راه جلوگیری از سرطان لب (مهم)

 دبیر انجمن متخصصین پوست ایران تاکید کرد:«آفتاب یکی از عوامل مهم بروز سرطان پوست است و به دلیل اینکه لب بیشتر در معرض آفتاب است، استفاده از ضدآفتاب های لب با SPF بالاتر از 15 جهت محافظت از لب ها ضروری است.»

دکتر محمد گلشنی گفت:« یکی از اجزای صورت که بیشتر در معرض نور خورشید است لب به خصوص لب تحتانی است به همین دلیل نیاز به محافظت در برابر نور خورشید دارد و افرادی که مشاغل خاصی مثل کشاورزی، باغبانی، کارگر ساختمانی و یا رانندگی دارند به دلیل اینکه بیشتر در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار دارند حتما بایستی از ضدآفتاب های لب استفاده کنند.»

این متخصص پوست و مو تاکید کرد:« دو سرطان SCC و BCC جزء شایع ترین سرطان های لب هستند که نور بیش از حد خورشید عاملی برای بروز این سرطان هاست و لازم است افراد از بوم های لب و یا رژلب هایی که حاوی SPF بالاتر از 15 است جهت جلوگیری از بروز این بیماری ها استفاده کنند و در صورتی که رژلب های حاوی ضدآفتاب در دسترس نباشد می توان از وازلین استفاده کرد چرا که به دلیل برقی که دارد مقدار زیادی از اشعه زیانبار ماوراء بنفش خورشید را منعکس می کند همچنین می توان از اکسید دوزنک که نقش محافظتی در برابر اشعه UV دارد استفاده کرد.»



برچسب‌ها:
[ 1 / 4 / 1391برچسب:, ] [ 1 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

نکاتی راجع به تخمدان زنان

یك متخصص زنان و زایمان: کیست‌های تخمدان اغلب خوش خیم هستند

یك متخصص زنان و زایمان گفت: اكثر کیست‌های تخمدان بی‌خطر هستند اما بعضی از آنها می‌تواند مشکلاتی نظیر پاره شدن، خونریزی و درد ایجاد کرده و ممکن است حتی برداشتن آنها نیاز به جراحی داشته باشد.

دكتر شیرین قاضی اظهار كرد: کیست‌های تخمدان، کیسه‌های پر از آب یا خون در تخمدان هستند که اغلب هنگام تخمک گذاری به وجود می‌آید، یعنی با آزاد شدن تخمک از تخمدان ایجاد می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران تصریح كرد: زنان دو تخمدان دارند که محل ذخیره و آزاد کردن تخمک است سایز هر تخمدان به اندازه یک گردو است كه در دو طرف رحم قرار دارند هر تخمدان یک تخمک را در هر ماه تولید می‌کند و این فرایند سیکل قاعدگی ماهانه در زن است.

وی در خصوص تاثیر كیست تخمدان بر روند تخمك گذاری اظهار داشت: كیست تخمدان می‌تواند تخمك گذاری را دچار مشكل و اختلال كند، قبل از قاعدگی اندازه بزرگی ندارد، سه تا پنج سانتی‌متر است و معمولا با قائدگی برطرف می‌شود.

دكتر قاضی با اشاره به عوارض كیست تخمدان بیان كرد: کیست تخمدان یك بیماری است و می‌تواند موجب دردهای شدید شکمی و اختلالات قاعدگی شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران با اشاره به علل بروز كیست تخمدان گفت: ایجاد كیست تخمدان در زنان می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد كه اكثراً علت آن عدم تخمك گذاری است.

وی افزود: معمولاً تخمك در روز چهاردهم آزاد می‌شود، ولی در فرد بیمار این اتفاق رخ نمی‌دهد و با تجمع آب، تبدیل به كیست می‌شود گاهی چند تخمك چند كیست تولید می‌كند.

اکثر کیست‌های تخمدان با درمان دارویی برطرف می‌شوند

این متخصص زنان و زایمان در خصوص انواع مختلف كیست‌های تخمدان اظهار كرد: این كیست‌ها انواع مختلفی دارند ولی كیست‌های خوش خیم تخمدان شیوع بیشتری دارند و اغلب ساده و بی خطر هستند.

دكتر قاضی با اشاره به راه درمان كیست‌های تخمدان گفت: زمانی كه این كیست‌ها كمی بزرگتر شوند، می‌توانند علائمی مثل درد در زیردل و اختلال در روند دوران قاعدگی ایجاد كنند و گاهی هم لكه بینی در این بیماران دیده می‌شود كه با استفاده از قرصهای ضد بارداری به راحتی درمان می شود.
 
وی در پایان خاطرنشان كرد: درمان كیست‌های متعدد در بیماران مختلف بر حسب شرایط بیمار نظیر وزن و مجرد یا متاهل بودن كاملاً متفاوت است و به بررسی‌ها و آزمایش‌های دقیق‌تر و مراجعه‌های متعدد به پزشك نیاز دارد.



برچسب‌ها:
[ 1 / 4 / 1391برچسب:, ] [ 1 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

با این 7 نکته یک ازدواج بدون دردسر داشته باشید

برای خوشبخت بودن هزار و یك راه وجود دارد. راه‌هایی كه شاید یكی‌شان را تاكنون رفته باشید اما قطعا هزارتای‌شان را هنوز امتحان نكرده‌اید. بعضی از این راه‌ها آسان نیستند اما خیلی‌های‌شان را می‌توانید در یك چشم به‌هم‌زدن به عادات روزانه‌تان تبدیل كرده و خوشبختی‌تان را تضمین كنید.

تغییرات تدریجی اتفاق می‌افتند
هیچ كسی نیست كه تغییر نكند و مطمئنا بعد از چند سال، شما و همسرتان هم تغییرهای زیادی خواهید كرد. یك‌سری از آرزوهای‌تان را فراموش می‌كنید و عادات جدیدی به دست خواهید آورد. این‌ كه از خودتان یا او توقع تغییر نكردن داشته باشید، راه خوشبخت ماندن نیست اما شما باید این تغییرات را در یك محدوده مشترك هدایت كنید. شما حق ندارید همسرتان را جا بگذارید و ظرف چند سال زیر و رو شوید اما اگر با هم وقت زیادی بگذارید، به مرور در جهت شبیه‌تر شدن به یكدیگر تغییر خواهید كرد و این همان چیزی است كه بعد از چند سال زندگی مشترك از شما و او انتظار می‌رود.
 
برای تغییر صبر می‌خواهید
قطعا نامزد شما هم مثل همه آدم‌ها اشتباهاتی می‌كند؛ اشتباهات كوچكی كه شاید به‌ نظر او بی‌ اهمیت باشند اما برای شما بدترین اتفاق ممكن تلقی می‌شوند و هرچه هم غر می‌زنید، نمی‌توانید او را عوض كنید و جلوی این اتفاقات را بگیرید. به‌جای داستان‌پردازی و پرونده‌سازی‌، خواسته‌های‌تان را در 3 جمله بیان كنید.
مثلا اگر قرار بوده روز تولد مادر شما به خانه تان بیاید اما این روز را فراموش کرده است، به جای گفتن این‌كه تو هیچ‌ وقت به قول‌هایت عمل نمی‌كنی تنها بگویید: « گفته بودی می آیی اما فراموش کردی، فردا بیا اما سعی کن از دل مادرم درآوری. » مشكل تان را بدون ایجاد تنش‌های اضافه حل كنید تا نامزدتان با دیدن محبت همیشگی و صبوری شما، در رویه اش تغییر ایجاد کند.

وقت دو نفره داشته باشید
حداقل هر هفته یك‌ بار با هم بیرون بروید و سعی کنید فرصتی برای گفتگو با هم داشته باشید. درست است که بعد از عقد بیشتر دیدارها در خانه پدر و مادر عروس یا داماد انجام می شود  یا به مهمانی های زیادی دعوت خواهید شد اما سعی کنید زمانی را برای با هم تنها بودن اختصاص دهید و در این زمان بیشتر یکدیگر را بشناسید یا درباره خط مشی زندگی آینده تان با هم صحبت کنید. به درد و دل همدیگر گوش كنید و ارتباط عاطفی بهتری پیدا کنید.
 
بخشش عشق می‌آورد
زمانی كه نامزدتان انتظار دارد با او برخورد كنید و سرزنشش كنید، ببخشیدش و از كنار خطایش بگذرید. فرض كنید كه ناخواسته اشتباهی كه می‌ دانسته آزار‌تان می‌دهد را انجام داده و حالا به دلیل واكنشی كه از شما انتظار دارد مضطرب است. می‌توانید در این لحظه او را غافلگیر كنید و هم متانت و بزرگواری‌تان را به رخش بكشید و هم با یك بخشش غیر منتظره او را هزار برابر عاشق‌تر كنید.

منم منم نكنید
خیلی از ما برای صحبت‌ كردن از احساسات‌مان مرتب از واژه من استفاده می‌كنیم. از آنجایی كه در اغلب اوقات قصد بدی پشت حرف‌های‌مان نیست و فقط از سر عادت این واژه را به زبان می‌آوریم، ‌خودمان متوجه فاجعه‌ای كه این واژه به بار می‌آورد نمی‌شویم. گفتن جملاتی مثل « من امروز حوصله بیرون آمدن ندارم »، « من از رفت‌ و آمد با فلانی راضی نیستم »، « این شرایط من را خسته كرده » و ... از نظر همسرتان به هیچ‌ وجه بیان ساده احساسات نیست بلكه او گمان می‌كند در تمامی این موارد، شما او را مقصر می‌دانید و بی‌كفایتی اوست كه اوضاع را برای شما سخت كرده است.
 
حرف‌هایش را بشنوید
شنیدن، بزرگ‌ترین انتظاری است كه همسر آینده تان از شما دارد. برای صحبت درباره زندگی آینده، برنامه ریزی های کاری و تحصیلی، تعیین خط مشی روابط، مسائل روزمره و خاطرات او وقت بگذارید و او را از همه توجه تان بهره مند کنید.
 
غلط‌گیری ممنوع
فكر نكنید بیشتر می‌دانید و می‌توانید اشتباهات دیگران را اصلاح كنید. این‌كه مدام غلط‌های گفتاری نامزدتان را بگیرید، از لباس پوشیدن و جویدن غذای او ایراد بگیرید و احساس دانای كل بودن كنید، می‌تواند رابطه شما را به وضعیت خطرناكی وارد كند. این رفتار باعث خواهد شد همسرتان در مقابل شما احساس ناامنی كرده و اعتماد به نفسش پایین بیاید و زمانی كه در جمع حضور دارد، برای هر كاری كه می‌كند منتظر واكنش شما بماند یا به‌خاطر استرسی كه در او به‌ وجود آورده‌اید، بیشتر از قبل اشتباه كند. اگر می‌خواهید اشتباهاتش را اصلاح كنید، سعی كنید با رفتار‌های‌تان شیوه درست رفتار‌كردن را به او یاد بدهید، نه این‌كه مدام در صحبت‌های‌تان غلط‌های او را بگیرید.



برچسب‌ها:
[ 1 / 4 / 1391برچسب:, ] [ 1 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

میانگین نمره کیفیت انواع نان/ سنگک کیفی‌ترین نان شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت میانگین نمره کیفیت انواع نان را 74.6 از 100 عنوان کرد و گفت: بر اساس مطالعات به عمل آمده، سنگک با 78.8 از 100 ، کیفی‌ترین نان در ایران به شمار می‌رود.

عباس قبادی در گفتگو با مهر از انجام طرح سنجش کیفیت نان در کشور خبرداد و گفت: بر اساس نتایج حاصل از گزارش سنجش کارشناسی کیفیت نان تولیدی در کشور توسط گروه تحقیقاتی و آزمایشگاهی کنترل کیفی مرکز پژوهش‌های غلات، میانگین نمره کیفیت نان در اردیبهشت ماه امسال، 6/74 از 100 بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: آزمایشگاه‌های شرکتهای غله و خدمات بازرگانی مناطق ماهانه از 3 درصد واحدهای نانوایی استان با در نظرگرفتن پراکنش جغرافیایی واحدهای نانوایی و نوع نان تولیدی، نمونه‌برداری و ضمن مطابقت با معیارهای کیفی، نمره کیفیت نمونه‌های نان استان مربوطه را تعیین می‌کنند.

وی تصریح کرد: کل نمونه‌های نان مورد ارزیابی دراردیبهشت ماه 970 عدد بوده که شامل 128 نمونه نان سنگک، 273 نمونه نان بربری، 227 نمونه نان تافتون و 342 نمونه نان لواش است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: مقایسه نمره کیفیت نان در واحدهای نانوایی سطح کشور نشان می‌دهد که نمره کیفیت در نان سنگک 8/78، نان بربری 8/75، نان تافتون 74 و نان لواش 6/72 از 100 بوده است.

به گفته قبادی، کیفیت نان کشور در مجموع قابل قبول و روند نسبتاً ثابتی را در ماههای اخیر طی کرده است

چه فایده وقتی مردم پول ندارن نون بخرن بخورن قل مراد دلم خونه

 



برچسب‌ها:
[ 1 / 4 / 1391برچسب:, ] [ 1 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

عکس/ نکونام و شجاعی و دختران طرفدارشان در اسپانیا



برچسب‌ها:
[ 1 / 4 / 1391برچسب:, ] [ 1 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]