خطرات لامپ کم‌ مصرف و آنتن‌ های موبایل

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تاکید بر لزوم حفاظت مردم در برابر پرتوها بر احتمال خطرات ناشی از تابش پرتوی ماورای بنفش، لامپ های کم مصرف، امواج الکترومغناطیس موبایل و نصب آنتنهای BTS در مجاورت مدارس و مهدکودک ها هشدار داد.

به نقل از مهر، کاظم ندافی امروز در سومین کنفرانس ایمنی پرتوهای غیر یون ساز با تاکید بر اینکه 80 هزار مورد از وقوع مرگ ها در کشور ما منتسب به عوامل محیطی است، خاطر نشان کرد: 20 تا 25 درصد عوامل موثر در سلامت در اختیار وزارت بهداشت بوده و ما بقی این عوامل در اختیار دیگر سازمان ها و نهادها قرار دارد.

وی از تصویب نقشه تحول در نظام سلامت و حفاظت و حفاظت مردم در برابر پرتوها توسط هیات وزیران خبر داد و گفت: وزارت بهداشت طبق این سند راهبردی وظایف جدیدی در زمینه حفاظت مردم در برابر پرتوها دارد. بر این اساس مرکز سلامت محیط و کار این وزارتخانه اطلاع رسانی های بسیاری را در زمینه تابش پرتوهای فرابنفش بر لزوم توجه به خطرات آن برای آگاه سازی مردم در نظر گرفته است.

وی با هشدار بر اینکه در صورت عدم جدی گرفتن این هشدارها تا سال 1440، 7 هزار مورد سرطان اضافی پوست خواهیم داشت، گفت: این امر هزینه زیادی را بر نظام سلامت کشور تحمیل خواهد کرد. اما چنانچه در این زمینه به مردم آموزش های لازم داده شود 40 درصد این آمار کاهش خواهد یافت.

ندافی گفت: در صورت انجام هماهنگی های دیگر علاوه بر آموزش می توان تا 60 درصد این خطرات احتمالی را که ناشی از پرتوهای فرابنفش خواهد بود، کاهش دهیم.

وی همچنین از تصویب کارگروه سلامت امواج الکترومغناطیسی در دولت و با همکاری سازمان انرژی اتمی خبر داد و گفت: این کارگروه موضوعات پرتوهای یون ساز و غیر یون ساز را در سطح کشور پیگیری می کند.

رئیس مرکز سلامت و محیط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مباحث مربوط به پرتوهای غیر یون ساز خاطر نشان کرد: این مباحث در کشور جدی گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه ایمنی و بهداشت کاربری لامپ های کم مصرف از دو دیدگاه حائز اهمیت است، گفت: جیوه بکار رفته در هر لامپ کم مصرف 4 میلی گرم بوده که در صورت شکسته شدن این لامپ ها جیوه آزاد شده می تواند مشکلاتی را برای کاربر ایجاد کند. بر این اساس باید روش های خاص جمع آوری پسماندهای این لامپ ها به مردم آموزش داده شود و نکات ایمنی در این زمینه که چگونه از این لامپ ها و با چه فاصله ای و در چند ساعت استفاده شود، مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ملاحظات خاص پرتویی در زمینه آنتن های موبایل تاکید کرد: بر اساس اندازه گیری های سازمان انرژی اتمی تابش بیش از یک درصد میزان مجاز این آنتن ها گزارش نشده است. به عبارتی دیگر در همه موارد این تابش از یک صدم حد مجاز تجاوز نمی کند اما با این حال نباید بحث این آنتن ها را رها کرد بلکه از اپراتورهای موبایل انتظار می رود که سامانه مربوط به این اندازه گیری ها را به روز کرده و در این زمینه همکاری های لازم را انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: اطلاعات تمامی مدارس را در زمینه مجاورت آنتن های موبایل و نصب آن در این عملکرد به طور کامل در اختیار داریم و هر چند هیچ مستندی مبنی بر عوارض ناشی از این تشعشعات گزارش نشده است اما این آنتن های موبایل نباید در مجاورت مهد کودک ها و بدون حریم نصب شود.

دکتر ندافی گوشی های موبایل را یکی از منابع تابش پرتو عنوان کرد که باید بر روی آن نظارت کافی صورت گیرد و تصریح کرد: شواهد روی حیوانات آزمایشگاهی از اثرات سوء ناشی از استفاده از گوشی های موبایل حکایت دارد.

وی همچنین گفت: بار بیماری ناشی از پرتوهای فرابنفش سالانه 70 مورد مرگ زودرس و تعداد سالهای عمر از دست رفته را 29 هزار سال اعلام کرده است.

به گفته وی به زودی سامانه ای از سوی این مرکز برای ارائه شاخص های پرتوهای مغناطیسی و فرابنفش راه اندازی می شود تا تمامی استانهای کشور بتواند پیش بینی های این پرتوها را در روز جاری برای آینده و اطلاعات مربوط به گذشته بیماری ها و نقش سیستم های ایمنی دریافت کند.

رئیس مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت بار دیگر تاکید کرد: در ارتباط با آنتن های موبایل هنوز شواهد کافی برای مضر بودن سلامت آنها وجود ندارد. اما برخی خدمات اپراتورهای موبایل مورد تایید ما نیست برای مثال یکی از اپراتورهای موبایل نسبت به ارائه سیم کارت به دانش آموزان اقدام کرده است که ممکن است اثرات سوئی به همراه داشته باشد. بر این اساس از سازمان انرژی اتمی و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می خواهیم تا برنامه های نظارتی پررنگ تری را در این زمینه داشته باشد و از این پس توسعه تلفن همراه به صورت متعهدانه و مسئولانه صورت بگیرد و ارائه اپراتورها ضرری برای مردم نداشته باشد.

وی همچنین از برنامه های وزارت بهداشت در زمینه اسباب بازی های دارای تکنولوژی بی سیم برای کودکان خبر داد.



برچسب‌ها:
[ 18 / 2 / 1391برچسب:منبع:مهر, ] [ 2 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

BBC، بازیگر سریال «نرگس»زهرا امیر ابراهیمی را استخدام کرد + عکس

"زهرا امیر ابراهیمی" بازیگر سابق سریال های تلویزیونی در ایران، از چندی قبل و پس از مصاحبه با شبکه بی بی سی فارسی، به استخدام این شبکه در آمده و همکاری خود را به عنوان گزارشگر با این شبکه دولت انگلیس آغاز کرده است.

بازیگر نقش «زهره» در سریال معروف "نرگس" ، در مصاحبه با بی بی سی فارسی، علت خروج خود از ایران را واکنش های مردم به شایعات انتشار یافته در مورد خود عنوان کرده است.

امیرابراهیمی در پاریس اقامت دارد.



برچسب‌ها:
[ 18 / 2 / 1391برچسب:منبع:جام نیوز, ] [ 2 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

تاخت‌ و تاز اماراتی‌ ها در پارس‌ جنوبی

همزمان با سفارش ساخت خارجی برخی از کالاها به سازندگان اماراتی در سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" در تعدادی از فازهای پارس جنوبی، شرکت ملی نفت ایران از برخورد قانونی و ممنوع المعامله شدن پیمانکاران متخلف خبر داده است.

همزمان با نامگذاری سال ۱۳۹۱ به سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" توسط مقام معظم رهبری، رستم قاسمی به عنوان نخستین مقام اجرایی صنعت نفت در راستای اجرای رهنمودهای رهبری، منشور توسعه ساخت داخلی تجهیزات را به تمامی شرکتهای زیرمجموعه وزارت نفت ابلاغ کرد.

بر اساس این منشور۱۰ ماده‌ای، تمامی مدیران و معاونان وزارت نفت و شرکتهای تابع موظف شدند ساخت تمامی کالا و تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را که امکان ساخت آنها در داخل کشور وجود دارد به سازندگان و تولیدکنندگان داخلی واگذار کنند.

آمارهای رسمی وزارت نفت نشان می‌دهد که در حال حاضر سالانه حدود ۳۰ میلیارد دلار کالا و تجهیزات در طرحهای مختلف صنعت نفت خرید می‌شود و تا سال گذشته سهم سازندگان داخلی از بازار کالا و تجهیزات نفت و گاز حدود ۸ میلیارد دلار بود.

پیش بینی‌ها حاکی از آن است که در سالجاری همزمان با ابلاغ منشور ساخت داخل توسط وزارت نفت و تنگ‌تر شدن حلقه تحریمهای بین‌المللی برای ورود کالا و تجهیزات خارجی به صنعت نفت، رکوردهای خرید کالا از سازندگان و صنعتگران داخلی از مرز ۱۲میلیارد دلار عبور کند.

در حال حاضر توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی و جلوافتادگی از شریک قطری در استخراج گاز مهمترین جبهه کاری صنعت نفت کشور است به طوریکه برای سالجاری اختصاص بیش از ۲۲ میلیارد دلار برای توسعه این میدان مشترک برنامه ریزی شده است.

پس از خروج شرکتهای بزرگ چند ملیتی از این میدان مشترک گازی همچون توتال فرانسه، انی ایتالیا، شل انگلیس، استات اویل هیدروی نروژ و رپسول اسپانیا، سکان توسعه بزرگترین میدان گازی جهان به پیمانکاران ایرانی واگذار شد و حتی قراردادهایی به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای توسعه ۳۵ ماهه پارس جنوبی با پیمانکاران داخلی امضا شد.

با این وجود در شرایط فعلی که رویکرد و سیاست اصلی وزارت نفت به سمت توسعه ظرفیت ساخت داخلی تجهیزات و کالاهای صنعت نفت و کاهش وابستگی به شرکتهای خارجی است برخی از پیمانکاران شاغل در پارس جنوبی اقدام به سفارش گذاری گسترده برخی از کالاها به سازندگان خارجی کرده اند.

بر این اساس در طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی یکی از پیمانکاران حاضر در این پروژه اخیرا سفارش ساخت برخی از تجهیزات سرمایش و گرمایشی بخشی از تاسیسات این مگا پروژه گازی را به سازندگان اماراتی واگذار کرده است.

این تجهیزات که پیشتر در طرح توسعه فازهای ۱۵، ۱۶، ۱۳، ۲۲، ۲۳، ۲۴ و ۱۲ توسط سازندگان داخلی طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی شده، در قالب قراردادی چندین میلیون یورویی به سازندگان اماراتی سفارش شده است.

هم اکنون تکنولوژی به کار رفته در این تجهیزات گرمایش و سرمایشی پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی کاملا در داخل کشور بومی و ملی شده است که سفارش خارجی این کالاها به سازندگان خارجی با سیاستهای کلان وزارت نفت فاصله دارد.

پیگیری‌های خبرنگار مهر حاکی از آن است که با سفارش ساخت این کالاها به سازندگان اماراتی علاوه بر بیکار شدن بیش از ۷۰۰ نفر در صنایع و کارخانجات داخلی زمینه خروج ارز از کشور فراهم می‌شود، این در حالی است که در شرایط فعلی حتی مطالعات مهندسی طراحی و ساخت این کالاها توسط سازندگان داخلی به پایان رسیده است.

شرکت نفت: متخلفان ممنوع المعامله می‌شوند

موسی سوری در گفتگو با مهر در واکنش به سفارش ساخت برخی از کالاهای قابل ساخت در داخل به سازندگان اماراتی، گفت: علاوه بر طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی ساخت برخی از کالاهای بومی شده در داخل کشور در فاز ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی هم به شرکتهای خارجی سفارش ساخت شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اعلام اینکه سفارش خارجی ساخت تجهیزات توسط برخی از پیمانکاران و بدون هماهنگی با مجموعه وزارت نفت انجام شده است، تصریح کرد: وزارت نفت قطعا با سفارش خارجی ساخت این کالاها برخورد جدی و قانونی می‌کند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در صورت احراز تخلفات، قطعا پیمانکار متخلف ممنوع المعامله خواهند شد، اظهار داشت: همچنین صورت وضعیت سفارش ساخت داخلی این کالاها هم پرداخت نخواهد شد.

وی با اشاره به تاکید و دستورات ویژه وزیر نفت برای توسعه توان و ظرفیت ساخت داخل در طرح توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی، بیان کرد: در حال حاضر وزارت نفت برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای توسعه ساخت داخلی کالا و تجهیزات نفت و گاز را در دستور کار قرار داده است.

سوری همچنین از توافق وزارت نفت و صنعت و معدن برای بومی سازی بخش عمده پکیج‌های پالایشگاه‌های گاز خبر داد و افزود: برای بومی سازی ۴۱ پکیج کالا و تجهیزات گازی پالایشگاه‌های پارس جنوبی برنامه ریزی گسترده‌ای شده است.

وی با اعلام اینکه هم اکنون ساخت بومی هفت پکیج پالایشگاهی در طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی عملیاتی شده است، تبیین کرد: در مجموع پیش بینی می شود با مشارکت سازندگان داخلی ۸۵ درصد کالا و تجهیزات پالایشگاه‌های پارس جنوبی در داخل کشور بومی سازی شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس همچنین از ایجاد کمیته سازندگان داخلی در حوزه پارس جنوبی خبر داد و اعلام کرد: با دستورات وزیر نفت پیش بینی می‌شود در سالجاری اقدامات موثری برای خودکفایی و کاهش وابستگی خارجی به کالاهای مورد نیاز فازهای پارس‌جنوبی حاصل شود.



برچسب‌ها:
[ 18 / 2 / 1391برچسب:منبع:مهر, ] [ 2 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

دیگر نمی‌ توان روابط جنسی را سانسور کرد!

بی‌ مهری‌ ها و بی‌ توجهی‌ ها سهم آن‌ ها از زندگی اجتماعی است. نه جایی دعوت می‌شوند و نه کسی به دیدنشان می‌رود. مردم از آن‌ها می‌ ترسند و تا جایی که ممکن است دوری می‌کنند. در نهایت به گوشه‌گیری روی می‌آورند و کتمان حقیقت را بهترین راه می‌بینند. اما همواره این سؤال را با خود تکرار می‌کنند: «آیا تنها گناهکاران جامعه‌ای نا آگاه ما هستیم؟»

در بین مبتلایان به ویروس ایدز، افراد بسیاری هستند که بی‌خبر مبتلا شده‌اند. بیمارانی که قربانی یک بیماری بی‌رحم هستند و سال‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. پای درد و دل این افراد که بنشینی، از رنج ناآگاهی مردم می‌گویند. از جامعه‌ای که آن‌ها را از خود می‌راند. از سر کار اخراجشان می‌کند و کودکانشان را در مدرسه نمی‌پذیرد. از پزشکانی که حاضر به مداوایشان نیستند و خویشانی که به میهمانی دعوتشان نمی‌کنند. با این وجود بسیاری از آن‌ها دیگر نگران خود نیستند؛ بلکه نگران انفجار موج سوم ایدز در جامعه‌اند.

موج سوم ایدز؛ بیخ گوش زنان و کودکان
رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت با بیان داده‌های آماری، هشدار داده است که موج سوم ایدز در کشور آغاز شده است. هرچند آمارهای جمع‌آوری شده از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از کاهش تعداد موارد جدید ابتلا به HIV خبر می‌دهند، ولی از طرف دیگر سهم انتقال جنسی در مبتلا کردن افراد جدید در حال افزایش است.

در سال ۱۳۸۹، ارتباط جنسی محافظت نشده، تعداد قابل ملاحظه‌ای از مردم را به این بیماری دچار کرده که از این بین ۳۲۹ مورد شناسایی شده‌اند. همین مسئله خطر آغاز موج سوم بیماری ایدز در کشور را پررنگ می‌سازد.

در این بین زنان و کودکان مهم‌ترین قربانیان موج سوم هستند. سهم زنان در جامعه آماری مبتلایان بیشتر شده است و کودکانی که با ویروس HIV پا به این جهان می‌گذارند از حدود ۱۴ مورد ابتلا به ۳۸ مورد در سال ۸۹ رسیده است.

سال گذشته نیز مدیر بهداشت و درمان سازمان‌ زندان‌ها خبر داد که بیش از ۱۲ درصد زنان زندانی در کشور، به ویروس ایدز مبتلا هستند. وی تزریق با وسایل مشترک در مصرف‌کنندگان مواد، رابطه جنسی، دریافت خون و فرآورده‌های خونی و انتقال ویروس از مادر به کودک را از جمله راه‌های انتقال ویروس اچ‌آی‌وی برشمرد.

بی‌خبر نگه داشتن راه محافظت از جوانان و نوجوانان نیست
کارشناسان وزارت بهداشت بر این باورند که در حال حاضر، مهمترین علت افزایش آمار ایدز در کشور پایین بودن آگاهی جوانان و نوجوان است که در مرحله بلوغ و اوج فعالیت جنسی قرار دارند. دکتر محرز درباره علت افزایش ابتلای جنسی ایدز در کشور چنین گفته است: «مهمترین علت، پایین بودن آگاهی جوانان و نوجوانانی است که به علت غلیان هیجانات دست به روابط جنسی غیر ایمن با شریک جنسی می‌زنند و در آن زمان حتی اگر به عواقت این کار نیز آگاه باشند، مسایل ایمنی در روابط جنسی را رعایت نمی‌کنند.»

از سوی دیگر آمارهای انجمن ایدز ایران نشان می‌دهد که موج سوم شیوع ایدز از راه جنسی دانش‌آموزان و دانشجویان را هدف گرفته است. این درحالی است که به گفته رئیس این انجمن، نهادهای متولی مدارس و دانشگاه‌ها برنامه‌ای برای حفاظت از جوانان ندارند.

وزیر بهداشت نیز چندی پیش، از خانواده‌ها خواست که مسائل مربوط به ارتباطات اخلاقی را جدی بگیرند و بدانند که جانشان در خطر است. چرا اگر این موضوع از این طریق بخواهد شعله‌ور شود، احتمالا آتشفشانی از ایدز را در کشور خواهیم داشت و تعداد مبتلایان در سال‌های آینده ۵ برابر می‌شود.

سانسور در اطلاع‌رسانی و ادامه یک فاجعه
پیش از این اعتیاد مهم‌ترین دلیل ابتلا به ویروس ایدز محسوب می‌شد و رفتارهای محافظت نشده جنسی در مرحله دوم قرار داشت. اما به نظر می‌رسد که عامل دوم یعنی رفتارهای جنسی به سرعت در حال نزدیک شدن به عامل نخست است. کارشناسان بر این باورند که چون عامل دوم به اندازه اعتیاد قابل کنترل نیست، اگر راه‌های مقابله با آن در جامعه به خوبی به کار گرفته نشود،‌ بعید نیست که این رفتارهای ناسالم جنسی در کشور ما نیز همچون سایر کشورهای جهان به اولین دلیل ابتلا به ایدز تبدیل شود.

بسیاری از محققان اطلاع‌رسانی، برنامه‌های مقابله و پیشگیری را در مقابله با تهدید بزرگی که کمین است، ناچیز قلمداد می‌کنند. رئیس مرکز تحقیقات ایدز نیز معتقد است که ایران تا کنون هیچ گونه موفقیتی در کنترل رفتارهای پرخطر جنسی به دست نیاورده است و در شرایط فعلی با محدودیت در ارائه اطلاعات نمی‌توان از کنترل ایدز صحبت کرد.



برچسب‌ها:
[ 18 / 2 / 1391برچسب:مرجع خبر: فرارو, ] [ 2 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

ازدواج زودهنگام ۲۴‌هزار‌ دختر زیر ۱۴سال

آخرین آمارهای ازدواج کودکان در کشور نشان می‌دهد دختران بیش از پسران در فهرست ازدواج زودهنگام قرار می‌گیرند، ۲۴‌هزار‌و ۵۰۶‌دختر زیر ۱۴سال در برابر پنج‌هزار‌و ۵۱۹‌پسر ۱۰ تا ۱۴ساله نشان میدهد دختران بیشتری با مردان بیشتر از سن خود ازدواج میکنند. شرایطی که آمادگی اش برای دختران در سن مجاز ازدواج هم به احتیاط و تامل بیشتری نیاز دارد..

 


ازدواج زودهنگام ۲۴‌هزار‌ دختر زیر ۱۴سال

ازدواج زودهنگام ۲۴‌هزار‌ دختر زیر ۱۴سال

 


۸۰۰ هزار کودک  ایرانی ازدواج کرده‌ اند!

آخرین آمارهای ازدواج کودکان در کشور نشان می‌دهد دختران بیش از پسران در فهرست ازدواج زودهنگام قرار میگیرند. ۲۴‌هزار‌و ۵۰۶‌ دختر زیر ۱۴سال در برابر پنج‌ هزار‌و ۵۱۹‌پسر ۱۰ تا ۱۴ساله نشان می‌دهد دختران بیشتری با مردان بیشتر از سن خود ازدواج می‌کنند، شرایطی که آمادگی‌اش برای دختران در سن مجاز ازدواج هم به احتیاط و تامل بیشتری نیاز دارد. آمار مرکز آمار ایران در این باره به آخرین سرشماری کشور در سال ۸۵ برمی‌گردد. تعداد کودکان ازدواج‌کرده در سنین ۱۰ تا ۱۸ سال دارای همسر، ۸۴۸‌هزار نفر است. نگرانی از افزایش ازدواج دختران خردسال در کشور در آخرین گزارش نشریه جامعه‌شناسی کشور هم نمود دارد؛ گزارشی که به پدیده «همسران کودک» در ایران امروز اشاره می‌کند. تعداد «مادران کودک» با ۵/ ۶ برابر افزایش نسبت به «پدران کودک» گویای این است که عمدتا‌دختران خردسال و کودک واقع در سنین ۱۸ـ۱۰سالگی با ۸۵درصد همسر مردانی شده‌اند‌که در سنین بالای ۱۸سال قرار دارند و فقط ۱۵درصد از این قشر کودکان با کودکان هم‌سن و سال یا هم‌نسل خود ازدواج کرده‌اند. به گفته یک پژوهشگر فعال حوزه کودکان و با استناد به پیمان نامه جهانی حقوق کودک که افراد زیر ۱۸ سال را کودک دانسته، حدود هفت درصد از کودکان در سنین ۱۰ تا ۱۸ ساله کشور تا سال ۸۵ «ازدواج» کرده‌اند و حدود ۷۵۰ هزار نفر از این ۸۴۸ هزار نفر دختر و مابقی پسر بوده‌اند. ۲۵ هزار نفر از ۸۴۸ هزار کودک در سنین کمتر از ۱۸ سال طلاق گرفته و حدود ۱۲ هزار نفر نیز همسران خود را از دست داده‌اند. فرشید یزدانی می‌گوید: «در حال حاضر ۲۵ هزار نفر از کودکانی که ازدواج کرده بودند، طلاق گرفته‌اند»،وی‌نسبت جنسیتی این کودکان را این گونه عنوان کرد: ۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر از این کودکان مرد و مابقی زن هستند. همچنین حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر از این کودکان به دلیل مرگ، همسر خود را از دست داده‌اند.» یزدانی با اذعان بر این که ۴۹۰ هزار نفر از مجموع کودکان ازدواج کرده، در نقاط شهری زندگی می‌کنند، تعداد کودکان روستایی ازدواج کرده را حدود ۳۵۵ هزار نفر خواند. طبق قانون کشور‌سن تعیین‌شده برای ازدواج دختران ۱۳سال و برای پسران ۱۵سال مقرر شده است و قانون راهی پیش‌بینی کرده برای ازدواج زودرس دختران مبنی بر اینکه اگر دختران ویژگی‌های جسمانی خاصی داشته باشند، می‌توانند از معافیت از شرط سن استفاده کنند مثلا اینکه دختری رشید که از قوای جسمانی بالایی برخوردار باشد و باید توجه داشت که این آمار در جنوب کشور ارائه شده است؛ جایی که ویژگی فیزیولوژیکی دختران در جنوب با دختران شمال کشور بسیار متفاوت است. بنابراین قانون در این زمینه راه را باز گذاشته است. پس این آمار وجود داشته و با تایید مرکز ثبت احوال صورت گرفته، اما اگرچه این آمار روز به روز در حال کاهش است اما این مسئله وجود دارد و قابل کتمان نیست.

در روزهایی که کارشناسان و مسئولان نسبت به بالا رفتن سن ازدواج نگران هستند و هشدار می‌دهند، عده‌ای از آن طرف بام افتاده‌اند و خبرهای عجیبی می‌رسد. چند روز پیش بود که از هرمزگان خبر ‌رسید که در سه شهر این استان پنج کودک زیر ۱۰ سال ازدواج کردند. این خبر از سوی مدیر‌کل ثبت احوال هرمزگان اعلام شد اما هیچ اشاره‌ای به اینکه این کودکان در چه شرایطی قبول کردند وارد زندگی مشترک شوند، نشد. رضا غلام‌پور از ثبت شش واقعه ازدواج با زوج‌هایی کمتر از ۱۰ سال در این استان طی ۱۰ ماهه سال‌جاری هم خبر می‌دهد: «در ۱۰ ماهه سال‌جاری تعداد ۱۵ هزار و ۴۹۶ واقعه ازدواج در هرمزگان به ثبت رسیده.»وی همچنین اظهار داشت: «این رقم نسبت به سال گذشته ۳.۵۷ درصد کاهش نشان می‌دهد. در ۱۰ ماهه سال‌جاری تعداد شش ازدواج با رنج سنی کمتر از ۱۰ سال در استان به ثبت رسیده است که این ازدوا‌ج‌ها در شهرستان‌هایی همانند بندرعباس، قشم و میناب به ثبت رسیده است. کمترین واقعه طلاق هم در شهرستان پارسیان رخ داده و بیشترین ازدواج نیز در این شهرستان صورت گرفته است. بعد از آن‌ شهرهای میناب، بستک و قشم کمترین نرخ طلاق را داشته‌اند و بندرعباس و رودان بیشترین نرخ طلاق را به خود اختصاص داده‌اند. در این مدت زمان ۵۳۰ واقعه ازدواج کمتر از ۱۴ سال نیز در استان به ثبت رسیده است.» حالا رئیس سازمان بهزیستی کشور به میدان آمده و از اعزام بازرس ویژه برای پیگیری ازدواج ۵ کودک زیر ۱۰ سال در هرمزگان خبر می‌دهد. همایون هاشمی در خصوص اقدام سازمان بهزیستی برای ازدواج پنج کودک زیر ۱۰ سال در هرمزگان می‌گوید: «این سازمان پیگیری این موضوع را وظیفه خود دانسته و به همین جهت بازرس ویژه‌ای را برای بررسی موضوع به این استان اعزام کرده است. در حال حاضر خبر تکمیلی از این موضوع هنوز به دست نیامده است اما سازمان بهزیستی کشور با جدیت این موضوع را پیگیری و آن را آسیب‌شناسی خواهد کرد.
کدام استان‌ها بیشترین ازدواج‌ های زود هنگام را دارند؟

از سوی دیگر نتایج مطالعات صورت گرفته در ایران نشان می‌دهد که بیش از۲۰ درصد دختران (از ۷.۷ درصد در شهر تهران تا ۴۰ درصد در مناطق روستایی سیستان و بلوچستان) قبل از سن ۱۸ سالگی ازدواج کرده‌اند به طوری که ازدواج زودهنگام مهم‌ترین عامل ترک تحصیل دختران نوجوان شناخته شده است. ازدواج زودهنگام به‌طور اجتناب ناپذیری می‌تواند جوانان در سن مدرسه را از حق تحصیل محروم کند. تحقیق صورت گرفته توسط یاراحمدی درباره تاثیر ازدواج زودهنگام بر ترک تحصیل زنان جوان در ایران با رویکرد چند سطحی روی ‌زنان

۱۰ تا ۱۹ سال کشور نیز حاکی است به طور متوسط ۴/۱۶ درصد افراد مونث ۱۵ تا ۱۹ سال کل کشور متاهل بوده که این رقم برای مناطق روستایی و شهری به ترتیب ۶/۱۹ و ۷/۱۳ درصد است از سوی دیگر میزان ازدواج افراد واقع در گروه سنی ۱۰ تا ۱۴ سال کمتر از یک درصد است. بر اساس این تحقیق نسبت تاهل برای افراد باسواد ۱۵ تا ۱۹سال، ۱۶ درصد و برای افراد بی‌سواد ۲۵ درصد است این درحالی است که درصد ازدواج در بین افراد باسواد واقع در این سن کمتر از یک درصد و در بین افراد بی‌سواد ۱۰ تا ۱۴ سال ۷/۵ درصد است.

میزان ازدواج زودهنگام در استان‌های کشور بیانگر آن است که پایین‌ترین میزان ازدواج زودهنگام متعلق به شهر تهران با ۷.۷ درصد است و مناطق روستایی استان‌های اصفهان و سیستان و بلوچستان بیشترین میزان را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین بررسی درصد کسانی که تا قبل از سن ۱۷، ۱۸ و ۱۹ سالگی ازدواج کرده‌اند نشان می‌دهد که نزدیک به ۸/۲۲ درصد دختران ۱۷ ساله در مناطق روستایی و ۱/۱۳ درصد در مناطق شهری ازدواج کرده‌اند. در ارتباط با دلایل عدم اشتغال به تحصیل افراد ازدواج کرده نیز در این بررسی ۵۶ درصد افراد اظهار کردند که دلیل ترک تحصیل آن‌ها ازدواج بوده است این در حالی است که برای افراد غیرمتاهلی که به مدرسه نمی‌روند مشکل دسترسی به مدرسه مهم‌ترین عامل بوده است. آمارها نشان می‌دهد درسطح جهانی نیز ۳۶ درصد زنان ۲۰ تا ۲۴ ساله قبل از رسیدن به سن ۱۸ سالگی ازدواج کرده‌اند. سالانه ۱۴ میلیون نوبالغ ۱۵ تا ۱۹ ساله زایمان می‌کنند و دختران زیر سن ۱۵ سال، ۵ برابر بیش از دختران سن بیست سالگی دستخوش مرگ و میر در طول بارداری یا زایمان می‌شوند. دختران زیر سن ۱۸ سالگی، ۶۰ درصد بیش از دختران بالای ۱۹ سالگی شاهد مرگ و میر نونهالشان در یک سال اول زندگی شان هستند و حتی اگر شانس زنده ماندن داشته باشد بیش‌تر در معرض بیماری‌های کم وزنی، کمبود مواد غذایی و دیرکرد در رشد جسمی و شناختی قرار می‌گیرند.

فقر مالی و فرهنگی دلیل این ازدواج‌هاست

کارشناسان می‌گویند فقر یکی از عوامل اصلی ازدواج کودکان با بزرگسالان است. در بسیاری از مواقع با وقوع فقر، والدین بودن دختران را هزینه و بار اضافی بر هزینه خانوار محسوب کرده و با ازدواج او نه تنها بار هزینه را می‌کاهند بلکه گاه با ازدواج دخترشان با افراد مسن‌تر می‌توانند به زندگی اقتصادی و اجتماعی دختر و حتی خودشان نیز سامان بهتری دهند. در این اجتماعات ازدواج برای خانواده دختر به نوعی امتیاز اقتصادی نیز محسوب می‌شود. یک دختر در این شرایط به عنوان کالا مورد معامله قرار می‌گیرد و گاه به عنوان پول ‌یا به جای بدهی معامله می‌شود. در موارد نابسامانی مانند جنگ یا شرایط بد زراعت، خانواده می‌داند که دخترانش می‌توانند زمینه امنیت اقتصادی برای آنان باشند موضوع پرداخت جهیزیه با همین منظر برای تشویق به ازدواج زودهنگام است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که ازدواج دختران در سنین کودکی در خانواده‌هایی که پدر معتاد، بیمار روانی، بیسواد یا کودک تک والد یا والد ناتنی داشته باشند و از لحاظ اقتصادی – اجتماعی در سطح پایینی باشند، بیشتر است. امروزه قاچاق کودکان در قالب ازدواج گریبانگیر خانواده‌های فقیر است. برای مثال ۷۲ درصد از زنانی که اقدام به ترک خانه (فرار از خانه) کرده و در اورژانس‌های اجتماعی بهزیستی استان تهران در سال‌های ۸۱ و ۸۲ پذیرش شده بودند بین ۱۱ تا ۱۷ سال داشتند. دکتر مجید ابهری، متخصص آسیب‌شناس درباره علت و آسیب‌های این نوع ازدواج‌ها به خبرنگار تهران امروز می‌گوید: «ازدواج به عنوان یک پدیده فرخنده نقطه عطف بلوغ است. متاسفانه هنوز بسیاری از افراد در جامعه ما بلوغ جسمی را تنها ملاک ازدواج قلمداد کرده و توجهی به بلوغ فکری و اجتماعی ندارند. یعنی اصولا برایشان مهم نیست که فرد توانایی ازدواج را دارد یا نه. با کمال تاسف در مناطق عشایری مثل خوزستان و هرمزگان ازدواج‌های زودرس هنوز ملاحظه می‌شود. معمولا در مناطق یاد شده این گونه ازدواج‌ها به دلیل شرایط آب و هوایی و بلوغ جسمی اتفاق می‌افتد. حتی در مورد بلوغ جسمی نیز برخی خانواده‌های عشایر اعتقاد دارند دختر باید در خانواده شوهر به بلوغ برسد. این عادت‌ها و پندارهای غلط باعث می‌شود دختری خردسال به عقد یک مرد بزرگسال در بیاید. گاهی بزرگان قبیله‌ها برای پایان دادن به دعواهای بین قبیله‌ای و عشیره‌ای و پیشگیری از نزاع‌های بعدی این کار را که به آن «خون بست» می‌گویند انجام می‌دهند.» این استاد دانشگاه شهید بهشتی درباره راهکارهای جلوگیری از این مسئله می‌گوید: «گذشته از مشکلات جسمی و ناراحتی‌هایی که در روابط زناشویی به وجود می‌آید، مشکلات روحی عدیده‌ای برای آنها پیش می‌آید که منجر به خودکشی و فرار از خانه می‌شود و در بهترین حالت آن باعث می‌شود آن دختر زندگی‌اش را در افسردگی ادامه می‌دهد. این ازدواج‌های آزاردهنده‌ دخالت نهادهای فرهنگی و قضایی را می‌طلبد تا از این فجایع جلوگیری کنند. بعضی از این خانواده‌ها پرجمعیت هستند و گاهی ۱۴ فرزند دارند و در مناطق هرمزگان برای رها شدن از هزینه شکم فرزندان خانواده خود این کار را انجام می‌دهند. شناسایی خانواده‌های پرجمعیت و حتی اعمال پیشگیری‌های اجباری برای جلوگیری موالید می‌تواند راهکار دیگری را برای جلوگیری از این حوادث تلخ باشد. متاسفانه این ازدواج‌ها به ثبت قانونی نیز نمی‌رسد و فقط توسط روحانی محل صیغه عقد جاری می‌شود. در بیشتر موارد این صیغه ادامه یافته و زن با کوچک‌ترین اعتراض از خانه اخراج می‌شود. بالا بردن سطح آگاهی و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها، تعریف پروژه‌های آموزشی در عشایر جنوب و مناطق یاد شده و استمداد از روحانیون محل برای دخالت در این گونه موارد می‌تواند چاره‌ساز باشد. چرا که روحانیون اهل سنت در مناطق سنی نشین دارای جایگاه ویژ‌ه‌ای هستند و می‌توانند با آگاهی‌سازی مردم از اینگونه اعمال جلوگیری‌کنند. گاهی دیده می‌شود که عروس با عروسک به خانه بخت می‌آید و حتی الفبای ازدواج و زناشویی را نمی‌داند و متاسفانه هیچ کس هم مسائل زناشویی را به آنها آموزش نمی‌دهد و با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. دولت باید در یک برنامه گسترده علمی از طریق کمیته امداد، بهزیستی، نیروی انتظامی و قوه قضائیه با آگاه‌سازی روسا و ریش سفیدان قبایل اقدام به اطلاع‌رسانی نموده و اجازه ندهند این گونه فجایع و ازدواج‌ها اتفاق بیفتد و تکرار شود.»



برچسب‌ها:
[ 17 / 2 / 1391برچسب:منبع: تهران امروز, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

دروازه ورود دختران به دنیای جنسی

روزنامه کریستین ساینس مانیتور در مقاله‌ای به قلم استفانی هینز، می‌نویسد: از آنجایی که در فرهنگ غربی تمامی رسانه‌ها پیام‌هایی جنسی برای دختران مخابره می‌کنند که نمی‌توان متوقفشان کرد، باید دختران را بیشتر آگاه کنیم و به آنها قوه تشخیص بدهیم..

دروازه ورود دختر ها به دنیای جنسی

به دختران کمک کنیم تا متوجه این مشکل بشوند
چه باید کرد؟ یک دختر دبیرستانی می‌گوید که دختران می‌توانند خود منتقد رسانه‌ها شوند. “مایا” خود عضو هیئت مشاوره دختران در سازمان “دختران قدرتمند و زنان سالم” است که در ایالت مین مستقر است و برنامه‌های درسی مناسب برای دختران دبیرستانی تهیه می‌کند و برنامه‌های متنوعی برای دختران دارد. مایا می‌گوید: «تصاویر زیادی از دختران درست شده و همه این تصاویر نیز در جهت شیر کردن آنهاست، سخت است که همه را از بین ببریم. پس باید کاری کنیم که دختران خود بتوانند این مسئله را ببینند.»

او خود مستقیماً در این مورد آموزش دیده است. وقتی که دارند برنامه‌ای تلویزیونی یا فیلمی تماشا می‌کنند، مادرش مدام روی دکمه مکث تلویزیون می‌زند و برایش توضیح می‌دهد؛ وقتی که برای مایا داستان می‌خوانده، خط قصه را اغلب عوض می‌کرده تا کاری کند شخصیت‌های مؤنث مهم‌تر جلوه کنند. (مایا تازه وقتی بزرگ‌تر شد فهمید که در داستان هری پاتر، “هری” فعال‌تر و مهم‌تر از شخصیت “هرمیونی” که دختر است، بوده) مایا، که اکنون ۱۶ سال دارد، با خنده می‌گوید: «یک کمی اعصاب‌خردکن بود که وقتی فیلم می‌دیدیم مادرم مدام فیلم را متوقف می‌کرد و می‌گفت: ببین عزیزم، این اصلاً تصویر درستی نیست که نشان می‌دهند و من هم می‌گفتم: آره، آره، می‌دونم. حالا می‌شه بقیه برنامه رو ببینیم؟»

میزان برنامه‌های تلویزیونی با محتوای جنسی از ۵۴ درصد در ۱۹۹۸ به ۷۰ درصد در ۲۰۰۵ رسیده است
پروفسور براون فرصت‌های بسیاری داشت تا در نحوه برداشت دخترش مداخله کند. طبق آمار “بنیاد خانواده کیسر”، درصد برنامه‌های تلویزیونی با محتوای جنسی – از صحبت شخصیت‌ها درباره امور جنسی گرفته تا آمیزش جنسی – از ۵۴ درصد در سال ۱۹۹۸ به ۷۰ درصد در سال ۲۰۰۵ رسیده است. “لوین” در کتاب خود می‌نویسد که اگر تبلیغات را نیز در این آمار بگنجانیم، درصدش بسیار بالاتر خواهد رفت و برنامه‌های مستند مسابقه‌ای و مصاحبه‌ای که طی دهه اخیر بسیار رواج یافته است نیز همه چیز را جنسی می‌کند. دانشمندان خاطرنشان می‌کنند که بیشتر این برنامه‌ها یا خط داستانیشان سبک حرمی پر از زنان است که در آن چندین زن برای برآوردن خواست‌های یک مرد با هم رقابت می‌کنند، یا سرشار از اهداف مربوط به بهبود ظاهر جسمانی است.

حتی شخصیت‌های زن کارتونی و عروسکی نیز لباس‌های تحریک کننده به تن دارند
دختر بچه‌ها نیز همین پیام‌های جنسی را در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مربوط به خود دریافت می‌کنند. “مؤسسه جینا دیویس برای جنسیت و رسانه” دریافته که اخیراً از هر سه شخصیت سخنگو (حیوان یا انسان) در فیلم‌های خانوادگی مناسب برای کودکان، تنها یکی مؤنث است و حتی شخصیت‌های کارتونی زن نیز لباس‌های تحریک کننده به تن دارند؛ مثلاً “جزمین” در کارتون‌های دیزنی لباسی بدون بالاتنه به تن دارد و حتی شخصیت عروسکی “میس پیگی” (که خوکی مسخره است) نیز لباس باز به تن می‌کند.

حتی اگر فیلم و تلویزیون را هم محدود کنیم، پیام‌های جنسی از رادیو، روزنامه و مدرسه به گوش بچه‌ها می‌رسد
بسیاری از کارشناسان رشد کودک با توجه به این پیش‌زمینه می‌گویند که بهترین راه کنترل این هجوم رسانه‌ای به سمت دختران جوان مشارکت والدین است. “آکادمی کودکان آمریکا” توصیه می‌کند که برای کودکان زیر ۲ سال هیچ زمان تصویر – تلویزیونی، فیلمی، و اینترنتی – در نظر نگیریم؛ برای کودکان بزرگ‌تر نیز تنها یک یا دو ساعت در روز کافی است. همین زمان‌بندی تغییر بزرگی برای خانواده‌های آمریکایی خواهد بود. بنیاد خانواده کیسر در سال ۲۰۰۳ پژوهشی انجام داد که بر اساس آن مشخص شد ۳۶ درصد کودکان زیر ۶ سال در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که تلویزیونشان تمام مدت یا تقریباً تمام مدت روشن است؛ ۴۳ درصد کودکان زیر ۴ تا ۶ سال در اتاق خوابشان تلویزیون دارند. این بنیاد در سال ۲۰۱۰ گزارش کرد که به طور میانگین، کودکان ۸ تا ۱۸ ساله، روزانه ۱۰ ساعت و ۴۵ دقیقه از محتوای رسانه‌ای خانه را به خود اختصاص می‌دهند. حتی اگر والدین تلویزیون و فیلم را محدود کنند، جنسی شدن شخصیت زنان از طریق رادیو، روزنامه‌های روی قفسه‌های سوپرمارکت‌ها، بیل‌بوردها، مدارس و اینترنت قدرتمند به دست کودکان می‌رسد؛ این تصاویر در تلویزیون به مراتب جنسی‌تر شده‌ است.

عکس زنان طرح جلد مجله “رولینگ استون” هر روز برهنه‌تر شده است
جامعه‌شناسان دانشگاه بوفالو، “ارین هتن” و “مری نل تروتن”، در پژوهشی جدید طرح جلدهای مجله “رولینگ استون” در سال‌های بین ۱۹۶۷ تا ۲۰۰۹ را بررسی کردند. آنها شاهد افزایشی چشمگیر در تصاویر بیش از حد جنسی شده زنان بودند، تا جایی که تا سال ۲۰۰۹، تقریباً هر زنی که عکسش روی جلد آمده به شکلی آشکار تحریک کننده بوده اما تنها ۱۷ درصد مردان به این شکل نشان داده شده‌اند.

راهی برای فرار از دست تصاویر جنسی نیست
مایا می‌گوید حالا که راهی برای فرار از دست تصاویر جنسی نیست، بهتر است که توانایی تشخیص و مشارکت در ساخت تصاویر را پیدا کنیم. او و دختران جوان دیگر وب‌سایتی درست کرده‌اند که دختران در آن می‌نویسند، نظر می‌دهند و عقاید خود درباره جنسی شدن تصویر زنان در رسانه‌ها را با هم رد و بدل می‌کنند. این پایگاه به کاربران این امکان را می‌دهد که تصاویر تبلیغاتی را ببینند و بعد تصاویر تغییر داده شده خود را جای آن بگذارند. مثلاً یکی از تصاویر اخیری که گذاشته‌اند تبلیغ مجله “زپوس” است؛ در این تصویر زن برهنه‌ای نشان داده می‌شود که تنها جمله زیر تصویر قسمتی از بدنش را پوشانده و آن جمله این است: “این کفش‌ها چیزی بیش از کفش است!” بعد آن کسی که تصویر را در وبگاه گذاشته در دنباله جمله اضافه می‌کند: و با این حال هیچ خلاقیتی در تبلیغ خود به کار نبرده است!

“جکی دوپونت”، مدیر برنامه‌های سازمان “دختران قدرتمند و زنان سالم” می‌گوید: «وقتی به شکلی هجوآمیز روی این پیام‌ها تأکید می‌کنیم، تأثیرش را از دست می‌دهد؛ مضحک بودن آنچه تبلیغات سعی در گفتن آن درباره زنان دارند روشن‌تر می‌شود.»

شهوت‌ انگیز بودن ربطی به جنسیت ندارد، فقط برای ترغیب به خرید است
اما تصاویر رسانه‌ای تنها بخشی از مشکل جنسی شدن همه چیز است. لوین و دیگران می‌گویند که بازاریابی تهاجمی‌تر عمل می‌کند. از زمان جنبش رفع نظارت قانونی در دهه ۱۹۸۰، دولت فدرال بخش اعظم کنترل خود بر تبلیغات برای کودکان را از دست داد. لوین می‌گوید که همین مسئله باعث شد بازاریابان هر چه گستاخ‌تر شوند. او می‌گوید بازاریابان انگیزه پیدا کرده‌اند که از جنسی کردن تصویر زنان برای جذب دختران کوچک یا از خشونت برای جذب پسربچه‌ها استفاده کنند، زیرا از دیدگاه رشد و پرورش، کودکان جذب چیزهایی می‌شوند که از آنها سر در نمی‌آورند یا به نظرشان مرعوب کننده می‌آید. او می‌گوید که در چنین موقعیتی، شهوت‌انگیز بودن ربطی به جنسیت ندارد، بلکه فقط حقه‌ای برای ترغیب به خرید است. اگر دختران قانع شوند که “شهوت‌انگیز” بودن برابر است با محبوبیت و خود دختر بودن؛ و اگر شهوت‌انگیز بودن مستلزم داشتن لباس، آرایش، مدل مو، وسایل و کفش‌های مناسب است، بازاریابان توانسته‌اند مشتریان جدیدی به دست آورند.

آنچه در گذشته برای جوانان بود، اکنون به کودکان هم فروخته می‌شود
پدیده‌ای به نام “فشردگی سنی” – اینکه کودکان الگوهایی را در پیش می‌گیرند که در گذشته تنها برای جوانان بود – به فروش بیشتر کمک می‌کند. اگر دختر بچه‌ها از ۶ سالگی برق لب بزنند (که آمار پژوهش “سازمان مصرف کننده ملی اکسپرین سیمونز” نیمی از آنها چنین می‌کنند) و از ۸ سالگی ریمل (طبق آمار گروه “ان‌پی‌دی”، درصد دختران ۱۲-۸ ساله‌ای که ریمل می‌زنند بین ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ دو برابر شد و از هر ۵ دختر یکی ریمل می‌زند)، بیشتر به نفع کمپانی‌های لوازم آرایشی خواهد بود. لوین می‌گوید که به همین دلیل است که اکنون لباس زیر مخصوص زنان به ۷ ساله‌ها هم فروخته می‌شود.

یکی از بهترین راه‌ها برای به دام نیفتادن نقش‌های جنسیتی دختران، گسترده‌تر ساختن افق‌های آنهاست
در همین حال، تقسیم‌بندی سنی عمیقی در اسباب‌بازی‌ها، لباس و بازی و سرگرمی به وجود آمده است. “اورنستاین” در کتاب “سیندرلا دخترم را خورد” به این مسئله اشاره می‌کند که رنگ صورتی همه جا را پر کرده، تا جایی که بسیاری از دختر بچه‌ها با رادار صورتی یکدیگر را زیر نظر دارند و مثلاً اگر سه‌چرخه‌ای صورتی نباشد، دیگر نباید سوارش شوند. “براون” در کتابش اشاره می‌کند که هیچ معادل صورتی و محدود کننده‌ای برای پسران نیست. با اینکه رنگ آبی، وسایل ورزشی، اسباب بازی ماشین و کامیون و دکور اتاق آنها را تشکیل می‌دهد، باز هم گزینه‌های بیشتری برای تعریف خود در اختیار دارند. براون می‌گوید: «دختران در سطوحی بی‌سابقه با تصاویر محدود و مشخصی از دختر بودن مواجه می‌شوند.» یکی از بهترین راه‌ها برای به دام نقش‌های جنسیتی نیفتادن دختران، گسترده‌تر ساختن افق‌های آنهاست.

باید دختران را با تجربه‌های واقعی و متفاوت آشنا کنیم
خانم “دوپونتگ که در سازمان “دختران قدرتمند، زنان سالم” مسئول برنامه “دختران ماجراجو” برای دختران کلاس دوم تا اول راهنمایی است، دختران را با زنانی آشنا کرده که در شاخه‌هایی غیرمعمول و غیرسنتی، از ساخت و ساز و ورزش راگبی گرفته تا شیمی و سورتمه‌سواری سگ‌ها به موفقیت رسیده‌اند؛ او می‌گوید: «اگر ما را با تصاویری بمباران می‌کنند که به ما حس انتخاب می‌دهند، در واقع تکراری و ساده‌اند؛ ما نیز نمی‌توانیم صرفاً به دختران بگوییم گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارند، بلکه باید آنها را با تجربه‌های واقعی و متفاوت آشنا کنیم.»

این همان کاری است که “فینوکین” کوشید در مورد دخترش انجام دهد. او نمی‌خواست تخیلات “کیوا” را نابود کند، بلکه می‌خواست دخترش امکانات بیشتری را که پیش رو دارد ببیند. بنابراین، با اینکه کیوا دوست داشت تنها داستان‌های پریان دیزنی را با عناوینی چون “سیندرلا: عروسی دلخواه من” بخواند، “فینوکین” مصر بود که داستان‌هایی درباره “ملیا ایرهارت” (نخستین زن آمریکایی که مدرک خلبانی دریافت کرد) و دیگر زنان موفق را نیز برایش بخواند. او لباس‌های بومیان آمریکا و لباس “شاهزاده خانم پرستو” (شخصیتی کارتونی که به زیبایی باقی شاهزاده خانم‌ها نیست) را نیز برایش خرید تا در کنار لباس‌های صورتی مارک دیزنی‌اش داشته باشد.

همیشه یک قدم جلوتر باشیم
فینوکین می‌گوید: «کیوا که اکنون ۵ ساله است از بند عشق شاهزاده خانم‌ها رها شده است. این روزها داستان “جیمز و هلوی عظیم‌الجثه” و “جادوگر شهر اوز” بیشتر سرگرمش می‌کند.»

فینوکین می‌گوید: «من می‌کوشم یک قدم جلوتر باشم. شاهزاده خانم‌ها قدرتشان را از دست داده‌اند. دخترم هنوز آن شخصیت‌ها یا کارتون‌ها را دوست دارد اما دیگر معتقد نیست که چون شاهزاده یا دختر است نمی‌تواند بپرد.»

لوین می‌گوید: «مشارکت والدین خیلی مهم است، اما لازم نیست حتماً تنهایی مشکل را حل کنند. طی چند سال گذشته سازمان‌های حمایتی روبه‌رشدی برای مقابله با فشار بازار و جنسی شدن شکل گرفته است.»

گروه‌هایی برای نقد و بررسی تبلیغات و بازی‌ها تشکیل شده‌اند
لوین و دیگران در کمپینی شرکت دارند که خواستار قوانین جدید درباره نحوه پیام‌رسانی شرکت‌های تبلیغاتی به کودکان است؛ کمپین برای کودکی بدون تبلیغات نیز خواهان محدودیت‌های بیشتری برای بازاریابی شده‌اند و اجلاس‌هایی درباره مقابله با فرهنگ مشتری و جنسی شدن برگزار کرده‌اند. سازمان “تروس” (آموزگاران در برابر سرگرمی‌های ناسالم برای کودکان) راهنمای ناشران و رسانه‌ها را منتشر می‌کند که در آن به بررسی اسباب‌بازی‌ها و ادعاهای بازاریابان می‌پردازد و فعالیت‌های مناسب برای هر سن را پیشنهاد می‌کند.

همایش‌هایی برای اطلاع رسانی بیشتر به دختران و زنان برگزار می‌شود
اخیراً بازیگری چون “جینا دیویس” به سناتور دموکرات، “کی هیگن” از کارولینای شمالی و نماینده دموکرات مجلس نمایندگان، “تمی بالدوین” از ویسکونسین، پیوسته تا برای پیشنهاد طرحی قانونی لابی کنند؛ این طرح برای حمایت از تصویر زنان و دختران در رسانه‌هاست. خود دختران نیز به گروه‌های حمایتی متفاوتی پیوسته‌اند، از جمله اقداماتشان سازماندهی و شرکت در اجلاس “اسپارک” (اعتراض به جنسی شدن: عمل، مقاومت و آگاهی) در نیویورک سیتی است، همایشی برای دختران و بزرگ‌سالانی که درباره آگاهی رسانه‌ای، جنسیت و مبارزه با کلیشه‌ها محفل برگزار می‌کنند.

دختران باید کشف کنند که دنبال کردن جدی علائقشان چقدر خوب است
مدارس نیز می‌توانند بخشی از این بار را بر دوش بکشند. “کاترین استاینر-ادر”، روان‌درمانگر و مشاور آموزشی، به مدت ۳۰ سال با مدارس سراسر کشور برای طراحی برنامه‌ای درسی که هوش اجتماعی و احساسی دختران و پسران را بالا ببرد همکاری داشته است. او می‌گوید برنامه‌هایی که در آن دختران تشویق می‌شوند، خلاقیت به کار می‌برند و بعد طرح خودشان را گسترش می‌دهند، اغلب موفقند. او می‌گوید: «دختران کشف می‌کنند که دنبال کردن جدی علائقشان چقدر خوب است و به همین دلیل عمیقاً و با جدیت به انگیزه‌هایشان بها می‌دهند.»

شرکت دانش‌آموزانی که در برنامه‌های اجتماعی-احساسی، اعتمادبه‌نفس و موفقیت تحصیلی بیشتر
این روان‌درمانگر می‌گوید مدارسی که در مراحل اولیه روی این مسائل تمرکز می‌کنند، بیشترین موفقیت را به دست می‌آورند. در پژوهشی ۴ ساله از سوی سازمان مشارکت آموزش‌های آکادمیک، اجتماعی و احساسی، که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد، پژوهشگران دریافتند دانش‌آموزانی که در چنین برنامه‌هایی شرکت می‌کنند محبت، اعتمادبه‌نفس و موفقیت تحصیلی بیشتری نسبت به همتایانی که برنامه درسی اجتماعی-احساسی نداشته‌اند، نشان می‌دهند. با توجه به فرهنگ امروزی و دسترسی آسان به همه چیز و فقدان مرز بین خانه و مدرسه و مردم و فناوری، می‌توان این کار را از همان کلاس اول دبستان آغاز کرد. مدارسی که چنین برنامه‌هایی را از کلاس اول پیاده می‌کنند، فرهنگ‌های بسیار متفاوتی را پرورش می‌دهند – دانش‌آموزانشان مهربان‌تر و رفتارشان محترمانه‌تر می‌شود و از رفتارهای قلدرمآبانه بیشتر فاصله می‌گیرند.

دخترانی که در چنبره بازخورد اجتماعی اسیرند
اشاره خانم “استاینر-ادر” به فناوری، یادآور همان مشکلی است که همه از آن باخبرند و با این حال هیچ‌کس اشاره‌ای به آن نمی‌کند. در هر مکالمه‌ای که درباره جنسی شدن شخصیت دختران است، به اینترنت به عنوان چالشی عظیم اشاره می‌شود. شبکه جهانی نه تنها دسترسی آسان – و اغلب ناخواسته – به تصاویر جنسی را فراهم می‌کند (سایت‌های مبتذل هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ آمار بیننده بر کل شبکه جهانی حکمرانی می‌کنند) بلکه یک چنبره بازخورد اجتماعی را نیز ارائه می‌کند که سطح و ظاهرش سنگین اما از لحاظ ارزشی کم‌عمق است و بسیاری از کارشناسان عقیده دارند باعث کاهش هوش و شفقت می‌شود.

نوجوانانی که تصاویر شهوت‌انگیز خود را در فیس‌بوک می‌گذارند نظرات دلگرم‌کننده‌ای دریافت می‌کنند
دختران و پسران یکدیگر را تشویق به پذیرش جنسی شدن می‌کنند. نوجوانانی که تصاویر شهوت‌انگیزی از خود در فیس‌بوک می‌گذارند نظرات مشوق و دلگرم‌کننده‌ای دریافت می‌کنند. “ریچل سیمونز”، کارشناس آموزشی و نویسنده، به کتابش، با عنوان “دختر متفاوت باید از گروه اخراج شود” که درباره رفتارهای تهاجمی دختران است، چند فصل جدید درباره اینترنت اضافه کرد و آن را مجدداً به بازار فرستاد؛ او در این کتاب از دختر ۱۳ ساله‌ای می‌گوید که عکسی از خودش با لباس تنگ در فیس‌بوک گذاشته بود. او می‌گوید: «او این عکس را در فیس‌بوک می‌گذارد و ۱۰ نظر زیر آن دریافت می‌کند که در آنها همه به او می‌گویند چقدر بدنش جذاب است.»

فناوری نیاز به نظارت و خودسنجی دارد
او می‌گوید: «دختران از رسانه‌های اجتماعی برای دریافت بازخورد در مواردی استفاده می‌کنند که فرهنگ به آنها گفته باید ابراز یا رویش کار کنند. این به معنی حماقت دختران نیست… بسیاری از دختران تصاویر شهوت‌انگیزی از خود می‌گذارند زیرا در فرهنگی رشد می‌کنند که به جنسیتشان بهای زیادی می‌دهد.» سیمونز و دیگران می‌گویند راه‌حلش این نیست که والدین اینترنت را قطع کنند. راه‌های بسیاری برای استفاده از اینترنت و رسانه‌های اجتماعی به شکل درست است اما فناوری نیاز به نظارت و خودسنجی دارد.

وقتی والدین غرق در فناوری‌اند، نمی‌توان از دختران انتظار دیگری داشت
وقتی والدین خودشان مدام آیفون‌هایشان را چک می‌کنند، نمی‌توان دختری را برای غرق شدن در رسانه‌های اجتماعی سرزنش کرد. سیمونز می‌گوید: ما نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم و بگوییم بچه‌ها چقدر بد شده‌اند. باید به خودمان هم نگاهی بیندازیم.



برچسب‌ها:
[ 17 / 2 / 1391برچسب:منبع: فارس, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

خودرویی مجهز به چتر نجات + عکس

اگر می خواهید با خودوریی از شرکت "هوندا" برای سال 2068 ، که دارای صندلی پرتاب است آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید.

 شرکت اتومبیل سازی "هوندا" از ژاپن یکی از کارخانه های معروف اتومبیل سازی در جهان است که در بازار جهانی اتومبیل سازی برای خود اسم و رسمی دارد. این شرکت به مانند سایر کمپانی های اتومبیل سازی جهان نگاهی به آینده و خودروهای مورد نیاز برای فضاهای آن زمان دارد. این شرکت از یک طرح خودروی نمونه با نام " Fuzo " برای سال 2068 پرده برداری کرده است که به احتمال فراوان خودروی آینده این شرکت خواهد بود.

این خودروی بسیار پیشرفته از یک طراحی متفاوت و شبیه به طرح های فیلم های علمی تخیلی بهره می برد و همچنین می تواند 3 نفر با خود حمل کند. این اتومبیل دارای 4 خروجی هوا بوده و از سیستم کنترل پیشرفته ای بهره می برد.

این خودرو فاقد فرمان بوده و به مانند هواپیماها از دسته مخصوص برای کنترل بهره می برد. در زمینه سیستم های حفاظتی نیز شرکت سازنده اعلام کرده است که این خودرو علاوه بر کیسه های هوا به چتر نجات برای کاهش سرعت مجهز خواهد شد.



برچسب‌ها:
[ 17 / 2 / 1391برچسب:باشگاه خبرنگاران, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

برترین گوشی های آندروئیدی بازار + عکس

آندروئید سیستم عاملی که از طرف گوگل برای گوشی های تلفن همراه و تبلت ها عرضه شد به جایی رسیده است که سهم بسیار زیادی در بازار تلفن های همراه دارد و به نوعی با اپل در رقابت سختی قرار دارد.

به نقل از مشرق، گوشی های آندروئیدی در چند سال اخیر در بازار ایران بسیار زیاد شده اند و به نوعی بیشتر بازار ایران را در دستانشان قبضه کرده اند. این در حالی است که گوشی های دیگری با سیستم عامل های ویندوز موبایل و سیمبین نیز در بازار موجود است.

در سال گذشته و امسال نیز به نوعی بهترین گوشی های این سیستم عامل وارد بازار شده است و در ادامه نگاهی به بهترین های آن ها داریم.

برترین گوشی های آندروئیدی بازار + عکس

*HTC One X:

جدید ترین گوشی از خانواده اچ تی سی سری One است و البته در بین آن ها مدل X‌ از همه آن ها بهتر است. این گوشی این روزها به نوعی بهترین گوشی وجود دربازار نیز شناخته می شود. پردازنده 4 هسته و صفحه نمایش 4.7 ان می تواند هوش از سر هر کاربری ببرد همچنین شما در کنار این موارد می توانید از هندزفری های iBeats نیز لذت ببرید. این گوشی بسیار قوی را می توانید با قیمت یک میلیون و 190 هزار تومان خریداری کنید.

 

برترین گوشی های آندروئیدی بازار + عکس

*Sony Xperia S:

بعد از اینکه سونی از شرکت اریکسون جا شد خودش سعی در تولید گوشی های هوشمند کرد. این گوشی دارای یک پردازنده دو هسته ای 1.5 گیگاهرتزی است و یک دوربین 12 مگاپیکسلی با کیفیت 1080p نیز دارد. البته نکته بد این گوشی نسخه پایین آندروئید آن است اما می توانید به به نسخه بالاتر آن ارتقا دهید. اولین مدل از گوشی های سونی را می توانید با قیمت یک میلیون و 80 هزار تومان خریداری کنید.

 

برترین گوشی های آندروئیدی بازار + عکس

*Samsung Galaxy Note:

گوشی جدید سامسونگ را با نام Note می شناسیم ولی این گوشی آنقدر بزرگ است که هنوز کسی نمی داند آن یک تبلت است یا گوشی؟ طراحی ظاهر آن تمام مشابه است با گوشی بسیار موفق این شرکت یعنی S2 اما صفحه نمایش 5.2 اینچی دارد و یک پردازنده 1.4 گیگاهرتزی با دوهسته نیز ان را پوشش می دهند. این گوشی نیز از نسخه نان زنجبیلی آندروئید استاده می کند و مهمترین نکته در مورد آن قلم نوری است که امکان فعالیت های مختلف را به شما می دهد. مدل 16 گیگابایتی این گوشی در بازار با قیمت یک میلیون تومان خرید و فروش می شود.

 

برترین گوشی های آندروئیدی بازار + عکس

*HTC Sensation XL:

اچ تی سی قبل از آنکه سری One را ارائه دهد با یک گوشی بازار بسیار تکان داد آن هم سری گوشی های Sensation‌ بود. این گوشی ها که در ابتدا مشکل صفحه لمسی داشتند اما بعد از چند ماه مدل XL را ارئه داد که همه مشکلات را از بین برده بود و به یکی از بهترین گوشی های سال 2011 انتخاب شد. این گوشی یک صفحه نمایش 4.7 اینچی دارد و این گوشی نیز داری هندزفری های ibeats است. اگر این گوشی را بدون گارانتی می خواهید باید 920 هزار تومان پرداخت کنید.

 

برترین گوشی های آندروئیدی بازار + عکس

*Samsung Galaxy Nexus:

یکی از بهترین تلفن همراه هایی که در سال 2011 رونمایی شد همین نکسوس بود است. این گوشی دارای یک صفحه نمایش 4.7 اینچی است و اولین گوشی بود که جدیدترین نسخه آندروئید را به همراه داشت.همچنین در این گوشی تکنولوژی تشخیص چهره نیز به کار رفته بود. البته در ایران این گوشی کم پیدا می شود اما می تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد. این گوشی در بازار ایران 850 هزار تومان است.

 

برترین گوشی های آندروئیدی بازار + عکس

*Motorola Atrix:

موتورولا در سال گذشته گوشی Rzer را وارد بازار کرد که در مورد ان بسیار سخن گفته ایم اما این بار به سراغ گوشی دیگری از این شرکت می رویم. Atrix دارای یک پردازنده دو هسته ای و یک گیگابایت رم است و البته با داشتن یک صفحه نمایش چهار اینچی باز هم از آیفون سبکتر است. این گوشی را می توانید با قیمت 960 هزار تومان خریداری کنید.



برچسب‌ها:
[ 17 / 2 / 1391برچسب:منبع:مشرق نیوز, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

ماجرای هک اطلاعات بانکی به کجا رسید؟


شهروندان پس از گذشت ۱۷ روز از دادستان کل کشور و رئیس سازمان بازرسی درباره سرنوشت هک شدن اطلاعات بانکی خود می‌پرسند.

 از ابتدای آخرین هفته فروردین ماه امسال خبری نگران کننده در برخی از رسانه‌های کشور منتشر شد و این خبر گوش به گوش پیچید.

و خبر چیزی نبود جزء سرقت اطلاعات کارت‌ها و حساب‌های بانکی شهروندان که موجب افزایش نگرانی شهروندان از سرنوشت حساب‌های بانکی‌شان شد.

اظهار نظر درباره صحت و سقم این خبر آنقدر بالا گرفت که بیشتر مسئولان بانکی و انتظامی درباره آن اظهار نظر کردند و سعی در آرام سازی فضای جامعه داشتند.

سرانجام روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی نیز به این موضوع و اتفاقات حاشیه‌ای آن اشاره کرد.

وی در این اشاره بر لزوم ارتقای امنیت بانک‌ها تأکید کرد و اظهار داشت:‌ اخیراً مصاحبه‌‌ها و اخباری درباره لو رفتن برخی شماره کارت‌های بانکی مردم منتشر شده است.

آملی لاریجانی گفت: از دادستانی کل کشور و سازمان بازرسی کل کشور می‌خواهم با سرعت به این موضوع بپردازند و صحت و سقم آن را بررسی کنند.

رئیس قوه قضاییه همچنین از دو مرجع نامبرده شده خواست تا نتیجه رسیدگی و گزارش‌های خود را به منظور حفظ آرامش مردم اعلام کند و بانک‌ها نیز موظفند برای ارتقای حفاظت و امنیت مالی مردم تلاش کنند.

در این میان تعداد زیادی از شهروندان طی تماس با خبرگزاری فارس درباره این موضوع اظهار نگرانی کردند و دست به دامان دادستانی کل کشور شدند تا در این زمینه هر چه سریعتر پیگیری لازم را انجام دهند.

شهروندان در تماس‌های خود به نقش دستگاه قضایی اشاره کرده و عنوان کردند مگر نه این است که در مقاطع مختلف دستگاه قضایی به عنوان ملجأ و پناهگاه شهروندان قلمداد شده است پس در این موضوع نیز ۲ نهاد نام برده شده داد مردم را از سارقان اطلاعات بگیرند.

درباره احتمال هک شدن رمز کارت‌های بانکی به بانک مرکزی هشدار داده شده بود

سرانجام حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی که به گفته رئیس قوه قضاییه در این پرونده مسئول رسیدگی شده بود با حضور در جمع اساتید دانشگاه‌های استان هرمزگان موضوع هک شدن را به نوعی تأیید کرده و به این موضوع اشاره کرد.

وی گفت: در این زمینه به بانک مرکزی تذکر داده شده بود که سیستم‌های امنیتی‌تان قابل نفوذ است، ولی جدی گرفته نشد.

پورمحمدی درباره پرونده فساد ۳ هزار میلیارد تومانی هم گفت: سازمان بازرسی کل کشور در خصوص متهم اصلی پرونده ۳ هزار میلیاردی دو بار به بانک مرکزی گزارش داد و اعلام کرد که فعالیت‌های این فرد مشکل دارد و باید درباره عملکرد او دقت شود.

هرچند پورمحمدی در این سخنرانی خود به اقدام سازمان بازرسی کل کشور در موضوع هک اطلاعات بانکی شهروندان اشاره‌ای نکرد.

این در حالی است که دادستان کل کشور محسنی اژه‌ای بارها در مصاحبه‌های مطبوعاتی خود از رسانه‌های خواسته است تا مطالبات شهروندان را از دستگاه قضایی کشور پیگیری کنند.

با توجه به روحیه خدمت‌گذاری مسئولان قضایی در دوره جدید و همچنین پیگیری‌های رئیس قوه قضاییه امید است همچون گذشته دستگاه قضایی و به خصوص دادستانی کل کشور که در قانون به عنوان مدعی العموم شناخته شده است و باید هر کجا که حقی از شهروندان تضییع می‌شود ورود پیدا کند و در کنار آن سازمان بازرسی کل کشور که باید تخلفات دستگاه‌های اجرایی را شناسایی و اطلاع دهد با ورود به موقع خود نگرانی را از دل شهروندان خارج کرده و اگر تخلفی هم حادث شده است با متخلفان برخورد قانونی را داشته باشند.



برچسب‌ها:
[ 17 / 2 / 1391برچسب:منبع:خبرگزاری فارس, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

فیس بوک چقدر ارزش دارد؟

فيس بوک ارزش هر سهم خود را بين 28 تا 35 دلار اعلام كرد.
 فيسبوك در حالي كه خود را براي عرضه سهام عمومي اوليه آماده مي‌كند كه اين شركت ارزش هر سهم خود را بين 28 تا 35 دلار اعلام كرده است. به اين ترتيب مجموع ارزش فيسبوك بين 85 تا 95 دلار تخمين زده مي‌شود.

عرضه اوليه سهام فيسبوك بزرگترين عرضه سهام توسط يك شركت اينترنتي تاكنون محسوب مي‌شود. اين عرضه حتي از عرضه شركت گوگل در سال 2004 كه 23 ميليارد دلار ارزش داشت كه بيشتر است.

عرضه سهام عمومي اوليه مربوط به شركتهايي است كه قصد دارند براي نخستين بار وارد بازار بورس شوند.

به نقل از بي.بي.سي، پيش‌بيني مي‌شود فيسبوك از هفته پيشرو عرضه سهام خود را آغاز كند. قرار است در گام نخست 10 درصد از سهام فيسبوك به ارزش 12 ميليارد دلار فروخته شود.

ببخشیدا از نظر من فیس بوک مفتم نمی ارزه فقط بلدن جیب خودشونو پر پول کنن و بی عقلن اوناییکه اطلاعات شخصیشونو وارد میکنن تو فیس بوک( لااقل برین چت کننین یا وبلاگ یا وبسایت باز کنین اینجوری که بهتره) البته من چت رو زیاد پیشنهاد نمیکنم



برچسب‌ها:
[ 16 / 2 / 1391برچسب:, ] [ 3 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

از یارانه این ماه خبری نیست !

مسئولين سازمان هدفمندي يارانه‌ها به خاطر گرفتاري‌هاي اجراي فاز دوم از قانون هدفمندي يارانه‌ها انگار فراموش كرد‌ه‌اند كه زمان پرداخت يارانه اين ماه رسيده است. برخي از هموطنان با تماس با جام جم آنلاين خواستار پيگيري اين موضوع شدند.

در ماه‌هاي گذشته و با بررسي كه از دي ماه سال گذشته تا امروز انجام شد زمان پرداخت يارانه‌ها هر ماه با تاخير نسبت به ماه گذشته روبرو بود.

دي ماه سال گذشته، يارانه خانوارها كه مرحله يازدهم پرداخت آن مي‌شد، در تاريخ 14 دي ماه 1390 پرداخت شد.

ماه بعد يعني بهمن ماه با تأخير چند روزه همراه بود به طوري كه در مرحله دوازدهم پرداخت يارانه‌ها، حساب سرپرستان خانوارها در 19 بهمن 1390 با يارانه اين مرحله شارژ شد.

اسفند ماه نيز با تأخير پرداخت شد به طوري كه پرداخت مرحله سيزدهم يارانه‌ها در اين ماه در تاريخ پنجشنبه 18اسفند صورت گرفت كه البته فردا آن روز قابل برداشت بود.

هر چند آقاي مرادي رئيس سازمان هدفمندي يارانه‌ها از واریز یارانه‌های فروردین در پازدهم ماه خبر داده بود، اما مبلغ يارانه در روز 17 فروردین قابل برداشت بود.

به گزارش جام جم آنلاین، اكنون كه 14 ارديبهشت است خبري مبني بر پرداخت يارانه اين ماه از سوي مسئولين منتشر نشده است و به همين خاطر شهرودان و هموطنان با تماس‌هاي مكرر خواهان پيگيري اين موضوع هستند.

با توجه به مشغله زياد دولت و شرايط پيش آمده درباره اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها اين تاخير كه تاكنون نيز مسئولي درباره آن سخني نگفته است به احتمال زياد تا شنبه ادامه داشته باشد.



برچسب‌ها:
[ 16 / 2 / 1391برچسب:منبع : جام جم آنلاین, ] [ 3 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

مرگ مشکوک دختر دبیرستانی + تصویر حادثه

دادستان شهرستان بوکان در مصاحبه با هفته نامه محلی «صدای آشنا» در خصوص مرگ مشکوک دختر دبیرستانی در این شهر گفته است: «سمیه در آخرین دست نوشته‌های شخص‌اش برای رسیدن روز ۱۶ فروردیدن لحظه شماری کرده و اشتیاق فراوانی برای رسیدن به این روز داشته است و بار‌ها از خودکشی سخن به میان آورده است.»

به نقل از پارسینه؛ حجت الاسلام گل حسینی ضمن اعلام این مطلب که هیچ گونه آثار ضرب، جرح، کبودی و مقاومتی بر روی جسد مقتول دیده نمی‌شود گفت: هیچ تعرض و تجاوزی به متوفی صورت نگرفته و ظاهر جسد کاملا سالم است. پزشک قانونی استان هم نظر پزشک قانونی بوکان را تایید می‌کند و روشن می‌شود که سمیه‌‌ همان روز مفقود شدن جان باخته است و علت مرگ خفه شدن در آب تشخیص داده می‌شود. اما با روشن شدن نتایج آزمایشات سم‌شناسی هر چه بیشتر واقعیت هویدا خواهدشد.

وی در ادامه مصاحبه با این هفته نامه محلی گفت: گفته‌های دوستانش حکایت از این دارد که قرار بوده دوست پسرهای سمیه برای وی یک خانه مجردی اجاره کنند تا سمیه از خانواده‌اش جدا زندگی کند. در این رابطه تاکنون هشت نفر دستگیر شده‌اند یک نفر از بازداشت شدگان که مظنون اصلی ماست چهل سال سن د ارد و متاهل است و خود اعتراف کرده است که قبل و بعد از مفقود شدن سمیه با وی تماس داشته و قرار بوده روز ۱۶ فروردین برای وی یک خانه اجاره کند.

وی افزود: تحقیقات در مورد این پرونده به صورت ویژه ادامه دارد و تا روشن شدن موضوع و احراز علت اصلی مرگ (مرگ یا خودکشی) بررسی‌ها ادامه خواهد یافت.



برچسب‌ها:
[ 16 / 2 / 1391برچسب:منبع : پارسینه, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

بنزین 2000 تومانی شاهکار جدید دولت

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره موضع مجلس نسبت به عملکرد دولت در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت که دولت اگر پول دارد، هر قدر می خواهد بپردازد، مشکل این است که برای تامین یارانه های نقدی می‌خواهند بنزین ۲ هزار تومان شود، گاز دو برابر و گازوئیل ۳ برابر شود.

علی لاریجانی در حاشیه بازدید از شعبه اخذ رای مستقر در مسجد حضرت رسول (ص) نازی آباد در پاسخ به سئوال مهر مبنی بر اینکه مهمترین دغدغه مجلس نهم با توجه به شرایط فعلی کشور چه باید باشد، گفت: اگر نمایندگان می خواهند پاسخگوی محبت مردم باشند باید وقت بگذارند.

وی افزود: مسائل اصلی مردم گرانی و اشتغال است و نمایندگان باید روی آن تمرکز کنند و از قیل و قال سیاسی بپرهیزند. اینگونه دعواها فایده ای برای کشور ندارد، من بارها این مسئله را گفته ام قوای سه گانه نیز باید به آن توجه داشته باشند که در شرایط فعلی که ما دشمن خارجی داریم، در داخل بلاوجه نزاع نکنند.

رئیس مجلس گفت: برخی از مسائلی که این روزها مطرح می شود از جنس بحث کارشناسی نیست. در انتخابات دیدم برخی بداخلاقی کردند که البته این خوب نیست. انتظار مردم این است کاندیداها و احزاب سیاسی با آراستگی عمل کنند و انتخابات در فضای معقول و منطقی برگزار شود.

قصد دولت افزایش قیمت بنزین تا ۲۰۰۰ تومان است

لاریجانی در پاسخ به این سئوال که آیا مجلس مخالف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها است، گفت: مسئله یارانه‌ها فقط مسئله پرداخت پول نیست دولت اگر پول دارد، هر قدر می خواهد بپردازد ما مشکلی نداریم. مشکل این است که می خواهند از طریق تغییر قیمت حامل های انرژی این کار انجام شود یعنی بنزین ۲ هزار تومان شود، گاز دو برابر شود و گازوئیل ۳ برابر شود. خوب قطعا مجلس روی این موضوع حساس است که تبدیل به اوج گرانی در کشور نشود.

نماینده قم خاطر نشان کرد: حساسیت ما این است، بنابراین مسئله اصلی این نیست که قانون هدفمندی اجرا نشود زیرا اصلش کار درستی است. مرحله دوم و سوم نیز باید اجرا شود. سئوال این است که آیا از مرحله اول می خواهیم به مرحله آخر برسیم یا در این میان ۳ - ۲ مرحله دیگر هم داشته باشیم که با آرامش این کار انجام شود.

لاریجانی خاطر نشان کرد تصور ما این است که شرایط اقتصادی فعلی به گونه ای است که اگر قرار است پولی به مردم پرداخت شود باید پاسخگوی این شرایط باشد. یعنی آنقدر گرانی نشود که پولی که در جیب مردم می رود با آن قابل قیاس نباشد.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه هدفمندی یارانه ها باید اجرا شود تصریح کرد: اما نباید اجرا به گونه ای باشد که گرانی ایجاد کند یا فشار روی مردم وارد شود اجرای هدفمندی یارانه ها باید به گونه ای باشد که اصلاح مسیر باشد نه فشار بر مردم.

مهمترین مشکل مردم معیشت و بیکاری است

رئیس قوه مقننه در پاسخ به این سئوال که آیا مجلس نهم برای تسهیل امور مردم قوانینی را به تصویب خواهد رساند، گفت: نمایندگان مجلس نهم با انرژی جدیدی وارد می شوند و در آن افراد کاردان و قوی حضور دارند، انتظار است تصویب قوانین متناسب با شرایط امروز باشد.

وی افزود: مهمترین مشکلی که امروز وجود دارد وضعیت معیشت مردم و بیکاری است و ثقل کار مجلس باید توجه به وضع اقتصادی، تسهیل فضای کسب و کار و رونق بخشی به کار و توجه به کشاورزی و دامداران باشد.

استراتژی مجلس نهم باید چند وجهی باشد

لاریجانی گفت: در بعد خارجی هم مجلس باید سنگر قوی باشد که از حقوق ملت صیانت کند لذا استراتژی مجلس نهم باید چند وجهی باشد. هم در بین الملل و هم در منطقه باید شرایط عزتمندی و سرافرازی ملت را فراهم کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خوب است استراتژی مجلس نهم در بعد سیاست داخلی به سمت ایجاد وحدت و همگرایی بین قوا، سیاسیون و جریانات دینی باشد.

وی ادامه داد: از نظر فرهنگی نیز باید آثار فاخر فرهنگی و هنری ارائه شود و مجلس در مسائل فرهنگی کار ویژه ای انجام دهد.



برچسب‌ها:
[ 16 / 2 / 1391برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

ماجرای خروج همسر دوم بن لادن از ایران

یکی از 17 سندی که از خانه بن لادن کشف و سپس منتشر شده، به ماجرای ورود همسر رهبر القاعده به پاکستان اشاره دارد.

 بن لادن در نامه ای به شیخ محمد (عطیه عبدالرحمان) رئیس دفتر رهبر القاعده چگونگی انتقال همسرش(خیریه) به پاکستان را شرح داده است.

بر روی این نامه تاریخی نوشته نشده و کارشناسان تاریخ آن را بین 4 جولای تا 20 اکتبر سال 2010 تخمین زده اند. گمان می رود که در آن زمان، بن لادن همراه با دو هسمرش در ابوت اباد ساکن باشد.

به ادعای این اسناد که آمریکا آن را منتشر نموده،"خیریه"، همسر دوم بن لادن در آن زمان در ایران بازداشت خانگی و در آستانه ی آزاد شدن قرار داشته است.

در این نامه، بن لادن دستورات پیچیده ای در خصوص انتقال "ام حمزه"(خیریه) از ایران به پاکستان می دهد.

رهبر سابق القاعده در این نامه گفته است که همسرش را به تونلی در نزدیکی پیشاور و کوهات انتقال داده و پس از دیدار با یک نیروی القاعده خودروها را تعویض کنند.

وی در این نامه آورده است: زمان قرار دقیق و در درون تونل اتفاق خواهد افتاد. در آن محل خودروها را تعویض کنید.

وی سپس می گوید که حرکت از درون تونل راه فرار از ماهوراه های جاسوسی است.

بن لادن سپس دستور داده است که اولین خودرو به منطقه ای دیگر برود که مشکوک نیست و در همان حال ، "ام حمزه" در خودرو دوم به سمت پیشاور و یکی از بازارهای تعطیل برود.

بر اساس این نامه، وی پس از رسیدن به بازار، خودرو را مجددا تعویض می کند و سپس به سمت مکانی امن در پیشاور می رود.

بن لادن در قسمتی دیگر می گوید:  ماشین ها باید زمانی تونل را ترک کنند که هوا ابری باشد.

رهبر سابق القاعده هشدار داده است که هر چه از ایران با خود به همراه دارند از جمله یک کیف یا حتی یک سوزن را به بیرون بیاندازند.

وی گفته است: چون ایرانی ها قابل اعتماد نیستند، ممکن است که انها شنود یا ردیابی در وسائل شما گذاشته باشند.



برچسب‌ها:
[ 16 / 2 / 1391برچسب:, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

اطلاعات عمومی در مورد شرکت نیم باز

این هم اطلاعات عمومی برای شما دوستان قبل از استفاده از ان............

نیم باز کار خود را از سال ۲۰۰۶ شروع کرد.

سهام دار و نام اصلی Nimbuzz شرکت buzzaa Media group است.

این شرکت کار خود را به طور جدی 3 سال است که شروع کرده است.

طبق اخرین خبرها از این شرکت , تا اواسط سال 2008 نیم باز 8 میلیون user را به خود جلب کرده است.این امار قابل توجه می باشد.اما در سال 2011  تعداد یوزر های نیم باز به  مرز 35میلیون رسیده است.که این یوزرها از 200 کشور جهان هستند.....

یکی از مهم ترین دلایل پیشرفت نیم باز داشتن روم است. که خیلی جالب است ان هم در موبایل!!!!!!!! که همین امر باعث پیشی گرفتن ان از سایر رقبای خود مانند: e buddy massenger و qeep بوده است.

این نرم افزار کم هزینه است.

در ابتدا استفاده از این نرم افزار مجانی بود . که بنا به دلایلی که حالا اونو کشف باگ در ایرانسل بود میذاریم , برطرف شد. 

این نرم افزار تا کنون توسط نیم باز 10 بار در طی 3 سال update شده است.تا ۲۰۰۸

این نرم افزار دارای نسخه ای برای کامپیوتر هم هست.

از web نیز قابلیت اتصال دارد.  

Widget نیز یکی از امکانات جالب و جدید نیم باز است.  

 

هر ۳ ثانیه یک بار,  یک یوزر به نیم باز می پیوندد.(Every 3 seconds a new user joins Nimbuzz! )

 



برچسب‌ها:
[ 15 / 2 / 1391برچسب:منبع : nimbuzz-rasht, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

دانلود نرم افزار نیم باز برای گوشی های جاوا و اموزش استفاده از ان و لوگین شدن در نیم باز

دانلود و اموزش :
 

 

در ابتدا اموزش :

 

با این که میدونم کاری نداره برای شما استادان عزیز, ولی بهتره به زبان ساده اموزش بدم تا همه نوع ادم متوجه بشن.

 

  1. ابـــــــــتدا نرم افزار نیم باز رو دانلود کرده و در گوشی نصب میکنید.********
  2. بعد از انتخاب زبان (در بعضی از وژن) وتست کردن اینترنت گوشی , یک صفحه میاد که توش دو تا کادر هست.
  3. اگر ایدی دارید در نیم باز ,user name و passwordo بزنید ولوگین بشوید.
  4. اگر ایدی ندارید یا میخواهید ایدی جدید بسازید در قسمت پایین username کلمه ای با عنوان create new account وجود دارد.ان را انتخاب کنید.
  5. بعد از load شدن صفحه , صفحه ی جدید میاد که در اون 4تا کادر وجود دارد.
  6. در قسمت اول یوزر نیم خودتونو انتخاب کنید . مثل : nimbuzz-rasht
  7. بعد پسورد خود را انتخاب کنید .lمثل : nimbuzz-rasht1
  8. در قسمت پایین دوباره پسورد خود را وارد کنید.
  9. در قسمت اخر هم , نوشته ی انگلیسی را در کادر وارد نمایید.
  10. بعد گزینه ی creat را بزنید.
  11. اگر صدای ویبره و تک اهنگ pm ها شما را اذیت میکند , میتوانید به : menu< notifications< new chat masssage  رفته و اون هارو قطع کنید.

 

************* : جدیدا سرور نیمباز نرم افزار های قدیمیه نیم باز رو  لوگین نمیکنه و حتما باید وژن نرم افزار مربوطه از 1.0.5 بالاتر باشد.

 

 

دانلود نرم افزارها :

 دو نوع فایل برای دانلود میزارم :

دوستان در این پست ورژن هایی از نیم باز رو براتون می زارم که بدون مشکل هستند.

این دو نسخه از نیم باز هم مشکل ارسال فایل ندارند هم بدون مشکل ساین میشن.

بعضی از دوستان درخواست دادن که ساختن ایدی در  نیم باز و connect شدن به سرور رو برامون توضیح بده.

_____________________________________________________

1. اين نسخه از اين مسنجر معروف با قابليت ارسال فايل است!

در نسخه هاي قبلي اين قابليت به دليل ف.ي.ل.ت.ر بودن اين قابليت قابل استفاده نبوده ولي در اين نسخه اوضاع فرق كرده!
اين نسخه در انجمن وجود دارد ولي اون هم ف ي ل ت ر ه
براي كساني هم كه مشكل فونت دارند و چه اونايي كه ندارند هم درست نشون ميده
نكته:
فقط از اكانت نيمباز ميتونين به اكانت نيمباز فايل ارسال كنيد
نگران هزينه هم نباشيد هر2مگ حدود 100تومن كم ميكنه(در ساعت 11تا6صبح)
اپديت هم نكنين وگرنه نميتونين فايل ارسال كنيد

 

دانلود

______________________________________________________

2.این نسخه ای رو که گذاشتم علاوه بر داشتن قابلیت های نسخه پست بالا اواتار هارو هم نشون میده هم چنین به دلیل داشتن حجم کم روی گوشی های مدل پایین مثل:k750‎ k510‎ k310...هم اجرا میشه اینو هم بگم که با این نسخه و نسخه پست اول بدون نیاز به پروک سی میتونید فایل ارسال و دریافت کنید بدون اینکه در تنظیمات گوشی پروک سی وارد کنید البته با توجه به نکات پست بالایی

 

دانلود



برچسب‌ها:
[ 15 / 2 / 1391برچسب:منبع : nimbuzz-rasht, ] [ 2 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

ارسال ویبره با اس ام اس ترفند جدید و جالب موبایل

طبق این توضیحات می تونید دیگه خودتون ویبره(حتی همراه با تولید صدا)بسازید و نکته ی مهم اینه که میتونید این ویبره ها رو با یک اس ام اس بفرستید و طرف با باز کردن اس ام اس ضد حال بخوره.در ضمن فقط روی سونی اریکسون جواب میده.

توجه: خواندن و اموزش كامل این ترفند موبایل در ادامه مطلب

طبق این توضیحات می تونید دیگه خودتون ویبره(حتی همراه با تولید صدا)بسازید و نکته ی مهم اینه که میتونید این ویبره ها رو با یک اس ام اس بفرستید و طرف با باز کردن اس ام اس ضد حال بخوره.در ضمن فقط روی سونی اریکسون جواب میده.

توجه: خواندن و اموزش كامل این ترفند موبایل در ادامه مطلب



برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 15 / 2 / 1391برچسب:, ] [ 1 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

دانلود تقویم سال 91 برای موبایل - جاوا

امسال نیز همانند سال های گذشته ، تک موب اولین مرجعی است که تقویم سال را برای شما آماده میکند و بصورت رایگان برای دانلود قرار میدهد ؛ محتوای این مطلب شامل تقویم سال 1391 برای گوشی های موبایل هست که با فرمت جاوا تهیه شده و با اکثر گوشی های موجود در بازار هماهنگی دارد.
هم اکنون میتوانید این تقویم را برای گوشی خود دریافت کنید.

تقویم 91 موبایل

حجم کل : -
نوع فایل : تقویم 91 برای موبایل
پسوند : .Jar
تعداد : -

 
 

 


دانلود دانلود تقویم 91 برای موبایل با حجم 351 کیلوبایت - دانلود - مناسب با اکثر گوشی های موبایل
دانلود دانلود تقویم 91 برای موبایل با حجم 126 کیلوبایت - دانلود - گوشی های صفحه کوچک
 برای دانلود فایل روی  کلیک کنید.
 رمز فایل دانلود شده : www.takmob.net



برچسب‌ها:
[ 14 / 2 / 1391برچسب: منبع : تک موبایل, ] [ 7 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

سگی در رشت 20 قلو زایید + عکس

یک قلاده سگ در یکی از باغ‌وحش‌های خصوصی یک شهروند رشتی از روز گذشته تاکنون ۲۰ قلو زاییده و هنوز دو توله دیگرش به دنیا نیامده‌ است.

به نقل از فارس، در یک پدیده نادر سگی در رشت ۲۰ توله به دنیا آورد.

یک قلاده سگ در یکی از باغ‌وحش‌های خصوصی یک شهروند رشتی از روز گذشته تاکنون ۲۰ قلو زاییده و هنوز دو توله دیگرش به دنیا نیامده‌ است.

کارشناسان دامپزشکی استان عنوان کردند که سگ‌ها به طور متوسط ۱۰ تا ۱۲ توله به دنیا می‌آورند و ۲۰ قلوزایی سگ مذکور یک پدیده نادر است.



برچسب‌ها:
[ 14 / 2 / 1391برچسب:, ] [ 7 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

پیشنهاد هایی برای خوشحال کردن شوهران / خانم ها بخوانند

غریزه مادری به زنان کمک می کند تا تغییرات کوچک را خیلی سریع درک کنند همانطور که این تغییرات را درکودکشان شهود می کنند. بیشتر زنان همین درک و شهود را نسبت به همسرانشان دارند و اگر چیزی در این رابطه تغییر کند آن را به راحتی متوجه می شوند. در بیشتر موارد آنها نمی دانند باید چه واکنشی دربرابر این تغییرات داشته باشند و چگونه رفتار کنند و آنقدر از این تغییرات شوکه می شوند که نمی توانند ریشه و علت این تغییرات را بفهمند و با یادآوری خوبی ها، از خودگذشتگی ها و وفاداری هایشان به خود دلداری می دهند و مدام این جمله را تکرار می کنند «حق من نیست که زندگیم اینجوری بشه» و درنهایت به این نتیجه می رسند که «مردا سروته یه کرباسن و نمی شه ازشون بیشتر از این انتظار داشت»…

اگر شما هم احساس می کنید رفتار همسرتان مثل همیشه نیست، عادت هایش عوض شده اند، احساساتش نسبت به شما تغییر کرده است او را شاد نمی بینید و اعتمادتان را از دست داده اید به جای نگرانی و ترس از دست دادن رابطه، تلاش کنید تا درک درستی از این وضعیت پیدا کنید و اوضاعتان را سروسامان بدهید. تلاش شما این نیست که با همسرتان دعوا و درگیری راه بیندازید، پیشاپیش از خودتان و عملکردتان دفاع کنید، ضعف هایتان را بپوشانید، به دنبال متهم باشید و با تندروی و بدرفتاری از حقوق خودتان دفاع کنید. زمانی که این تغییرات را در زندگی احساس کردید پیش از هر واکنشی لازم است کمی تامل کنید و از خودتان صادقانه بپرسید «چه چیزی باعث شد رفتار همسرم عوض بشه؟ چرا اون دیگه درکنار من شاد نیست؟». کمی به عملکردتان دقت کنید و ببینید چرا او مثل قبل در این رابطه خوشحال نیست؟ چرا برای زندگی تلاش نمی کند و شما در اولویت زندگی اش نیستید. این پرسش ها به شما کمک می کند وضعیت خودتان را ارزیابی کنید و علت تغییرات عاطفی همسرتان آشنا شوید:

 

● آیا شور و هیجان مرده است؟

چقدر تلاش می کنید تا رابطه زناشویی تان را شاداب و پرهیجان نگه دارید؟ آیا هنوز همسرتان را قابل کشف و شناخت می دانید و یا فکر می کنید زندگی مشترک در درازمدت شما را تبدیل به دو همخانه کرده است؟ متاسفانه نباید انتظار داشته باشید شوهرتان این هیجان را به تنهایی ایجاد کند. بسیاری از مردان نمی دانند چطور باید یک رابطه را بانشاط و پرشور نگه داشت اما توقع دارند همسرشان این شادابی را در زندگی حفظ کند. همیشه قدم های اساسی را شما باید برای اینکار بردارید. همسرتان متوجه تلاش شما می شود و ارزش آن را درک خواهد کرد و پابه پای شما پیش خواهد آمد، اما توقع دارد نقش فعال را شما داشته باشید.

راه های زیادی برای اینکه رابطه تان را در اوج نگه دارید وجود دارد، شما می توانید:

▪ غافلگیرش کنید:

یکی از کارهایی که برای بسیاری از مردان امروزی جالب است این است که گاهی با چیزهای ساده غافلگیر شوند. آنها کار بسیار فوق العاده ای انتظار ندارند اما می خواهند تحرک و نشاط را احساس کنند. هرازچندگاهی او را با چیزهایی که دوست دارد یا انتظارش را نمی کشد غافلگیر کنید.

▪ به خودتان اهمیت بدهید:

همین که شما اعتمادبه نفس داشته باشید برای همسرتان بسیار هیجان انگیز است. یک شوهر متعادل و کسی که مشکلات روحی و فکری و عقاید خاصی نداشته باشد از اینکه شما را قدرتمند ببیند لذت می برد. اینکه شما به توانایی ها، استعدادها و زیبایی ظاهریتان توجه کنید و آنها را دست کم نگیرید به همسرتان روحیه و انگیزه می دهد. او در کنار شما شاد خواهد بود و نقطه ضعف هایتان را قابل قبول خواهد دانست اگر خودتان چنین طرز تفکری داشته باشید. فراموش نکنید که مردها دوست دارند پز توانایی ها و برتری های همسرشان را بدهند. پس سعی کنید مهارت های تان را بیشتر کنید، اهل مطالعه باشید، فعال و باانرژی باشید. اگر شما چنین شخصیتی دارید اما همین مسئله او را آزار می دهد دیگر نگران خودتان نباشید چون این مشکل فکری شوهرتان است نه شما!

▪ بی توجه نباشید:

نکات بسیار کوچک و ظریفی هستند که شما با توجه به آنها می توانید حضور همسرتان را جدی بگیرید و او را متوجه عشق و علاقه خودتان بکنید. تصور کنید یک نفر هر روز صبح با نشاط و لبخند به شما صبح بخیر بگوید، صبحانه گرم آماده کند، برنامه کاریتان را بپرسد و شما را برای شروع یک روز خوب آماده کند، چه تاثیری در شما می گذارد؟ نمی توانید در خوشایندی این نوع رفتار شک کنید و تاثیر مثبت آن را انکار کنید پس اگر همسرتان واقعا خواهان این است که شما اینگونه رفتار کنید منتظر چیز دیگری نمانید. البته چنین رفتارهایی متقابل است و همسرتان نیز باید به همین نکات ساده توجه کند. اما بالاخره یک نفر باید شروع کننده باشد و چه بهتر که آن شروع کننده شما باشید.

▪ از داستان های تکراری خسته نشوید:

حتما همسرتان بارها و بارها یک ماجرا را برای شما با آب و تاب تعریف کرده است. خیلی خسته کننده به نظر می آید که او هربار ماجراهای خاصی را برایتان تعریف کند؟ چه اشکالی دارد؟ همین عادت را بهانه ای برای گفتگو بدانید و سعی کنید طوری به حرف هایش گوش بدهید که انگار هیچ وقت آنها را نشنیده اید. مشخص نیست که چرا مردها چنین عادتی دارند اما چرا به آن احترام نگذارید و طوری رفتار کنید که او از هم صحبتی با شما ناامید نشود؟ روشتان را تغییر بدهید. سعی کنید هربار به داستان هایش گوش کنید، به لطیفه های تکراریش بلندتر بخندید و طوری نگاهش کنید و مشتاق باشید که انگار هرگز آن را نشنیده اید. جالب است نه؟

▪ فوتبالی شوید:

شاید به نظرتان عجیب باشد که همسرتان بخاطر اینکه او را در علایق شخصیش همراهی نمی کنید از شما دلسرد و مایوس شود. چه فکر کرده اید؟ او به همین سادگی راهش را از شما جدا می کند. او فوتبال دوست دارد؟ عاشق بازی های رایانه ای است؟ عاشق روزنامه و وب گردی است؟ دوست دارد هرشب فیلم ببیند؟ چرا همراهیش نمی کنید؟ کار بسیار ساده ای است اما برای همسرتان بسیار معنادار است. شماهم که بدتان نمی آید او همه چیز را باشما شریک شود!

▪ مسحور فرزند نشوید:

از شما بعید نیست که با تولد فرزندتان خود را وقف او بکنید و انتظار داشته باشید که همه توجه و حمایت و ارزش های خانوادگی حول محور فرزندتان باشد. اگر زمینه این نوع رفتارهای اغراق آمیز را درخودتان می بینید و یا به همین روش عمل می کنید، نیاز به بازبینی در تعریف خانواده، زن و شوهر، جایگاه فرزند و مفهوم رابطه دارید. عصبانی نشوید اگر همسرتان کنار بکشد، همراهیتان نکند و جایگزین های دیگری برای شما پیدا کند.

▪ او هم به دنیا آمده است:

گرفتن یک جشن تولد خانوادگی ساده ترین کاری است که می توانید برای شادکردن همسرتان انجام بدهید. همه ما از اینکه دیگران در روز تولدمان به یادمان باشند لذت می بریم. شوهر شما هم یکی از کسانی است که تولد برایش معنای خاصی دارد. سعی کنید روزها و مناسبت های خاص را همیشه به یک روش و با یک عادت برگزار نکنید. گاهی تولد با دوستان خانوادگی را امتحان کنید، گاهی تولد دونفره بگیرید و گاهی هم با اعضای خانواده. این کار را طبق یک وظیفه انجام ندهید و هربار آن را متفاوت، پرشور و باانگیزه جشن بگیرید. فقط شما به دنیا نیامده اید، او هم به همه این نوع توجه ها نیاز دارد.

▪ مشکوک نباشید:

بنای زندگی تان را بر اعتماد به یکدیگر بگذارید. مدام او را کنترل نکنید. در هر حرکت ساده همسرتان به دنبال بدبینی نباشید. این عادت که همه شماره تلفن ها را کنترل کنید. پیامک ها را بخوانید و یا از او بپرسید چی خریدی؟ کجا خریدی را کنار بگذارید. خودتان را از تصورات بدبینانه خلاص کنید. برای اینکه او را درکنار خودتان داشته باشید باید کارهای مفیدتری به جز کنترل همسرتان انجام بدهید.

▪ از خانواده شوهر معضل نسازید:

مادر شوهر و خواهر شوهر را اولویت تاثیرگذار در زندگی تان ندانید. آنها می توانند خوب یا بد باشند، ممکن است شما را ناراحت کنند، ممکن است احساس کنید آنها قصد دخالت در زندگی تان را دارند. صرف نظر از اینکه آنها چه می کنند، خوب هستند یا نه نباید همسرتان را بخاطر رفتار خانواده اش تحت فشار قرار بدهید. او را مجبور نکنید پاسخگوی رفتار خانواده اش باشد. این کار غیرضروری است و تنها نتیجه اش این است که او سعی می کند در این تنش از شما فاصله بگیرد یا احساس حقارت کند، مقابله به مثل کند و افسرده شود. به وجود آمدن چنین شرایطی باعث می شود او درکنار شما شاد نباشد و احساس آرامش نکند.

▪ او را ببخشید:

اگر قرار است شوهرتان را بخاطر خطایی که کرده است و برای شما گران تمام شده است ببخشید او را از صمیم قلب ببخشید. اگر او پشیمان است طوری رفتار نکنید که او با یادآوری آن شرمنده شود. او را واقعا ببخشید و آن را فراموش کنید. نگرانی از اینکه «او هرگز فراموش نمی کنه» باعث می شود همسرتان از شما فاصله بگیرد حتی اگر واکنشی که نشان می دهد خشونت و آزار بیشتر شما باشد. اگر واقعا قصد دارید همسرتان را ببخشید و زندگی کنید به همسرتان این موضوع را بفهمانید.

▪ هرچه می خواهد دل تنگت نگو:

از دست شوهرتان به دلایل منطقی عصبانی هستید؟ حق با شما است اما عصبانیت شما مجوزی برای تحقیر و توهین به همسرتان نیست. شما باید در هرحالتی پایبند به اخلاقیات باشید. اخلاق به شما توصیه می کند خشمتان را کنترل کنید، بدزبانی نکنید، توهین نکنید و خاطرات بد گذشته را زنده نکنید. او هم می تواند این رفتارهای غیرمنصفانه شما را فراموش نکند و هر لحظه آنها را به یاد بیاورد. اگر می خواهید همسرتان تغییر نکند و در کنار شما احساس خوشبختی کند روشتان را در بیان اختلاف نظرها، اشتباهات، تفاوت های فرهنگی، عقیدتی و البته سیاسی عوض کنید.

▪ به ظواهر اهمیت بدهید:

به خودتان، نوع لباسی که می پوشید، ظاهر زندگی تان و دستپخت تان توجه کنید. بی انگیزگی شما در رسیدگی به اوضاع خانه، خورد و خوراک و پوشش در همسرتان نیز تاثیر می گذارد همانگونه که شما از آشفتگی روحی و ظاهری همسرتان تاثیر می پذیرید. البته شما در ظواهرتان محدود نمی شوید. وضعیت روحی شما نیز بسیار مهم است. غرغرو نباشید، اگر افسرده هستید کاری برای درمان و از بین بردن آن بکنید، نگرانی و استرس شما نیز به همسرتان منتقل می شود درست همانطور که وضعیت روحی او در شما تاثیر می گذارد. تا آنجا که می شود شادابیتان را حفظ کنید و اگر دلایلی وجود دارند که شما را غرغرو، نگران، افسرده، خسته و پریشان می کنند آنها را رفع کنید.

▪ اجازه بدهید آنطور که می خواهد باشد:

اگر همسر شما رفتار نامتعارف، غیراخلاقی و بیمارگونه ای ندارد نباید سعی کنید او را تغییر بدهید. این کار کاملا غیرانسانی است و هویت فردی او را آسیب پذیر می کند. او نباید شبیه مرد آرزوهای شما باشد همانطور که شما نمی توانید یک زن افسانه ای باشید. اجازه بدهید زندگی شما با فرازونشیب هایش و با وجود تفاوت های ساده میان زن ومرد و تجربه های متفاوتش درجریان باشد. هیجان را از زندگی تان نگیرید.

▪ از نیازهای جنسی همسرتان نگذرید:

نسبت به این موضوع حساس باشید. به نیازهای خودتان و همسرتان توجه کنید. سرد نباشید و مثل هر موضوع مهم دیگری قدم هایتان را با همسرتان یکی کنید. پرشور و هیجان باشید و خودتان و همسرتان را از سلامت جنسی دور نکنید.

رعایت بسیاری از این موارد در مورد همسر شما نیز صدق می کند. شما هم در مواردی بسیار حساس هستید و با نقص و کمبود در زمینه های خاصی در رابطه زناشویی که بسیاری ازآنها عاطفی و روحی هستند دچار افسردگی و ناامیدی می شوید. اما درحال حاضر موضوع اصلی شوهر شماست که کمی تغییر کرده است، بی تفاوت به نظر می رسد و مثل همیشه نیست!
 



برچسب‌ها:
[ 14 / 2 / 1391برچسب:منبع : روزنامه اطلاعات ( ریحانه دوستدار ), ] [ 7 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

گــوگــل نام "خلیج فــــارس" را حـــذف کرد

موتور جست و جوگر عظیم گوگل، نام خلیج فارس را از روی خدمات دهنده نقشه (google maps) خود حذف کرده است.

به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، سرویس خدمات دهنده google earth این سایت نیز مانند سابق کماکان از عنوان مجعول "خلیج عربی" در کنار نام خلیج فارس استفاده می کند.

گوگل بزرگترین موتور جست و جوگر اینترنت است که امکانات خدماتی آن مانند maps و earth مورد استفاده صدها میلیون نفر در سراسر جهان است.

این کمپانی هیچ توضیحی درباره حذف نام خلیج فارس از نقشه خود نداده است و این در حالی است که در صورت جست و جوی معادل نام خلیج فارس به زبان های مختلف در نقشه گوگل، این برنامه شما را به محل خلیج فارس بر روی نقشه هدایت می کند بدون آنکه نام آن بر روی صفحه وجود داشته باشد.

با وجود این اگر کاربر اینترنتی، عنوان خلیج عربی را هم در نقشه گوگل سرچ کند به محل خلیج فارس هدایت می شود بدون آنکه حتی این نام نیز بر روی آن درج شده باشد.

بدین ترتیب به نظر می آید خلیج فارس تنها محل جغرافیایی جهان است که در شرایط کنونی هیچ نامی بر روی برنامه نقشه گوگل ندارد.

این در حالی است که خلیج فارس تنها نام تاریخی و مستند این آبها در جهان از صدها سال پیش است که هم اکنون توسط نهادهای مرجع بین الملل مانند سازمان ملل متحد پذیرفته شده و در اسناد و مکاتبات رسمی بین المللی استفاده می شود.

حتی برخی کشورهای عربی که هم اکنون نام خلیج فارس را تحریف می کنند، تا پیش از دهه ۱۹۶۰ میلادی از همین عنوان در مکاتبات رسمی و بین المللی استفاده می کردند. با آغاز موج ناسیونالیسم عربی در سال های میانی قرن بیستم بود که کشورهای عربی اندک اندک نام تاریخی خلیج فارس را به خلیج عربی تحریف کردند.

دفاع از خلیج فارس

این عنوان از آن رو جعلی خوانده می شود که در هیچ سند و نقشه تاریخی بین المللی و منطقه ای، حتی در کشورهای عربی، عنوانی به این شکل وجود ندارد. در مقابل در تمام اسناد، مدارک و نقشه های جهان از ۲۵۰۰ سال پیش که زمان تقریبی تشکیل کشور ایران بود، نام این آب ها خلیج فارس ذکر شده است.

دولت های ایران چه در دوران پادشاهی پهلوی که ادعای اعراب برای تحریف نام خلیج فارس آغاز شد و چه در زمان جمهوری اسلامی که این ادعاها ادامه پیدا کرد، بر فارس بودن خلیج فارس تاکید کرده اند.

تاکید بر نام تاریخی خلیج فارس یکی از موضوعات مشترک هویتی و ملی تمام ایرانیان در سراسر جهان است به گونه ای که با وجود اختلافات گسترده میان گرایش های مختلف فکری و سیاسی، بر سر دفاع از نام خلیج فارس با همدیگر اتفاق نظر دارند.

در سه روز گذشته که دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس به نمایندگی از ایران در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم های عربستانی و قطری رفتند، ده ها هزار طرفدار دو تیم بارها شعار "خلیج همیشه فارس" را سر دادند.

به دنبال بالا گرفتن اختلافات اخیر میان دولت جمهوری اسلامی و حکومت امارات متحده عربی بر سر مالکیت سه جزیره ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک که پس از سفر ناگهانی محمود احمدی نژاد به ابوموسی در هفته های اخیر صورت گرفت، تعداد زیادی از ایرانی ها در سراسر جهان از امکانات اینترنتی برای بیان اعتراض خود به دولت های عربی استفاده کردند.

در این راستا حدود صدها هزار کامنت در دفاع از خلیج فارس و حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه در صفحات فیسبوک افرادی مانند پادشاه عربستان، حاکم امارات و رئیس جمهور آمریکا منتشر شده است.

این حجم از نظرات باعث شد تا صفحه فیسبوک ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی برای ساعاتی از دسترس خارج شود و مدیریت این صفحه پس از راه اندازی مجدد آن، اذعان کرد که بیش از ۲۵۰ هزار کامنت با محتوای "خلیج همیشه فارس" از سوی ایرانیان دریافت کرده است.

اینترنت؛ ابزار اعتراض

این اما نخستین بار نیست که دفاع از نام تاریخی خلیج فارس تبدیل به مسئله ملی و هویتی ایرانی ها در سراسر جهان می شود.

در سال ۲۰۰۴ میلادی، نشریه معتبر نشنال جئوگرافیک نام خلیج فارس را در نقشه های خود به خلیج عربی تغییر داد؛ اقدامی که خشم تمامی ایرانیان را در نقاط مختلف دنیا برانگیخت و پژواک آن در محافل سیاسی و مطبوعاتی بین المللی نیز به گوش رسید.

به دنبال اعتراضات گسترده ایرانیان و سپس واکنش وزارت خارجه وقت، سرانجام نشنال جئوگرافیک رسمأ پوزش خواست و نام خلیج فارس را بار دیگر جایگزین این عبارت مجعول کرد.

در آن سال نیز ایرانیان با یاری جستن از امکانات شبکه جهانی اینترنت، به اعتراضات خود رنگ و بو و ابعادی گسترده تر بخشیدند. راهکار ایرانیان معترض، تهیه و راه اندازی صفحه ای بود که "بمب گوگلی" خوانده می شود.

این صفحه اینترنتی که با نام "خلیج عربی arabian gulf" طراحی شد، حاوی چنین عبارتی بود: "خلیجی که به دنبالش می گردید یافت نشد. هیچ منطقه آبی با این نام هرگز وجود نداشته است. نام صحیح، خلیج فارس است که همیشه فارس بوده و همیشه هم خواهد بود."

با کلیک چند هزار باره ایرانیان بر روی پیوند یا لینک این صفحه، موتور جستجوگر گوگل که ارجحیت یافت مطالبش بر پایه دفعات کلیک است، به صورت خودکار این صفحه را در نخستین جایگاه خود ثبت کرد.

دانشنامه اینترنتی wikipedia که بزرگترین دانشنامه آنلاین جهان است نیز نام خلیج فارس را به رسمیت می شناسد و در تمام زبان های آن در صورت جست و جوی عنوان جعلی جایگزین، کاربران را به صفحه مربوط به خلیج فارس راهنمایی می کند.

بزرگترین مورخان و محققان دنیای قدیم از جمله هرودوت، نئار خوس، استرابون، کورسیوس رومی و نیز محققان جهان اسلامی نظیر استخری، مسعودی، بیرونی، ابن حوقل، مقدسی، مستوفی و ناصر خسرو، از هزاران سال پیش در آثار و نوشته های خود به نام "خلیج فارس" یا "دریای پارس" اشاره کرده اند.

با وجود این به دنبال بالا گرفتن اختلافات میان ایران و کشورهای عربی بر سر نام خلیج فارس در دهه ۱۹۹۰ سرانجام سازمان ملل متحد با انتشار دو رهنمود نگارشی در سال های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۹ بر لزوم بکارگیری نام خلیج فارس در تمام اسناد و مکاتبات آن تاکید کرد.

در بند اول سند رسمی مورخ ۱۴ مه ۱۹۹۹ دبیرخانه سازمان ملل متحد در این خصوص آمده است: "واژه خلیج فارس در اسناد و انتشارات و همچنین بیانیه هایی که از سوی دبیرخانه (دبیرکل) صادر می شود استفاده می شود. این واژه یک نام استاندارد جغرافیایی برای یک منطقه دریایی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عرب منطقه (شبه جزیره اعراب) است. واژه کامل فارس همواره برای معرفی این منطقه دریایی استفاده می شود. در ابتدای این سند نیز این نام به همین منطقه اشاره می کرد و پس از این نیز این نام در هر زمانی که نیاز به شفافیت حس شود تکرار خواهد شد."



برچسب‌ها:
[ 14 / 2 / 1391برچسب:, ] [ 7 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

پیشنهاد پنج میلیارد تومانی قطری‌ ها به نکونام

روزنامه‌‌‌های اسپانیایی و قطری از پیشنهاد دو میلیون یورویی باشگاه الریان قطر به اوساسونا برای جذب نکونام خبر دادند.

 روزنامه‌‌‌های اسپانیایی از علاقه باشگاه الریان قطر برای جذب جواد نکونام هافبک ایران اوساسونا خبر دادند. سایت «الکاس» قطر نوشت به نقل از این روزنامه‌‌‌ها نوشت که الریان قصد دارد که با پیشنهاد دو میلیون یورویی نکونام را به خدمت گیرد.

قرارداد نکونام با اوساسونا در ۳۰ جون ۲۰۱۳ به پایان می‌رسد، به نوشته این روزنامه‌‌های اسپانیایی باشگاه اوساسونا برای انتقال نکونام به الریان رقم دو میلیون و نیم یورویی پیشنهاد داده است.

باشگاه الریان پیش از این هم برای جذب نکونام ابراز علاقه کرد، اما وی ترجیح داد که در اوساسونا باقی بماند.

الریان در لیگ قهرمانان آسیا با استقلال هم گروه است و امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف آبی پوشان می‌رود.



برچسب‌ها:
[ 13 / 2 / 1391برچسب:, ] [ 12 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

افزایش یارانه‌ ها مردم را بیچاره می‌ کند

احمد توکلی با بیان اینکه ما افتخار می‌کنیم درمقابل اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها ایستادیم گفت: ظاهر موضوع این است که احمدی‌نژاد به دنبال افزایش قیمت یارانه ها است اما عده‌ای بخیل نمی‌گذارند در حالی باطن موضوع این است که افزایش مبلغ یارانه‌ها مردم و طبقه پائین جامعه را بیچاره می کند.

احمد توکلی در بخش دوم سخنان خود در نشست انتخاباتی که با حضور الیاس نادران، حسین نجابت و زهره الهیان برگزار شد با اشاره به تفاوت فهرست جبهه پایداری با جبهه متحد اصولگرایان گفت: شرط بر این است که اعضای هر دو جبهه تعهد کافی را دارند اما باید تفاوت اعضای این دو جبه هرا در دانش هایی که دارند دید.

وی افزود: باید تفاوت دانش اعضای دو جبهه در اقتصاد، تجربه و سابقه نمایندگی مجلس را مقایسه کرد و سپس اقدام به رای دادن کرد.

توکلی با بیان اینکه در میان اعضای جبهه پایداری افراد بسیار خوبی وجود دارد گفت: برخی از اعضای این جبهه حتی یکبار هم در طول ۴ سال نمایندگی خود درباره طرح یا لایحه ای موافقت یا مخالفت نکرده اند.

وی با اشاره به شخصیت آیت الله مصباح یزدی گفت: ایشان روحانی عالم دینی و با سوادی هستند که در دفاع از اسلام زحمات زیادی کشیده اند.

توکلی افزود:آیت الله مصباح یزدی در دوران انحرافات ایستادگی کردند و آیت الله خوشوقت نیز اهل تهذیب و تقوا هستند و باید بگویم هر دوی آنها اهل سیاست هستند.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس گفت: آیت الله مهدوی کنی نیز روحانی جامع الشرایط همتراز انقلاب اسلامی است و سمت های مهمی از اوایل پیروزی انقلاب تاکنون داشته در حالی که خود ایشان هیچ علاقه ای به پست مقام نداشته اند.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله مهدوی کنی نوه شیخ ملاعلی کنی است که به حر زمان معروف بود و ناصرالدین شاه از دور و نزدیک از او حساب می برد.

توکلی همچنین با اشاره به اینکه پیشنهاد می کنم به صورت کامل به فهرست جبهه متحد اصولگرایان رای دهید گفت: البته اگر به برخی رای ندادید صاحب اختیار هستید.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا مجلس مخالف انتقال آب دریای خزر به کویر است گفت: مجلس مخالف این موضوع است چرا که قانون نیز این را قبول ندارد. طبق قانون برنامه پنجم توسعه هر طرح عمرانی در طی این برنامه باید پس از بررسی های کارشناسی به تصویب برسد . بودجه آن تامین و سپس اجرایی شود.

رئیسمرکز پژوهشهای مجلس با اشاره به تلاش دولت برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه گفت: ما افتخار می کنیم که مقابل اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها ایستادیم. ظاهرموضوع این است که احمدی نژاد به دنبال افزایش قیمت یارانه ها است اما عده ای بخیل نمی گذارند در حالی باطن موضوع این است که افزایش مبلغ یارانه ها مردم و طبقه پائین جامعه را بیچاره می کند.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص بحث ریاست آقاتهرانی و حداد عادل بر مجلس نهم گفت: بنده حتما و بدون تردید به آقای آقاتهرانی رای نمی دهم چرا که کارایی بسیار مهم است و خوبی تنها برای ریاست مجلس کفایت نمی کند.

توکلی افزود: ریاست مجلس باید به فردی سپرده شود که علاوه بر دارا بودن محاسن اصلی مجلس را طبق قوانین اداره کند.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس با تاکید بر اینکه هنوز بحثی در خصوص ریاست مجلس نهم در جبهه متحد اصولگرایان صورت نگرفته گفت: بنده در مجموع آقای حداد عادل را بر لاریجانی ترجیح می دهم البته آقای حداد را به هیچ وجه با آقاتهرانی مقایسه نمی کنم بلکه مقایسه من میان حداد عادل و لاریجانی است و فکر می کنم آقای حداد عادل بهتر می تواند حقوق نمایندگان را رعایت کند.



برچسب‌ها:
[ 13 / 2 / 1391برچسب:, ] [ 11 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

خلاصه غذاهای غیر سالم وجایگزین

کلیه غذاهای غیر سالم که امروزه متاسفانه مورد مصرف عموم مردم است بشرح ذیل می باشد :

چای،قهوه، نسکافه ، چای سبز، شیرینی جات قنادی ، ماکارانی، ترشی جات سرکه، خیار شور، لبنیات،سس ، رُب، تنقلات مصنوعی، پفک ، چیپس، آدامس ، انواع بیسکو یت ها، پیتزا ، ساندویج، سوسیس ، کا لباس، گوشت گاو وگوساله ، ماهی های پرورشی وسرد ، انواع آبمیوه های صنعتی ،نوشابه دوغ ، زیاد خوردن ، گوجه فرنگی گل خا نه ای ، بادمجان سرخ شده غذاخوردن درصورت گرسنه نبودن ، رشته فرنگی ، رشته سوبی ، میوه جات تر ش وکال،مرغ وتخم مرغ مصنوعی، نوشیدن مایعات وآب هنگام غذا، قند وشکر ، وآب نباتها ، کیک ها ی صبحانه ، وانواع بستنیها، ژله چلو کباب رستورانهاپیراشکی ، سمبوسه ، انواع شربت های پودری ،شکلاتها، کا کائوها،گالینابلانکا،یخمک ،نوشمک،سرخ کردنی ها ،تن ماهی  کره گیاهی،لازانیا،نان بربری،نان باکت،نان ساندویج، وآنچیزیکه در کل صنعتی است.

به جایچایمیتوان ازنوشیدنیهای سرد و گرم نسبت به خواص خود از دم نوشها استفاده شود.

 

بجای شیرینی جات از خرما عسل توت- کشمش- مویز میتوان استفاده کرد.

 به جایماکارانیازرشته طبیعی پلویی استفاده نمود .روغن زیتون با لیمو ترش تازه بعنوانسُساستفاده شود.

برای تهیهترشیجاتباید ازسرکه طبیعی استفاده شود.خیار شورهم بهتراست در منزل تهیه شود.

به جای لبنیاتکارخانه ای از شیر و ماست محلی استفاده شود.(پنیر لیقوان تبریزهم پنیر مرغوبی است)

به جای استفاده ازتنقلاتمثلچیپس و پفکاز پسته- فندوق- گردو- بادام- ذرت و سویاهای طبیعی استفاده شود.

ازگوجه طبیعی و رُب طبیعی که در ظرف آلمینیومی تهیه نشده باشد بجای رب های کارخانه ای استفاده شود.گوجه را میتوان خشک کرد.

به جایگوشت گاو و گوسالهازگوشت شتر،شترمرغ،گوسفند بدون چربی،کبک،کبوتر و ماهی های دریایی هفته ای 2 مرتبه استفاده شود.

به جای انواعآبمیوه هایصنعتیشربت عسل با لیمو ترش تازه استفاده شود. شربت انبه که با عسل درست میشود ،شربت سکنجبین شربت همهآبمیوه های طبیعی.(افرادیکه دچارکم خونی هستند شربت شیره استفاده شود)عدم استفاده از آبِ لیمو ترش که بصورت خانگی وصنعتی تهیه مشود ومدت ها نگهداری میشود.

بجای زیاد خوردن:تا گرسنه نشدید غذا نخورید و قبل از سیر شدن دست از غذا بکشید،نمک اول و آخر غذا استفاده شود.

به جای استفاده ازغذاهای سرخ شدهآنها را  بخارپز یا آب پز کرده استفاده استفاده شود

به جایسوپکه با رشته مصنوعی(فرنگی) تهیه میشود آش جو که ده نوع میباشد استفاده کرد.

به جایمیوه جات تر ش وکالازمیوه های شیرین و رسیده استفاده شود.

به جایمرغ وتخم مرغ مصنوعیازمرغها و تخم مرغهای محلی استفاده نمود.(خروس بهتر است)

انواع بستنی ها:بستنی های چون به آنهاcncمیزنند بجای آن در خانه ازثعلب استفاده شود.

به جای ژلهروغن زیتون - کدو حلوایی- هویج بخارپز شده 1 قاشق عسل با 1 قاشق گلاب اضافه ودریخچال نگهداری و زمان مصرف با نصف لیمو ترش تازه استفاده شود.

ازکبابرستورانها استفاده نشودچون: در برنجها اززاج استفاده میشود گوشت این کبابها معمولاًمرغوب نیست و شسته هم  نمیشود

به جای پیراشکی و سمبوسهازسیبزمینی بخارپز شده را رنده و چهار مغز(گردو،پسته،فندوق،بادام)استفاده و پنیر لیقوان را رنده بجای نمک استفاده شود.با نان سنگک لقمه کرده بجای سمبوسه بجای پیراشکی کدو حلوایی را بخار پز کرده در ابعاد سمبوسه هویج بخارپز شده را رنده و عسل و روغن زیتون را هم اضافه نمائیم

به جایانواع شربت های پودریاز آبمیوه های طبیعی استفاده شود.

به جایگالینابلانکاهنگام پخت غذا سیب زمینی یا لوبیای پخته شده را له واستفاده نمائیم.

کرهگیاهی: کره گاوی در حد تعادل

به جاینان بربری، نان باکت، نان ساندویجاز نان سنگک که صنعتی نباشد استفاده شود.

غذاها و مواد کنسرو شده و صنعتی استفاده نکنید مواد غذایی را بصورت تازه استفاده نمائید.

بجای روغن جامد و مایع از روغن کنجد و زیتون استفاده نمائید.

جالبه که بعضی ها که اسم خودشونو دکتر گذاشتن گفتن که چای سبز هیچ مشکلی نداره و حتی ضد سرطانه که البته به فکر پر کردن جیب خودشونن -دوستان نظر با خودتونه



برچسب‌ها:
[ 13 / 2 / 1391برچسب:منبع:jalilbabae, ] [ 11 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

اخبار لاهیجان-لاهیجان قهرمان رقابت‌های ژیمناستیك آموزشگاه‌های گیلان شد

معاون تربیت بدنی و سلامت سازمان آموزش و پرورش گیلان ادامه داد: در پایان این رقابت‌ها، به تیم‌ها و نفرات برتر، لوح، جام و مدال قهرمانی و همچنین جوایزی اهداء شد.
معاون تربیت بدنی و سلامت سازمان آموزش و پرورش گیلان گفت: لاهیجان قهرمان رقابت‌های ژیمناستیك آموزشگاه‌های مقطع ابتدایی دختران گیلان شد.
علی فرهنگ در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا افزود: در این دوره از رقابت‌ها، 33 ورزشكار از مدارس استان گیلان در رده سنی بالای 10 سال در خانه ژیمناستیك گیلان در رشت با هم به رقابت پرداختند.
وی اظهار كرد: در پایان این رقابت‌ها، تیم ژیمناستیك دختران مقطع تحصیلی ابتدایی لاهیجان عنوان قهرمانی را كسب كرد، تیم‌های ناحیه یك و ناحیه دو رشت نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.
فرهنگ گفت: همچنین در رقابت‌های انفرادی، شیدا پرهیزكار از لاهیجان به مقام قهرمانی دست یافت، شمیم ساعی از تیم ناحیه دو رشت در مكان دوم قرار گرفت و فاطمه صداقت از ناحیه یك رشت عنوان سوم را كسب كرد.
معاون تربیت بدنی و سلامت سازمان آموزش و پرورش گیلان ادامه داد: در پایان این رقابت‌ها، به تیم‌ها و نفرات برتر، لوح، جام و مدال قهرمانی و همچنین جوایزی اهداء شد.



برچسب‌ها:
[ 12 / 2 / 1391برچسب:لاهیگ, ] [ 7 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

ایستگاه دخترانه در پارک حجاب مشهد

مدیر فرهنگسرای حجاب از اجرای طرح ایستگاه دخترانه برای نخستین بار در کشور به همت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد در پارک حجاب خبر داد.

به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد، معصومه باعدی با بیان این خبر به نیازهای متفاوت دختران نوجوان با توجه به مقتضیات سنی آنها اشاره کرد و اظهار داشت: توجه و یا نبود توجه به این نیازها از طرف خود فرد و یا والدین پیامدهای مثبت و منفی در اجتماع دارد که مسئله حجاب یکی از این پیامدها است.

وی با تاکید بر حجاب به عنوان موضوعی که در استحکام بنیان خانواده تاثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: این موضوع می‌تواند در قالب‌های جذاب، خلاقانه و اثرگذار برای اعضای خانواده ارائه شود.

باعدی به «ایستگاه دخترانه» در بوستان حجاب مشهد به عنوان یکی از اقدامات شهرداری در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: پرداختن به نیازهای فردی و اجتماعی و آشنایی نوجوانان با این مسائل امر مهمی است که سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد با توجه به رسالت‌هایی که دارد در اولویت اقدامات خود قرار داده است از این رو «ایستگاه دخترانه» در قالب‌های متفاوت و جذاب در فضای بوستان حجاب طراحی شده است.

باعدی ایستگاه دخترانه را شیوه نوینی برای انتقال این نوع پیام به مخاطب عنوان کرد و افزود: ایستگاه دخترانه در راستای انتقال پیام نیازهای دختران و مدیرت ارتباط آنان با جنس مخالف برای نخستین بار در کشور و در مشهد طراحی و مورد استفاده دختران قرار می‌دهد.

وی این ایستگاه را ویژه دختران 12 تا 15سال با موضوع مدیریت ارتباط با جنس مخالف عنوان کرد و گفت: در این ایستگاه با اتصال چهار آلاچیق توسط تونل‌هایی برنامه‌ریزی شده و پیام‌های مورد نظر در قالب‌های پخش فیلم، نور پردازی، پخش صوت و موسیقی، دکور و فضاسازی به مخاطبان منتقل می‌شود.

مدیر فرهنگسرای حجاب خاطرنشان کرد: در هر یک از اجراهای این ایستگاه 40 نفر از دختران وارد فضای برنامه می‌شوند و در 30 دقیقه از امکانات این ایستگاه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

بازدید 20 هزار دختر در تیر ماه در جشنواره «دختران شهر بهشت»

وی «ایستگاه دخترانه» را یکی از فازهای جشنواره «دختران شهر بهشت» دانست و خاطرنشان کرد: 20 هزار نفر در جشنواره دختران شهر بهشت شرکت می‌کنند که نخستین تورهای بازدیدکننده از این ایستگاه در تیرماه جاری می‌شوند.

مدیر فرهنگسرای حجاب ادامه داد: در این جشنواره علاوه بر «ایستگاه دخترانه» ایستگاه مشاوره با حضور اساتید و کارشناسان حوزه خانواده جهت سوالات پیش آمده در اذهان دختران نوجوان برپاست تا با ذهنی پر از علامت سوال و بدون پاسخ یا پاسخ‌های مبهم و اشتباه به منزل باز نگردند.

باعدی خاطرنشان کرد: ایستگاه دخترانه که در بوستان حجاب مشهد به همت فرهنگسرای حجاب و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد ویژه دختران طراحی شده قابلیت اجرا برای دختران سنین 12 تا 18 و  حتی دانشجویان را نیز دارد.



برچسب‌ها:
[ 12 / 2 / 1391برچسب:, ] [ 7 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

ادامه اختلال در سایت رفاهی

درحالی اختلال در سایت رفاهی همچنان ادامه دارد که بسیاری از شهروندان از عدم امکان دسترسی به این سایت گله دارند و خواستار تمدید مهلت مراجعه به سایت برای انصراف یا عدم انصراف از دریافت یارانه هستند.

در حالی طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه ها، امروز ۱۲ اردیبهشت آخرین مهلت مراجعه به سایت رفاهی ( www.refahi.ir) برای اعلام انصراف یا عدم انصراف از دریافت یارانه نقدی است، که با اوج مراجعه مردم به این سایت از دیروز، امکان دسترسی به این سایت تقریباً غیر ممکن شده است.

بسیاری از شهروندان در تماس با خبرگزاری فارس از عدم امکان دسترسی به این سایت گله دارند و خواستار تمدید مهلت مراجعه به سایت برای انصراف یا عدم انصراف از دریافت یارانه هستند.

در عین حال تلاش خبرنگار فارس برای برقراری تماس با مسئولین سازمان هدفمندی یارانه ها و دریافت پاسخ آنها به جایی نرسید و مسئولان این سازمان هم مثل سایت سازمان در دسترس نیستند.

به گزارش فارس، پیش از این سازمان هدفمندی یارانه ها در اطلاعیه ای اعلام کرده بود: کسانی که برای آنها پیامک تمکن مالی ارسال شده است یا مبلغ ۲۸ هزار تومان مرحله دوم واریز نگردیده، باید به سایت رفاهی مراجعه کنند و گزینه انصراف یا عدم انصراف را انتخاب کنند، در غیر این صورت نام سرپرست خانوار از فهرست دریافت یارانه حذف خواهد شد.



برچسب‌ها:
[ 12 / 2 / 1391برچسب:منبع:خبرگزاری فارس, ] [ 7 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

مقایسه سونی XperiaS با iPhone4S

دقیقاً چند ماه قبل بود که سونی Xperia S در امریکا معرفی شد تا رسما جایگزینی برای گوشی های  Arc S باشد. در طرف مقابل اپل iPhone 4S در اکتبر ۲۰۱۱ رونمایی شد.

به نقل از گزارش بازار ، هر دو اسمارت فون از قدرتمند ترین و بهترین ها می باشند. بد ندیدیم که در اینجا مقایسه ای بین این دو مدل گوشی با هم داشته باشیم تا از مزایا و معایب هر یک مطلع شویم.
 


 

 اندازه

 

  • اکسپریا اس : ۱۲۸ در ۶۴ در ۱۰.۶ میلیمتر / ۱۴۴ گرم
  • آیفون ۴ اس : ۱۱۵.۲ در ۵۸.۶ در ۹.۳ میلیمتر / ۱۴۰ گرم

اکسپریا اس بطور محسوسی بلندتر و عریض تر از آیفون ۴ اس می باشد که دلیل آن صفحه نمایش بزرگ تر آن می باشد. آیفون ۴ اس دارای ضخامت کمتری می باشد و شاید دلیل آن باطری بزرگ تر اکسپریا باشد اما اختلاف وزن دو اسمارت فون در حدی نیست که یکی را متمایز از دیگری کند.
 


 

پردازنده و رم

 

  • اکسپریا اس : دو هسته ای ۱.۵ گیگاهرتز / ۱ گیگابایت رم
  • آیفون ۴ اس : دو هسته ای ۱ گیگا هرتز / ۵۱۲ مگابایت رم

بر روی کاغذ و از نظر اعداد و ارقام اکسپریا اس پیروز این بخش از مقایسه می باشد چرا که دارای پردازنده ۵۰ سریع تر و دو برابر رم میباشد. چون این دو گوشی از دو سیستم مختلف استفاده می کنند احتمال دارد که در عمل و آزمایشات عملی نتیجه ای غیر ازاین حاصل شود. چون هر سیستم عامل ممکن است نیرو و قدرت متفاوتی را در مقایسه با دیگری برای انجام یک عملیات مشخص نیاز داشته باشد.
 


 

 صفحه نمایش

 

  • اکسپریا اس : ۴.۳ اینچ / رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل
  • آیفون ۴ اس : ۳.۵ اینچ / رزولوشن ۶۴۰ در ۹۶۰ پیکسل

ظاهرا صفحه نمایش Retina برای آیفون تبدیل به یک استاندارد شده است. در طرف مقابل از صفحه نمایش ۷۲۰p خبری نیست و صفحه نمایشی جدید با تراکم ۳۴۱ppi ( تعداد پیکسل در هر اینچ ) که حتی بیشتر از آیفون ۴ اس می باشد استفاده شده است و پیش بینی می شود در آیفون ۵ این بخش بهبود پیدا کند. صفحه نمایش ۴.۳ اینچی اکسپریا اس تبدیل به سایزی نرمال برای اسمارت فون ها شده است, هرچند افرادی ممکن است آن را برای نگه داشتن با یک دست بزرگ بدانند.
 


 

دوربین

 

  • اکسپریا اس : ۱۲.۱ مگاپیکسل / فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل
  • آیفون ۴ اس : ۸ مگاپیکسل / فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل

بدون شک آیفون ۴ اس یکی از بهترین دوربین ها را در بین اسمارت فون های موجود در بازار دارا می باشد. سونی اریکسون یا بهتر بگوییم سونی سابقه بسیار درخشانی در دوربین تلفن های همراهش دارد. به همین دلیل انتظار میرود سونی اکسپریا اس نیز بعد از اینکه وارد بازار شد عملا این روند را ادامه دهند, هرچند دوربینی ۱۲.۱ مگاپیکسلی که سونی در این اسمارت فون استفاده کرده است تحسین برانگیز میباشد. اما برای اینکه علمی و نه احساسی اعلام کنید کدام دوربین عملکرد بهتری دارد باید تا زمانی که اکسپریا اس وارد بازار شود صبر کرد و بعد در مورد آن نظر داد.
 


 

باطری

 

  • اکسپریا اس : ۱۷۵۰ میلی آمپر
  • آیفون ۴ اس : ۱۴۳۲ میلی آمپر

اکسپریا اس دارای باطری بزرگ تری نسبت به آیفون ۴ اس می باشد. صفحه نمایش بزرگ تر و پردازنده سریع تری که این اسمارت فون دارد، این برتری را برای اکسپریا اس خنثی کند. نقش سیستم عامل ها را در میزان استفاده از باطری نیز باید در نظر گرفت. بطور کلی به نظر نمیرسد در این قسمت یکی بر دیگری برتری ویژه ای داشته باشد.
 


 

سیستم عامل

 

  • اکسپریا اس : اندروید ۲.۳ ( دریافت آپدیت به اندروید ۴ در آینده )
  • آیفون ۴ اس : iOS5

اکسپریا اس با اندروید Gingerbread عرضه خواهد شد و آپدیت به اندروید ۴ را در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ دریافت خواهد کرد. سونی معمولا در استفاده از اندروید برای محصولاتش تغییری آنچنانی به وجود نمی آورد اما تعدادی قابلیت اضافی برای سونی اکسپریا اس در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه هر دو سیستم عامل ها از پشتیبانی نرم افزاری قدرتمندی برخوردار می باشند، انتخاب اینکه کدام سیستم عامل بهتر است به سلیقه فرد بستگی دارد. ضمن اینکه هر ۲ قابلیت های انحصاری و فوق العاده ای مانند برنامه های گوگل مپ برای اندروید و یا SIRI برای آیفون ۴ اس دارند.
 


 

نتیجه گیری


سونی اکسپریا اس بدون شک یکی از اسمارت فون های قدرتمند و محبوب سال ۲۰۱۲ خواهد بود و دارای مشخصات و قابلیت هایی می باشد که نه تنها می تواند با آیفون ۴ اس مقایسه شود بلکه در خیلی از بخش ها آیفون ۴ اس را سوپرایز می کند. اما فراموش نکنید همیشه برتری و پیروزی بر روی کاغذ و از نظر اعداد و ارقام بدان معنا نیست که در عمل نیز اینگونه باشد.



برچسب‌ها:
[ 11 / 2 / 1391برچسب:, ] [ 5 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

آشنایی با دلایل رایج ضعف جنسی

اختلال انگیختگی جنسی نوعی انحراف پزشکی است که می تواند در طول هر زمان از چرخه جنسی (تمایل، برانگیختگی، ارگاسم، و بازگشتن به مرحله اولیه) به وقوع بپیوندد که این امر می تواند رضایت جنسی مطلوب در حین فعالیت جنسی را کاهش دهد. فردی که دچار یک چنین اختلالی باشد، به برقراری رابطه جنسی تمایل دارد، اما مشکلاتی را در زمینه برقراری رابطه جنسی احساس می کند و متاسفانه در تحریک شدن برای ادامه کار دچار مشکل می شود.این اختلال پیش تر به عنوان تمایل پایین در خانم ها و سستی در آقایون نام گرفته بود، اما این روزها با پیشرفت علم این مشکل را به این صورت مورد بررسی قرار نمی دهند. ضعف جنسی اکنون به عنوان عدم قابلیت نعوذ شناخته شده و سرد مزاجی در حال حاضر به عنوان مشکل در زمینه برانگیختگی و اشتیاق و اضطراب معنا پیدا می کند.


هم برای آقایون و هم برای خانم ها این شرایط می تواند نوعی بیزاری و یا عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی ایجاد نماید. در آقایون این ناتوانی سبب عدم توانایی در نگه داشتن نعوذ و حفظ آن و لذت نبردن تمام و کمال در حین برقراری رابطه جنسی تعریف می شود. در خانم ها هم این اختلال همرا با کاهش میزان ترشح مایع روان کننده برای ادامه نزدیکی می باشد.

ملاحظات
ضعف جنسی موقتی به طور تقریبی در حدود 50% از مردان اتفاق می افتد و ضعف جنسی مزمن از هر 8 نفر یک نفر را به خود مبتلا می سازد که این نوع اختلالات با بالا رفتن سن در آقایون افزایش پیدا می کند. در امریکا بین 20 تا 30 میلیون مرد به این بیماری مبتلا می باشند. در حدود 52 درصد از آقایون بین 40 تا 70 سال هم حدود متفاوتی از کم کاری و یا عدم توانایی در حفظ نعوذ را شاهد هستند.
ضعف جنسی را می توان در دو گروه اولیه و ثانویه طبقه بندی نمود. آقایونی که دارای ضعف جنسی اولیه می باشند، هیچ گاه آنقدر نعوذ نمی شوند که بتوانند رابطه جنسی برقرار کنند. در ضعف جنسی نوع دوم، حالت نعوذ پس از یک دوره نرمال از بین می رود. این امر به طور مکرر اتفاق می افتد بجز مواقعی که بیماری و یا جراحت خاصی صورت بپذیرد.
راه درمان ضعف جنسی نوع دوم قدری راحت تر است چراکه بیمارن قبلاً تجربه عملکرد عادی آلت را داشته اند.

برای نعوذ چند فاکتور مورد نیاز است:
ایجاد علاقه و تمایل ذهنی
عملکرد نرمال هورمون ها از جمله غده هیپوفیز
تستسترون کافی
ذخیره غنی خونی در آلت

انزال زودرس (زمانیکه ارگاسم خیلی پیش از موقع نرمال حاصل می شود) چیزی جدای ضعف جنسی است و زوجین برای درمان این بیماری باید با پزشک متخصص مشورت کنند.
ناباروری در آقایون نیز جدای مقوله ضعف جنسی است. مردی که نمی تواند حالت نعوذ را حفظ کند، ممکن است هیچ مشکلی در بارور کردن همسر خود نداشته باشد. مرد نابارور می تواند به راحتی یک نزدیکی کاملاً طبیعی داشته باشد، اما نمی تواند همسر خود را بارور کند.

علائم
در خانم ها یا آقایون
کمبود علاقه به برقراری رابطه جنسی
عدم توانایی در ایجاد حس برانگیختگی
احساس درد به هنگام برانگیختگی(که در خانم ها شایع تر است)
ناباروری

در آقایون
عدم توانایی در نعوذ
عدم توانایی در حفط نعوذ برای برقراری رابطه جنسی
تاخیر در انزال و یا عدم وجود انزال علیرغم وجود محرک های کافی
عدم توانایی در کنترل و زمانبندی انزال

در خانم ها
ناتوانایی در آزاد کردن عضلات واژینال به منظور پذیرش آمیزش
کمبود میزان ترشحات روان کننده قبل و در حین برقراری رابطه جنسی
ناتوانی در رسیدن به اوج لذت جنسی زنانه

دلایل
این بیماری می تواند از آغاز و یا پس از تجربه ی دوره ای معین در فرد ایجاد شود. ممکن است به مرور زمان بر شدت آن افزوده شود و یا ممکن است به طور ناگهانی ایجاد شده و خود را به شکل ضعف کلی و یا جزئی جنسی نشان دهد. دلایل بیماری می تواند عوامل مختلف جسمی، روانی و یا هر دو باشد.
فاکتورهای احساسی برون فردی (مشکلات زناشویی، عدم وجود اعتماد میان دو طرف) و یا درون فردی (مانند افسردگی، احساس ترس و گناه، وجود آسیب های جنسی در گذشته و غیره) باشد.
دلایل جسمانی هم می تواند شامل مواردی از قبیل مصرف مواد مخدر (نظیر: الکل، نیکوتین، نارکتین، قرص های روان گردان) و داروهای ضد افسردگی، آنتی هیستامین و سایر داروها باشد. پروستات، جراحی عروق، وجود مشکل در سیستم تنفسی، اختلال غدد مترشحه ماند تیروئید و غدد فوق کلیوی، اختلالات عصبی که به دلیل آسیب های گذشته ایجاد شده باشند (مانند آسیب ستون مهره ها و نخاع) و بیماری هایی نظیر دیابت، تصلب بافت ها، تومور و گاهی سفلیس و کمبود هورمونهایی ماند تستسترون و آندروژن از جمله سایر دلایل بروز این بیماری قلمداد می شوند.
ضعف جنسی را معمولاً می توان در 4 گروه متفاوت طبقه بندی نمود: اختلال در امیال جنسی، اختلال در نعوذ، اختلال در ارگاسم و اختلال درد جنسی.
اختلال در تمایل جنسی و یا کاهش شهوت به واسطه کاهش میزان تستسترون و یا آندروژن به وجود می آید. سایر موارد می توانند شامل عوامل ذیل باشند: افزایش سن، خستگی، تحت درمان بودن، حاملگی، و یا موارد روانی مانند افسردگی و اضطراب اشاره کرد.

دلایل رایج ضعف جنسی
استفاده از داروهای خاص به ویژه داروهای ضد افسردگی
استعمال دخانیات
فشارخون بالا
اختلالات هورمونی که به واسطه بیماری هایی نظیر دیابت، زخم کبد، که بیشتر در الکلی ها بوجود می آید.
مشکلاتی در مورد گردش خون، تصلب شرائین، کم خونی و جراحی های عروقی
مشکلات عصب شناختی از جمله وجود بیماری های مختلف، آسیب های بدنی، جراحت
مشکلات مربوط به دستگاه ادراری از جمله درآودن پروستات و یا پرتودرمانی
کاشت آلت و یا جایگزین سازی آن که به طور مناسب واکنش نشان ندهد
افسردگی، اضطراب، خستگی، استرس، ترس، شکست
داروهای روان گردان، الکل
مشکلات روانی قدیمی

اختلال در ارگاسم که می تواند هم خانم ها و هم آقایون را تحت تاثیر قرار دهد، به این شکل است که ارگاسم یا اصلا وجود ندارد و یا در آن تاخیر زیادی دیده می شود. اختلال درد هم در خانم ها خیلی بیش از آقایون شایع می باشد و با نام مقاربت دردناک شناخته می شود. واژینیسم که همان گرفتگی عضلات واژن می باشد، نوعی اسپاسم ناخاسته است می تواند از وجود نزدیکی ممانعت اجاد کند. مقاربت دردناک نیز به دلیل عدم وجود ترشح روان کننده به میزان کافی در خانم ها ایجاد شود که دلیلش شیر دهی، استفاده از ژل ها و کرم های ضد بارداری و ضد پیری، و یا ترس و اضطراب است. گرفتگی عضلات مهبل می تواند به دلیل جراحات جنسی مانند تجاوز، زنا و ارتباط جنسی نامشروع ایجاد شود.
ضعف جنسی در سال های جوانی بیش از هر زمان های دیگری شیوع پیدا می کند و بیشتر میان افراد بیست تا سی ساله رواج دارد. بیماری به تدریج با افزیش سن از میان رفته و مجدداً در سنین سالخوردگی بروز می کند.
ریسک ابتلا به بیماری در برخی شرایط خاص مانند وجود بیماری دیابت، اختلال وابسته به انحطاط سلول های عصبی، بیماری های روانی مزمن، استفاده از الکل، مواد مخدر، عدم توانایی در خفظ ارتباط طولانی مدت، ناهماهنگی مزمن با شریک جنسی فعلی از جمله آنها می باشد.

پیشگیری
والدین باید بدانند که از همان آغاز باید در مورد مسائل جنسی با کودکان خود دقیق و صادق برخورد کنند. این امر سبب می شود که آنها در بزرگسالی دچار مشکلاتی نظیر اضطراب و عادات ناپسند احساسی نشوند. به هر روی پیش از استفاده از هر گونه درمانی چه خودتان قرص ها را تجویز کنید و چه به پزشک مراجعه کرده و از او کمک بگیرید، باید دستورالعمل و اثرات جانبی دارو را به دقت مطالعه کنید. باید توجه داشته باشید که محدود کردن و قطع مصرف مواد مخدر، دخانیات و الکل به تقویت قوای جنسی کمک چشمگیری می کنند.
همچنین زوج هایی که ارتباط خوبی با هم دارند و در مورد مسائل مختلف با هم به بحث و گفتگو می نشینند، شانس بیشتری در غلبه به این بیماری دارند.
افرادی هم که قبلاً تجربه آسیب های جنسی را در زندگی خود داشته اند، باید پیش از برقراری رابطه، در کلاس های گروهی و فردی مشاوره خانواده شرکت کنند تا بتوانند با کسانی که به دلخواه خود انتخاب می کنند، رابطه جنسی برقرار کرده و از این رابطه لذت ببرند.

درمان
به هر حال پزشکان شیوه های درمانی متفاوتی را برای از بین بردن این بیماری در نظر دارند که بسته به آزمایش های گوناگون و شدت بیماری انواع مختلف آنرا تجویز میکنند. در این میان بیمار وظیفه دارد که تاریخچه کلی بیماری خود را برای پزشک خود شرح داده و هم خانم و هم آقا مورد معاینه پزشک قرار بگیرند.

نوع درمان بر اساس دلیل ایجاد ضعف جنسی معین می گردد. دلایل ارگانیک که قابل معاینه می باشند، هم از طریق دارو و هم از طریق جراحی قابل درمان می باشند. از جمله دارو هایی که اثر بسزایی دارند می توان به ویاگرا اشاره کرد. این دارو جریان خون را در رگ ها افزایش می دهد و سبب می شود که خونی که در آلت جریان دارد نیز چرخه تند تری را پیدا کند. آقایونی که از داروی های قلب استفاده می کنند و یا مبتلا به بیماری هایی در زمینه تصلب شرائین هستند باید در مصرف این دارو احتیاط کرده و قبل از مصرف حتماً با پزشک خود مشورت کنند. کمبود تستسترون و استروژن نیز با قرص ها و کرم های موضعی قابل درمان می باشند.

تحریک ذهنی و سایر شیوه های تمرکز روانی نیز می توانند اثر بسزایی در پروسه تسریع درمان ضعف جنسی بر روی بیماران داشته باشند.
برخی از زوجین نیز باید با هم در کلاس های مشاوره شرکت کنند تا به مشکل اصلی خود پی ببرند. برای از میان برداشتن اضطراب، ترس، استرس و تمایل به بازداری احساسات نیز با چند جلسه مشاوره قابل حل خواهد بود. برخی از انواع ضعف های جنسی نیز با دارو و یا جراحی قابل حل نمی باشند. البته مصرف داروهای مختلف می توانند تا حدودی به افراد کمک کرده و ضعف آنها را بهبود بخشد. در برخی موارد نادر ضعف جسمانی سبب ایجاد ناباروری در مردان و نازایی در خانمها می شود.

ضعف جنسی که به دلیل ترس از ابتلا به بیماری های ناخواسته جنسی ایجاد میشود باید از مواد محافظ در رابطه جنسی استفاده شود. در این موارد استفاده از مشروبات الکلی به شدت منع می گردد.
اگر این مشکل جدی و دائمی باشد باید حتماً با یک متخصص مشورت کنید.
ضعف دائمی جنسی می تواند آستانه ای برای بروز بیماری های دیگر نظیر افسردگی باشد. همچنین مشکلاتی را میان زوجین بوجود آورده و سبب جدایی آنها هم میشود.



برچسب‌ها:
[ 11 / 2 / 1391برچسب:منبع: پارسی طب , ] [ 5 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

پرفروش ترین لپ تاپ های سونی را بشناسید

فروشندگان لپ تاپ از استقبال مشتریان از انواع لپ تاپ های سونی در سطح بازار دیجیتال تهران خبر دادند.

به نقل از فعالان بازار، با وجود بالا بودن قیمت انواع لپ تاپ های سونی ، بازار این برند نسبت به سایر برندهای موجود در بازار گرم سپری می شود.

سونی از جمله برندهای لپ تاپ در بازار است که نسبت به ایسر، اسوس، اچ پی و غیره با بهای بالاتری در بازار عرضه می شود، اما گران بودن برخی از مدل های این برند از محبوبیت ان در بازار دیجیتال نکاسته به طوری که برخی از مدل های این برند در لیست پرفروش ترین های بازار  قرار گرفته است.

مدل VPC EG25EG از لپ تاپ های پرمخاطب سونی با بدنه ضد خش است با حدود میانگین قیمت یک میلیون و 80 هزار تومانی مورد خرید علاقمندان این برند قرار می گیرد.

این لپ تاپ پرفروش  دارای ویژگی هایی همچون  تجهیز به پردازنده INTEL CORE I3-2.2GHZ، رم چهار گیگابایتی از نوع DDIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه 320 گیگابایت SATA است.

تجهیز به درایو نوری DVD-RW، صفحه نمایش 1/14 اینچی، کارت گرافیکی INTEL HD GRAPHICS 3000 با ظرفیت حافظه 512 مگابایت، کارت شبکه LAN، شبکه بی سیم WLAN، بلوتوث، پورت HDMI، کارتخوان، وب کم و... از سایر ویژگی های این لپ تاپ 3/2 کیلوگرمی است. لپ تاپ مذکور با قیمتی حدود یک میلیون و 100 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

VPC EH 28FG  سونی از دیگر لپ تاپ های ضدخش با قابلیت برند سونی در بازار داخلی  است که توانسته از تقاضای بالایی از مشتریان این کالای دیجیتالی برخوردار شود.

این لپ تاپ به پردازنده INTEL CORE I5- 2.4GHZ، رم چهار گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه 500 گیگابایت SATA مجهز است. صفحه نمایش این لپ تاپ هم بزرگ تر از مدل قبلی است. صفحه نمایش این لپ تاپ 5/15 اینچ از نوع LED BACKLIGHT است.

تجهیز به بلوتوث، کارت شبکه LAN، شبکه بی سیم WLAN، پورت HDMI، کارتخوان، وب کم وغیره از سایر ویژگی های این لپ تاپ ضد خش است.

کارت گرافیک این لپ تاپ هم NVIDIA GEFORCE 410M با ظرفیت حافظه 512 مگابایت است.

این لپ تاپ 7/2 کیلوگرمی با قیمت یک میلیون و 400 هزار تومانی در اختیار مشتریان قرار می گیرد.



برچسب‌ها:
[ 11 / 2 / 1391برچسب:, ] [ 5 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

نت‌بوکی برای همه سلایق! + عکس

شاید به بازار آمدن تبلت و عرضه متنوع این رده محصولات کاربران را با یک سوال مواجه کرده است که آیا دوره محصولات موسوم به نت بوک به پایان رسیده است؟ اما باید بگوییم خیر دوره نت‌بوک به پایان نرسیده است و با توجه به سیاست اینتل در زمینه ارائه نسل جدید پردازنده‌های Atom این محصولات همچنان بخشی از بازار بزرگ تجهیزات قابل حمل را در دست دارد.
 
به نقل از ایتنا ، با توجه به این موضوع شرکت ایسوس به تازگی نت‌بوک Eee PC 1025C خود را با استفاده از پردازنده‌های اتم جدید Cedar Trail به بازار ارائه داده است.

این نت‌بوک مجهز به پردازنده دو هسته‌ای N2600 با فرکانس کاری ۱.۶ گیگاهرتز است که از کارایی بالاتر و توان مصرفی پایین‌تری نسبت به نسل قبلی خود برخوردار است.

این نت‌بوک از یک صفحه‌نمایش ۱۰.۱ اینچی با نور پس زمینه LED با دقت ۶۰۰×۱۰۲۴ پیکسل و یک گیگابایت حافظه DDR۳ بهره می‌برد که کاربر می‌تواند آن را تا دو گیگابایت افزایش دهد.
امکانات ارتباطی این دستگاه شامل یک پورت USB۳، دو پورت USB۲، رابط HDMI، رابط VGA، رابط بلوتوث نسخه سه و رابط بی‌سیم 802.11n (با قابلیت پشتیبانی از فناوری کاربردی DLNA) است.

این نت‌بوک بر‌اساس اطلاعات ارائه شده با سه مدل باتری به بازار ارائه می‌شود.
در مدل اول دستگاه تنها مجهز به پورت USB۲ و یک باتری سه سلولی با شدت جریان ۲۶۰۰ میلی‌امپر ساعت است و در مدل دیگر هم تنها به پورت USB۲ مجهز است هم باتری ۵۲۰۰ میلی آمپر ساعتی ارائه شده است که در این حالت عمر باتری دستگاه به ۱۲ ساعت می‌رسد.
اما مدل دیگر هم از این نوت بوک وجود دارد که مجهز به پورت USB۳ است که این مدل تنها با باتری شش سلولی ۵۲۰۰ میلی‌امپر ساعتی به بازار ارائه می‌شود.

این محصول در چهار رنگ تولید می‌شود و با باتری ۳ سلولی حدود ۱.۱ کیلوگرم و باتری ۶ سلولی ۱.۲۵ کیلوگرم وزن دارد.

Eee PC ۱۰۲۵C با ویندوز هفت سری Starter و Home Premium به بازار ارائه می‌شود.
این دستگاه از قابلیت USB Charge + پشتیبانی می‌کند که این موضوع امکان شارژ موبایل و دستگاه‌های قابل حمل را حتی در هنگام خاموش بودن نت‌بوک فراهم می‌کند.



برچسب‌ها:
[ 11 / 2 / 1391برچسب:, ] [ 5 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]

زنی که 8 هزار بار در یک سال مزاحم 125 شد!

اجتماعی  - رییس مرکز فرماندهی 125 با بیان اینکه روزانه پنج هزار تماس با این مرکز برقرار می‌شود، گفت: میانگین سنی مزاحمان تلفنی سازمان آتش‌نشانی را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند که با تعطیلی مدارس در تابستان مزاحمت‌های تلفنی افزایش می‌یابد.

 پیمان نیکبخت در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه به طور متوسط روزانه پنج هزار تماس تلفنی در سامانه 125 ثبت می‌شود گفت:‌ این در حالی است که در میان این پنج‌هزار تماس تنها دو درصد از تماس‌ها عملیاتی می‌شود و 98 درصد از تماس‌های تلفنی غیرمرتبط با فعالیت‌های آتش‌نشانی است.

وی درباره تماس‌های تلفنی غیرمرتبط با فعالیت‌های آتش‌نشانی افزود: بسیاری از تماس‌ها در قالب مشاوره است و تماس گیرنده حادثه یا آتش‌سوزی را اعلام نمی‌کند و خواهان ارائه توضیحات هستند و این درحالی است که این سامانه تنها شماره فوریتی است و مشاوره‌ای ارائه نمی‌کند و گاها نیز دیده می‌شود، افراد به صورت سهوی با مرکز فوریت‌های 125 تماس می‌گیرند.

نیکبخت با بیان اینکه عمده تماس‌ها با سامانه 125 مزاحمتی است، گفت: میانگین سنی مزاحمان تلفنی سازمان آتش‌نشانی گروه سنی نوجوانان و جوانان هستند.

رییس ستاد فرماندهی 125 با بیان اینکه ترافیک تماس‌های تلفنی با سامانه 125 مقارن است با زمان تعطیلی مدارس، گفت: بیشتر تماس‌های مزاحمان تلفنی از ساعت 17 که عمدتا زمان تعطیلی مدارس است، تا ساعت 22 ثبت شده است.

وی با بیان اینکه تلفن‌های عمومی نصب‌شده در سطح پایتخت نیز یکی دیگر از ابزارهای افراد برای ایجاد مزاحمت برای سازمان آتش‌نشانی پایتخت است، گفت: تلفن‌های عمومی به گونه‌ای طراحی شده که بدون پرداخت پول یا واردکردن کارت، با فشار یک دکمه به این مرکز تماس گرفت که گاها دیده می‌شود، مزاحمان تلفنی، از تلفن‌های عمومی استفاده می‌کنند.

نیکبخت همچنین با انتقاد از عملکرد شرکت مخابراتی ایرانسل گفت: از زمانی که شرکت مخابراتی ایرانسل در سطح تهران به صورت گسترده فعالیت خود را آغاز کرده است افراد به راحتی می‌توانند با تماس با این سامانه مزاحمت ایجاد کنند.

ایرانسل برای کنترل یا قطع ارتباط مزاحمان کمکی نمی‌کند

وی با بیان اینکه مزاحمان اکثرا از تلفن‌های همگانی و خطوط ایرانسل تماس می‌گیرند، گفت: تماس‌های تلفنی مزاحمان از خطوط ایرانسل بسیار زیاد است و شرکت ایرانسل نیز برای کنترل یا قطع ارتباط مزاحمان کمکی به این سازمان نمی‌کند.

نیکبخت با اشاره به نشست اخیر مسئولان آتش‌نشانی با مسئولان همراه اول گفت: در این جلسه مقرر شد که مسئولان مخابرات استان تهران (همراه اول) با مزاحمان سامانه 125 برخورد کنند. اما شرکت مخابراتی ایرانسل بر این باور است که در عالم تجارت مشتریان خود را از دست خواهد داد و برهمین اساس کمکی به سازمان آتش‌نشانی نمی‌کند.

8 هزار بار تماس زنی با آتش‌نشانی

رییس مرکز فرماندهی 125 در توضیح خاص‌ترین مزاحمان تلفنی مرکز 125 به تماس‌های مکرر زنی اشاره کرد و گفت: این زن در سال گذشته هشت هزار بار با مرکز 125 تماس گرفته و اقدام به فحاشی و آزار و اذیت اپراتورهای این مرکز می‌کرد.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد این زن در یک روز کاری بیش از 900 بار با این مرکز تماس گرفته است گفت: سرانجام مسئولان این مرکز تصمیم گرفتند تا برای برطرف کردن این مشکل با این زن صحبت کرده و توانستند با صحبت کردن با این زن که قصد داشت مسائل روانی خود را حل کند مشکلات را رفع کنند.

مزاحم دروغگو اسیر کوهستان شد

نیکبخت همچنین به تماس 900 باره جوانی اشاره کرد و گفت: سال پیش جوانی با استفاده از شماره‌های شرکت مخابراتی ایرانسل حدود 900 بار با مرکز فرماندهی آتش‌نشانی تماس گرفت و هر بار نیز با اعلام گزارش کذب ماموران را به محل‌های اعلام شده اعزام می‌کرد که سرانجام در یکی از روزهای زمستان بار دیگر این جوان با سامانه 125 تماس گرفته و اعلام می‌کند که در کوهستان گرفتار شده است.

وی افزود: با وجود آن که اپراتورهای سامانه 125 شماره این فرد را شناسایی کرده بودند اما با این حال نیروهای عملیاتی به محل اعلامی اعزام و نهایتا این جوان پس از 900 بار مزاحمت گزارشی صحیح اعلام کرد و توسط گروه نجات از کوهستان نجات یافت.

به گفته نیکبخت این جوان پس از نجات از کوهستان به مرکز فوریت‌های آتش‌نشانی آمد و از اپراتورهای این مرکز عذرخواهی کرده است.

وی با بیان اینکه میانگین سنی مزاحمان تلفنی این مرکز را بیشتر نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند، گفت: درصد کمی از مزاحمان سامانه 125 به صورت تعمدی اقدام به ایجاد مزاحمت کرده و مردم از روی شادی اقدام به این کار می‌کنند.

رییس مرکز فرماندهی 125 با بیان اینکه باید افکار مردم در این زمینه را تغییر داد به بحث فرهنگ سازی و ارتقای سطح فرهنگ مردم اشاره کرد و گفت: ارتقای سطح فرهنگ دانش‌آموزان می‌تواند نقش موثری در کاهش تماس‌های تلفنی غیرمرتبط با سامانه 125 داشته باشد.

مقوله ایمنی در مدارس مغفول مانده است

وی با بیان اینکه گاها دیده شده است در پی وصول گزارشی کذب نیروهای عملیاتی که شامل 15 آتش‌نشان می‌شوند از آشیانه خارج شده‌اند گفت: ممکن است در زمانی که آتش‌نشانان برای پوشش حادثه‌ای کذب از ایستگاه خارج می‌شوند اتفاقی در محدوده حوزه استحفاظی آتش‌نشانان آن ایستگاه رخ دهد و از آنجایی که آتش‌نشانان آن ایستگاه در پی گزارش کذب از ایستگاه خارج شده‌اند سازمان آتش‌نشانی مجبور شود برای پوشش حادثه رخ داده از آتش‌نشانان ایستگاه‌های دیگر استفاده کند که این زمان حضور امدادگران در صحنه حادثه را افزایش می‌دهد.

نیکبخت با بیان اینکه با تعطیلی مدارس در تابستان شمار مزاحمان تلفنی سامانه 125 نیز افزایش می‌یابد گفت: والدین،‌ مربیان مدارس و مسئولان آموزش و پرورش نقش بسزایی در آموزش کودکان ایفا می‌کنند و باید پذیرفت که توجه به مقوله ایمنی در مدارس مغفول مانده است.



برچسب‌ها:
[ 11 / 2 / 1391برچسب:, ] [ 5 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]