي يا Standby انتخاب کرد که تا کنون نيز اين نشانه به همان معني پابرجا باقي مانده است اما موسسه مهندسان الکتريکي و الکترونيکي با اعلام مبهم بودن مفهوم اين نشانه، مفهوم آن را به مفهوم ساده انرژي تغيير دادند.

دستور

شکل ميدان اردوگاه هاي سوئدي ها و لوگوي اپل چه نقطه مشترکي مي توانند با هم داشته باشند؟ «اندي هرتزفلد» از تيم سازندگان رايانه هاي مک هنگامي که به همراه تيمش در حال مطالعه بر روي چگونگي ترجمه دستورهاي موجود در ليست دستورهاي رايانه به يکي از کليدهاي صفحه کليد بود، تصميم به افزودن يک کليد عملياتي گرفت. ايده وي بسيار ساده بود، زماني که اين کليد به همراه کليدهاي ديگر فشرده مي شود مي تواند دستوري متناسب با کليدهاي فشرده شده را از ميان ليست دستورها فعال کند. جابز از اين ايده به هيچ وجه استقبال نکرد و از آن براي نمايش دادن لوگوي اپل استفاده کرد.

هرتزفلد در پاسخ گفت:«تعداد لوگوهاي اپل بر روي نمايشگر بسيار زياد است و اين مسخره است! ما در حال از بين بردن تاثير لوگوي اپل هستيم». سپس بازطراحي دوباره اي از اين نشانه انجام گرفت و طراحي به نام «سوزان کر» با استفاده از واژه نامه بين المللي نشانه ها و انتخاب يکي از نشانه هاي منتصب به سوئد که براي نشانه گذاري مناطق مناسب برگزاري اردوها استفاده مي شد، به منظور نشان دادن «نشانه اي براي مکان مورد علاقه» کاربر بر روي صفحه کليد براي هميشه بر روي صفحات کليد کاربران رايانه هاي اپل جا گرفت.

بلوتوث

حتما داستان پادشاه دانمارکي ها را در قرن دهم ميلادي شنيده ايد. «هارالد بلاتند» به پادشاه دندان آبي شهرت داشت. وي علاقه فراواني به ميوه جنگلي «تمشک آبي» يا بلوبري داشت و تعدادي از دندان هايش براي هميشه آبي رنگ شدند. آنچه شايد ندانيد اين است که نشانه بلوتوث يا «دندان آبي» در واقع ترکيبي از دو حرف اول نام اين پادشاه است. اولين نشانه بلوتوث از شکلي دندان مانند نيز برخوردار بود اما فعل و انفعالات نشانه اي اينجا پايان نگرفت. به دليل اينکه «بلاتند» در متحد کردن اقوام متفرقي که اکنون در نروژ، سوئد و دانمارک ساکن هستند نقشي کليدي به عهده داشته است، فناوري بلوتوث به گونه اي طراحي شده تا همکاري ميان صنايعي از قبيل رايانه، تلفن همراه و اتوموبيل سازي را فراهم آورد.

USB

نماد تصويري USB مشابه عصاي سه شاخه نپتون، خداي درياها در افسانه هاي يوناني، طراحي شده است. طراحان نشانه USB به جاي استفاده از يک مثلث در بالاي هر يک از شاخه هاي اين نشانه تصميم گرفتند از يک مثلث، يک مربع و يک دايره استفاده کنند. اين طرح با هدف نمايش دادن دستگاه هاي جانبي متعددي که مي توانند با استفاده از اين فناوري به رايانه وصل شوند، اجرا شده است.

پخش

با وجود اينکه کليدهاي پخش/مکث از ساکنان بومي صفحه کليد رايانه ها نيستند، در نهايت جاي خود را در ميان کليدهاي صفحه کليد رايانه ها، پخش کننده هاي چند رسانه اي و بسياري ديگر از ابزارهايي که توانايي پخش فايل هاي ويديويي يا صوتي را دارند، باز کرد. متاسفانه تا کنون منشاء خاصي براي توضيح مثلثي که براي پخش و دو خط موازي که براي مکث در نظر گرفته شده يافته نشده است. اين نشانه ها اولين بار در دهه 1960 بر روي کاستهاي قرقره اي نمايان شدند. در برخي کليدها اين نشانه ها به صورت ترکيبي براي نمايش دادن کاربرد بازبيني فيلم يا جلو بردن سريع فيلم مورد استفاده قرار مي گيرند. جهت اين مثلث بر روي فيلمهاي ويدئويي مسير گردش کاست را نمايش مي داد.

مکث

از زماني که اين نشانه ديده شده و مورد استفاده قرار گرفته بسياري اعلام کرده اند اين نشانه يادآور نمادي از اتصالي باز بر روي يک مدار الکترويکي است. برخي از آن به عنوان نشانه توقفي ياد مي کنند که توده اي از ميان آن خالي شده است. با اين حال منشاء کلاسيکتري نيز براي توضيح اين نشانه وجود دارد: در نت نويسي هاي موسيقي، اين نشانه به معني سکوت نمايش دهنده يک وقفه يا انتظار است.

خواب

حالت انتظار يا Standby رايانه افراد را گيج مي کرد و از اين رو تصميم به تغيير نام آن گرفته شد و به منظور تشبيه آن به حالت خواب در انسان که طي آن مغز انسان نه روشن است و نه خاموش، نام خواب براي اين کليد در نظر گرفته شد و نشانه آن نيز هلال باريک ماه انتخاب شد.

@

تنها نشانه اين ليست که در مجموعه موزه هنرهاي مدرن رتبه اي به خود اختصاص داده است نشانه @ است که به احتمال زياد در واژه هاي مرتبط با شبکه و اينترنت ريشه دارد. اين نشانه از نامهاي متعددي برخوردار است از جمله حلزون در کشورهاي ايتاليا و فرانسه، موش در چين و دم ميمون در آلمان. در سال 1971 «ريموند تاملينسون» برنامه نويس شرکتي به نام «برنک و نيومن» تصميم به قرار دادن نشانه اي ميان آدرس هاي شبکه گرفت تا کاربران را از ترمينال ها جدا کند. پيش از اين نيز در سال 1885 نشانه @ به مفهوم "در مقياس" بر روي برخي از صفحه کليدها مورد استفاده قرار مي گرفت. حتي برخي معتقدند اين نشانه در قرن ششم ميلادي نيز وجود داشته و به عنوان نشانه اي براي سالهاي پس از مرگ مسيح مورد استفاده قرار مي گرفته است.

FireWire

در سال 1995 گروهي کوچک از سازندگان فناوي FireWire در صدد طراحي نشانه اي برآمدند که مي توانست با دقت ويژگي هاي فناوري که در حال تکميل آن بودند را آشکار کند. کارايي اصلي اين فناوري اتصال پر سرعت براي تجهيزات ديجيتال صوتي و تصويري بود. به همين دليل طراحان نمادي را با سه شاخه به نشانه تصوير، صوت و اطلاعات طراحي کردند. اين نماد در ابتدا قرمز رنگ بود اما بعدها به دلايل نامشخصي به رنگ زرد تغيير يافت.

SBBOD

اين نماد نام هاي متعددي دارد: گردونه سرنوشت هايپنو، پيتزاي چرخنده، مارپيچ مرگ و SBBOD يا «توپ مرگ ساحلي چرخنده». اپل اين نشانه را رسما به عنوان «مکان نماي چرخنده انتظار» معرفي کرده است. اين نشانه که اولين بار در اپل OSX مورد استفاده قرار گرفت و استفاده از آن ادامه پيدا کرد، زماني ديده مي شود که نرم افزاري توانايي اجرا شدن يا پاسخ دادن به سيستم عامل را ندارد. بسياري بر اين باورند اين نشانه به گونه اي تکامل يافته مکان نماي ساعت مچي است که اين شرکت اولين بار در مدلهاي اوليه مک OS استفاده کرد.

اترنت

آنچه امروزه به عنوان نشانه پورت اترنت شناخته مي شود با وجود اينکه اترنت سال ها پيش ابداع شده، در واقع توسط ديويد هيل موسسه IBM طراحي شده است. به گفته وي اين نشانه بخشي از يکسري نشانه ها بود که تمامي آنها اتصالات شبکه هاي محلي مختلف را که فعال بودند نشان مي دادند. در اين نشانه رديفي از بلوکهايي نامرتب رايانه ها و ترمينالهاي مختلفيده مي شود.




برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

عجيب‌ترين تلفن‌هاي همراهي كه تاكنون ديده‌ايد.


سازندگان تلفن هر سال برخي از مدل‌هاي مفهومي فوق‌العاده را نمايش مي‌دهند كه حتي اگر 99 درصد آن‌ها هرگز به توليد انبوه نرسند، چشم‌انداز كوچكي از تلفن‌هايي را به ما نشان مي‌دهند كه ممكن است در آينده‌اي نه چندان دور به دست بگيريم.

موبایل عجیب

 

به گزارش ايسنا، دانستن اين‌كه مدل بعدي آيفون چه شكلي خواهد بود با اين كه تلفن‌هايي كه تا چند سال ديگر به بازار عرضه مي‌شوند، چگونه خواهند بود، متفاوت است؛ شايد شما هم تاكنون به تلفن‌هاي همراه آينده فكر كرده باشيد؟ اين گزارش به بررسي برخي از مدل‌هاي مفهومي مي‌پردازد كه شايد جزء برترين‌ها نباشند اما در زمره جذاب‌ترين نمونه‌هايي قرار دارند كه تاكنون طراحي شده‌اند.

* گوشي Snake

داشتن تلفني كه به دور مچ دست يا بازو پيچيده مي‌شود، مفيد خواهد بود، به‌ويژه براي كساني كه اغلب وسايل خود را گم مي‌كنند. گوشي Snake Phone توسط Product Visionaires طراحي شده است.


* تلفن همراه Kinetic كيوسرا

اين تلفن مفهومي كه نيروي مورد نياز خود را با استفاده از مولدهاي پيزوالكتريك از جنبش تامين مي‌كند، مي‌تواند مانند يك كيف تا و بسته شود و هنگامي كه باز مي‌شود به دستگاهي با نمايشگر OLED صفحه عريض تبديل مي‌شود. اين تلفن داراي كي بورد فيزيكي است و كليدهاي آن برروي قاب گوشي جاي گرفته‌اند.


* تلفني با نمايشگر مخفي

در تلاش ديگري در زمينه ساخت نمايشگرهاي OLED انعطاف‌پذير، برخي از گوشي‌هاي مفهومي به استفاده از نمايشگرهاي لوله شدني براي ايجاد يك تلفن كوچك با نمايشگر اندازه بزرگ گرايش يافته‌اند. تلفن Hidden Display نيز كه توسط "تائو ما" طراحي شده ظاهرا از ساخته دست بشر يعني باتري دي الهام گرفته است.


* مورف نوكيا

هنگامي كه نوكيا مورف را طراحي كرد، مي‌خواست نشان دهد كه فن‌آوري نانو چگونه مي‌تواند دستگاه‌هاي الكترونيكي قابل حمل را به‌صورت اساسي تغيير دهد.

اين تلفن از ماده شفاف و انعطاف‌پذيري ساخته شده كه خود پاك شونده بوده و داراي حسگرهاي نانويي است كه مي‌توانند از محيط پيرامون بياموزند.

مورف همانطور كه نامش نيز نشان مي‌دهد شكلش را تغيير مي‌دهد و طبق اعلام نوكيا، با استفاده از اصل مشابه مورد استفاده در تار عنكبوت، انعطاف‌پذيري اين دستگاه را قادر مي‌سازد شكل خود را تغيير دهد و خود را با وظايف در دست اجرا وفق دهد.


* تلفن Bend in Touch

در داخل اين تلفن صفحه لمسي كه Bend in Touch نام دارد، اندي كورووتس، طراح اوكرايني نمايشگري قرار داده كه در واقع دو برابر نمايشگر واقعي دستگاه است و در حالي كه يك نمايشگر اعمالي مانند وظايف اينترنتي را عهده‌دار مي‌شود، نمايشگر دومي ويديو نمايش مي‌دهد. اين گوشي هم‌چنين داراي يك دوربين و فلش است.


* تلفن ترانسفورمر

تلفن‌هاي آندرويدي و هم‌چنين تلفن‌هاي تغيير شكل دهنده‌اي مانند اين تلفن وجود دارند كه بر اساس يك ترانسفورمر طراحي شده اند تا حداكثر امكانات ممكن در آن‌ها جاي داده شود.


* تلفن Braver

شركت ژاپني سافت بانك موبايل براي آن دسته از افرادي كه به‌هنگام حرف زدن با تلفن ممكن است كمي احساس تنهايي كنند، تلفن همراهي عرضه كرده كه براي صحبت كردن به يك ربات انسان‌نما تبديل مي‌شود.

اين گوشي شبيه يك ربات انسان‌نما با بازوها و پاهاي متصل و صفحه‌اي هستند كه چهره‌هاي مختلف را نشان مي‌دهد و داراي هوش مصنوعي براي آموختن عادات كاربر است و اگر كاربر چند بار با يك نفر تماس بگيرد، متني مانند "شما اغلب با وي تماس مي‌گيريد" ممكن است در دهان چهره‌ تلفن رباتي ظاهر شود و كاربر مي‌تواند با پاسخ‌هاي بله و نه يا پاسخ‌هاي ساده ديگر با اين تلفن صحبت كند. تلفن Phone Braver حركت نمي‌كند اما مي‌تواند با اجزاي قابل حركتش ژست بگيرد.


* تلفن شيشه‌يي

اگرچه نمايشگرهاي LCD نيمه‌شفاف، جديد محسوب نمي‌شوند اما گوشي مفهومي مانند One Glassy Phone كه در يانكو ديزاين طراحي شده، به كاربران امكان مي‌دهد محيط اطراف خود را از بدنه شفاف اين دستگاه به راحتي مشاهده كنند. اين تلفن از لايه‌هاي شيشه‌يي دوتايي ساخته شده و اثر انگشت برروي آن به جا مي‌ماند كه درنتيجه بايد مرتب پاك شود.


* گوشي ويندو فون

اين تلفن مفهومي كه از سوي سئونگ هان سانگ طراحي شده وضعيت هوا را از طريق رابط كاربري تلفن نشان مي‌دهد و حتي شكل نمايشگر را براي بازتاب وضعيت هوا تغيير مي‌دهد.


* تلفني با كارايي دوربين، پروژكتور و چاپگر

بي‌شك گوشي Camera-Projecor-Printer مناسب كساني خواهد بود كه به دنبال تلفن‌هايي با قابليت‌هاي متعدد هستند. اين گوشي طراحي شده از سوي هيدئو كانبارا علاوه بر امكانات كامل و معمول يك تلفن مي‌تواند به‌عنوان دسته كنترل بازي، چاپگر عكس و پروژكتور نيز مورد استفاده قرار بگيرد.

* تلفن دو تكه‌يي

شركت‌هاي ژاپني ان تي تي دوكومو و فوجيتسو به اتفاق يكديگر يك تلفن صفحه لمسي به‌نام Separate Ketai طراحي كرده اند كه داراي يك نمايشگر و يك صفحه كليد جدا از يكديگر است كه از طريق بلوتوث با هم ارتباط دارند.

با توجه به اين كه بلندگو و اسپيكر به صفحه كليد متصل هستند، محصولي مانند اين تلفن جست‌وجوي يك شماره تلفن را هم‌زمان با حرف زدن با يك نفر در پشت خط تلفن راحت مي‌كند. سازندگان اين تلفن مي‌گويند مزيت اين گوشي در اين است كه با استفاده از آن هم‌زمان مي‌توان هم تماس تلفني داشت و هم يك اي‌ميل نوشت.

اين دو قطعه كه به سادگي از هم جدا مي‌شوند، مي‌توانند با يك مغناطيس قوي مجددا به هم متصل شوند. اگر كاربران اين تلفن به هنگام راه رفتن در حال گوش كردن به موسيقي باشند مي‌توانند از بخش صفحه نمايش به‌عنوان MP3 پلير استفاده كنند و بخش كي‌بورد را در داخل كيف گذاشته يا از آن براي انجام تماس استفاده كنند.


* تلفن Pebble

اين دستگاه براي نخستين بار در نمايشگاه تجاري CEATEC 2009 از سوي فوجيتسو به نمايش درآمد. اين دستگاه كه شبيه يك سنگريزه است، حباب سياه رنگي دارد كه در يك قاب شيشه‌يي احاطه شده و قادر به تغيير شكل به نمايشگرهاي مختلف است. كشاندن حباب به جهت‌هاي مختلف تلفن موجب مي‌شود به نمايشگرهاي مختلف مانند صفحه شماره‌گيري، مدياپلير و مرورگر وب تغيير پيدا كند.


* تاچ وود

تاچ وود پروژه مشترك ميان ان تي تي دوكومو، شارپ و اولمپيوس است كه در ساخت آن از چوب‌هاي اضافي و بدون مصرف استفاده شده است.

اين تلفن هوشمند با وجود بدنه چوبي به دليل بهره‌گيري از فن‌آوري قالب‌گيري فشاري سه‌بعدي در برابر آب، حشرات و پوسيدگي مقاوم است و در ساخت اين تلفن از هيچ رنگ يا نقاشي استفاده نشده و رنگ و بوي چوب سرو در آن حفظ شده است.

* تلفن همراه UNIK

اين تلفن همراه مفهومي از سوي يك طراح فرانسوي براي نوكيا ساخته شده كه كاربران را قادر مي‌سازد شكل بدنه آن را به دلخواه خود تغيير دهند.

گوشي UNIK براي كاربران مدپسند طراحي شده تا به‌عنوان يك دستگاه جانبي مورد استفاده قرار بگيرد و شامل 152 قطعه مربع شكل است و اين گوشي مي‌تواند با افزودن مربع‌هاي جديد از جنس و رنگ‌هاي مختلف تغيير شكل پيدا كند.


* تلفني كه با خون كار مي‌كند

با تلفن‌هايي كه دست يا بازو را به يك تلفن تبديل مي‌كنند، ديگر نيازي به استفاده از دستگاه‌هاي هندس فري نخواهد بود. تلفن مفهومي "ديجيتال تاتو اينترفيس" به شكل تاتو است اما در زير پوست دست كاشته مي‌شود تا به‌عنوان يك تلفن مورد استفاده قرار بگيرد. اين تلفن بلوتوثي با تبديل گلوكز و اكسيژن خون به الكتريسيته كار مي‌كند و با استفاده از نقطه‌اي كه برروي دست قرار دارد، خاموش و روشن مي‌شود.


* گوشي Box To Play

اين تلفن كه قابليت تبديل به يك جعبه‌ كوچك را دارد از سوي KDDT AU Design Project طراحي شده و تركيبي از يك تلفن همراه با تمام ويژگي‌هاي مكالمه و دوربين مورد انتظار كاربر و يك دستگاه موسيقي است.

گوشي Box To Play علاوه بر قابليت‌هاي موسيقي، مي‌تواند به جعبه‌اي كه اكوليزرهاي گرافيكي در چهار طرف آن روشن مي‌شود، تبديل شود.

 



برچسب‌ها:
[ 22 / 6 / 1389برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 43 44 45 46 47 ... 52 صفحه بعد